REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zostać najoszczędniejszym kierowcą na świecie?

Program Think Blue Volkswagena ma budować ekologiczną świadomość społeczeństwa i to przede wszystkim wśród kierowców aut.
Program Think Blue Volkswagena ma budować ekologiczną świadomość społeczeństwa i to przede wszystkim wśród kierowców aut.
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Umiesz jeździć autem oszczędnie? Jazda o kropelce to Twój chleb powszedni? Stań zatem do rywalizacji o tytuł najoszczędniejszego kierowcy na świecie w konkursie Think Blue Challenge.

Program Think Blue Volkswagena ma budować ekologiczną świadomość społeczeństwa, w tym - przede wszystkim - kierowców. Specjalnie z myślą o nich, po raz kolejny organizowane są ogólnoświatowe mistrzostwa, w których zostanie wyłoniona najoszczędniej jeżdżąca osoba. Właśnie ruszyły polskie eliminacje do finału, który w dniach 15-17 maja odbędzie się w Kołobrzegu. Zwycięzca tych zmagań będzie reprezentował Polskę podczas światowego finału, odbywającego się w listopadzie w San Francisco. Uczestnicy będą rywalizować w ekonomicznych Volkswagenach wyposażonych w pakiet BlueMotion Technology.

REKLAMA

REKLAMA

W mistrzostwach Think Blue Challenge nasz kraj weźmie udział po raz drugi. W 2013 roku w polskim finale zwyciężył Kamil Kocimski z Radomska, który za kierownicą Volkswagena Golfa 1.6 TDI uzyskał średnie spalanie wynoszące jedynie 2,9 l/100 km. W światowym finale, który odbył się w Niemczech, Polak - po przejechaniu 592-kilometrowej trasy z Berlina do Frankfurtu nad Menem i zmierzeniu się z drużynami z całego świata uplasował się na wysokiej, siódmej pozycji.

Eliminacje do Think Blue Challenge Volkswagen

W pierwszym etapie, drogą eliminacji, do krajowego finału dostanie się dziesięciu zawodników. Każdy kierowca ma szansę, aby wziąć w nim udział. Najlepsza dziesiątka zostanie zakwalifikowana na podstawie przesłanych filmów, przedstawiających rzeczywiste zużycie paliwa w samochodach, którymi poruszają się na co dzień. Uczestnicy powinni pokonać trasę 15 km. Następnie, po zatrzymaniu się, trzeba nagrać film przedstawiający wyniki z komputera pokładowego, dotyczące średniego zużycia paliwa, średniej prędkości oraz przebytego dystansu. Na końcu filmu kierowca powinien udzielić odpowiedzi na pytanie „Dlaczego warto być wyluzowanym za kierownicą?”. Dziesiątka uczestników polskiego finału zostanie wyłoniona na podstawie sfilmowanych wskazań komputera pokładowego oraz oceny wypowiedzi.

Pierwszą osobą, która zgłosiła się do konkursu jest Robert Korzeniowski, który czterokrotnie zdobył złoty medal olimpijski w chodzie. Robert udowodnił, że nie tylko w sporcie pokonuje długie dystanse bez zatrzymywania się. W przesłanym zgłoszeniu, jadąc nowym Passatem Variantem z silnikiem o mocy 190 KM uzyskał spalanie wynoszące 3,2 l na 100 km.

REKLAMA

Finał zostanie rozegrany w dniach od 15 do 17 maja. Volkswagen zaprosi na niego kierowców wraz z osobami towarzyszącymi do atrakcyjnego, hotelu, położonego nad polskim morzem. Na miejscu finaliści przejdą szkolenia teoretyczne oraz praktyczne z zasad ecodrivingu. Każdy z nich będzie mógł przygotować się do wykonania zadania finałowego. Zadanie będzie polegać na przejechaniu jednym z modeli Volkswagena specjalnie wytyczonego odcinka (nieznanego finalistom) i na uzyskaniu jak najniższego średniego zużycia paliwa. O równe szanse zadbają sędziowie, którzy dopilnują, aby samochód na finałowy przejazd był dla wszystkich uczestników tak samo doważony, a ciśnienie w oponach miało prawidłową wartość. Najlepszy z finalistów, oprócz nagród rzeczowych, otrzyma miejsce w światowym finale zmagań Think Blue Challenge w San Francisco, w którym będzie reprezentował Polskę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rejestracja uczestników oraz wszystkie niezbędne informacje znajdują się na stronie www.volkswagen.pl w zakładce Think Blue. Zgłoszenia można przesyłać do 10 maja, a lista osób zakwalifikowanych do polskiego finału wraz z ich wynikami zostanie ogłoszona na stronie internetowej Volkswagena.

Think Blue Volkswagena

Think Blue to program, dzięki któremu Volkswagen realizuje jeden z nadrzędnych celów swojego funkcjonowania - zrównoważony rozwój. W jego zakres wchodzą również działania proekologiczne, rozumiane szerzej niż tylko jako tworzenie wydajnych samochodów.
Zrównoważony rozwój dotyczy wszystkich obszarów, w które jest zaangażowany producent z Wolfsburga. Zaliczają się do nich m.in.:
- Ekomobilność: pojazdy produkowane przez Volkswagena mają być jak najbardziej przyjazne środowisku. Obniżanie emisji spalin oraz zwiększanie ekonomiczności to jeden z głównych celów, które stoją przed każdym nowym modelem. Od pakietu BlueMotion Technology poczynając (systemy - rekuperacji oraz Start-Stop), w który jest wyposażony prawie każdy nowy Volkswagen, poprzez modele hybrydowe typu Plug-in (wersje GTE - Golfa i Passata) oraz auta zeroemisyjne (elektryczne - e-Golf i e-up!), aż po najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód świata XL1 – każdy projekt realizuje strategię dbania o środowisko.
- Ekologiczny styl życia: propagowanie codziennych zachowań, które pozwalają chronić środowisko w naszym najbliższym otoczeniu. Od oszczędzania wody zaczynając, przez mniejsze zużycie papieru, aż po wprowadzenie w życie codzienne zasad ecodrivingu – każdy aspekt życia można dostosować tak, aby przyczynić się do ochrony środowiska.
- Ekologiczne projekty: od sadzenia zielonych skwerów, przez ustawianie rekuperatorów (pojemników na odpadki w parkach) i organizowanie konkursów ekologicznej jazdy, po tworzenie aplikacji na smartfony, które podpowiadają jak w codziennym życiu przyczyniać się do większego dbania o środowisko – Volkswagen w każdej dziedzinie włącza się w akcje, które mają na celu zwiększenie świadomości ekologicznej społeczeństwa

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA