REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Studenci z Polski w drugim etapie Valeo Innovation Challenge

Studenci z Politechniki Wrocławskiej w drugim etapie konkursu Valeo Innovation Challenge
Studenci z Politechniki Wrocławskiej w drugim etapie konkursu Valeo Innovation Challenge
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Studenci z Politechniki Wrocławskiej zakwalifikowali się do drugiego etapu konkursu Valeo Innovation Challenge. Ich zadaniem jest opracowanie produktu lub systemu, który przyczyni się do powstania bardziej inteligentnych i intuicyjnych samochodów do 2030 roku.

Studenci z Politechniki Wrocławskiej zakwalifikowali się do drugiego etapu prestiżowego konkursu Valeo Innovation Challenge i powalczą ze studentami z uczelni z całego świata o nagrodę w wysokości 100 000 euro.

REKLAMA

REKLAMA

Konkurs Valeo Innovation Challenge jest otwarty dla studentów inżynierii z całego świata, i ma na celu zachęcenie do aktywnego udziału w projektowaniu innowacji motoryzacyjnych polegających na zaprojektowaniu produktu lub systemu, który przyczyniłby się do powstania bardziej inteligentnych i intuicyjnych samochodów do 2030 roku. Zwycięska drużyna wróci do domu z nagrodą pieniężną w wysokości 100 000 euro, a zespoły zajmujące drugie i trzecie miejsce otrzymają po 10 000 euro. 20 zespołów, które zakwalifikowano do drugiego etapu, ma opracować prototyp swojego projektu. Każdy z zespołów już w tej chwili otrzymał od Valeo kwotę 5000 euro na ten cel.

Konkurs przyciągnął studentów z całego świata. Reprezentują oni łącznie 12 krajów z czterech kontynentów: Chiny, Egipt, Niemcy, Indie, Malezję, Polskę, Rosję, Hiszpanię, Turcję, Wielką Brytanię, Stany Zjednoczone i Uzbekistan.

Z ich grona, do wtorku 1 września 2015 roku, zostanie wybranych sześć zespołów finałowych, które otrzymają zaproszenia do zaprezentowania swoich projektów przed jury w Paryżu. Ogłoszenie trzech najlepszych zespołów nastąpi we wtorek, 29 września 2015 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firma Valeo ogłosiła już nazwiska 11 członków jury konkursu Valeo Innovation Challenge, którym będzie przewodniczył prezes Valeo Jacques Aschenbroich.

Zobacz też: Silnik przyszłości stworzony przez polskich studentów?

W skład jury weszli wybitni przedstawiciele świata nauki, a także eksperci Valeo:

  • Jacques ASCHENBROICH: prezes zarządu Valeo,
  • Bruno BONNELL: przedsiębiorca specjalizujący się w dziedzinie technologii cyfrowych oraz robotyce. Jest twórcą wielu przedsiębiorstw z tego sektora, a w tym: Infogrames / Atari, Infonie, Game One, Ivolution, Robopolis, Awabot etc. Zajmuje stanowisko Lidera projektu Robotics w francuskim ministerstwie ekonomii, finansów i technologii cyfrowych. Jest również ambasadorem projektu „Communicating Better” we francuskim ministerstwie spraw zagranicznych i międzynarodowego rozwoju. Sprawuje również funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej spółki EMLYON Business School,
  • André CHIENG: przewodniczący Asiatique Européenne de Commerce
    i wiceprzewodniczący Komitetu Francja-Chiny, zagraniczny doradca handlowy Francji w Chinach,
  • Yotam COHEN: współtwórca startupu Wibbitz, developera aplikacji, która automatycznie przekształca dowolny artykułu, post lub wypowiedź na kanale informacyjnym w syntetyczną animację wideo, oraz dyrektor departamentu badań i rozwoju Wibbitz,
  • Guillaume DEVAUCHELLE: wiceprezes ds. innowacji i rozwoju naukowego w Valeo,
  • prof. dr inż. Welf-Guntram DROSSEL: dyrektor Instytutu Fraunhofera
    ds. Obrabiarek i Technologii Formowania w Dreźnie (Niemcy), z doświadczeniem
    w dziedzinie adaptroniki i akustyki,
  • Gérard FELDZER: przewodniczący Regionalnego Komitetu Turystyki Ile de France, [theIle de France] członek Komisji Transportu i Mobilności, konsultant i felietonista, były pilot linii lotniczych Air France i były prezes francuskiego Muzeum Powietrza
    i Kosmosu,
  • Claudie HAIGNERÉ: w latach 2010–2015 prezes Universcience, a następnie dyrektor europejskich badań kosmicznych w Europejskiej Agencji Kosmicznej; pierwsza Francuzka, która odwiedziła Międzynarodową Stację Kosmiczną, były minister ds. badań i nowych technologii i były minister spraw europejskich,
  • Hans-Peter KUNZE, były Starszy Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Rozwoju Biznesowego w Valeo. Jest członkiem Rady Doradców w firmie Schnellecke Logistics Group oraz w Radzie Strategów spółki UTAC CERAM.
  • Christophe PERILLAT: główny dyrektor operacyjny w Valeo,
  • Jacques ROUGERIE: francuski architekt wizjoner i oceanograf z doświadczeniem
    w zakresie środowisk podwodnych,
  • Cédric VILLANI: francuski matematyk, dyrektor Instytutu Henriego Poincarégo
    i profesor Uniwersytetu im. Claude’a Bernarda w Lyonie, w 2010 roku otrzymał Medal Fieldsa,

Valeo przeznacza niemal 11% przychodów ze sprzedaży oryginalnego sprzętu na innowację, którą grupa traktuje priorytetowo. Większość programów badawczych i rozwojowych koncentruje się na projektowaniu technologii zmniejszających emisję dwutlenku węgla
w pojazdach silnikowych i promowaniu intuicyjnej jazdy. Ta znajdująca się w czołówce przedsiębiorstw zgłaszających patenty we Francji firma zatrudnia blisko 11 tys. naukowców pracujących w 50 centrach badawczo-rozwojowych rozsianych po całym świecie.

Spółka Valeo opracowała szeroką gamę innowacyjnych produktów i technologii, które w 2014 roku stanowiły 35% jej portfela zamówień. W 2015 roku 22 krajów przyznało firmie Valeo znak Najlepszego Pracodawcy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA