REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak prawidłowo zamocować ładunek?

 Green Drive
To kampania społeczna realizowana przez Fundację Trans.org (www.trans.org). Głównym celem akcji jest pokazanie firmom transportowym w Europie najlepszych sposobów na zmniejszenie wydatków na paliwo.
Według ekspertów kampanii Green Drive 25% wypadków z udziałem samochodów ciężarowych to wynik złego zamocowania ładunku
Według ekspertów kampanii Green Drive 25% wypadków z udziałem samochodów ciężarowych to wynik złego zamocowania ładunku

REKLAMA

REKLAMA

Właściwe zamocowanie ładunku na samochodzie dostawczym ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego. Na co zwrócić uwagę mocując towar w przestrzeni ładunkowej?

Według ekspertów kampanii Green Drive 25% wypadków z udziałem samochodów ciężarowych to wynik złego zamocowania ładunku. Co zrobić, aby ładunek dotarł do celu w nienaruszonym stanie i podróż przebiegała bezpiecznie?

REKLAMA

1. NADZORUJ ZAŁADUNEK

Staraj się uczestniczyć przy załadunku. Pamiętaj, że magazynier może nie wiedzieć, jak zachowuje się ładunek w trakcie jazdy. Jeśli nie możesz uczestniczyć przy załadunku koniecznie zaznacz to na liście przewozowym.

2. KONTROLUJ CZYSTOŚĆ POJAZDU

Przed umieszczeniem ładunku na pojeździe, upewnij się, że powierzchnia ładunkowa jest czysta i sucha. Usuń mokre i tłuste plamy, ponieważ ładunek będzie się na nich ślizgać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Drogi ekspresowe – za co grozi Ci mandat?

3. KONTROLUJ STAN POJAZDU

Upewnij się, że platforma załadunkowa nie jest uszkodzona, a wszystkie punkty mocowania (np. oczka mocujące) są w dobrym stanie i nadają się do użytku. Jeżeli element mocujący nie jest sprawny - nie da rady utrzymać ładunku.

4. ZABEZPIECZ ŁADUNEK

Sprawdź, czy ładunek został odpowiednio przygotowany np. zabezpieczony przed rozsypywaniem się lub usztywniony. Przygotuj ładunek tak, żeby aby można było go poprawnie zamocować.

Zobacz też: Pieszy na drodze – czego mu nie wolno i za co grozi mu mandat?

5. UWZGLĘDNIJ WARUNKI DROGOWE

Dostosuj mocowanie do warunków, jakie napotkasz w podróży. Jeżeli wiesz, że droga będzie wyboista największy nacisk połóż na to, żeby ładunek nie podskakiwał. Duża liczba wzniesień i zakrętów wymaga dodatkowego zabezpiecznia przed przemieszczaniem się ładunku.

6. KORZYSTAJ Z PRZYRZĄDÓW MOCUJĄCYCH

Używaj wyposażenia dodatkowego, takiego jak maty antypoślizgowe, przekładki, taśmy, listwy kątowe, jeże, listwy blokujące i wiele innych sprzętów. Korzystaj ze wszystkich, które uważasz za przydatne. Nie zastępuj ich zamiennikami „domowej roboty”.

7. KONTROLUJ STAN PRZYRZĄDÓW MOCUJĄCYCH

Upewnij się, że wyposażenie którego chcesz użyć, jest sprawne. Pamiętaj, że przetarty pas może się urwać, a uszkodzone ogniwo w łańcuchu to pęknięty łańcuch. Również zatłuszczona mata antypoślizgowa nie spełni swojego zadania.

Zobacz też: Mandat za jazdę środkowym pasem - dlaczego?

8. SPRAWDŹ STABILNOŚĆ ŁADUNKU

Poprawnie zamocowany ładunek nie ma prawa się przesuwać, przetaczać, przemieszczać, podskakiwać, przewracać i rozsypywać. Nie może ulec uszkodzeniu w trakcie jazdy, spaść z pojazdu lub zagrażać bezpieczeństwu.

9. DOBIERZ RODZAJ MOCOWANIA

Stosuj odpowiednie mocowanie dla konkretnego typu ładunku. Zwróć uwagę, żeby mocowanie nie powodowało uszkodzeń ładunku i naczepy. Uwzględnij też liczbę zabezpieczeń niezbędną do unieruchomienia ładunku.

Zobacz też: Kontrola drogowa - weryfikacja stanu technicznego pojazdu

10. KONTROLUJ MOCOWANIE

Sprawdzaj stan ładunku podczas jazdy. Po pierwszych kilku kilometrach upewnij się, że ładunek jest stabilnie zamocowany. Ponowne kontrole rób po każdym przeładunku, nietypowym zdarzeniu (gwałtowne hamowanie, ostry zakręt) i na każdym postoju. Zwróć uwagę, czy po rozładowaniu części ładunku towar, który będzie jechać dalej, jest nadał poprawnie zamocowany. Upewnij się też, czy podczas podróży nie został uszkodzony żaden element mocujący.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

REKLAMA