REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Odkrywanie tajemnic Egiptu, relaks w tureckim hammanie, dzikie safari w Kenii, a może wakacje nad rodzimym morzem? W katalogach biur podróży znajdziemy zróżnicowane propozycje wczasów: od niedrogich wyjazdów wypoczynkowych po egzotyczne wyprawy dla wymagających.

Popularne kierunki

REKLAMA

REKLAMA

Niezmiennie od kilku lat Polacy najchętniej spędzają wakacje w Grecji, Egipcie, Turcji i Tunezji. Nie mniejszym powodzeniem cieszą się także Hiszpania i Bułgaria. Popularność tych kierunków wynika z faktu, że tamtejsze kurorty oferują bardzo dobrą jakość usług w przystępnych cenach. Olbrzymią zaletą jest także bliskość i łatwość dotarcia do celu oraz świetne warunki klimatyczne i naturalne – słoneczna pogoda przez cały sezon, rozległe piaszczyste plaże. Na popularność Bułgarii wpływają dodatkowo mniejsze niż w innych krajach niedogodności związane z różnicami językowo-kulturowymi.

Mniej popularna jest egzotyka, głównie ze względu na wyższe koszty podróży, które wynoszą średnio od 5 do 20 tys. Ponadto sezon na wycieczki egzotyczne zaczyna się później niż kierunków popularnych (koniec sierpnia – marzec), co jest związane z różnicą stref klimatycznych. Kiedy u nas panuje gorące lato, w krajach tropikalnych możemy trafić na nie najlepszą pogodę. Najczęściej decydujemy się na wyjazdy do Kenii, Indonezji, na Dominikanę, Chin, Meksyku, Indii, Tajlandii, Tanzanii, na Kubę, do Etiopii i na Madagaskar. 

Zobacz także: Sezon letni 2010

Moc atrakcji za małe pieniądze

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najczęściej decydujemy się na wyjazdy dla dwóch osób na tydzień do trzygwiazdkowego hotelu za cenę 4 – 5 tys. Udany urlop za granicą możemy mieć jednak za mniejsze pieniądze, wybierając np. wczasy z dojazdem własnym. Najtańsza oferta na siedem dni kosztuje ok. 370 zł od osoby. Touroperatorzy mają w swojej ofercie ciekawe propozycje dla chcących zwiedzać świat na własną rękę. Przykładowo biuro podróży TUI przygotowało na sezon 2010 specjalny katalog z propozycjami wyjazdów do Chorwacji, Słowenii, Włoch, Francji, Hiszpanii, Austrii, Czech, Słowacji, Polski, Węgier i Bułgarii. Organizatorzy wycieczek proponują m.in. możliwość noclegu w hotelach tranzytowych, blisko granicy czesko-austriackiej i słowacko-austriackiej, hotele położone blisko szlaków turystycznych, wyciągów i kolejek linowych, obiekty „windsurfingowe" nad jeziorem Garda w północnych Włoszech i nad Balatonem. Na miejscu jest możliwość wypożyczenia sprzętu oraz skorzystania z pomocy instruktora. Poza tym biuro oferuje moc atrakcji dla dzieci i dorosłych: zajęcia sportowe i rekreacyjne, specjalne programy animacyjne dla dzieci.

Zobacz także: Tabele temperatur

W zależności od hotelu i wieku dziecka można liczyć na zniżki, nawet do 100 %. Jeżeli nie stać nas na wycieczki samolotowe, możemy wybrać się w podróż autokarem. Można znaleźć oferty nawet za 255 zł (opcja bez wyżywienia). Tanio urlop możemy spędzić we własnym kraju, choć nierzadko ceny pobytu w nadmorskich miejscowościach równają się kosztom podróży do Grecji czy Egiptu. Głównym regionem wypoczynku w sezonie letnim jest tradycyjnie polskie wybrzeże – od Szczecina po Trójmiasto, Półwysep Helski i Mierzeję Wiślaną. W luksusowych ośrodkach wypoczynkowych można skorzystać z oferty Wellness&Spa, w 3- i 4-gwiazdkowych standardem są baseny, rowery, siłownie i place zabaw dla dzieci. Wybrane hotele posiadają ciekawą ofertę rekreacyjną oraz programy animacyjne.

Turystyka pop

REKLAMA

Z nieco większymi kosztami musimy się liczyć, jadąc na zagraniczne wakacje do popularnych krajów – Grecji, Turcji, Egiptu, Tunezji, Hiszpanii. Ceny tych podróży są jednak umiarkowane, biorąc pod uwagę koszty wycieczek egzotycznych. Przykładowo za tygodniowy pobyt w 3-gwiazdkowym hotelu w Egipcie możemy zapłacić od 1339 zł. Biuro Orbis Travel przygotowało na lato 2010 specjalny katalog dla klientów, którzy wakacje chcieliby spędzić w atrakcyjnych miejscach basenu Morza Śródziemnego, a dysponują ograniczonym budżetem. Można wybierać wśród 130 propozycji wypoczynku w hotelach 2- 5- gwiazdkowych. Według danych portali Easygo.pl i Wakacje.pl polscy turyści najczęściej wybierają hotele 3 i 4 – gwiazdkowe z opcją all inclusive. Najczęściej podróżujemy w parach, rzadziej rodzinami.

Biura podróży przygotowały specjalną ofertę dla zakochanych par lub nowożeńców, proponując wyjazdy w wyjątkowo urokliwe miejsca, specjale zniżki, gratisowy szampan, czekoladki i romantyczne kolacje. Wielu touroperatorów proponuje także wakacje w hotelach z rozbudowanym zapleczem Welles&Spa. Taki wariant odpoczynku pozwala idealnie się zrelaksować i zregenerować. W programie: masaże, aromaterapia, kąpiele z dodatkiem alg, wizyty w saunie i farmie piękności oraz zestaw ćwiczeń dobrany przez trenera fitness. Jeśli lubisz spędzać urlop w ruchu, możesz skorzystać z oferty „Dla aktywnych”, zawierającej rozwinięty program sportowo-rekreacyjny lub oferty „Wypoczynek i zwiedzanie”.

Ekskluzywnie

Turystom o zasobnych portfelach i wyrafinowanych gustach touroperatorzy proponują wakacje w ekskluzywnych hotelach w standardzie 4,5 i 5 gwiazdek. Prestiżowe hotele europejskie i egzotyczne olśniewają eleganckim wnętrzem, luksusowym wyposażeniem, wyśmienitą kuchnią, rozbudowaną ofertą rekreacyjną i wellness. Zainteresowani powinni zapoznać się np. z ofertą TUI. Organizator przygotował bowiem specjalny katalog Premium – „Podróże dookoła świata” , w którym znajdziemy propozycje wczasów na Karaibach, wyspach Oceanu Indyjskiego, w Europie, Afryce i Azji. Wyselekcjonowano najbardziej prestiżowe obiekty oraz zaoferowało szereg udogodnień, m.in. prywatny transfer do/z hotelu, zwiększony do 30 kg limit bagażu oraz bogatsze menu na rejsach liniami Condor. Ponadto w hotelach czekają na gości wiele niespodzianek i dodatkowych świadczeń (szampan lub kosz owoców na powitanie).

Zobacz także: Chorwacja

Istria
Korsyka
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA