Studenci z Polski w drugim etapie Valeo Innovation Challenge
REKLAMA
REKLAMA
Studenci z Politechniki Wrocławskiej zakwalifikowali się do drugiego etapu prestiżowego konkursu Valeo Innovation Challenge i powalczą ze studentami z uczelni z całego świata o nagrodę w wysokości 100 000 euro.
REKLAMA
REKLAMA
Konkurs Valeo Innovation Challenge jest otwarty dla studentów inżynierii z całego świata, i ma na celu zachęcenie do aktywnego udziału w projektowaniu innowacji motoryzacyjnych polegających na zaprojektowaniu produktu lub systemu, który przyczyniłby się do powstania bardziej inteligentnych i intuicyjnych samochodów do 2030 roku. Zwycięska drużyna wróci do domu z nagrodą pieniężną w wysokości 100 000 euro, a zespoły zajmujące drugie i trzecie miejsce otrzymają po 10 000 euro. 20 zespołów, które zakwalifikowano do drugiego etapu, ma opracować prototyp swojego projektu. Każdy z zespołów już w tej chwili otrzymał od Valeo kwotę 5000 euro na ten cel.
Konkurs przyciągnął studentów z całego świata. Reprezentują oni łącznie 12 krajów z czterech kontynentów: Chiny, Egipt, Niemcy, Indie, Malezję, Polskę, Rosję, Hiszpanię, Turcję, Wielką Brytanię, Stany Zjednoczone i Uzbekistan.
Z ich grona, do wtorku 1 września 2015 roku, zostanie wybranych sześć zespołów finałowych, które otrzymają zaproszenia do zaprezentowania swoich projektów przed jury w Paryżu. Ogłoszenie trzech najlepszych zespołów nastąpi we wtorek, 29 września 2015 roku.
Firma Valeo ogłosiła już nazwiska 11 członków jury konkursu Valeo Innovation Challenge, którym będzie przewodniczył prezes Valeo Jacques Aschenbroich.
Zobacz też: Silnik przyszłości stworzony przez polskich studentów?
W skład jury weszli wybitni przedstawiciele świata nauki, a także eksperci Valeo:
- Jacques ASCHENBROICH: prezes zarządu Valeo,
- Bruno BONNELL: przedsiębiorca specjalizujący się w dziedzinie technologii cyfrowych oraz robotyce. Jest twórcą wielu przedsiębiorstw z tego sektora, a w tym: Infogrames / Atari, Infonie, Game One, Ivolution, Robopolis, Awabot etc. Zajmuje stanowisko Lidera projektu Robotics w francuskim ministerstwie ekonomii, finansów i technologii cyfrowych. Jest również ambasadorem projektu „Communicating Better” we francuskim ministerstwie spraw zagranicznych i międzynarodowego rozwoju. Sprawuje również funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej spółki EMLYON Business School,
- André CHIENG: przewodniczący Asiatique Européenne de Commerce
i wiceprzewodniczący Komitetu Francja-Chiny, zagraniczny doradca handlowy Francji w Chinach, - Yotam COHEN: współtwórca startupu Wibbitz, developera aplikacji, która automatycznie przekształca dowolny artykułu, post lub wypowiedź na kanale informacyjnym w syntetyczną animację wideo, oraz dyrektor departamentu badań i rozwoju Wibbitz,
- Guillaume DEVAUCHELLE: wiceprezes ds. innowacji i rozwoju naukowego w Valeo,
- prof. dr inż. Welf-Guntram DROSSEL: dyrektor Instytutu Fraunhofera
ds. Obrabiarek i Technologii Formowania w Dreźnie (Niemcy), z doświadczeniem
w dziedzinie adaptroniki i akustyki, - Gérard FELDZER: przewodniczący Regionalnego Komitetu Turystyki Ile de France, [theIle de France] członek Komisji Transportu i Mobilności, konsultant i felietonista, były pilot linii lotniczych Air France i były prezes francuskiego Muzeum Powietrza
i Kosmosu, - Claudie HAIGNERÉ: w latach 2010–2015 prezes Universcience, a następnie dyrektor europejskich badań kosmicznych w Europejskiej Agencji Kosmicznej; pierwsza Francuzka, która odwiedziła Międzynarodową Stację Kosmiczną, były minister ds. badań i nowych technologii i były minister spraw europejskich,
- Hans-Peter KUNZE, były Starszy Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Rozwoju Biznesowego w Valeo. Jest członkiem Rady Doradców w firmie Schnellecke Logistics Group oraz w Radzie Strategów spółki UTAC CERAM.
- Christophe PERILLAT: główny dyrektor operacyjny w Valeo,
- Jacques ROUGERIE: francuski architekt wizjoner i oceanograf z doświadczeniem
w zakresie środowisk podwodnych, - Cédric VILLANI: francuski matematyk, dyrektor Instytutu Henriego Poincarégo
i profesor Uniwersytetu im. Claude’a Bernarda w Lyonie, w 2010 roku otrzymał Medal Fieldsa,
Valeo przeznacza niemal 11% przychodów ze sprzedaży oryginalnego sprzętu na innowację, którą grupa traktuje priorytetowo. Większość programów badawczych i rozwojowych koncentruje się na projektowaniu technologii zmniejszających emisję dwutlenku węgla
w pojazdach silnikowych i promowaniu intuicyjnej jazdy. Ta znajdująca się w czołówce przedsiębiorstw zgłaszających patenty we Francji firma zatrudnia blisko 11 tys. naukowców pracujących w 50 centrach badawczo-rozwojowych rozsianych po całym świecie.
Spółka Valeo opracowała szeroką gamę innowacyjnych produktów i technologii, które w 2014 roku stanowiły 35% jej portfela zamówień. W 2015 roku 22 krajów przyznało firmie Valeo znak Najlepszego Pracodawcy.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.