Skoda buduje autodrom
REKLAMA
REKLAMA
Skoda - autodrom
REKLAMA
Teraz, obok Interaktywnego Centrum Bezpieczeństwa ŠKODA Auto Lab, powstaje unikalny w skali Europy obiekt – centrum szkoleniowe wraz z obiektem treningowym. Mowa o nowej infrastrukturze szkoleniowej ŠKODA Auto Szkoły, jaką będzie ośrodek doskonalenia techniki jazdy ŠKODA Autodrom Poznań, czerpiący rozwiązania z najlepszych tego typu europejskich obiektów.
REKLAMA
„Wszystkie te elementy składają się na unikatowy projekt, z początkami sięgającymi 2004 roku, kiedy to powstała ŠKODA Auto Szkoła, której celem jest doszkalanie kierowców w zakresie doskonalenia techniki jazdy. W 2012 roku zainaugurowało swoją działalność Interaktywne Centrum Bezpieczeństwa ŠKODA Auto Lab, którego oferta skierowana jest do każdego uczestnika ruchu drogowego – zarówno pieszego, jak i rowerzysty, pasażera czy kierowcy. W połowie 2016 roku projekt uzupełni ŠKODA Autodrom Poznań i od tego momentu miejsce to stanie się jedynym w Europie, w którym dzieci, młodzież szkolna, kierowcy i seniorzy będą mieli możliwość kompleksowej edukacji w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w nowoczesnej, uruchamiającej wyobraźnię i świadomość formie. Głęboko wierzę, że projekt przyczyni się do znacznej poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach” – mówi Andrzej Rogoziński, dyrektor projektu.
Zobacz też: Shibetsu - ośrodek testowy dla aut Lexusa
Nowy projekt ŠKODA Autodrom Poznań, którego budowa rozpoczęła się w 2015 roku, ma służyć podnoszeniu kompetencji kierowców indywidualnych oraz flotowych w ramach doszkalających kursów prowadzonych przez ŠKODA Auto Szkoła.
Niezależnie od tego ŠKODA Autodrom Poznań prowadzić będzie również obowiązkowe szkolenia kierowców, którzy uzyskali uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia dla służb mundurowych, instruktorów OSK oraz egzaminy dla instruktorów ODTJ.
Na czterech specjalnie zaprojektowanych modułach ŠKODA Autodrom Poznań, wyposażonych w szarpak, nawadniane maty poślizgowe oraz przeszkody wodne, uczestnicy szkoleń nauczą się, jak kontrolować samochód w awaryjnych sytuacjach na drodze.
„ŠKODA jest jedną z najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce i najczęściej wybieraną przez kupujących samochody nowe, od kilku lat będąc nieprzerwanie numerem 1 na rynku. To zobowiązuje. Jesteśmy marką odpowiedzialną społecznie - bezpieczeństwo kierowców i pasażerów jest jednym z priorytetów w strategii firmy, dlatego od lat angażujemy się w projekty mające na celu podniesienie bezpieczeństwa drogowego, ale również w te, służące szerzeniu wartościowych idei. Jesteśmy dumni z naszych obiektów szkoleniowych, bo dzieląc się cenną wiedzą i doświadczeniem, możemy przyczynić się do poprawy sytuacji na polskich drogach” – mówi Michał Cabaj, Kierownik ds. PR marki ŠKODA.
Zobacz też: Tor w Le Mans - najtrudniejsze zakręty
O wielkości i poziomie skomplikowania projektu ŠKODA Autodrom Poznań świadczą same liczby
REKLAMA
1. Łącznie do wykonania robót ziemnych zużyto 30.000 ton piasku, tj. 375.000 taczek.
2. Ułożono 2 km rur systemu nawadniającego i odwadniającego.
3. Wbudowano zbiorniki o łącznej wadze 203 ton (bez wody) - to tyle, ile w przybliżeniu wynosi masa 176 aut ŠKODA Octavia.
4. Zbiorniki wypełnione wodą ważą 553 tony, czyli tyle, ile waży 480 sztuk Octavii.
ŠKODA Autodrom Poznań to obowiązkowy punkt na drodze każdego, kto osobiście chce się przyczynić do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa zarówno własnego, jak i pozostałych uczestników ruchu drogowego. Uruchomienie obiektu planowane jest w połowie 2016 roku.
Źródło: materiały prasowe Skoda
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.