REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Korsyka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Interhome, www.interhome.pl

REKLAMA

REKLAMA

Już na promie lub w samolocie nowicjusze po raz pierwszy podróżujący na Korsykę dowiadują się, że jedna wizyta na wyspie to z pewnością zbyt mało. Dwóch młodych mężczyzn stojących przy relingu, tym razem zamierzało wybrać się do Grecji, w Alpy, jednak w przedziwny sposób dotarli na prom w Genui. Starsze małżeństwo marzy o tym, aby wreszcie, gdy nie muszą już pilnować dzieci na plaży, móc ile dusza zapragnie podróżować po wnętrzu wyspy – starzy wyjadacze komentują pogodę jak tubylcy, wymieniając najświeższe wskazówki i ciesząc się z ponownej wizyty na Korsyce.

Korsyka posiada nieporównywalny z żadnym innym miejscem urok. Już w czasach antycznej Grecji nazywano ją kalliste – piękna. Mimo, że od północnego do południowego brzegu mierzy zaledwie 183 km, a jej szerokość nie przekracza 90 km, to bardziej niż wyspę przypomina mały kontynent. 1000 km mocno poprzecinanego wybrzeża otacza masyw górski, który w odległości zaledwie 30 km od brzegu morza składa się z 70 szczytów o wysokości ponad 2000 m. Aż do czerwca na wierzchołkach gór spoczywa śnieg, podczas gdy temperatura wody w morzu osiąga 20 °C... i zachęca do kąpieli.

REKLAMA

Delikatny piasek lagun, odurzający zapach ziół

REKLAMA

Rwące rzeki, pędzące z wysokich gór w kierunku dolin, wyżłobiły strome wąwozy i głębokie przepaście. W ich dolnym biegu rzeczne wody nanoszą miejscami osady, tworzące szerokie aluwia. U ujść tych rzek położone są najpiękniejsze plaże. Część z nich jest gruboziarnista, wystawiona na działanie wiatrów i niebezpiecznych prądów morskich, natomiast w zatokach o kształcie idealnego sierpa znajdziemy drobny, delikatny, biały piasek i płytką, krystalicznie czystą wodę. Pasy wydm, pinie i laguny, skały w kolorze szarego łupka lub czerwonego granitu, genueńskie warownie, jakie znajdują się bezpośrednio w sąsiedztwie plaż, są równie fascynujące jak widok z morza na górzyste kulisy wyspy.

Podział wyspy na dwa departamenty – HauteCorse i Corse-du-Sud – odpowiada strukturom geologicznym: masyw łupkowy na północnym wschodzie z rzeką graniczną Tavignano oraz masyw granitowy w południowej części wyspy. Tylko na wschodzie za niekończącymi się plażami rozciąga się szeroka równina. W pozostałej części teren w bliskiej odległości od wybrzeża wznosi się stromo w górę. Krajobraz do ok. 500 m wysokości to głównie zbocza porośnięte macchia, które w niektórych miejscach zostały zamienione na pola rolnicze o wyglądzie tarasów.

Rozmaryn, lawenda, mirt i inne krzewy wydzielają w ciepłych promieniach słońca odurzające zapachy. Pierwsze kwitnienie przypada na okres wiosny. Następnie – od maja do czerwca – kwitną ocienione pagórki pod szlachetnymi kasztanami, tworzącymi rzadkie lasy do wysokości ok. 800 m. Jednak tam, gdzie w ziemi ryją dziki, nie spotyka się pięknych kwiatów. Wczesnym latem alpejskie łąki są rajem dla miłośników kwiatów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kąpiel w górskiej rzece

Urzekająco piękne są również błękitne jeziorka górskie, położone wśród skał. Do granicy występowania drzew większość wyspy porośnięta jest lasami. Czarne sosny, dęby i buki tworzą malownicze tło dla szumiących wodospadów i głębokich zatok z krystalicznie czystą wodą, które zachęcają do kąpieli w rzekach Korsyki. Nawet z najwyższych szczytów droga do morza nie jest daleka. Widoki z wierzchołków górskich i spadzistych stoków w dół aż po otwarte przestrzenie zachwycają nie tylko podróżujących. Również miejscowi nie mają dosyć widoku zachodzącego słońca, podziwianego ze swoich ulubionych miejsc.

Jak ją poznać?

REKLAMA

Wybrzeże wyspy jest doskonale przystosowane do potrzeb turystów. Osoby preferujące aktywny wypoczynek mają tu niemal nieograniczone możliwości. Mogą one na Korsyce jeździć konno lub odkrywać okolice na rowerze, uprawiać windsurfing lub nurkować w głębinach. Jednak miejscowości, w których dominuje turystyka, są zagrożone utratą swojego pierwotnego korsykańskiego charakteru, chociaż jak dotąd wielopiętrowe hotele i anonimowe miejscowości urlopowe należą raczej do wyjątków.

Turystyka jest wspierana, choć z umiarem. Często można usłyszeć, jak podróżni narzekają na zły stan dróg krajowych. Jednak są oni zadowoleni, że narzucone im powolne tempo podróżowania pozwala im na nawiązywanie kontaktów. Kto chce zwiedzić wyspę, powinien zaplanować w tym celu przynajmniej tydzień. Jedynie kierowcy rajdowi mogą szybciej „zaliczyć” Korsykę. Ale nawet po jednym tygodniu można jedynie doświadczyć małej części tego rajskiego krajobrazu. Jedynym rozwiązaniem jest spędzenie tu kolejnego urlopu.

Zamów katalog na lato lub ofertę "szytą na miarę".

  

Wynajmij dom lub apartament na wakacje na Korsyce

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA