REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zablokowane stacje i brak paliwa. Skutek agresji Rosji na Ukrainę

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zablokowane stacje i brak paliwa. Skutek agresji Rosji na Ukrainę
Zablokowane stacje i brak paliwa. Skutek agresji Rosji na Ukrainę

REKLAMA

REKLAMA

Zablokowane stacje i brak paliwa. To obrazki, które zawładnęły większymi miastami zachodniej Ukrainy o poranku 24 lutego, czyli zaraz po ataku Rosji.

Rosjanie zaatakowali Ukrainę. Mieszkańcu ruszyli do ucieczki

Przed 4 rano 24 lutego 2022 roku Rosjanie zaatakowali Ukrainę. To sytuacja bez precedensu we współczesnej historii Europy i skutek sytuacji, która stopniowo napinała się za sprawą kolejnych, rosyjskich prowokacji. Nie ma się zatem co dziwić, że mieszkańcy Ukrainy zareagowali intuicyjnie. Postanowili uciekać samochodami z miast. Miast, które najprędzej staną się celem ataków. Uciekać samochodami, bo lotniska zostały zbombardowane przez rosyjskie lotnisko.

REKLAMA

Ukraina po ataku: korki w miastach i na stacjach paliw

REKLAMA

Masowy wyjazd samochodów z Kijowa i innych głównych ośrodków w zachodniej Ukrainie można było zaobserwować już w okolicy godz. 7 rano. To wtedy także doszło do blokady stacji benzynowych. Powód? Wszyscy kierowcy chcieli zatankować auto, aby paliwa starczyło np. na dojechanie na oddaloną wieś lub za granicę polska. Poza tym prowadzący chcą zrobić zapas na wypadek, w którym paliwa miałaby zabraknąć w całym kraju. I nie jest to wcale scenariusz mało realny. Kraj owładnięty działaniami wojennymi jest sparaliżowany komunikacyjnie. Nie będzie zatem możliwości, aby produkować czy dowozić paliwa do stacji.

Choć obrazek może się wydawać mocno spłycający problem, to realne zagrożenie. Bez paliwa osoby starsze, kobiety czy dzieci nie będą mogli uciekać z miast. Miast, które są ostrzeliwane przez rosyjską artylerię i prędzej czy później staną się obiektem szczególnie natężonego ataku.

Gdy zabraknie paliwa, Ukraińcy nie będą mieli jak uciekać

Pytanie o to, na ile Ukraińcom starczy paliwa, to zatem pytanie dotyczące tego, ilu zwykłym obywatelom uda się uciec przed agresją rosyjską. A na tym lista problemów nie kończy się. Ukraińcy działając w panice i popłochu zaczęli wykupować nie tylko paliwo. Oblegają też bankomaty i wypłacają gotówkę oraz sztormują sklepy tworząc zapasy jedzenia. Na takie scenariusze przynajmniej wskazywały poranne relacje dziennikarzy. Warto jednak pamiętać o tym, że sytuacja zmienia się z minuty na minutę, a atak rosyjskich wojsk staje się coraz bardziej agresywny.

Ukraina po ataku Rosji: korek w Kijowie na 63 km

Zablokowane stacje paliwowe to jedno. Drugim problemem są zablokowane drogi. Duża ilość aut, które wyruszyły na zachód mniej więcej w tym samym momencie, sprawiła że większość arterii prowadzących z większych miast Ukrainy została po prostu zablokowana. Utworzyły się potężne korki. Przykład? Według statystyk TomTom na ulicach Kijowa w południe odnotowano 85 zatorów drogowych. Te miały łączną długość ponad 63 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA