REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Będą kolejne podwyżki polis OC!

Kolejne podwyżki składek OC przed nami! Fot. Fotolia
Kolejne podwyżki składek OC przed nami! Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Ogromne podwyżki polis OC jakie miały miejsce w ostatnich miesiącach to dopiero początek rewolucji na rynku ubezpieczeń. Duże straty, które zanotowały w ostatnich latach Towarzystwa Ubezpieczeniowe spowodowały, że ceny ubezpieczeń OC będą teraz gwałtownie rosnąć.

Kolejne podwyżki składek OC są jeszcze przed nami

Krajowe media już tak długo informują o podwyżkach składek za polisy OC, że kierowcy czytający kolejne doniesienia na ten temat, mogą się poczuć znużeni. Niestety wszystko wskazuje na to, że podwyżki kosztów obowiązkowych ubezpieczeń będą trwały jeszcze przez dłuższy czas. Najnowsze dane Polskiej Izby Ubezpieczeń sugerują, że polisy OC nadal są mocno deficytowe dla ubezpieczycieli. Dlatego podwyżka cen wspomnianych ubezpieczeń o kolejne 40% - 50%, jest dość prawdopodobnym scenariuszem.  

REKLAMA

stłuczka <a class=wypadek kolizja Fot. Fotolia"/>

Statystyki PIU wskazują, że w pierwszej połowie 2015 r. ubezpieczyciele stracili na polisach 327 mln zł, a roczna strata przekroczyła 1 mld zł. To jeden z powodów, dla których rosną ceny polis OC.

Fotolia

Komisja Nadzoru Finansowego co kwartał podaje dokładne informacje o liczbie nowych polis OC i łącznej składce przypisanej brutto dla tych ubezpieczeń. Dzięki danym KNF-u, możemy policzyć, jaka przypisana składka przypadała na jedną polisę od I kw. 2015 r. do II kw. 2016 r. Samodzielne obliczenia wskazują, że od stycznia do czerwca 2015 roku, średnia składka w nowych polisach OC dla kierowców wynosiła 337 zł. Analogiczny wynik z następnego roku wzrósł już do 397 zł. Mieliśmy zatem do czynienia z rocznym wzrostem zebranej składki o 60 zł/jedną polisę (około 18%). „Taka zmiana cenowa nie wystarczyła jednak do przywrócenia rentowności polis OC. Świadczą o tym dane Polskiej Izby Ubezpieczeń” - mówi Paweł Kuczyński, prezes porównywarki ubezpieczeń Ubea.

Zobacz też: Dlaczego polisy OC wciąż drożeją?

Statystyki PIU wskazują, że w pierwszej połowie 2015 r. ubezpieczyciele stracili na polisach 327 mln zł, a roczna strata przekroczyła 1 mld zł. Po sześciu miesiącach 2016 r. okazało się, że strata techniczna na komunikacyjnych polisach OC jest znacznie większa niż rok wcześniej (607 mln zł). Jeżeli takie tempo zmian utrzyma się do końca 2016 roku, to ubezpieczyciele podsumują go ze stratą wynoszącą około 1,85 mld zł. Można jednak przypuszczać, że kolejne podwyżki składek za OC, pozwolą firmom ubezpieczeniowym nieco zmniejszyć techniczną stratę. Droga do odzyskania rentowności, czyli celu postawionego przez KNF, będzie jednak bardzo daleka. „W 2015 r. firmy ubezpieczeniowe mogłyby odnotować minimalny zysk na polisach OC, gdyby każdy klient dopłacił około 50 zł (15%) do przypisanej składki brutto. Taka hipotetyczna dopłata w 2016 r. może być o wiele większa” - zwraca uwagę Andrzej Prajsnar, ekspert porównywarki ubezpieczeń Ubea.

Zobacz też: Współwłasność samochodu, a ubezpieczenie OC

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W nawiązaniu do zaprezentowanych informacji, warto przypomnieć, że problemy ubezpieczycieli ze zbilansowaniem obowiązkowych polis OC, nie wynikają tylko ze wzrostu liczby wypadków, wprowadzenia systemu bezpośredniej likwidacji szkód i podatku bankowego. Istotne jest również wdrożenie zaleceń KNF-u, które zapewniają poszkodowanym bardziej adekwatną wycenę szkód i wyższy standard obsługi. Na uwagę zasługują również zmiany widoczne na sądowej wokandzie. Dzięki aktywności kancelarii prawnych, sądy coraz częściej przyznają wysokie świadczenia za szkody osobowe. Taka zmiana również wpływa na wysokość składek, podobnie jak wydłużenie okresu przedawnienia szkód spowodowanych przez nieznanego kierowcę do 20 lat (zobacz uchwała Sądu Najwyższego z 29 października 2013 r. - sygnatura akt III CZP 50/13). 

Źródło: materiały prasowe Ubea.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA