REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

The Mongol Rally 2013 – charytatywny rajd roku

Subskrybuj nas na Youtube
Mongol Rally 2013 to rajd, którego celem jest pomoc potrzebującym.
Mongol Rally 2013 to rajd, którego celem jest pomoc potrzebującym.
quoteme.pl

REKLAMA

REKLAMA

Start w Czechach, meta w Mongolii. Do pokonania 10 tysięcy kilometrów, czyli ponad 500 godzin podróży. Bezlik trudności i jeden cel: pomoc Fundacji „Mam Marzenie”.

Lada moment 3-osobowa ekipa z Polski wyruszy swoją Skodą na podbój Mongolii! Choć wydarzenie to może wydawać się niektórym swoistą zabawą czy sposobem na wakacyjny urlop, to w rzeczywistości jest sposobem na niesienie pomocy Fundacji " Mam Marzenie".

REKLAMA

The Mongol Rally 2013 - trzech muszkieterów

Jakub Wronkowski, Krzysztof Sokolik i Michał Arament to jedyni przedstawiciele Polski w The Mongol Rally 2013. Postanowili oni na 3 tygodnie oderwać się od codziennych obowiązków w Warszawie i zrobić coś szalonego, a równocześnie bezinteresownego dla innych. Skoda Fabia z silnikiem 1.2. jest ich przepustką do przeżycia ekstremalnej wyprawy i zdobycia stolicy Mongolii – Ułan Bator.

Ambitny cel wyprawy - nieść pomoc potrzebującym

The Mongol Rally to amatorski międzynarodowy rajd samochodowy organizacji The Adventurist. Rokrocznie bierze w nim udział około 300 drużyn z całego świata. Nieprzypadkowo nazywany jest „największą przygodą na świecie” – nie jest tradycyjny wyścigiem, a raczej niezwykłą, dobroczynną wyprawą rajdową. Pozwala na wsparcie finansowe organizacji charytatywnych i spełnienie wewnętrznych pragnień niemal każdego entuzjasty przygód: szybkiej jazdy po bezdrożach, bezkresu imponujących krajobrazów i możliwości poznania nowych kultur. - To nie jest wyścig, nie ma miejsc czy medali. To zabawa i prawdziwa przygoda. Celem jest sama podróż i pomoc dzieciakom z Fundacji „Mam marzenie” - mówi Jakub Wronkowski.

Regulamin niezwykłego rajdu i nietypowa "rajdówka"

REKLAMA

Zasady rajdu są proste – organizatorzy nie zapewniają żadnego wsparcia, a uczestnicy są zdani tylko na siebie. - Organizacją samego rajdu każda drużyna zajmuje się sama - od wyboru pojazdu, przez wybór trasy i czasu w jakim chce ją pokonać. Organizatorzy regulują jednak jakim autem można wyruszyć – tłumaczy Krzysztof Sokolik. Nie ma mowy o solidnych, niezawodnych terenówkach. Samochód nie może mieć więcej niż 10 lat, ani posiadać napędu 4x4, musi być relatywnie tani, a pojemność silnika nie może przekraczać 1.2.

- Pojedziemy naszym 9-letnim „Skodzisławem”. Wierzymy, że uda nam się przejechać całość trasy. Naszym celem jest Ułan Bator, dotrzemy tam choćby na osiołkach – dodaje Michał Arament.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rajd startuje już 15 lipca 2013 r.. Ekipa zbiera pieniądze na pomoc dzieciom znajdującym się pod opieką Fundacji „Mam Marzenie” na specjalnie utworzonym na ten cel profilu: http://www.siepomaga.pl/r/mongolian-job. Po zakończeniu imprezy samochód zostanie w Mongolii i także zostanie przeznaczony na cele charytatywne. Zapraszamy również do śledzenia poczynań The Mongolian Job Team za pośrednictwem social media: https://www.facebook.com/TheMongolianJobTeam?fref=ts .

Polska ekipa Mongol Rally 2013 w składzie Jakub Wronkowski, Krzysztof Sokolik i Michał Arament.
quoteme.pl
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA