REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak naprawić przeponową pompę paliwa?

Jakubowski Ryszard
Jak naprawić przeponową pompę paliwa? Fot. Fotolia
Jak naprawić przeponową pompę paliwa? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pompy paliwa nie należą do najtrwalszych elementów. Najczęściej powodem usterki jest w przypadku przeponowej pompy paliwa gumowa przepona, którą należy wymienić. Rzadziej awarii ulegają zaworki.

Naprawa przeponowej pompy paliwa nie jest czynnością skomplikowaną. Potrzebne są do tego podstawowe narzędzia – klucz do odkręcenia jej od korpusu silnika i wkrętak do rozłożenia pompy na dwie części. Oczywiście konieczna jest zapasowa nowa membrana (przepona).

REKLAMA

Zobacz również: Co zrobić, gdy spod maski wydobywa się dym?

W pierwszej kolejności należy zdjąć delikatnie oba przewody paliwowe dochodzące do pompy paliwa, luzując ich zaciski i zabezpieczyć je przed wyciekaniem paliwa. Po zdemontowaniu pompy paliwa z silnika bez uszkodzenia znajdującej się pod nią uszczelki, należy odkręcić wszystkie wkręty lub śrubki mocujące jej połówki, a następnie rozpołowić ją. Gdyby to okazało się trudne, można pomóc sobie ostrzem scyzoryka, delikatnie rozchylając w kilku miejscach połówki i zwracając jednocześnie uwagę, aby nie uszkodzić płaszczyzn, którymi one przytrzymują przeponę!

Prace przy elementach, mających styczność z paliwem, należy wykonywać z zachowaniem szczególnej ostrożności. Nie wolno przy nich używać otwartego ognia ani palić tytoniu.

REKLAMA

Następną czynnością jest wyjęcie przepony z pompy paliwa tak, aby nie zgubić przy tym sprężynek, które z nią współpracują (o ile takowe przewiduje konstrukcja pompy). Na miejsce uszkodzonej przepony zakładamy nową tak, aby otwory w niej odpowiadały otworom korpusu metalowego. Pamiętać trzeba o założeniu sprężynek dokładnie w taki sam sposób, jak przy uszkodzonej przeponie. Sprawdzamy, czy zaworki nie wypadły ze swoich gniazd oraz ustawiamy obie połówki pompy paliwa tak, aby otwory śrub mocujących jednej były dokładnie na wprost otworów drugiej i skręcamy je mocno właściwymi śrubkami lub wkrętami. Nie wolno zerwać przy tym gwintów – korpusy pomp paliwowych są wykonywane najczęściej z lekkich, miękkich stopów! Następnie dokręcamy przeciwległe śruby w kolejności: pierwsza – czwarta – druga – piąta – trzecia – szósta (przy najczęściej spotykanych korpusach sześcio-otworowych).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Następnie montujemy przeponową pompę paliwa na korpusie silnika, pamiętając o umieszczeniu pod nią uszczelki. Zakładamy przewody paliwowe, zwracając uwagę, aby nie pomylić przy tym końcówek. Dokręcamy ich zaciski i możemy uruchomić silnik. Bądźmy przygotowani, że czasem wymaga to kilku prób, zanim pompa zassie i poda paliwo.

Zobacz również: Jak uruchomić silnik, który nie chce "zaskoczyć"?

Po kilku minutach pracy silnika należy sprawdzić, czy spomiędzy połówek pompy paliwa i z miejsc podłączenia przewodów paliwowych nie wycieka paliwo, oraz czy spod uszczelki pomiędzy pompą i korpusem silnika nie wycieka olej. W razie potrzeby dokręcamy mocniej połówki pompy, zaciski przewodów paliwowych lub śruby mocujące pompę do korpusu silnika.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA