REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Travelling with a trailer in Poland - the viaTOLL system

The viaTOLL system has been obligatory on Polish state roads since 1st July 2011. Fot. Fotolia
The viaTOLL system has been obligatory on Polish state roads since 1st July 2011. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Since 1st July 2011 viaTOLL - the electronic toll collection system is obligatory for the drivers of all motor vehicles and combination of vehicles with a maximum permissible weight of over 3.5 tonnes. On which roads is it necessary? How does it work?

Which roads are be included in the viaTOLL system?

The viaTOLL system applies to selected sections of motorways, expressways and selected national roads managed by the GDDKiA. An up-to-date list of road sections covered by viaTOLL system and the rates of electronic toll payment are detailed in the Regulation of Council of Ministers on the list of national roads or their sections on which the toll shall be collected electronically.and the rates of electronic toll payment of 22 March 2011 and it is available on the www.viatoll.pl website.

REKLAMA

Zobacz też: System viaTOLL po 10 miesiącach działania

Who is obliged to use the viaTOLL system?

The viaTOLL system is obligatory for all motor vehicles and combination of vehicles (e.g. passenger cars with trailers) with a maximum permissible weight of over 3.5 tonnes and for buses regardless of their maximum permissible weight.

At present, electronic toll collection applies in Poland on toll motorways, expressways and selected national roads. It is planned that by the year 2019 the network of toll roads will reach the total length of six thousand kilometers.

What about drivers of passenger cars?

The electronic toll collection is obligatory for motor vehicles and combinations of vehicles with a maximum permissible weight of over 3.5 tonnes. Among these vehicles are passenger cars with trailers if a maximum permissible weight of such a combination of vehicles exceeds 3.5 tonnes.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak przygotować się do jazdy z pilotem, mapą i nawigacją?

viaTOLL and viaBOX – what is the difference?

viaTOLL is a term referring to electronic toll collection system, which is based on a short-range, wireless communication technology.

viaBOX is an on-board unit for toll-liable motor vehicles and combinations of vehicles with the maximum permissible weight of over 3.5 tonnes. The device transmits encoded information about the vehicle to receptors installed on gantries when the vehicle to which the viaBOX is attached passes beneath them. Each time the vehicle equipped with a viaBOX device passes beneath the gantry the driver is charged for travelling on a particular section of toll road. The driver is also notified about it by a single beep of the viaBOX device. The toll collection is entirely automatic, and there is no need to slow down or stop.

Zobacz też: Jaka jest wysokość mandatów za granicą?

REKLAMA

The viaBOX is available at any Distribution Point and Contact Point. The full list of all Distribution Points and Contact Points is available on the www.viatoll.pl website. To receive a viaBOX device, users have to pay a deposit of 120 PLN, which is returned after the safe return of the working viaBOX. Users can return their viaBOX at any Distribution Point or Contact Point.

The viaBOX shall be mounted on the inside surface of the windscreen – it cannot be obscured by any objects, e.g. inactive wipers. It should be remembered that each viaBOX device is assigned to one car only and is not transferable to any other vehicle. Any loss or theft of the viaBOX shall be reported at the nearest Distribution Point or the Contact Point or by telephone to the Client Centre.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA