REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Będą kolejne podwyżki polis OC!

Subskrybuj nas na Youtube
Kolejne podwyżki składek OC przed nami! Fot. Fotolia
Kolejne podwyżki składek OC przed nami! Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ogromne podwyżki polis OC jakie miały miejsce w ostatnich miesiącach to dopiero początek rewolucji na rynku ubezpieczeń. Duże straty, które zanotowały w ostatnich latach Towarzystwa Ubezpieczeniowe spowodowały, że ceny ubezpieczeń OC będą teraz gwałtownie rosnąć.

Kolejne podwyżki składek OC są jeszcze przed nami

Krajowe media już tak długo informują o podwyżkach składek za polisy OC, że kierowcy czytający kolejne doniesienia na ten temat, mogą się poczuć znużeni. Niestety wszystko wskazuje na to, że podwyżki kosztów obowiązkowych ubezpieczeń będą trwały jeszcze przez dłuższy czas. Najnowsze dane Polskiej Izby Ubezpieczeń sugerują, że polisy OC nadal są mocno deficytowe dla ubezpieczycieli. Dlatego podwyżka cen wspomnianych ubezpieczeń o kolejne 40% - 50%, jest dość prawdopodobnym scenariuszem.  

REKLAMA

stłuczka <a class=wypadek kolizja Fot. Fotolia"/>

Statystyki PIU wskazują, że w pierwszej połowie 2015 r. ubezpieczyciele stracili na polisach 327 mln zł, a roczna strata przekroczyła 1 mld zł. To jeden z powodów, dla których rosną ceny polis OC.

Fotolia

Komisja Nadzoru Finansowego co kwartał podaje dokładne informacje o liczbie nowych polis OC i łącznej składce przypisanej brutto dla tych ubezpieczeń. Dzięki danym KNF-u, możemy policzyć, jaka przypisana składka przypadała na jedną polisę od I kw. 2015 r. do II kw. 2016 r. Samodzielne obliczenia wskazują, że od stycznia do czerwca 2015 roku, średnia składka w nowych polisach OC dla kierowców wynosiła 337 zł. Analogiczny wynik z następnego roku wzrósł już do 397 zł. Mieliśmy zatem do czynienia z rocznym wzrostem zebranej składki o 60 zł/jedną polisę (około 18%). „Taka zmiana cenowa nie wystarczyła jednak do przywrócenia rentowności polis OC. Świadczą o tym dane Polskiej Izby Ubezpieczeń” - mówi Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.

Zobacz też: Dlaczego polisy OC wciąż drożeją?

Statystyki PIU wskazują, że w pierwszej połowie 2015 r. ubezpieczyciele stracili na polisach 327 mln zł, a roczna strata przekroczyła 1 mld zł. Po sześciu miesiącach 2016 r. okazało się, że strata techniczna na komunikacyjnych polisach OC jest znacznie większa niż rok wcześniej (607 mln zł). Jeżeli takie tempo zmian utrzyma się do końca 2016 roku, to ubezpieczyciele podsumują go ze stratą wynoszącą około 1,85 mld zł. Można jednak przypuszczać, że kolejne podwyżki składek za OC, pozwolą firmom ubezpieczeniowym nieco zmniejszyć techniczną stratę. Droga do odzyskania rentowności, czyli celu postawionego przez KNF, będzie jednak bardzo daleka. „W 2015 r. firmy ubezpieczeniowe mogłyby odnotować minimalny zysk na polisach OC, gdyby każdy klient dopłacił około 50 zł (15%) do przypisanej składki brutto. Taka hipotetyczna dopłata w 2016 r. może być o wiele większa” - zwraca uwagę Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeń Ubea.

Zobacz też: Współwłasność samochodu, a ubezpieczenie OC

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W nawiązaniu do zaprezentowanych informacji, warto przypomnieć, że problemy ubezpieczycieli ze zbilansowaniem obowiązkowych polis OC, nie wynikają tylko ze wzrostu liczby wypadków, wprowadzenia systemu bezpośredniej likwidacji szkód i podatku bankowego. Istotne jest również wdrożenie zaleceń KNF-u, które zapewniają poszkodowanym bardziej adekwatną wycenę szkód i wyższy standard obsługi. Na uwagę zasługują również zmiany widoczne na sądowej wokandzie. Dzięki aktywności kancelarii prawnych, sądy coraz częściej przyznają wysokie świadczenia za szkody osobowe. Taka zmiana również wpływa na wysokość składek, podobnie jak wydłużenie okresu przedawnienia szkód spowodowanych przez nieznanego kierowcę do 20 lat (zobacz uchwała Sądu Najwyższego z 29 października 2013 r. - sygnatura akt III CZP 50/13). 

Źródło: materiały prasowe Ubea.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

REKLAMA

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA