REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Autonomiczny samochód Nissana

autonomiczne auto Nissan
autonomiczne auto Nissan
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan zaprezentował swój plan dotyczący wdrożenia autonomicznych samochodów w najbliższej przyszłości.

Nissan, który nie wymaga kierowcy

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Nissan Motor Co. Ltd., przedstawił harmonogram wdrażania przez japońskiego producenta najnowszych rozwiązań technologicznych z zakresu automatyzacji, których celem jest przyspieszenie tempa, w jakim systemy autonomicznego sterowania pojazdami trafią do powszechnego użytku.

REKLAMA

REKLAMA

Prezes Nissana zauważył, że nowe technologie, takie jak automatyczne utrzymywanie pojazdu na wybranym pasie ruchu, czy też systemy zarządzania ruchem autostradowym przewidziane do wdrożenia w ciągu najbliższych czterech lat, przekonają klientów o skuteczności i przydatności systemów autonomicznego sterowania pojazdami, które Nissan planuje skomercjalizować do 2020 r.

Wdrażane stopniowo przez Nissana technologie autonomicznego sterowania pojazdami mają na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz usprawnienie podróżowania poprzez automatyzację codziennych czynności wykonywanych przez kierowców. W odróżnieniu od rozwiązań przyjętych przez inne podmioty z branży testujące własne projekty pilotażowe, w których samochody poruszają się całkowicie samodzielnie, Nissan zakłada, że w jego pojazdach wyposażonych w funkcje jazdy autonomicznej człowiek nadal będzie siedział za kierownicą, sprawując kontrolę nad pojazdem.

Sukcesywne wdrażanie samochodów autonomicznych

Do końca 2016 r. Nissan udostępni dwa kolejne rozwiązania techniczne z zakresu autonomicznego sterowania pojazdami" - powiedział Carlos Ghosn. „Wprowadzamy na rynek automatycznego pilota pozwalającego samochodom na samodzielne - a co najważniejsze bezpieczne - poruszanie się w ulicznych korkach. W tym samym czasie zaoferujemy także w szerokiej gamie naszych modeli systemy automatycznego parkowania".

REKLAMA

Przemawiając na spotkaniu z członkami Klubu Korespondentów Zagranicznych w Japonii, Ghosn dodał: „Następnie, w 2018 r., wprowadzimy system umożliwiający automatyczną zmianę pasa ruchu - dzięki temu pojazdy będą mogły samodzielnie omijać innych uczestników ruchu i przeszkody, zmieniając pas, po którym się poruszają. Przed końcem dekady przedstawimy natomiast system pozwalający na samodzielne pokonywanie miejskich skrzyżowań, bez jakiejkolwiek ingerencji ze strony kierowcy".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan jest jednym z prekursorów w branży, wprowadzającym w nowych modelach coraz bardziej innowacyjne rozwiązania autonomiczne, mające na celu uwolnienie kierowców od wykonywania powtarzalnych czynności. Rozwiązania te podnoszą jednocześnie bezpieczeństwo, ograniczają powstawanie zatorów w ruchu drogowym oraz pomagają w obniżeniu poziomu emisji spalin.

Dążąc do osiągnięcia owych celów, Nissan musi wykorzystać szansę na rozwój, jaką stwarzają zachodzące na ogromną skalę przemiany społeczno-ekonomiczne, które wywierają wpływ także na światowy przemysł motoryzacyjny" - dodał Ghosn.

Jego zdaniem popyt na pojazdy wyposażone w technologie autonomicznego sterowania, samochody bezemisyjne - takie jak światowy bestseller wśród pojazdów elektrycznych Nissan LEAF - oraz na auta wyposażone w jeszcze więcej systemów łączących się z Internetem, będzie generowany przez cztery podstawowe trendy.

Po pierwsze, na całym świecie rośnie liczba megamiast, które wymuszają stosowanie innowacyjnych rozwiązań pozwalających walczyć z tłokiem na drogach, obniżających poziom emisji spalin oraz usprawniających zarządzanie ruchem ulicznym" - zauważył Ghosn. „Po drugie, rośnie zapotrzebowanie na pokładowe systemy łączności, które spełniają lub wręcz przewyższają oczekiwania cyfrowego pokolenia. Nasze pojazdy muszą oferować takie same możliwości interakcji z cyfrowym światem, jakie zapewniają smartfony czy tablety, z których to pokolenie korzysta na co dzień, niemal w każdych okolicznościach".

Po trzecie, nie możemy wywołać konfliktu pokoleń. Musimy pamiętać o tym, by oferować pojazdy, które będą spełniały także potrzeby coraz liczniejszej na całym świecie grupy seniorów. Ci konsumenci oczekują rozwiązań z zakresu techniki i automatyki, które pozwalają im dłużej cieszyć się możliwością bezpiecznego prowadzenia samochodu".

Wreszcie musimy zmierzyć się z pilną potrzebą uwzględnienia różnorodnych wymagań obydwu płci. Oznacza to, że musimy wziąć pod uwagę niezwykle ważną rolę, jaką w przemyśle motoryzacyjnym pełnią kobiety - konsumenci, osoby podejmujące decyzje, czy menedżerowie".

W swoim przemówieniu poświęconym licznym aspektom nowych technologii oraz zmieniających się uwarunkowań demograficznych rynku Carlos Ghosn stwierdził, że zgodnie z szacunkami firmy liczba pojazdów Nissana, które będą wyposażone w zaawansowane rozwiązania komunikacyjne, osiągnie w przyszłym roku 1,5 mln sztuk. Pojazdy te będą wykorzystywać technologię chmury oraz oferować szybszy dostęp do mediów społecznościowych, umożliwiając jednocześnie korzystanie z aplikacji rozrywkowych czy funkcji sterowania głosowego.

Zgodnie z przewidywaniami szefa firmy Nissan tego typu usługi oraz wyższy stopień automatyzacji pojazdów zyskują na znaczeniu w obliczu coraz większej liczby megamiast z populacją powyżej 10 milionów, w których rosnąca liczba samochodów wymaga podjęcia zdecydowanych działań na rzecz ograniczenia tłoku na drogach oraz obniżenia poziomu emisji spalin. Ghosn zauważył, że młodzi użytkownicy dróg oczekują bardziej kompleksowych rozwiązań w zakresie łączności, podczas gdy seniorzy poszukują wyższego stopnia automatyzacji. Sposób projektowania samochodów, działania marketingowe oraz osiągi muszą w większym stopniu uwzględniać także potrzeby kobiet, które stanowią znaczący odsetek klientów nabywających nowe pojazdy.

Nissan bez wątpienia będzie częścią „układu transportowego" w coraz większej liczbie megamiast. Nasze samochody będą coraz lepiej przystosowane do potrzeb cyfrowego świata. Planujemy wprowadzenie na rynek modeli wyposażonych w technologie automatycznego sterowania. W każdym aspekcie naszej działalności bierzemy również pod uwagę wyjątkowe potrzeby starszych kierowców oraz wpływ naszych klientów płci pięknej".

Źródło: materiały prasowe Nissan

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA