REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Normandia

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Interhome, www.interhome.pl
Najsławniejszy widok na normandzkie wybrzeże.
Najsławniejszy widok na normandzkie wybrzeże.

REKLAMA

REKLAMA

Czy szukacie rozległych piaszczystych plaż lub może samotnych skalistych wybrzeży, aby spędzić czas tylko we dwoje? Czy kochacie wielodniowe wędrówki lub rowerowe wycieczki poprzez urozmaicone krajobrazy? Czy lubicie nowoczesną sztukę i interesujecie się gotyckimi katedrami? Czy chętnie jadacie smaczne posiłki i próbujecie szlachetnych trunków?

Kredowe klify i katedry, wiatr i woda, lasy i łąki, rzeki, wioski, stare dwory i zamczyska: Normandia to nie tylko jeden z najstarszych spośród turystycznych regionów Francji, lecz także jeden z najbardziej urozmaiconych.

REKLAMA

REKLAMA

Natura i kultura

Każdych z regionów Normandii (Manche, Calvados, Orne, Seine-Maritime i Eure) oferuje coś specjalnego: na wybrzeżu dla rodzin i zwolenników aktywnych urlopów o sportowych ambicjach, dla żeglarzy oraz miłośników surfingu a w głębi kraju dla wędkarzy, rowerzystów i graczy w golfa lub dla świadomych potrzeb ciała miłośników stylu wellness, we dnie zażywających wypoczynku a wieczorami chętnie odwiedzających sale koncertowe.

Charakteryzujący się dziką romantyką półwysep Cotentin, zawsze zielona nizina Bessin, Bocage Normand z jej porośniętymi żywopłotem wałami, łagodne wzgórza Pays d'Auge, daleki horyzont Perche, idylla Pays d'Ouche: krajobrazy te, choć bardzo zróżnicowane są jednak bez wątpienia typowo normandzkie.

Cztery rozległe parki narodowe chronią kulturalną i ekologiczną spuściznę tego regionu. Dzięki wpływom morskiego prądu powierzchniowego, zwanego także Golfsztromem, jest to region bujnego urodzaju, przyjmujący na wielu obszarach wygląd wielkiego ogrodu: z metrowej wysokości krzewami hortensji, soczyście zielonymi łąkami, rozległymi uprawami warzyw, uroczymi nadrzecznymi błoniami lub prześwietlonymi słońcem lasami. A rozmieszczone pomiędzy nimi dumne pańskie rezydencje budzą marzenia o tym, jak można »pięknie mieszkać«…

REKLAMA

Moja Normandia

Ten, kto po raz pierwszy podróżuje samochodem po Normandii, zwykle dąży prosto ku wybrzeżu. Zdarza się, że poruszając się wąskimi, krętymi drogami, prowadzącymi wzdłuż wybrzeża, zahaczy o którąś z małych miejscowość, odwiedzi stare kąpieliska z ich wielkopańską architekturą i rybackie porty pełne targów rybnych i restauracjami, serwujących małże Św. Jakuba i ostrygi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ale warto wędrować tu także pieszo: wzdłuż wybrzeża, ciągnącego się na przestrzeni 650 km, prowadzą dawne ścieżki celników, szlaki wędrowne, na których podziwiać można wspaniałe wydmy, granitowe skały lub kredowe klify, odpoczywając potem na piaszczystych plażach i kąpiąc się w morzu. Normandczycy są przez okrągły rok przygotowani na spełnianie potrzeb turystów, poszukujących ciszy i spokoju lub możliwości aktywnego wypoczynku.

Kochanka malarzy

Turystyka rozpoczęła się w Normandii przed około 200 laty, gdy pierwsi letni goście – dobrze sytuowani obywatele Londynu i Paryża – przybywali do Dieppe, Trouville, Cabourg, Houlgate lub Granville w poszukiwaniu letniego wypoczynku i morskich kąpieli. Mieszkało i jadało się w Grand Hôtel lub we własnym wiejskim dworku, maison de campagne, i wracało do metropolii dopiero jesienią, będąc wypoczętym i pełnym energii.

Światową sławę zyskali również autorzy 19 i 20 wieku, a pośród ich nie tylko Victor Hugo, często podróżujący po Normandii, ale także noweliści Gustave Flaubert, Guy de Maupassant i Marcel Proust. Że nie wspomnimy tu o wspaniałych „impresjach” przeniesionych na płótna przez malarzy światła: ich dzieła tryumfalnie wkroczyły do wszystkich światowych muzeów i wielkich galerii.

Jeżeli wypoczynek oznacza dla Was spędzanie urlopu według własnego, indywidualnego rytmu, z dala od masowej turystyki, jednak bez rezygnowania z turystycznych ofert, to z pewnością oddacie swe serce temu regionowi.

Zamów katalog na lato lub ofertę "szytą na miarę".

  

Wynajmij dom lub apartament w Normandii tutaj.

Mont Saint Michel - opactwo benedyktyńskie mieści się w pięknym zamku na szczycie góry, podmywanej przez przypływy.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA