REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Autonomiczny samochód Nissana

autonomiczne auto Nissan
autonomiczne auto Nissan
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan zaprezentował swój plan dotyczący wdrożenia autonomicznych samochodów w najbliższej przyszłości.

Nissan, który nie wymaga kierowcy

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Nissan Motor Co. Ltd., przedstawił harmonogram wdrażania przez japońskiego producenta najnowszych rozwiązań technologicznych z zakresu automatyzacji, których celem jest przyspieszenie tempa, w jakim systemy autonomicznego sterowania pojazdami trafią do powszechnego użytku.

REKLAMA

REKLAMA

Prezes Nissana zauważył, że nowe technologie, takie jak automatyczne utrzymywanie pojazdu na wybranym pasie ruchu, czy też systemy zarządzania ruchem autostradowym przewidziane do wdrożenia w ciągu najbliższych czterech lat, przekonają klientów o skuteczności i przydatności systemów autonomicznego sterowania pojazdami, które Nissan planuje skomercjalizować do 2020 r.

Wdrażane stopniowo przez Nissana technologie autonomicznego sterowania pojazdami mają na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz usprawnienie podróżowania poprzez automatyzację codziennych czynności wykonywanych przez kierowców. W odróżnieniu od rozwiązań przyjętych przez inne podmioty z branży testujące własne projekty pilotażowe, w których samochody poruszają się całkowicie samodzielnie, Nissan zakłada, że w jego pojazdach wyposażonych w funkcje jazdy autonomicznej człowiek nadal będzie siedział za kierownicą, sprawując kontrolę nad pojazdem.

Sukcesywne wdrażanie samochodów autonomicznych

Do końca 2016 r. Nissan udostępni dwa kolejne rozwiązania techniczne z zakresu autonomicznego sterowania pojazdami" - powiedział Carlos Ghosn. „Wprowadzamy na rynek automatycznego pilota pozwalającego samochodom na samodzielne - a co najważniejsze bezpieczne - poruszanie się w ulicznych korkach. W tym samym czasie zaoferujemy także w szerokiej gamie naszych modeli systemy automatycznego parkowania".

REKLAMA

Przemawiając na spotkaniu z członkami Klubu Korespondentów Zagranicznych w Japonii, Ghosn dodał: „Następnie, w 2018 r., wprowadzimy system umożliwiający automatyczną zmianę pasa ruchu - dzięki temu pojazdy będą mogły samodzielnie omijać innych uczestników ruchu i przeszkody, zmieniając pas, po którym się poruszają. Przed końcem dekady przedstawimy natomiast system pozwalający na samodzielne pokonywanie miejskich skrzyżowań, bez jakiejkolwiek ingerencji ze strony kierowcy".

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan jest jednym z prekursorów w branży, wprowadzającym w nowych modelach coraz bardziej innowacyjne rozwiązania autonomiczne, mające na celu uwolnienie kierowców od wykonywania powtarzalnych czynności. Rozwiązania te podnoszą jednocześnie bezpieczeństwo, ograniczają powstawanie zatorów w ruchu drogowym oraz pomagają w obniżeniu poziomu emisji spalin.

Dążąc do osiągnięcia owych celów, Nissan musi wykorzystać szansę na rozwój, jaką stwarzają zachodzące na ogromną skalę przemiany społeczno-ekonomiczne, które wywierają wpływ także na światowy przemysł motoryzacyjny" - dodał Ghosn.

Jego zdaniem popyt na pojazdy wyposażone w technologie autonomicznego sterowania, samochody bezemisyjne - takie jak światowy bestseller wśród pojazdów elektrycznych Nissan LEAF - oraz na auta wyposażone w jeszcze więcej systemów łączących się z Internetem, będzie generowany przez cztery podstawowe trendy.

Po pierwsze, na całym świecie rośnie liczba megamiast, które wymuszają stosowanie innowacyjnych rozwiązań pozwalających walczyć z tłokiem na drogach, obniżających poziom emisji spalin oraz usprawniających zarządzanie ruchem ulicznym" - zauważył Ghosn. „Po drugie, rośnie zapotrzebowanie na pokładowe systemy łączności, które spełniają lub wręcz przewyższają oczekiwania cyfrowego pokolenia. Nasze pojazdy muszą oferować takie same możliwości interakcji z cyfrowym światem, jakie zapewniają smartfony czy tablety, z których to pokolenie korzysta na co dzień, niemal w każdych okolicznościach".

Po trzecie, nie możemy wywołać konfliktu pokoleń. Musimy pamiętać o tym, by oferować pojazdy, które będą spełniały także potrzeby coraz liczniejszej na całym świecie grupy seniorów. Ci konsumenci oczekują rozwiązań z zakresu techniki i automatyki, które pozwalają im dłużej cieszyć się możliwością bezpiecznego prowadzenia samochodu".

Wreszcie musimy zmierzyć się z pilną potrzebą uwzględnienia różnorodnych wymagań obydwu płci. Oznacza to, że musimy wziąć pod uwagę niezwykle ważną rolę, jaką w przemyśle motoryzacyjnym pełnią kobiety - konsumenci, osoby podejmujące decyzje, czy menedżerowie".

W swoim przemówieniu poświęconym licznym aspektom nowych technologii oraz zmieniających się uwarunkowań demograficznych rynku Carlos Ghosn stwierdził, że zgodnie z szacunkami firmy liczba pojazdów Nissana, które będą wyposażone w zaawansowane rozwiązania komunikacyjne, osiągnie w przyszłym roku 1,5 mln sztuk. Pojazdy te będą wykorzystywać technologię chmury oraz oferować szybszy dostęp do mediów społecznościowych, umożliwiając jednocześnie korzystanie z aplikacji rozrywkowych czy funkcji sterowania głosowego.

Zgodnie z przewidywaniami szefa firmy Nissan tego typu usługi oraz wyższy stopień automatyzacji pojazdów zyskują na znaczeniu w obliczu coraz większej liczby megamiast z populacją powyżej 10 milionów, w których rosnąca liczba samochodów wymaga podjęcia zdecydowanych działań na rzecz ograniczenia tłoku na drogach oraz obniżenia poziomu emisji spalin. Ghosn zauważył, że młodzi użytkownicy dróg oczekują bardziej kompleksowych rozwiązań w zakresie łączności, podczas gdy seniorzy poszukują wyższego stopnia automatyzacji. Sposób projektowania samochodów, działania marketingowe oraz osiągi muszą w większym stopniu uwzględniać także potrzeby kobiet, które stanowią znaczący odsetek klientów nabywających nowe pojazdy.

Nissan bez wątpienia będzie częścią „układu transportowego" w coraz większej liczbie megamiast. Nasze samochody będą coraz lepiej przystosowane do potrzeb cyfrowego świata. Planujemy wprowadzenie na rynek modeli wyposażonych w technologie automatycznego sterowania. W każdym aspekcie naszej działalności bierzemy również pod uwagę wyjątkowe potrzeby starszych kierowców oraz wpływ naszych klientów płci pięknej".

Źródło: materiały prasowe Nissan

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

REKLAMA

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

REKLAMA

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA