REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Autonomiczny samochód Nissana

Subskrybuj nas na Youtube
autonomiczne auto Nissan
autonomiczne auto Nissan
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan zaprezentował swój plan dotyczący wdrożenia autonomicznych samochodów w najbliższej przyszłości.

Nissan, który nie wymaga kierowcy

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Nissan Motor Co. Ltd., przedstawił harmonogram wdrażania przez japońskiego producenta najnowszych rozwiązań technologicznych z zakresu automatyzacji, których celem jest przyspieszenie tempa, w jakim systemy autonomicznego sterowania pojazdami trafią do powszechnego użytku.

REKLAMA

REKLAMA

Prezes Nissana zauważył, że nowe technologie, takie jak automatyczne utrzymywanie pojazdu na wybranym pasie ruchu, czy też systemy zarządzania ruchem autostradowym przewidziane do wdrożenia w ciągu najbliższych czterech lat, przekonają klientów o skuteczności i przydatności systemów autonomicznego sterowania pojazdami, które Nissan planuje skomercjalizować do 2020 r.

Wdrażane stopniowo przez Nissana technologie autonomicznego sterowania pojazdami mają na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz usprawnienie podróżowania poprzez automatyzację codziennych czynności wykonywanych przez kierowców. W odróżnieniu od rozwiązań przyjętych przez inne podmioty z branży testujące własne projekty pilotażowe, w których samochody poruszają się całkowicie samodzielnie, Nissan zakłada, że w jego pojazdach wyposażonych w funkcje jazdy autonomicznej człowiek nadal będzie siedział za kierownicą, sprawując kontrolę nad pojazdem.

Sukcesywne wdrażanie samochodów autonomicznych

Do końca 2016 r. Nissan udostępni dwa kolejne rozwiązania techniczne z zakresu autonomicznego sterowania pojazdami" - powiedział Carlos Ghosn. „Wprowadzamy na rynek automatycznego pilota pozwalającego samochodom na samodzielne - a co najważniejsze bezpieczne - poruszanie się w ulicznych korkach. W tym samym czasie zaoferujemy także w szerokiej gamie naszych modeli systemy automatycznego parkowania".

REKLAMA

Przemawiając na spotkaniu z członkami Klubu Korespondentów Zagranicznych w Japonii, Ghosn dodał: „Następnie, w 2018 r., wprowadzimy system umożliwiający automatyczną zmianę pasa ruchu - dzięki temu pojazdy będą mogły samodzielnie omijać innych uczestników ruchu i przeszkody, zmieniając pas, po którym się poruszają. Przed końcem dekady przedstawimy natomiast system pozwalający na samodzielne pokonywanie miejskich skrzyżowań, bez jakiejkolwiek ingerencji ze strony kierowcy".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan jest jednym z prekursorów w branży, wprowadzającym w nowych modelach coraz bardziej innowacyjne rozwiązania autonomiczne, mające na celu uwolnienie kierowców od wykonywania powtarzalnych czynności. Rozwiązania te podnoszą jednocześnie bezpieczeństwo, ograniczają powstawanie zatorów w ruchu drogowym oraz pomagają w obniżeniu poziomu emisji spalin.

Dążąc do osiągnięcia owych celów, Nissan musi wykorzystać szansę na rozwój, jaką stwarzają zachodzące na ogromną skalę przemiany społeczno-ekonomiczne, które wywierają wpływ także na światowy przemysł motoryzacyjny" - dodał Ghosn.

Jego zdaniem popyt na pojazdy wyposażone w technologie autonomicznego sterowania, samochody bezemisyjne - takie jak światowy bestseller wśród pojazdów elektrycznych Nissan LEAF - oraz na auta wyposażone w jeszcze więcej systemów łączących się z Internetem, będzie generowany przez cztery podstawowe trendy.

Po pierwsze, na całym świecie rośnie liczba megamiast, które wymuszają stosowanie innowacyjnych rozwiązań pozwalających walczyć z tłokiem na drogach, obniżających poziom emisji spalin oraz usprawniających zarządzanie ruchem ulicznym" - zauważył Ghosn. „Po drugie, rośnie zapotrzebowanie na pokładowe systemy łączności, które spełniają lub wręcz przewyższają oczekiwania cyfrowego pokolenia. Nasze pojazdy muszą oferować takie same możliwości interakcji z cyfrowym światem, jakie zapewniają smartfony czy tablety, z których to pokolenie korzysta na co dzień, niemal w każdych okolicznościach".

Po trzecie, nie możemy wywołać konfliktu pokoleń. Musimy pamiętać o tym, by oferować pojazdy, które będą spełniały także potrzeby coraz liczniejszej na całym świecie grupy seniorów. Ci konsumenci oczekują rozwiązań z zakresu techniki i automatyki, które pozwalają im dłużej cieszyć się możliwością bezpiecznego prowadzenia samochodu".

Wreszcie musimy zmierzyć się z pilną potrzebą uwzględnienia różnorodnych wymagań obydwu płci. Oznacza to, że musimy wziąć pod uwagę niezwykle ważną rolę, jaką w przemyśle motoryzacyjnym pełnią kobiety - konsumenci, osoby podejmujące decyzje, czy menedżerowie".

W swoim przemówieniu poświęconym licznym aspektom nowych technologii oraz zmieniających się uwarunkowań demograficznych rynku Carlos Ghosn stwierdził, że zgodnie z szacunkami firmy liczba pojazdów Nissana, które będą wyposażone w zaawansowane rozwiązania komunikacyjne, osiągnie w przyszłym roku 1,5 mln sztuk. Pojazdy te będą wykorzystywać technologię chmury oraz oferować szybszy dostęp do mediów społecznościowych, umożliwiając jednocześnie korzystanie z aplikacji rozrywkowych czy funkcji sterowania głosowego.

Zgodnie z przewidywaniami szefa firmy Nissan tego typu usługi oraz wyższy stopień automatyzacji pojazdów zyskują na znaczeniu w obliczu coraz większej liczby megamiast z populacją powyżej 10 milionów, w których rosnąca liczba samochodów wymaga podjęcia zdecydowanych działań na rzecz ograniczenia tłoku na drogach oraz obniżenia poziomu emisji spalin. Ghosn zauważył, że młodzi użytkownicy dróg oczekują bardziej kompleksowych rozwiązań w zakresie łączności, podczas gdy seniorzy poszukują wyższego stopnia automatyzacji. Sposób projektowania samochodów, działania marketingowe oraz osiągi muszą w większym stopniu uwzględniać także potrzeby kobiet, które stanowią znaczący odsetek klientów nabywających nowe pojazdy.

Nissan bez wątpienia będzie częścią „układu transportowego" w coraz większej liczbie megamiast. Nasze samochody będą coraz lepiej przystosowane do potrzeb cyfrowego świata. Planujemy wprowadzenie na rynek modeli wyposażonych w technologie automatycznego sterowania. W każdym aspekcie naszej działalności bierzemy również pod uwagę wyjątkowe potrzeby starszych kierowców oraz wpływ naszych klientów płci pięknej".

Źródło: materiały prasowe Nissan

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA