REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Drift z prędkością 231 km/h. Dostał nie mandat, a nagrodę!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Drift z prędkością 231 km/h. Dostał nie mandat, a nagrodę!
Drift z prędkością 231 km/h. Dostał nie mandat, a nagrodę!
Materiały Ostałowski Motosport

REKLAMA

REKLAMA

Drift z prędkością dokładnie 231,66 km/h, trzymając kierownicę przy pomocy... stopy! Tym wyczynem Bartosz Ostałowski ustanowił rekord Guinnessa.

Drift z prędkością 231 km/h. Ostałowski nowym mistrzem!

Polak potrafi? To hasło czasami ma raczej pejoratywny wydźwięk. Nietrudno bowiem znaleźć w sieci filmiki, które zamiast "Polak potrafi" można opisać jeszcze lepiej znanym dziś sloganem "przytrzymaj mi piwo". Tyle że ten wyczyn do tych kategorii nie należy. Tak, Bartosz Ostałowski prowadził przy pomocy stopy i tak, osiągnął dokładnie 231,66 km/h driftując. Tyle że zrobił to w warunkach całkowicie kontrolowanych, bo na zamkniętym lotnisku w Pile. Obiekt został przygotowany do pobicia rekordu i nowy rekord udało się ustanowić.

REKLAMA

REKLAMA

Drift z prędkością, Bartosz Ostałowski, rekord Guinnessa

Materiały Ostałowski Motosport

Materiały Ostałowski Motosport

Rekordowy drift na lotnisku w Pile. Warunki były idealne

Teraz nieco informacji technicznych. Rekord Guinnessa był bity na lotnisku w Pile. To posiada 2-kilometrowy pas startowy o szerokości 60 metrów. Pomiar prędkości był wykonywany na odcinku 50 metrów. Służyły do tego bramki czasowe, które pracują z dokładnością co do 0,001 sekundy. Nawet fotoradary nie są tak precyzyjne! A na tym pomiary nadal się nie kończyły. Bo samochód w czasie jazdy musiał też spełniać wymogi driftingowe. Konieczny był poślizg o 30 stopni. Ten był mierzony przez specjalne urządzenie, czyli tzw. driftbox.

231 km/h i to... driftem. Ostałowski i 1000-konne BMW Furia

Oczywiście Bartosz nie mógłby mówić o rekordzie, gdyby nie wyjątkowe auto. Podczas bicia rekordu Ostałowski siedział za kierownicą BMW E92. Furia dysponuje 7-litrowym silnikiem LS3. V-ósemka ma podwójne doładowanie. W efekcie generuje 1000 koni mocy i aż 1280 Nm momentu obrotowego. Za transfer mocy na koła odpowiada automatyczna skrzynia ZF 8HP90.

Drobna dygresja. Gdyby w dobie obecnych kar, Bartosz Ostałowski powtórzył swój wyczyn na drodze publicznej, z pewnością... trafiłby do sądu. Bez prawa jazdy, ale za to z wizją 30-tysięcznej grzywny. Bądźcie zatem jak Bartosz. Wykonujcie takie figury drogowe wyłącznie w specjalnie do tego przygotowanych miejscach i warunkach. Nie na ośnieżonym parkingu przed marketem...

REKLAMA

Drift z prędkością, Bartosz Ostałowski, rekord Guinnessa

Materiały Ostałowski Motosport

Materiały Ostałowski Motosport

Drift z prędkością 231 km/h. A to nie koniec wyników Ostałowskiego

Ustanowienie rekordu Guinnessa w najszybszym drifcie w samochodzie prowadzonym stopą i osiągnięcie prędkości na poziomie 231,66 km/h bez wątpienia jest nie lada wyczynem. Tyle że Bartosz zdążył już przyzwyczaić wszystkich do robienia rzeczy niemożliwych. Prowadzi stopą, bo obie ręce stracił w wypadku. To jednak nie przeszkodziło mu w startowaniu w Driftingowych Mistrzostwach Polski i ligach europejskich na równych zasadach z pełnosprawnymi kierowcami. I co ważne, występy te odbywają się z sukcesami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bartosz Ostałowski w roku 2019 uplasował się na trzecim miejscu w DMP w klasie PRO2. Stał się tym samym Driftingowym Wicemistrzem Polski.

Materiały Ostałowski Motosport
Materiały Ostałowski Motosport
Materiały Ostałowski Motosport
Materiały Ostałowski Motosport
Materiały Ostałowski Motosport
Materiały Ostałowski Motosport
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA