REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Studenci z Polski w drugim etapie Valeo Innovation Challenge

Studenci z Politechniki Wrocławskiej w drugim etapie konkursu Valeo Innovation Challenge
Studenci z Politechniki Wrocławskiej w drugim etapie konkursu Valeo Innovation Challenge
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Studenci z Politechniki Wrocławskiej zakwalifikowali się do drugiego etapu konkursu Valeo Innovation Challenge. Ich zadaniem jest opracowanie produktu lub systemu, który przyczyni się do powstania bardziej inteligentnych i intuicyjnych samochodów do 2030 roku.

Studenci z Politechniki Wrocławskiej zakwalifikowali się do drugiego etapu prestiżowego konkursu Valeo Innovation Challenge i powalczą ze studentami z uczelni z całego świata o nagrodę w wysokości 100 000 euro.

REKLAMA

REKLAMA

Konkurs Valeo Innovation Challenge jest otwarty dla studentów inżynierii z całego świata, i ma na celu zachęcenie do aktywnego udziału w projektowaniu innowacji motoryzacyjnych polegających na zaprojektowaniu produktu lub systemu, który przyczyniłby się do powstania bardziej inteligentnych i intuicyjnych samochodów do 2030 roku. Zwycięska drużyna wróci do domu z nagrodą pieniężną w wysokości 100 000 euro, a zespoły zajmujące drugie i trzecie miejsce otrzymają po 10 000 euro. 20 zespołów, które zakwalifikowano do drugiego etapu, ma opracować prototyp swojego projektu. Każdy z zespołów już w tej chwili otrzymał od Valeo kwotę 5000 euro na ten cel.

Konkurs przyciągnął studentów z całego świata. Reprezentują oni łącznie 12 krajów z czterech kontynentów: Chiny, Egipt, Niemcy, Indie, Malezję, Polskę, Rosję, Hiszpanię, Turcję, Wielką Brytanię, Stany Zjednoczone i Uzbekistan.

Z ich grona, do wtorku 1 września 2015 roku, zostanie wybranych sześć zespołów finałowych, które otrzymają zaproszenia do zaprezentowania swoich projektów przed jury w Paryżu. Ogłoszenie trzech najlepszych zespołów nastąpi we wtorek, 29 września 2015 roku.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firma Valeo ogłosiła już nazwiska 11 członków jury konkursu Valeo Innovation Challenge, którym będzie przewodniczył prezes Valeo Jacques Aschenbroich.

Zobacz też: Silnik przyszłości stworzony przez polskich studentów?

W skład jury weszli wybitni przedstawiciele świata nauki, a także eksperci Valeo:

  • Jacques ASCHENBROICH: prezes zarządu Valeo,
  • Bruno BONNELL: przedsiębiorca specjalizujący się w dziedzinie technologii cyfrowych oraz robotyce. Jest twórcą wielu przedsiębiorstw z tego sektora, a w tym: Infogrames / Atari, Infonie, Game One, Ivolution, Robopolis, Awabot etc. Zajmuje stanowisko Lidera projektu Robotics w francuskim ministerstwie ekonomii, finansów i technologii cyfrowych. Jest również ambasadorem projektu „Communicating Better” we francuskim ministerstwie spraw zagranicznych i międzynarodowego rozwoju. Sprawuje również funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej spółki EMLYON Business School,
  • André CHIENG: przewodniczący Asiatique Européenne de Commerce
    i wiceprzewodniczący Komitetu Francja-Chiny, zagraniczny doradca handlowy Francji w Chinach,
  • Yotam COHEN: współtwórca startupu Wibbitz, developera aplikacji, która automatycznie przekształca dowolny artykułu, post lub wypowiedź na kanale informacyjnym w syntetyczną animację wideo, oraz dyrektor departamentu badań i rozwoju Wibbitz,
  • Guillaume DEVAUCHELLE: wiceprezes ds. innowacji i rozwoju naukowego w Valeo,
  • prof. dr inż. Welf-Guntram DROSSEL: dyrektor Instytutu Fraunhofera
    ds. Obrabiarek i Technologii Formowania w Dreźnie (Niemcy), z doświadczeniem
    w dziedzinie adaptroniki i akustyki,
  • Gérard FELDZER: przewodniczący Regionalnego Komitetu Turystyki Ile de France, [theIle de France] członek Komisji Transportu i Mobilności, konsultant i felietonista, były pilot linii lotniczych Air France i były prezes francuskiego Muzeum Powietrza
    i Kosmosu,
  • Claudie HAIGNERÉ: w latach 2010–2015 prezes Universcience, a następnie dyrektor europejskich badań kosmicznych w Europejskiej Agencji Kosmicznej; pierwsza Francuzka, która odwiedziła Międzynarodową Stację Kosmiczną, były minister ds. badań i nowych technologii i były minister spraw europejskich,
  • Hans-Peter KUNZE, były Starszy Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Rozwoju Biznesowego w Valeo. Jest członkiem Rady Doradców w firmie Schnellecke Logistics Group oraz w Radzie Strategów spółki UTAC CERAM.
  • Christophe PERILLAT: główny dyrektor operacyjny w Valeo,
  • Jacques ROUGERIE: francuski architekt wizjoner i oceanograf z doświadczeniem
    w zakresie środowisk podwodnych,
  • Cédric VILLANI: francuski matematyk, dyrektor Instytutu Henriego Poincarégo
    i profesor Uniwersytetu im. Claude’a Bernarda w Lyonie, w 2010 roku otrzymał Medal Fieldsa,

Valeo przeznacza niemal 11% przychodów ze sprzedaży oryginalnego sprzętu na innowację, którą grupa traktuje priorytetowo. Większość programów badawczych i rozwojowych koncentruje się na projektowaniu technologii zmniejszających emisję dwutlenku węgla
w pojazdach silnikowych i promowaniu intuicyjnej jazdy. Ta znajdująca się w czołówce przedsiębiorstw zgłaszających patenty we Francji firma zatrudnia blisko 11 tys. naukowców pracujących w 50 centrach badawczo-rozwojowych rozsianych po całym świecie.

Spółka Valeo opracowała szeroką gamę innowacyjnych produktów i technologii, które w 2014 roku stanowiły 35% jej portfela zamówień. W 2015 roku 22 krajów przyznało firmie Valeo znak Najlepszego Pracodawcy.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA