REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe baterie do samochodów elektrycznych. 80 proc. w 12 minut

Nowe baterie do samochodów elektrycznych. 80 proc. w 12 minut
Nowe baterie do samochodów elektrycznych. 80 proc. w 12 minut
Materiały prasowe Castrol

REKLAMA

REKLAMA

Nowe baterie do samochodów elektrycznych. Castrol i Sprint Power mają pomysł. Pracują nad akumulatorem, który można ładować z mocą 800 kW!

Nowe baterie do samochodów elektrycznych? Technologia już jest!

Europa idzie w stronę elektromobilności. Czy trend ten można zatrzymać? Pewnie nie. Kolejne firmy postanawiają się zatem do niego dołączyć. Tym razem nowym pomysłem postanowił pochwalić się Castrol i Sprint Power. Udało im się stworzyć nową baterię do samochodu elektrycznego, która charakteryzuje się wyjątkowymi parametrami. Współpraca odbywa się w ramach projektu CELERITAS.

REKLAMA

Nowe baterie do samochodów elektrycznych

Nowe baterie do samochodów elektrycznych

Nowe baterie do samochodów elektrycznych. 80 proc. w 12 minut

Materiały prasowe Castrol

Bateria do elektryka. Ładowanie do 800 kW

Nowe baterie do samochodów elektrycznych opracowane przez Castrol i Sprint Power przynoszą szereg zalet. Mowa m.in. o:

  • nowa bateria ma zintegrowaną elektronikę systemu, dzięki czemu oszczędza miejsce w pojeździe i ogranicza dodatkową masę,
  • akumulator Castrola i Sprint Power ma korzystny stosunek mocy do masy, ten wynosi 3 kW/kg,
  • akumulatory są dostosowane do współpracy z wieloma protokołami ładowania,
  • bateria zawiera zintegrowaną przetwornicę 800 V na 14 V DC/DC, system zarządzania baterią 800 V (BMS),
  • przetwornica oferuje szczytową wydajność na poziomie 97 proc.,
  • szczytowa moc ładowania/rozładowania to 230 kW (105 kW w trybie ciągłym) i po adaptacji do zastosowania w samochodach sportowych to nawet 800 kW (700 kW w trybie ciągłym),
  • ładowanie do 80 proc. pojemności baterii może potrwać zaledwie 12 minut.

W tym punkcie ciekawostka. Obecnie najmocniejsza stacja ładowania samochodów elektrycznych w Polsce dysponuje mocą na poziomie 350 kW.

Siłą nowej baterii do elektryka jest innowacyjne chłodzenie

Nowe baterie do samochodów elektrycznych stworzone przez Castrola i Sprint Power są unikalne z wielu powodów. Chociażby dlatego, że posiadają układ "bezpośredniego chłodzenia". Ogniwa są dosłownie zanurzone w nieprzewodzącym roztworze chłodzącym. Mowa o płynie Castrol ON EV Thermal Fluid. Ten powstał na bazie wody i glikolu oraz jest umieszczonych w kanałach regulujących temperaturę ogniw. Powierzchnia bezpośredniego styku z ogniwami daje szereg zalet. Pozwala na:

  • zwiększenie powierzchni zarządzania temperaturą,
  • przyspiesza ładowanie,
  • wydłuża żywotność baterii, bowiem zapobiega działaniu efektu, w którym wysokie temperatury powodują nieodwracalne uszkodzenia ogniw baterii w wyniku przeładowania lub zwarcia.
Nowe baterie do samochodów elektrycznych. 80 proc. w 12 minut

Nowe baterie do samochodów elektrycznych. 80 proc. w 12 minut

Nowe baterie do samochodów elektrycznych. 80 proc. w 12 minut

Materiały prasowe Castrol

Nowe baterie do samochodów elektrycznych. Testy trwają

Sposób konstruowania nowoczesnych akumulatorów sprawia, że nadają się do stosowania nie tylko w samochodach elektrycznych, napędzanych ogniwami paliwowymi i hybrydach, w tym plug-in. Mogą być stosowane również w autach sportowych czy nawet samolotach pionowego startu i lądowania. Co więcej, przeszły testy w zakresie cyberbezpieczeństwa, diagnostyki usterek oraz obsługi standardów ładowania CHAdeMO lub CCS. Baterie sprawdzają się w temperaturach od -40 do 85 stopni Celsjusza i dają możliwość łączenia podrzędnego od 5 do 12 ogniw.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA

    Samochody autonomiczne. Kiedy pojawią się na drogach? Częściowo są już dziś

    W XXI wieku przemysł motoryzacyjny ewoluuje szybciej niż kiedykolwiek. Zmiany te napędzają wymogi prawne, wyścigi producentów, ale też wymogi klientów. A to prowadzi do jednego wniosku. Innowacje stopniowo wprowadzają wizję aut autonomicznych do naszego codziennego życia.

    Typy ładowarek samochodowych. Moc ważniejsza od liczby punktów! Przynajmniej dla ciężarówek

    Elektryfikacja oznacza konieczność rozbudowy sieci stacji ładowania. Dziś jednak coraz jaśniejsze staje się to, że do tej pory Europa szła w złym kierunku. Bo na mapie nie liczy się wcale ilość punktów, a oferowania przez nie moc.

    Kto musi odśnieżać drogi? Czasami to obowiązek... kierowcy. Inaczej zapłaci odszkodowanie

    Kierowcy też muszą odśnieżać drogi. Co prawda nie publiczne, ale mimo wszystko obowiązek taki mają. I warto o nim pamiętać. Zwłaszcza że w razie jego zaniedbania, mandat dochodzący do 1500 zł to naprawdę najmniejszy z problemów.

    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    REKLAMA

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    REKLAMA