REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

The Mongol Rally 2013 – charytatywny rajd roku

Subskrybuj nas na Youtube
Mongol Rally 2013 to rajd, którego celem jest pomoc potrzebującym.
Mongol Rally 2013 to rajd, którego celem jest pomoc potrzebującym.
quoteme.pl

REKLAMA

REKLAMA

Start w Czechach, meta w Mongolii. Do pokonania 10 tysięcy kilometrów, czyli ponad 500 godzin podróży. Bezlik trudności i jeden cel: pomoc Fundacji „Mam Marzenie”.

Lada moment 3-osobowa ekipa z Polski wyruszy swoją Skodą na podbój Mongolii! Choć wydarzenie to może wydawać się niektórym swoistą zabawą czy sposobem na wakacyjny urlop, to w rzeczywistości jest sposobem na niesienie pomocy Fundacji " Mam Marzenie".

REKLAMA

The Mongol Rally 2013 - trzech muszkieterów

Jakub Wronkowski, Krzysztof Sokolik i Michał Arament to jedyni przedstawiciele Polski w The Mongol Rally 2013. Postanowili oni na 3 tygodnie oderwać się od codziennych obowiązków w Warszawie i zrobić coś szalonego, a równocześnie bezinteresownego dla innych. Skoda Fabia z silnikiem 1.2. jest ich przepustką do przeżycia ekstremalnej wyprawy i zdobycia stolicy Mongolii – Ułan Bator.

Ambitny cel wyprawy - nieść pomoc potrzebującym

The Mongol Rally to amatorski międzynarodowy rajd samochodowy organizacji The Adventurist. Rokrocznie bierze w nim udział około 300 drużyn z całego świata. Nieprzypadkowo nazywany jest „największą przygodą na świecie” – nie jest tradycyjny wyścigiem, a raczej niezwykłą, dobroczynną wyprawą rajdową. Pozwala na wsparcie finansowe organizacji charytatywnych i spełnienie wewnętrznych pragnień niemal każdego entuzjasty przygód: szybkiej jazdy po bezdrożach, bezkresu imponujących krajobrazów i możliwości poznania nowych kultur. - To nie jest wyścig, nie ma miejsc czy medali. To zabawa i prawdziwa przygoda. Celem jest sama podróż i pomoc dzieciakom z Fundacji „Mam marzenie” - mówi Jakub Wronkowski.

Regulamin niezwykłego rajdu i nietypowa "rajdówka"

REKLAMA

Zasady rajdu są proste – organizatorzy nie zapewniają żadnego wsparcia, a uczestnicy są zdani tylko na siebie. - Organizacją samego rajdu każda drużyna zajmuje się sama - od wyboru pojazdu, przez wybór trasy i czasu w jakim chce ją pokonać. Organizatorzy regulują jednak jakim autem można wyruszyć – tłumaczy Krzysztof Sokolik. Nie ma mowy o solidnych, niezawodnych terenówkach. Samochód nie może mieć więcej niż 10 lat, ani posiadać napędu 4x4, musi być relatywnie tani, a pojemność silnika nie może przekraczać 1.2.

- Pojedziemy naszym 9-letnim „Skodzisławem”. Wierzymy, że uda nam się przejechać całość trasy. Naszym celem jest Ułan Bator, dotrzemy tam choćby na osiołkach – dodaje Michał Arament.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rajd startuje już 15 lipca 2013 r.. Ekipa zbiera pieniądze na pomoc dzieciom znajdującym się pod opieką Fundacji „Mam Marzenie” na specjalnie utworzonym na ten cel profilu: http://www.siepomaga.pl/r/mongolian-job. Po zakończeniu imprezy samochód zostanie w Mongolii i także zostanie przeznaczony na cele charytatywne. Zapraszamy również do śledzenia poczynań The Mongolian Job Team za pośrednictwem social media: https://www.facebook.com/TheMongolianJobTeam?fref=ts .

Polska ekipa Mongol Rally 2013 w składzie Jakub Wronkowski, Krzysztof Sokolik i Michał Arament.
quoteme.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA