REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czym polska drogówka różni sie od brytyjskiej?

Kajetan Puszek
Angielska policja drogowa odznacza się skutecznością działania, najnowocześniejszym sprzętem oraz posiadaniem własnych informatyków, którzy ułatwiają policjantom pracę i sprawiają, że ich interwencję są perfekcyjnie i błyskawicznie przeprowadzane. fot. Fotolia
Angielska policja drogowa odznacza się skutecznością działania, najnowocześniejszym sprzętem oraz posiadaniem własnych informatyków, którzy ułatwiają policjantom pracę i sprawiają, że ich interwencję są perfekcyjnie i błyskawicznie przeprowadzane. fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Angielska policja drogowa odznacza się skutecznością działania, najnowocześniejszym sprzętem oraz posiadaniem własnych informatyków, którzy ułatwiają policjantom pracę i sprawiają, że ich interwencję są perfekcyjnie i błyskawicznie przeprowadzane.

Różnice pomiędzy polską a „wyspiarską” drogówką

Polska policja drogowa to obiekt narzekań i skarg wielu kierowców. Jednak jej wyposażenie z roku na roku jest coraz lepsze, a to za sprawą funduszy z Unii Europejskiej. 

REKLAMA

REKLAMA

Polska „drogówka” na początku bieżącego roku dostała wsparcie od naszego skandynawskiego partnera w Europejskim Obszarze Gospodarczym. Mimo, że Norwegia nie należy bezpośrednio do UE to w zamian za wspólne korzystanie ze swobód jednolitego rynku Unii Europejskiej postanowiła wesprzeć polską służbę drogową.
Polska policja w ramach tej współpracy gospodarczej dostała sprzęt w postaci radiowozów i motorów , produkowanych na bazie najnowszej technologii.

Takie inicjatywy coraz częściej mają miejsce na terenie naszego kraju. Mimo wszystko organizacja i nowoczesny sprzęt angielskiej drogówki przewyższają znacznie nasze krajowe możliwości.

Wielka Brytania

Codziennie ulice hrabstwa Yorkshire są patrolowane przez 20 jednoosobowych patroli. Policjanci patrolują wówczas miejscowości i prowadzą obserwację ruchu a pomiaru prędkości dokonują parkując radiowóz tak, aby być niewidocznym dla użytkowników dróg.

REKLAMA

Zobacz również: Zasady jazdy samochodem w Wielkiej Brytanii

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podczas dokonywania interwencji przez jeden patrol, zawsze w pobliżu ubezpieczany jest on przez dwa inne.

Takie działania u nas raczej nie mają miejsca. Mimo tego, policja w Yorksire nie nosi broni palnej, lecz policjanci wyposażeni są w paralizator, gaz obezwładniający, metalową pałkę, kajdanki oraz radiostację nasobną.
Co ciekawe, brytyjska drogówka korzysta z własnych informatyków. Do kilku patroli przyporządkowanych może być dwóch informatyków, którzy znajdują się w radiowozie z odpowiednim sprzętem komputerowym. Taki stan rzeczy sprawia, iż policjanci są nad wyraz skuteczni.

W Wielkiej Brytanii policja drogowa prowadzi „wychowanie komunikacyjne” już w przedszkolach i szkołach. Budowanie świadomości bezpiecznej jazdy i przestrzegania przepisów przebiega już na najniższym szczeblu wiekowym.

Brytyjczycy dostawszy mandat za przekroczenie prędkości zwykle nie wnoszą sprzeciwów. Jest to wpływ kultury jazdy i przekonań, jakie zostały w nich zakorzenione poprzez wychowanie.
W Polsce taka sytuacja wydałaby się nieco groteskowa, gdyby kierowca przyjął z pokorą mandat i odjechał uśmiechnięty do domu. Oczywiście zdarzają się takie przypadki, lecz mentalność Polaków sprawia, iż odznaczają się oni tym, że często kłócą się z policjantami drogowymi oraz ostentacyjnie manifestują swoje niezadowolenie.

Zobacz też: Jak zachować się podczas kontroli drogowej w Chorwacji?

W UK w przypadku zatrzymania kierowcy bez ważnego ubezpieczenia, od razu wzywana jest pomoc drogowa w celu usunięcia pojazdu. Kierujący wówczas musi podpisać protokół, w który wyraża zgodę na holowanie oraz na sprzedaż lub złomowanie pojazdu, w przypadku gdy właściciel nie zgłosi się na policję w ciągu 7 dni na posterunek z aktualnymi dokumentami.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA