REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zostać najoszczędniejszym kierowcą na świecie?

Subskrybuj nas na Youtube
Program Think Blue Volkswagena ma budować ekologiczną świadomość społeczeństwa i to przede wszystkim wśród kierowców aut.
Program Think Blue Volkswagena ma budować ekologiczną świadomość społeczeństwa i to przede wszystkim wśród kierowców aut.
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Umiesz jeździć autem oszczędnie? Jazda o kropelce to Twój chleb powszedni? Stań zatem do rywalizacji o tytuł najoszczędniejszego kierowcy na świecie w konkursie Think Blue Challenge.

REKLAMA

Program Think Blue Volkswagena ma budować ekologiczną świadomość społeczeństwa, w tym - przede wszystkim - kierowców. Specjalnie z myślą o nich, po raz kolejny organizowane są ogólnoświatowe mistrzostwa, w których zostanie wyłoniona najoszczędniej jeżdżąca osoba. Właśnie ruszyły polskie eliminacje do finału, który w dniach 15-17 maja odbędzie się w Kołobrzegu. Zwycięzca tych zmagań będzie reprezentował Polskę podczas światowego finału, odbywającego się w listopadzie w San Francisco. Uczestnicy będą rywalizować w ekonomicznych Volkswagenach wyposażonych w pakiet BlueMotion Technology.

REKLAMA

W mistrzostwach Think Blue Challenge nasz kraj weźmie udział po raz drugi. W 2013 roku w polskim finale zwyciężył Kamil Kocimski z Radomska, który za kierownicą Volkswagena Golfa 1.6 TDI uzyskał średnie spalanie wynoszące jedynie 2,9 l/100 km. W światowym finale, który odbył się w Niemczech, Polak - po przejechaniu 592-kilometrowej trasy z Berlina do Frankfurtu nad Menem i zmierzeniu się z drużynami z całego świata uplasował się na wysokiej, siódmej pozycji.

Eliminacje do Think Blue Challenge Volkswagen

REKLAMA

W pierwszym etapie, drogą eliminacji, do krajowego finału dostanie się dziesięciu zawodników. Każdy kierowca ma szansę, aby wziąć w nim udział. Najlepsza dziesiątka zostanie zakwalifikowana na podstawie przesłanych filmów, przedstawiających rzeczywiste zużycie paliwa w samochodach, którymi poruszają się na co dzień. Uczestnicy powinni pokonać trasę 15 km. Następnie, po zatrzymaniu się, trzeba nagrać film przedstawiający wyniki z komputera pokładowego, dotyczące średniego zużycia paliwa, średniej prędkości oraz przebytego dystansu. Na końcu filmu kierowca powinien udzielić odpowiedzi na pytanie „Dlaczego warto być wyluzowanym za kierownicą?”. Dziesiątka uczestników polskiego finału zostanie wyłoniona na podstawie sfilmowanych wskazań komputera pokładowego oraz oceny wypowiedzi.

Pierwszą osobą, która zgłosiła się do konkursu jest Robert Korzeniowski, który czterokrotnie zdobył złoty medal olimpijski w chodzie. Robert udowodnił, że nie tylko w sporcie pokonuje długie dystanse bez zatrzymywania się. W przesłanym zgłoszeniu, jadąc nowym Passatem Variantem z silnikiem o mocy 190 KM uzyskał spalanie wynoszące 3,2 l na 100 km.

Finał zostanie rozegrany w dniach od 15 do 17 maja. Volkswagen zaprosi na niego kierowców wraz z osobami towarzyszącymi do atrakcyjnego, hotelu, położonego nad polskim morzem. Na miejscu finaliści przejdą szkolenia teoretyczne oraz praktyczne z zasad ecodrivingu. Każdy z nich będzie mógł przygotować się do wykonania zadania finałowego. Zadanie będzie polegać na przejechaniu jednym z modeli Volkswagena specjalnie wytyczonego odcinka (nieznanego finalistom) i na uzyskaniu jak najniższego średniego zużycia paliwa. O równe szanse zadbają sędziowie, którzy dopilnują, aby samochód na finałowy przejazd był dla wszystkich uczestników tak samo doważony, a ciśnienie w oponach miało prawidłową wartość. Najlepszy z finalistów, oprócz nagród rzeczowych, otrzyma miejsce w światowym finale zmagań Think Blue Challenge w San Francisco, w którym będzie reprezentował Polskę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rejestracja uczestników oraz wszystkie niezbędne informacje znajdują się na stronie www.volkswagen.pl w zakładce Think Blue. Zgłoszenia można przesyłać do 10 maja, a lista osób zakwalifikowanych do polskiego finału wraz z ich wynikami zostanie ogłoszona na stronie internetowej Volkswagena.

Think Blue Volkswagena

Think Blue to program, dzięki któremu Volkswagen realizuje jeden z nadrzędnych celów swojego funkcjonowania - zrównoważony rozwój. W jego zakres wchodzą również działania proekologiczne, rozumiane szerzej niż tylko jako tworzenie wydajnych samochodów.
Zrównoważony rozwój dotyczy wszystkich obszarów, w które jest zaangażowany producent z Wolfsburga. Zaliczają się do nich m.in.:
- Ekomobilność: pojazdy produkowane przez Volkswagena mają być jak najbardziej przyjazne środowisku. Obniżanie emisji spalin oraz zwiększanie ekonomiczności to jeden z głównych celów, które stoją przed każdym nowym modelem. Od pakietu BlueMotion Technology poczynając (systemy - rekuperacji oraz Start-Stop), w który jest wyposażony prawie każdy nowy Volkswagen, poprzez modele hybrydowe typu Plug-in (wersje GTE - Golfa i Passata) oraz auta zeroemisyjne (elektryczne - e-Golf i e-up!), aż po najoszczędniejszy seryjnie produkowany samochód świata XL1 – każdy projekt realizuje strategię dbania o środowisko.
- Ekologiczny styl życia: propagowanie codziennych zachowań, które pozwalają chronić środowisko w naszym najbliższym otoczeniu. Od oszczędzania wody zaczynając, przez mniejsze zużycie papieru, aż po wprowadzenie w życie codzienne zasad ecodrivingu – każdy aspekt życia można dostosować tak, aby przyczynić się do ochrony środowiska.
- Ekologiczne projekty: od sadzenia zielonych skwerów, przez ustawianie rekuperatorów (pojemników na odpadki w parkach) i organizowanie konkursów ekologicznej jazdy, po tworzenie aplikacji na smartfony, które podpowiadają jak w codziennym życiu przyczyniać się do większego dbania o środowisko – Volkswagen w każdej dziedzinie włącza się w akcje, które mają na celu zwiększenie świadomości ekologicznej społeczeństwa

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA