REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gigantyczne centrum szkoleniowe Porsche

Subskrybuj nas na Youtube
Opracowanie tak zaawansowanego technicznie auta jak Porsche 911 wymaga specjalnej kadry inżynierów.
Opracowanie tak zaawansowanego technicznie auta jak Porsche 911 wymaga specjalnej kadry inżynierów.
porsche

REKLAMA

REKLAMA

Porsche chce zwiększyć liczbę swojej wysoko wykwalifikowanej kadry inżynierskiej, dlatego rozpoczyna budowę ogromnego centrum szkoleniowego w Zuffenhausen. Kształcić się ma w nim nawet 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii .

Centrum szkoleniowe Porsche

U progu nowego roku praktyk zawodowych Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG otwiera jedno z najnowocześniejszych centrów szkoleniowych w branży motoryzacyjnej. W nowym budynku zlokalizowanym na terenie byłej zajezdni tramwajowej w Zuffenhausen, na powierzchni 14 tys. m kw., może kształcić się do 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii (DHBW). Nowe centrum szkoleniowe stwarza najlepsze warunki do przygotowania kolejnej generacji młodych profesjonalistów na rosnące wyzwania w branży motoryzacyjnej. W budowę ośrodka i swój własny wzrost producent sportowych samochodów zainwestował 30 mln euro. W latach 2011-2014 liczba pracowników rozpoczynających karierę w Porsche wzrosła o połowę - aktualnie jest ich 450. Firma gwarantuje stałe zatrudnienie wszystkim uczniom i studentom, którzy ukończą szkolenia.

„Budowa centrum szkoleniowego w Zuffenhausen to nie tylko zdecydowany wyraz zaangażowania Porsche w rozwój naszych lokalnych terenów w Stuttgarcie” - mówi Matthias Müller, Prezes i Dyrektor Generalny Porsche AG. „Jednocześnie stwarzamy podstawy dla kontynuowania naszego udanego programu szkoleniowego. W ten sposób otwieramy nowe perspektywy zarówno dla młodszej generacji pracowników, jak i dla nas samych. W końcu wysoką innowacyjność marki Porsche zawdzięczamy przede wszystkim naszym doskonale wyszkolonym współpracownikom”.

REKLAMA

Zobacz też: Porsche rozwija dalej wyścigowe technologie

"Profesjonalne szkolenie to czynnik kluczowy, jeśli chodzi o konkurencyjność gospodarki w Badenii-Wirtembergii i w przemyśle motoryzacyjnym. Nowe centrum szkoleniowe stanowi inwestycję Porsche w innowacyjne, profesjonalne szkolenia oraz w przyszłość młodych ludzi” - mówi Nils Schmid, Minister Finansów i Gospodarki Badenii-Wirtembergii.

Porsche nieustannie realizuje nowe koncepcje szkoleń. Przykładowo, producent sportowych aut wyznaczył sobie cel, by 40% ze 106 miejsc dla praktykantów technicznych przeznaczyć dla uczniów kończących szkoły ponadpodstawowe. Co więcej, udział kobiet wśród uczestników szkoleń technicznych w ciągu ostatnich 3 lat wzrósł z 5 do 27% - i ma dalej rosnąć. Dzięki wprowadzonemu 2 lata temu programowi przygotowawczemu szansę na staż w Porsche co roku otrzymuje 11 osób, które ze względów proceduralnych nie zostały wcześniej dopuszczone do szkolenia. I jak pokazują statystyki, większość z nich potrafi wykorzystać swoją szansę: 30 z 33 młodych ludzi po ukończeniu 9-miesięcznego programu zostało na praktykach w Zuffenhausen.

„Wcale nie było to takie oczywiste” - mówi Uwe Hück, Przewodniczący Centralnej Rady Zakładowej Porsche. „40% uczniów szkół ponadpodstawowych oraz program przygotowawczy powstały na podstawie umów zakładowych i układu zbiorowego. To dowód, że współzarządzanie z uwzględnieniem interesu pracownika jest czynnikiem korzystnym zarówno dla społeczeństwa jako całości, jak i dla przedsiębiorstw. Z tego względu możemy być dumni z kultury współzarządzania w Porsche - nasza firma pokazuje, że zyski i odpowiedzialność społeczna nie muszą się wzajemnie wykluczać. Wszystko jest bowiem finansowane dzięki elastyczności i wydajności naszych kolegów, którym chcę stąd gorąco podziękować. Musimy osiągać zyski, by utrzymać nasze zaangażowanie społeczne i brać odpowiedzialność za przyszłość naszych dzieci”.

Wybiegając w przyszłość, Przewodniczący Rady Zakładowej dodał: „Nie ulega wątpliwości, że na rynku pracy są coraz większe wyzwania. Tematy technologii cyfrowej i Przemysłu 4.0 będą miały długofalowy wpływ na kwestie zatrudnienia. Nasze nowe centrum szkoleniowe oferuje naszym praktykantom najlepsze warunki, by sprostać potrzebom współczesnego rynku pracy”.

Porsche oferuje 10 różnych profesjonalnych szkoleń technicznych i handlowych. Dodatkowo, w nowym centrum szkoleniowym będzie się kształcić 102 uczniów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii, którzy studiują na siedmiu kierunkach studiów licencjackich i zapoznają się z praktyką zawodową informatyków biznesowych lub inżynierów elektryków. Nowe centrum zapewnia unikalne w branży motoryzacyjnej warunki szkoleń zwłaszcza praktykantom technicznym. Poza trzema salami lekcyjnymi i multimedialnym, kompletną lakiernią oraz salami warsztatowymi, w budynku o wymiarach 150 na 30 na 21,5 metrów zlokalizowano pomieszczenie do organizacji imprez mieszczące do 120 osób, przebieralnie oraz kawiarnię.

Nowe centrum szkoleniowe ustanawia również nowe standardy w zakresie efektywności energetycznej. Z pomocą czterech systemów odzyskiwania energii budynek osiąga pozytywny balans energetyczny - jego efektywność jest o 30% niższa od norm przewidzianych przez niemiecki rząd federalny (EnEV). Przykładowo, większość energii cieplnej i elektrycznej pochodzi z lokalnej elektrociepłowni, a energia termiczna pozyskiwana z odprowadzanego powietrza jest przechowywana na potrzeby ogrzewania lub schładzania świeżego powietrza. Do ogrzewania i chłodzenia wykorzystuje się tu również energię geotermalną - poprzez aktywację 110 betonowych kolumn w fundamentach. Do tego samego celu służy czwarte źródło energii, czyli system rur wodnych w betonowych stropach.

To zrównoważone podejście pozwala Porsche spełnić istotne kryterium wyboru pożądanego pracodawcy, zwłaszcza w przypadku pracowników najmłodszej generacji. Nie mniej ważny jest tu inny aspekt - rozwój i postęp w ramach struktur firmy. Pod hasłem „ustawicznego kształcenia” Porsche oferuje kompleksowy program szkoleniowy nawet po ukończeniu praktyk. „Jako jeden z najważniejszych pracodawców w regionie, Porsche ma świadomość swojej odpowiedzialności. Firma spełnia rosnące oczekiwania pracowników i systematycznie inwestuje w przyszłość. Nie bez powodu uznawana jest za jednego z najbardziej atrakcyjnych pracodawców w Niemczech” - mówi Thomas Edig, Członek Zarządu Porsche AG odpowiedzialny za zasoby ludzkie i sprawy socjalne. Atrakcyjność tę potwierdzają dane za ubiegły rok: ponad 100 tys. złożonych aplikacji i współczynnik rotacji na poziomie zaledwie 0,61%. Ten drugi jest również zasługą odpowiedniego zarządzania - 86% stanowisk kierowniczych pierwszego i drugiego stopnia zajmują utalentowani pracownicy pochodzący z wewnętrznych struktur.

Dane i fakty na temat nowego centrum szkoleniowego Porsche:

• Czas budowy i koszty: 2 lata, 30 mln euro
• Liczebność: do 500 stażystów i studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej; obecnie 106 praktykantów technicznych i 10 handlowych, a także 34 studentów Międzynarodowej Akademii Zawodowej Badenii-Wirtembergii rocznie
• Infrastruktura: sale lekcyjne i multimedialne, lakiernia, szkolenia warsztatowe z zakresu logistyki, sala do organizacji imprez, pokoje socjalne i kawiarnia oraz 70 miejsc na parkingu podziemnym
• Powierzchnia nieruchomości: 9000 m kw.
• Powierzchnia kondygnacji: 14 000 m kw.
• Wymiary budynku: 125 m długości, 30 m szerokości, 21,5 m wysokości
• Wykorzystane materiały: 11 000 m3 betonu, 2000 ton stali, 1700 m2 szkła
• Wydajność energetyczna: 30% poniżej wytycznych niemieckiego rządu federalnego; cztery systemy odzyskiwania energii:
- wspólna elektrociepłownia;
- wykorzystanie energii cieplnej odprowadzanego powietrza do ogrzewania lub klimatyzacji;
- wykorzystanie energii geotermalnej (ogrzewanie i chłodzenie) dzięki aktywacji termicznej 110 betonowych kolumn w fundamentach;
- aktywacja betonu (ogrzewanie i chodzenie) za pomocą obiegu wody
w rurach poprowadzonych w betonowych stropach.

Źródło: materiały prasowe Porsche

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA