Nowe baterie do samochodów elektrycznych. 80 proc. w 12 minut
REKLAMA
REKLAMA
- Nowe baterie do samochodów elektrycznych? Technologia już jest!
- Bateria do elektryka. Ładowanie do 800 kW
- Siłą nowej baterii do elektryka jest innowacyjne chłodzenie
- Nowe baterie do samochodów elektrycznych. Testy trwają
Nowe baterie do samochodów elektrycznych? Technologia już jest!
Europa idzie w stronę elektromobilności. Czy trend ten można zatrzymać? Pewnie nie. Kolejne firmy postanawiają się zatem do niego dołączyć. Tym razem nowym pomysłem postanowił pochwalić się Castrol i Sprint Power. Udało im się stworzyć nową baterię do samochodu elektrycznego, która charakteryzuje się wyjątkowymi parametrami. Współpraca odbywa się w ramach projektu CELERITAS.
REKLAMA
Bateria do elektryka. Ładowanie do 800 kW
Nowe baterie do samochodów elektrycznych opracowane przez Castrol i Sprint Power przynoszą szereg zalet. Mowa m.in. o:
- nowa bateria ma zintegrowaną elektronikę systemu, dzięki czemu oszczędza miejsce w pojeździe i ogranicza dodatkową masę,
- akumulator Castrola i Sprint Power ma korzystny stosunek mocy do masy, ten wynosi 3 kW/kg,
- akumulatory są dostosowane do współpracy z wieloma protokołami ładowania,
- bateria zawiera zintegrowaną przetwornicę 800 V na 14 V DC/DC, system zarządzania baterią 800 V (BMS),
- przetwornica oferuje szczytową wydajność na poziomie 97 proc.,
- szczytowa moc ładowania/rozładowania to 230 kW (105 kW w trybie ciągłym) i po adaptacji do zastosowania w samochodach sportowych to nawet 800 kW (700 kW w trybie ciągłym),
- ładowanie do 80 proc. pojemności baterii może potrwać zaledwie 12 minut.
W tym punkcie ciekawostka. Obecnie najmocniejsza stacja ładowania samochodów elektrycznych w Polsce dysponuje mocą na poziomie 350 kW.
Siłą nowej baterii do elektryka jest innowacyjne chłodzenie
Nowe baterie do samochodów elektrycznych stworzone przez Castrola i Sprint Power są unikalne z wielu powodów. Chociażby dlatego, że posiadają układ "bezpośredniego chłodzenia". Ogniwa są dosłownie zanurzone w nieprzewodzącym roztworze chłodzącym. Mowa o płynie Castrol ON EV Thermal Fluid. Ten powstał na bazie wody i glikolu oraz jest umieszczonych w kanałach regulujących temperaturę ogniw. Powierzchnia bezpośredniego styku z ogniwami daje szereg zalet. Pozwala na:
- zwiększenie powierzchni zarządzania temperaturą,
- przyspiesza ładowanie,
- wydłuża żywotność baterii, bowiem zapobiega działaniu efektu, w którym wysokie temperatury powodują nieodwracalne uszkodzenia ogniw baterii w wyniku przeładowania lub zwarcia.
Nowe baterie do samochodów elektrycznych. Testy trwają
Sposób konstruowania nowoczesnych akumulatorów sprawia, że nadają się do stosowania nie tylko w samochodach elektrycznych, napędzanych ogniwami paliwowymi i hybrydach, w tym plug-in. Mogą być stosowane również w autach sportowych czy nawet samolotach pionowego startu i lądowania. Co więcej, przeszły testy w zakresie cyberbezpieczeństwa, diagnostyki usterek oraz obsługi standardów ładowania CHAdeMO lub CCS. Baterie sprawdzają się w temperaturach od -40 do 85 stopni Celsjusza i dają możliwość łączenia podrzędnego od 5 do 12 ogniw.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.