REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Drift z prędkością 231 km/h. Dostał nie mandat, a nagrodę!

Drift z prędkością 231 km/h. Dostał nie mandat, a nagrodę!
Drift z prędkością 231 km/h. Dostał nie mandat, a nagrodę!
Materiały Ostałowski Motosport

REKLAMA

REKLAMA

Drift z prędkością dokładnie 231,66 km/h, trzymając kierownicę przy pomocy... stopy! Tym wyczynem Bartosz Ostałowski ustanowił rekord Guinnessa.

Drift z prędkością 231 km/h. Ostałowski nowym mistrzem!

Polak potrafi? To hasło czasami ma raczej pejoratywny wydźwięk. Nietrudno bowiem znaleźć w sieci filmiki, które zamiast "Polak potrafi" można opisać jeszcze lepiej znanym dziś sloganem "przytrzymaj mi piwo". Tyle że ten wyczyn do tych kategorii nie należy. Tak, Bartosz Ostałowski prowadził przy pomocy stopy i tak, osiągnął dokładnie 231,66 km/h driftując. Tyle że zrobił to w warunkach całkowicie kontrolowanych, bo na zamkniętym lotnisku w Pile. Obiekt został przygotowany do pobicia rekordu i nowy rekord udało się ustanowić.

REKLAMA

Drift z prędkością, Bartosz Ostałowski, rekord Guinnessa

Drift z prędkością, Bartosz Ostałowski, rekord Guinnessa

Materiały Ostałowski Motosport

Materiały Ostałowski Motosport

Rekordowy drift na lotnisku w Pile. Warunki były idealne

Teraz nieco informacji technicznych. Rekord Guinnessa był bity na lotnisku w Pile. To posiada 2-kilometrowy pas startowy o szerokości 60 metrów. Pomiar prędkości był wykonywany na odcinku 50 metrów. Służyły do tego bramki czasowe, które pracują z dokładnością co do 0,001 sekundy. Nawet fotoradary nie są tak precyzyjne! A na tym pomiary nadal się nie kończyły. Bo samochód w czasie jazdy musiał też spełniać wymogi driftingowe. Konieczny był poślizg o 30 stopni. Ten był mierzony przez specjalne urządzenie, czyli tzw. driftbox.

231 km/h i to... driftem. Ostałowski i 1000-konne BMW Furia

REKLAMA

Oczywiście Bartosz nie mógłby mówić o rekordzie, gdyby nie wyjątkowe auto. Podczas bicia rekordu Ostałowski siedział za kierownicą BMW E92. Furia dysponuje 7-litrowym silnikiem LS3. V-ósemka ma podwójne doładowanie. W efekcie generuje 1000 koni mocy i aż 1280 Nm momentu obrotowego. Za transfer mocy na koła odpowiada automatyczna skrzynia ZF 8HP90.

Drobna dygresja. Gdyby w dobie obecnych kar, Bartosz Ostałowski powtórzył swój wyczyn na drodze publicznej, z pewnością... trafiłby do sądu. Bez prawa jazdy, ale za to z wizją 30-tysięcznej grzywny. Bądźcie zatem jak Bartosz. Wykonujcie takie figury drogowe wyłącznie w specjalnie do tego przygotowanych miejscach i warunkach. Nie na ośnieżonym parkingu przed marketem...

Drift z prędkością, Bartosz Ostałowski, rekord Guinnessa

Drift z prędkością, Bartosz Ostałowski, rekord Guinnessa

Materiały Ostałowski Motosport

Materiały Ostałowski Motosport

Drift z prędkością 231 km/h. A to nie koniec wyników Ostałowskiego

Ustanowienie rekordu Guinnessa w najszybszym drifcie w samochodzie prowadzonym stopą i osiągnięcie prędkości na poziomie 231,66 km/h bez wątpienia jest nie lada wyczynem. Tyle że Bartosz zdążył już przyzwyczaić wszystkich do robienia rzeczy niemożliwych. Prowadzi stopą, bo obie ręce stracił w wypadku. To jednak nie przeszkodziło mu w startowaniu w Driftingowych Mistrzostwach Polski i ligach europejskich na równych zasadach z pełnosprawnymi kierowcami. I co ważne, występy te odbywają się z sukcesami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bartosz Ostałowski w roku 2019 uplasował się na trzecim miejscu w DMP w klasie PRO2. Stał się tym samym Driftingowym Wicemistrzem Polski.

Materiały Ostałowski Motosport
Materiały Ostałowski Motosport
Materiały Ostałowski Motosport
Materiały Ostałowski Motosport
Materiały Ostałowski Motosport
Materiały Ostałowski Motosport
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA