REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak naprawić przeponową pompę paliwa?

Jakubowski Ryszard

REKLAMA

REKLAMA

Pompy paliwa nie należą do najtrwalszych elementów. Najczęściej powodem usterki jest w przypadku przeponowej pompy paliwa gumowa przepona, którą należy wymienić. Rzadziej awarii ulegają zaworki.

Naprawa przeponowej pompy paliwa nie jest czynnością skomplikowaną. Potrzebne są do tego podstawowe narzędzia – klucz do odkręcenia jej od korpusu silnika i wkrętak do rozłożenia pompy na dwie części. Oczywiście konieczna jest zapasowa nowa membrana (przepona).

REKLAMA

Zobacz również: Co zrobić, gdy spod maski wydobywa się dym?

W pierwszej kolejności należy zdjąć delikatnie oba przewody paliwowe dochodzące do pompy paliwa, luzując ich zaciski i zabezpieczyć je przed wyciekaniem paliwa. Po zdemontowaniu pompy paliwa z silnika bez uszkodzenia znajdującej się pod nią uszczelki, należy odkręcić wszystkie wkręty lub śrubki mocujące jej połówki, a następnie rozpołowić ją. Gdyby to okazało się trudne, można pomóc sobie ostrzem scyzoryka, delikatnie rozchylając w kilku miejscach połówki i zwracając jednocześnie uwagę, aby nie uszkodzić płaszczyzn, którymi one przytrzymują przeponę!

Prace przy elementach, mających styczność z paliwem, należy wykonywać z zachowaniem szczególnej ostrożności. Nie wolno przy nich używać otwartego ognia ani palić tytoniu.

REKLAMA

Następną czynnością jest wyjęcie przepony z pompy paliwa tak, aby nie zgubić przy tym sprężynek, które z nią współpracują (o ile takowe przewiduje konstrukcja pompy). Na miejsce uszkodzonej przepony zakładamy nową tak, aby otwory w niej odpowiadały otworom korpusu metalowego. Pamiętać trzeba o założeniu sprężynek dokładnie w taki sam sposób, jak przy uszkodzonej przeponie. Sprawdzamy, czy zaworki nie wypadły ze swoich gniazd oraz ustawiamy obie połówki pompy paliwa tak, aby otwory śrub mocujących jednej były dokładnie na wprost otworów drugiej i skręcamy je mocno właściwymi śrubkami lub wkrętami. Nie wolno zerwać przy tym gwintów – korpusy pomp paliwowych są wykonywane najczęściej z lekkich, miękkich stopów! Następnie dokręcamy przeciwległe śruby w kolejności: pierwsza – czwarta – druga – piąta – trzecia – szósta (przy najczęściej spotykanych korpusach sześcio-otworowych).

Następnie montujemy przeponową pompę paliwa na korpusie silnika, pamiętając o umieszczeniu pod nią uszczelki. Zakładamy przewody paliwowe, zwracając uwagę, aby nie pomylić przy tym końcówek. Dokręcamy ich zaciski i możemy uruchomić silnik. Bądźmy przygotowani, że czasem wymaga to kilku prób, zanim pompa zassie i poda paliwo.

Zobacz również: Jak uruchomić silnik, który nie chce "zaskoczyć"?

Po kilku minutach pracy silnika należy sprawdzić, czy spomiędzy połówek pompy paliwa i z miejsc podłączenia przewodów paliwowych nie wycieka paliwo, oraz czy spod uszczelki pomiędzy pompą i korpusem silnika nie wycieka olej. W razie potrzeby dokręcamy mocniej połówki pompy, zaciski przewodów paliwowych lub śruby mocujące pompę do korpusu silnika.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ile czasu można przechowywać paliwo?

    Zakupowy szał na stacjach paliwowych trwa. Kierowcy leją tańszy olej napędowy i benzynę do kanistrów i baniek. Czy wiedzą jednak ile czasu można przechowywać paliwo w takich pojemnikach? I w jakich warunkach należy to zrobić, aby nie łamać przepisów?

    Kierowca dostał mandat przed 17 września. Zapłacił go po 17 września. Przedawnienie punktów po roku czy dwóch?

    Kierowcy mają wątpliwości dotyczące zastosowania przepisów skracających okres przedawnienia punktów karnych do roku. Wątpliwości te postanowiłem zatem rozwiać. Sytuacja modelowa na dziś brzmi: kierowca dostał mandat przed 17 września, ale zapłacił go po 17 września. Co z punktami i ich przedawnieniem? Jaki termin go obowiązuje?

    Więzienie za tablice rejestracyjne. Nowe przepisy już obowiązują w Polsce

    Legislatorzy nie chcieli bawić się w półśrodki. Osoba, która będzie majstrować przy tablicach rejestracyjnych, może na 5 lat trafić do więzienia. Co jednak to majstrowanie oznacza w praktyce? Sprawdziliśmy to.

    Koniec używanych instalacji LPG? A to dopiero początek nowelizacji

    Rządzący przygotowali kolejną zmianę dla aut z LPG. Od teraz będą musiały być wyposażane w dodatkową tabliczkę. Kogo dotyczy ten wymóg? I kiedy wejdzie w życie? Poszukajcie odpowiedzi w naszym materiale.

    REKLAMA

    PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

    Są trzy wytłumaczenia dlaczego PKN Orlen sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. Nie każde postępowanie zarządu spółki wiąże się z odpowiedzialnością prawną.

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    REKLAMA

    Fałszywy mandat od straży miejskiej. Nowy sposób złodziei w Warszawie

    Wezwanie od straży miejskiej wygląda łudząco realistycznie. Prawdziwe jednak nie jest. Fakt, że dokument sporządzili oszuści, a nie strażnicy miejscy, zdradza kilka rzucających się w oczy detali. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak nie dać się oszukać.

    Wracają kontrole na granicy ze Słowacją. Czy twoje auto też skontrolują?

    Na granicy między Polską a Słowacją ponownie pojawią się strażnicy graniczni. Ci nie będą obserwować ruchu, a zatrzymywać pojazdy i je kontrolować. Na jakich autach się skupią i co ma na celu przywrócenie kontroli granicznych? O tym w tym materiale.

    REKLAMA