REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Travelling with a trailer in Poland - the viaTOLL system

The viaTOLL system has been obligatory on Polish state roads since 1st July 2011. Fot. Fotolia
The viaTOLL system has been obligatory on Polish state roads since 1st July 2011. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Since 1st July 2011 viaTOLL - the electronic toll collection system is obligatory for the drivers of all motor vehicles and combination of vehicles with a maximum permissible weight of over 3.5 tonnes. On which roads is it necessary? How does it work?

Which roads are be included in the viaTOLL system?

The viaTOLL system applies to selected sections of motorways, expressways and selected national roads managed by the GDDKiA. An up-to-date list of road sections covered by viaTOLL system and the rates of electronic toll payment are detailed in the Regulation of Council of Ministers on the list of national roads or their sections on which the toll shall be collected electronically.and the rates of electronic toll payment of 22 March 2011 and it is available on the www.viatoll.pl website.

REKLAMA

Zobacz też: System viaTOLL po 10 miesiącach działania

Who is obliged to use the viaTOLL system?

The viaTOLL system is obligatory for all motor vehicles and combination of vehicles (e.g. passenger cars with trailers) with a maximum permissible weight of over 3.5 tonnes and for buses regardless of their maximum permissible weight.

At present, electronic toll collection applies in Poland on toll motorways, expressways and selected national roads. It is planned that by the year 2019 the network of toll roads will reach the total length of six thousand kilometers.

What about drivers of passenger cars?

The electronic toll collection is obligatory for motor vehicles and combinations of vehicles with a maximum permissible weight of over 3.5 tonnes. Among these vehicles are passenger cars with trailers if a maximum permissible weight of such a combination of vehicles exceeds 3.5 tonnes.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jak przygotować się do jazdy z pilotem, mapą i nawigacją?

viaTOLL and viaBOX – what is the difference?

viaTOLL is a term referring to electronic toll collection system, which is based on a short-range, wireless communication technology.

viaBOX is an on-board unit for toll-liable motor vehicles and combinations of vehicles with the maximum permissible weight of over 3.5 tonnes. The device transmits encoded information about the vehicle to receptors installed on gantries when the vehicle to which the viaBOX is attached passes beneath them. Each time the vehicle equipped with a viaBOX device passes beneath the gantry the driver is charged for travelling on a particular section of toll road. The driver is also notified about it by a single beep of the viaBOX device. The toll collection is entirely automatic, and there is no need to slow down or stop.

Zobacz też: Jaka jest wysokość mandatów za granicą?

REKLAMA

The viaBOX is available at any Distribution Point and Contact Point. The full list of all Distribution Points and Contact Points is available on the www.viatoll.pl website. To receive a viaBOX device, users have to pay a deposit of 120 PLN, which is returned after the safe return of the working viaBOX. Users can return their viaBOX at any Distribution Point or Contact Point.

The viaBOX shall be mounted on the inside surface of the windscreen – it cannot be obscured by any objects, e.g. inactive wipers. It should be remembered that each viaBOX device is assigned to one car only and is not transferable to any other vehicle. Any loss or theft of the viaBOX shall be reported at the nearest Distribution Point or the Contact Point or by telephone to the Client Centre.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA