REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zostać najoszczędniejszym kierowcą na świecie?

Program Think Blue Volkswagena ma budować ekologiczną świadomość społeczeństwa i to przede wszystkim wśród kierowców aut.
Program Think Blue Volkswagena ma budować ekologiczną świadomość społeczeństwa i to przede wszystkim wśród kierowców aut.
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Umiesz jeździć autem oszczędnie? Jazda o kropelce to Twój chleb powszedni? Stań zatem do rywalizacji o tytuł najoszczędniejszego kierowcy na świecie w konkursie Think Blue Challenge.

Program Think Blue Volkswagena ma budować ekologiczną świadomość społeczeństwa, w tym - przede wszystkim - kierowców. Specjalnie z myślą o nich, po raz kolejny organizowane są ogólnoświatowe mistrzostwa, w których zostanie wyłoniona najoszczędniej jeżdżąca osoba. Właśnie ruszyły polskie eliminacje do finału, który w dniach 15-17 maja odbędzie się w Kołobrzegu. Zwycięzca tych zmagań będzie reprezentował Polskę podczas światowego finału, odbywającego się w listopadzie w San Francisco. Uczestnicy będą rywalizować w ekonomicznych Volkswagenach wyposażonych w pakiet BlueMotion Technology.

REKLAMA

REKLAMA

W mistrzostwach Think Blue Challenge nasz kraj weźmie udział po raz drugi. W 2013 roku w polskim finale zwyciężył Kamil Kocimski z Radomska, który za kierownicą Volkswagena Golfa 1.6 TDI uzyskał średnie spalanie wynoszące jedynie 2,9 l/100 km. W światowym finale, który odbył się w Niemczech, Polak - po przejechaniu 592-kilometrowej trasy z Berlina do Frankfurtu nad Menem i zmierzeniu się z drużynami z całego świata uplasował się na wysokiej, siódmej pozycji.

Eliminacje do Think Blue Challenge Volkswagen

W pierwszym etapie, drogą eliminacji, do krajowego finału dostanie się dziesięciu zawodników. Każdy kierowca ma szansę, aby wziąć w nim udział. Najlepsza dziesiątka zostanie zakwalifikowana na podstawie przesłanych filmów, przedstawiających rzeczywiste zużycie paliwa w samochodach, którymi poruszają się na co dzień. Uczestnicy powinni pokonać trasę 15 km. Następnie, po zatrzymaniu się, trzeba nagrać film przedstawiający wyniki z komputera pokładowego, dotyczące średniego zużycia paliwa, średniej prędkości oraz przebytego dystansu. Na końcu filmu kierowca powinien udzielić odpowiedzi na pytanie „Dlaczego warto być wyluzowanym za kierownicą?”. Dziesiątka uczestników polskiego finału zostanie wyłoniona na podstawie sfilmowanych wskazań komputera pokładowego oraz oceny wypowiedzi.

Pierwszą osobą, która zgłosiła się do konkursu jest Robert Korzeniowski, który czterokrotnie zdobył złoty medal olimpijski w chodzie. Robert udowodnił, że nie tylko w sporcie pokonuje długie dystanse bez zatrzymywania się. W przesłanym zgłoszeniu, jadąc nowym Passatem Variantem z silnikiem o mocy 190 KM uzyskał spalanie wynoszące 3,2 l na 100 km.

REKLAMA

Finał zostanie rozegrany w dniach od 15 do 17 maja. Volkswagen zaprosi na niego kierowców wraz z osobami towarzyszącymi do atrakcyjnego, hotelu, położonego nad polskim morzem. Na miejscu finaliści przejdą szkolenia teoretyczne oraz praktyczne z zasad ecodrivingu. Każdy z nich będzie mógł przygotować się do wykonania zadania finałowego. Zadanie będzie polegać na przejechaniu jednym z modeli Volkswagena specjalnie wytyczonego odcinka (nieznanego finalistom) i na uzyskaniu jak najniższego średniego zużycia paliwa. O równe szanse zadbają sędziowie, którzy dopilnują, aby samochód na finałowy przejazd był dla wszystkich uczestników tak samo doważony, a ciśnienie w oponach miało prawidłową wartość. Najlepszy z finalistów, oprócz nagród rzeczowych, otrzyma miejsce w światowym finale zmagań Think Blue Challenge w San Francisco, w którym będzie reprezentował Polskę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rejestracja uczestników oraz wszystkie niezbędne informacje znajdują się na stronie www.volkswagen.pl w zakładce Think Blue. Zgłoszenia można przesyłać do 10 maja, a lista osób zakwalifikowanych do polskiego finału wraz z ich wynikami zostanie ogłoszona na stronie internetowej Volkswagena.

Think Blue Volkswagena

Think Blue to program, dzięki któremu Volkswagen realizuje jeden z nadrzędnych celów swojego funkcjonowania - zrównoważony rozwój. W jego zakres wchodzą również działania proekologiczne, rozumiane szerzej niż tylko jako tworzenie wydajnych samochodów.
Zrównoważony rozwój dotyczy wszystkich obszarów, w które jest zaangażowany producent z Wolfsburga. Zaliczają się do nich m.in.:
- Ekomobilność: pojazdy produkowane przez Volkswagena mają być jak najbardziej przyjazne środowisku. Obniżanie emisji spalin oraz zwiększanie ekonomiczności to jeden z głównych celów, które stoją przed każdym nowym modelem. Od pakietu BlueMotion Technology poczynając (systemy - rekuperacji oraz Start-Stop), w który jest wyposażony prawie każdy nowy Volkswagen, poprzez modele hybrydowe typu Plug-in (wersje GTE - Golfa i Passata) oraz auta zeroemisyjne (elektryczne - e-Golf i e-up!), aż po najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód świata XL1 – każdy projekt realizuje strategię dbania o środowisko.
- Ekologiczny styl życia: propagowanie codziennych zachowań, które pozwalają chronić środowisko w naszym najbliższym otoczeniu. Od oszczędzania wody zaczynając, przez mniejsze zużycie papieru, aż po wprowadzenie w życie codzienne zasad ecodrivingu – każdy aspekt życia można dostosować tak, aby przyczynić się do ochrony środowiska.
- Ekologiczne projekty: od sadzenia zielonych skwerów, przez ustawianie rekuperatorów (pojemników na odpadki w parkach) i organizowanie konkursów ekologicznej jazdy, po tworzenie aplikacji na smartfony, które podpowiadają jak w codziennym życiu przyczyniać się do większego dbania o środowisko – Volkswagen w każdej dziedzinie włącza się w akcje, które mają na celu zwiększenie świadomości ekologicznej społeczeństwa

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA