REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Skoda buduje autodrom

Skoda autodrom
Skoda autodrom
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Skoda pracuje pod Poznaniem nad nowym centrum szkoleniowym wraz z obiektem treningowym. Będzie pełnić on rolę ośrodka doskonalenia techniki jazdy.

Skoda - autodrom

REKLAMA

Teraz, obok Interaktywnego Centrum Bezpieczeństwa ŠKODA Auto Lab, powstaje unikalny w skali Europy obiekt – centrum szkoleniowe wraz z obiektem treningowym. Mowa o nowej infrastrukturze szkoleniowej ŠKODA Auto Szkoły, jaką będzie ośrodek doskonalenia techniki jazdy ŠKODA Autodrom Poznań, czerpiący rozwiązania z najlepszych tego typu europejskich obiektów.

REKLAMA

„Wszystkie te elementy składają się na unikatowy projekt, z początkami sięgającymi 2004 roku, kiedy to powstała ŠKODA Auto Szkoła, której celem jest doszkalanie kierowców w zakresie doskonalenia techniki jazdy. W 2012 roku zainaugurowało swoją działalność Interaktywne Centrum Bezpieczeństwa ŠKODA Auto Lab, którego oferta skierowana jest do każdego uczestnika ruchu drogowego – zarówno pieszego, jak i rowerzysty, pasażera czy kierowcy. W połowie 2016 roku projekt uzupełni ŠKODA Autodrom Poznań i od tego momentu miejsce to stanie się jedynym w Europie, w którym dzieci, młodzież szkolna, kierowcy i seniorzy będą mieli możliwość kompleksowej edukacji w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego w nowoczesnej, uruchamiającej wyobraźnię i świadomość formie. Głęboko wierzę, że projekt przyczyni się do znacznej poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach” – mówi Andrzej Rogoziński, dyrektor projektu.

Zobacz też: Shibetsu - ośrodek testowy dla aut Lexusa

Nowy projekt ŠKODA Autodrom Poznań, którego budowa rozpoczęła się w 2015 roku, ma służyć podnoszeniu kompetencji kierowców indywidualnych oraz flotowych w ramach doszkalających kursów prowadzonych przez ŠKODA Auto Szkoła.

Niezależnie od tego ŠKODA Autodrom Poznań prowadzić będzie również obowiązkowe szkolenia kierowców, którzy uzyskali uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia dla służb mundurowych, instruktorów OSK oraz egzaminy dla instruktorów ODTJ.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na czterech specjalnie zaprojektowanych modułach ŠKODA Autodrom Poznań, wyposażonych w szarpak, nawadniane maty poślizgowe oraz przeszkody wodne, uczestnicy szkoleń nauczą się, jak kontrolować samochód w awaryjnych sytuacjach na drodze.

„ŠKODA jest jedną z najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce i najczęściej wybieraną przez kupujących samochody nowe, od kilku lat będąc nieprzerwanie numerem 1 na rynku. To zobowiązuje. Jesteśmy marką odpowiedzialną społecznie - bezpieczeństwo kierowców i pasażerów jest jednym z priorytetów w strategii firmy, dlatego od lat angażujemy się w projekty mające na celu podniesienie bezpieczeństwa drogowego, ale również w te, służące szerzeniu wartościowych idei. Jesteśmy dumni z naszych obiektów szkoleniowych, bo dzieląc się cenną wiedzą i doświadczeniem, możemy przyczynić się do poprawy sytuacji na polskich drogach” – mówi Michał Cabaj, Kierownik ds. PR marki ŠKODA.

Zobacz też: Tor w Le Mans - najtrudniejsze zakręty

O wielkości i poziomie skomplikowania projektu ŠKODA Autodrom Poznań świadczą same liczby

REKLAMA

1. Łącznie do wykonania robót ziemnych zużyto 30.000 ton piasku, tj. 375.000 taczek.
2. Ułożono 2 km rur systemu nawadniającego i odwadniającego.
3. Wbudowano zbiorniki o łącznej wadze 203 ton (bez wody) - to tyle, ile w przybliżeniu wynosi masa 176 aut ŠKODA Octavia.
4. Zbiorniki wypełnione wodą ważą 553 tony, czyli tyle, ile waży 480 sztuk Octavii.

ŠKODA Autodrom Poznań to obowiązkowy punkt na drodze każdego, kto osobiście chce się przyczynić do podnoszenia poziomu bezpieczeństwa zarówno własnego, jak i pozostałych uczestników ruchu drogowego. Uruchomienie obiektu planowane jest w połowie 2016 roku.

Źródło: materiały prasowe Skoda

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA