REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gigantyczne centrum szkoleniowe Porsche

Opracowanie tak zaawansowanego technicznie auta jak Porsche 911 wymaga specjalnej kadry inżynierów.
Opracowanie tak zaawansowanego technicznie auta jak Porsche 911 wymaga specjalnej kadry inżynierów.
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Porsche chce zwiększyć liczbę swojej wysoko wykwalifikowanej kadry inżynierskiej, dlatego rozpoczyna budowę ogromnego centrum szkoleniowego w Zuffenhausen. Kształcić się ma w nim nawet 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii .

Centrum szkoleniowe Porsche

U progu nowego roku praktyk zawodowych Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG otwiera jedno z najnowocześniejszych centrów szkoleniowych w branży motoryzacyjnej. W nowym budynku zlokalizowanym na terenie byłej zajezdni tramwajowej w Zuffenhausen, na powierzchni 14 tys. m kw., może kształcić się do 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii (DHBW). Nowe centrum szkoleniowe stwarza najlepsze warunki do przygotowania kolejnej generacji młodych profesjonalistów na rosnące wyzwania w branży motoryzacyjnej. W budowę ośrodka i swój własny wzrost producent sportowych samochodów zainwestował 30 mln euro. W latach 2011-2014 liczba pracowników rozpoczynających karierę w Porsche wzrosła o połowę - aktualnie jest ich 450. Firma gwarantuje stałe zatrudnienie wszystkim uczniom i studentom, którzy ukończą szkolenia.

„Budowa centrum szkoleniowego w Zuffenhausen to nie tylko zdecydowany wyraz zaangażowania Porsche w rozwój naszych lokalnych terenów w Stuttgarcie” - mówi Matthias Müller, Prezes i Dyrektor Generalny Porsche AG. „Jednocześnie stwarzamy podstawy dla kontynuowania naszego udanego programu szkoleniowego. W ten sposób otwieramy nowe perspektywy zarówno dla młodszej generacji pracowników, jak i dla nas samych. W końcu wysoką innowacyjność marki Porsche zawdzięczamy przede wszystkim naszym doskonale wyszkolonym współpracownikom”.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Porsche rozwija dalej wyścigowe technologie

"Profesjonalne szkolenie to czynnik kluczowy, jeśli chodzi o konkurencyjność gospodarki w Badenii-Wirtembergii i w przemyśle motoryzacyjnym. Nowe centrum szkoleniowe stanowi inwestycję Porsche w innowacyjne, profesjonalne szkolenia oraz w przyszłość młodych ludzi” - mówi Nils Schmid, Minister Finansów i Gospodarki Badenii-Wirtembergii.

Porsche nieustannie realizuje nowe koncepcje szkoleń. Przykładowo, producent sportowych aut wyznaczył sobie cel, by 40% ze 106 miejsc dla praktykantów technicznych przeznaczyć dla uczniów kończących szkoły ponadpodstawowe. Co więcej, udział kobiet wśród uczestników szkoleń technicznych w ciągu ostatnich 3 lat wzrósł z 5 do 27% - i ma dalej rosnąć. Dzięki wprowadzonemu 2 lata temu programowi przygotowawczemu szansę na staż w Porsche co roku otrzymuje 11 osób, które ze względów proceduralnych nie zostały wcześniej dopuszczone do szkolenia. I jak pokazują statystyki, większość z nich potrafi wykorzystać swoją szansę: 30 z 33 młodych ludzi po ukończeniu 9-miesięcznego programu zostało na praktykach w Zuffenhausen.

„Wcale nie było to takie oczywiste” - mówi Uwe Hück, Przewodniczący Centralnej Rady Zakładowej Porsche. „40% uczniów szkół ponadpodstawowych oraz program przygotowawczy powstały na podstawie umów zakładowych i układu zbiorowego. To dowód, że współzarządzanie z uwzględnieniem interesu pracownika jest czynnikiem korzystnym zarówno dla społeczeństwa jako całości, jak i dla przedsiębiorstw. Z tego względu możemy być dumni z kultury współzarządzania w Porsche - nasza firma pokazuje, że zyski i odpowiedzialność społeczna nie muszą się wzajemnie wykluczać. Wszystko jest bowiem finansowane dzięki elastyczności i wydajności naszych kolegów, którym chcę stąd gorąco podziękować. Musimy osiągać zyski, by utrzymać nasze zaangażowanie społeczne i brać odpowiedzialność za przyszłość naszych dzieci”.

Wybiegając w przyszłość, Przewodniczący Rady Zakładowej dodał: „Nie ulega wątpliwości, że na rynku pracy są coraz większe wyzwania. Tematy technologii cyfrowej i Przemysłu 4.0 będą miały długofalowy wpływ na kwestie zatrudnienia. Nasze nowe centrum szkoleniowe oferuje naszym praktykantom najlepsze warunki, by sprostać potrzebom współczesnego rynku pracy”.

Porsche oferuje 10 różnych profesjonalnych szkoleń technicznych i handlowych. Dodatkowo, w nowym centrum szkoleniowym będzie się kształcić 102 uczniów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii, którzy studiują na siedmiu kierunkach studiów licencjackich i zapoznają się z praktyką zawodową informatyków biznesowych lub inżynierów elektryków. Nowe centrum zapewnia unikalne w branży motoryzacyjnej warunki szkoleń zwłaszcza praktykantom technicznym. Poza trzema salami lekcyjnymi i multimedialnym, kompletną lakiernią oraz salami warsztatowymi, w budynku o wymiarach 150 na 30 na 21,5 metrów zlokalizowano pomieszczenie do organizacji imprez mieszczące do 120 osób, przebieralnie oraz kawiarnię.

Nowe centrum szkoleniowe ustanawia również nowe standardy w zakresie efektywności energetycznej. Z pomocą czterech systemów odzyskiwania energii budynek osiąga pozytywny balans energetyczny - jego efektywność jest o 30% niższa od norm przewidzianych przez niemiecki rząd federalny (EnEV). Przykładowo, większość energii cieplnej i elektrycznej pochodzi z lokalnej elektrociepłowni, a energia termiczna pozyskiwana z odprowadzanego powietrza jest przechowywana na potrzeby ogrzewania lub schładzania świeżego powietrza. Do ogrzewania i chłodzenia wykorzystuje się tu również energię geotermalną - poprzez aktywację 110 betonowych kolumn w fundamentach. Do tego samego celu służy czwarte źródło energii, czyli system rur wodnych w betonowych stropach.

To zrównoważone podejście pozwala Porsche spełnić istotne kryterium wyboru pożądanego pracodawcy, zwłaszcza w przypadku pracowników najmłodszej generacji. Nie mniej ważny jest tu inny aspekt - rozwój i postęp w ramach struktur firmy. Pod hasłem „ustawicznego kształcenia” Porsche oferuje kompleksowy program szkoleniowy nawet po ukończeniu praktyk. „Jako jeden z najważniejszych pracodawców w regionie, Porsche ma świadomość swojej odpowiedzialności. Firma spełnia rosnące oczekiwania pracowników i systematycznie inwestuje w przyszłość. Nie bez powodu uznawana jest za jednego z najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Niemczech” - mówi Thomas Edig, Członek Zarządu Porsche AG odpowiedzialny za zasoby ludzkie i sprawy socjalne. Atrakcyjność tę potwierdzają dane za ubiegły rok: ponad 100 tys. złożonych aplikacji i współczynnik rotacji na poziomie zaledwie 0,61%. Ten drugi jest również zasługą odpowiedniego zarządzania - 86% stanowisk kierowniczych pierwszego i drugiego stopnia zajmują utalentowani pracownicy pochodzący z wewnętrznych struktur.

Dane i fakty na temat nowego centrum szkoleniowego Porsche:

• Czas budowy i koszty: 2 lata, 30 mln euro
• Liczebność: do 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej; obecnie 106 praktykantów technicznych i 10 handlowych, a także 34 studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii rocznie
• Infrastruktura: sale lekcyjne i multimedialne, lakiernia, szkolenia warsztatowe z zakresu logistyki, sala do organizacji imprez, pokoje socjalne i kawiarnia oraz 70 miejsc na parkingu podziemnym
• Powierzchnia nieruchomości: 9000 m kw.
• Powierzchnia kondygnacji: 14 000 m kw.
• Wymiary budynku: 125 m długości, 30 m szerokości, 21,5 m wysokości
• Wykorzystane materiały: 11 000 m3 betonu, 2000 ton stali, 1700 m2 szkła
• Wydajność energetyczna: 30% poniżej wytycznych niemieckiego rządu federalnego; cztery systemy odzyskiwania energii:
- wspólna elektrociepłownia;
- wykorzystanie energii cieplnej odprowadzanego powietrza do ogrzewania lub klimatyzacji;
- wykorzystanie energii geotermalnej (ogrzewanie i chłodzenie) dzięki aktywacji termicznej 110 betonowych kolumn w fundamentach;
- aktywacja betonu (ogrzewanie i chodzenie) za pomocą obiegu wody
w rurach poprowadzonych w betonowych stropach.

Źródło: materiały prasowe Porsche

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA