REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Paryż

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Interhome, www.interhome.pl

REKLAMA

REKLAMA

Miasto miłości, mody, jedzenia i sztuki. Jest wiele powodów, dla których możesz się w nim zakochać. Dla niektórych magia Paryża tkwi w jego kawiarenkach i bulwarach. Inni robią zakupy w luksusowych butikach, zwiedzają muzea, parki i modne dzielnice.

Od pierwszego wejrzenia

Pierwsze spojrzenie na to miasto warto rzucić z platformy widokowej na szóstym piętrze Centre Georges Pompidou. Jest to miejsce w centrum Paryża, położone na tyle wysoko, że pozwala objąć wzrokiem całe morze domów. Miasto leży przed oglądającym jak otwarta księga historii. U stóp obserwatora poruszają się jaskrawe rzeźby z Fontanny Strawińskiego. Nieco wyżej widoczne są wieże słynnej katedry Notre-Dame. Zlokalizowana jest ona na Ile de la Cité, właściwej kolebce miasta, gdzie w III w p.n.e. osiedlili się Paryżanie.

REKLAMA

Zarezerwuj apartament w Paryżu tutaj.

Trochę dalej można rozpoznać wieże dawnego więzienia Conciergerie, za czasów Rewolucji Francuskiej nazywanego "przedpokojem gilotyny". Z przodu po prawej rozciąga się ogromny kompleks Louvre, dawny zamek królewski, w którym dzisiaj znajduje się największe muzeum na świecie. z tyłu lśni złota kopuła Kościoła Inwalidów, w którym znajduje się ostatnie miejsce spoczynku Napoleona. Niedaleko od tego miejsca ku niebu wznosi się symbol miasta, wieża Eiffla. I wreszcie, daleko na zachodzie wynurzają się drapacze chmur La Défense, największego miasta biurowego Europy. Patrząc dalej w kierunku północnym można zobaczyć śnieżnobiały kościół Sacré-Cœur, wieńczący najwyższy punkt dawnego wzgórza artystów Montmartre.

Stary i nowy Paryż

REKLAMA

Widoki starego Paryża można podziwiać np. na porośniętym drzewami Place du Marché Sainte-Cathérine w Maras, w dzień »Fête de la Musique«. 21 czerwca, gdy ulice miasta wypełniają się muzyką tańczą tu młodzi i starzy, Francuzi i obcokrajowcy, w takt chansons z lat 30-tych. Podobną atmosferę można odczuć również spacerując za Bastille am Canal Saint-Martin, gdzie znajduje się wiele śluz i mostów, za Panthéon w okolicy Rue Mouffetard lub w starej dzielnicy robotniczej Belleville, tam gdzie na świat przyszła słynna piosenkarka Edith Piaf.

W grudniowy wieczór warto przejść się po rozświetlonym 135 000 żarówek wspaniałym 2,5 km bulwarem Champs-Elysées lub niezależnie od pory dnia czy nocy siedząc w ulicznej kafejce w ruchliwej dzielnicy studenckiej i wszelkich rozrywek Saint-Germain-des-Prés obserwować bujne życie, aby zarazić się wirusem tego miasta.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miasto to bez przerwy się zmienia, jak kapryśna piękność, ukazująca się ciągle z innej strony. Wcześniejszy prezydent François Mitterrand powiedział, że „nie można robić wielkiej polityki bez wielkiej architektury”. Pod jego egidą powstała wielka nowa Bibliothèque Nationale de France we wschodniej części miasta, nowa dzielnica Bercy, wielki łuk La Défense i szklana piramida przed Louvre. Mimo nieufności do władz, Paryżanie przyzwyczajają się szybko do architektonicznych kontrowersji – podobnie jak do wieży Eiffla.

Stolica sztuki

REKLAMA

Paryż jest miastem wielokulturowym. Alzatczycy wnieśli tu swoje brasserie, Afrykańczycy w każdą niedzielę na Goutte d'Or urządzają przepiękny kolorowy targ, a Chińczycy, którzy osiedlili się wokół Place d'Italie, otworzyli tam targi, sklepy i restauracje.

Od zawsze przyciągał także artystów. Nie jest przypadkiem, że ważne kierunki w malarstwie, jak impresjonizm lub kubizm zostały zapoczątkowane w Paryżu. Tutaj żyli i pracowali tacy malarze jak Auguste Renoir, Vincent van Gogh i Pablo Picasso, pisarze jak Heinrich Heine, Voltaire, Victor Hugo, Honoré de Balzac, Charles Baudelaire, Marcel Proust, Ernest Hemingway, Julian Greene i Jean-Paul Sartre.

Artyści spotykali się w słynnych dzisiaj kawiarniach i brasseriach, oczywiście na lewym brzegu Sekwany, rive gauche. Dlatego, że wokół Uniwersytetu Sorbony niemal od zawsze znajduje się intelektualne centrum miasta. Większość z tych miejsc spotkań, jak np. Procope, Le Flore lub siedziba egzystencjalistów Les Deux Magots w dzielnicy Latin oraz Closerie des Lilas w dawnej dzielnicy artystów Montparnasse nadal istnieją i są chętnie odwiedzane.

Odkrywajcie Paryż!

Przed odwiedzającymi Paryż otwiera się ogrom możliwości – zabytki, muzea, parki i tradycyjne dzielnice – quartiers (okolica wokół Bastille, Rue Oberkampf i Place de la République, a od niedawna w modzie są również Belleville i Butte-aux-Cailles), do których można się łatwo dostać. Obszar miasta jest dość mały, przejrzyście podzielony na 20 okręgów – arrondissements, do których można szybko dotrzeć metrem lub autobusem. Daj się zainspirować temu różnorodnemu, staremu, choć zawsze młodemu miastu!

Zamów katalog na lato lub ofertę "szytą na miarę".

         

Wynajmij apartament na wakacje w Paryżu – www.interhome.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA