REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przygotować zwykły samochód do ekstremalnej jazdy w terenie?

Subskrybuj nas na Youtube
Zmodernizowana Fabia 1.2 ekipy The Mongolian Job Team robi wrażenie. Niskim kosztem stworzono pojazd, który spróbuje pokonać 10 000 km trudnego terenu.
Zmodernizowana Fabia 1.2 ekipy The Mongolian Job Team robi wrażenie. Niskim kosztem stworzono pojazd, który spróbuje pokonać 10 000 km trudnego terenu.
quoteme.pl

REKLAMA

REKLAMA

Nawet zwykłe auto można niewielkimi środkami przystosować do jazdy w trudnym terenie. Uczestnicy rajdu The Mongol Rally podpowiadają co warto zmienić, aby pokonać autem wiele tysięcy kilometrów w zróżnicowanych warunkach.

W niecodziennym rajdzie, The Mongol Rally, z Czech do Ułan Bator, stolicy Mongolii wyruszyło w tym roku trzech śmiałków z Polski – Kuba, Michał i Krzysztof. Zasady wyprawy są proste - organizatorzy nie zapewniają żadnego wsparcia, a uczestnicy są zdani tylko na siebie. Z góry regulowane są jedynie zasady dotyczące tego, jakim samochodem można wyruszyć – nie ma mowy o solidnych, niezawodnych terenówkach. Samochód nie może mieć więcej niż 10 lat, ani posiadać napędu 4x4, musi być relatywnie tani, a pojemność silnika nie może przekraczać 1.2.

REKLAMA

Zobacz też: The Mongol Rally 2013 – charytatywny rajd roku

Zmodernizowana Skoda Fabia

Ekipa The Mongolian Job Team wybrała na ten cel 9-letnią Skodę Fabia z silnikiem 1.2. Podpytaliśmy, co można zmienić, aby zrobić z tego auta samochód rajdowy. Kluczowe jest 6 kwestii, bez których nie powinno się nawet myśleć o jeździe w tak ekstremalnych warunkach.

  1. W aucie powinniśmy wzmocnić zawieszenie, które zniesie tysiące kilometrów bardzo zróżnicowanego podłoża – m.in. gór, stepów i asfaltu. Gdy podniesie się zawieszenie i wzmocni sprężyny u kowala, ważnym aspektem staje się także wymiana amortyzatorów z olejowych na gazowe.
  2. Musimy zadbać o podwozie, czyli przede zainstalować osłonę miski olejowej.
  3. Bardzo ważne jest zainstalowanie, nie gdzie indziej, a na dachu, bagażnika wyprawowego, który będzie mógł pomieścić niezbędne w trasie elementy wymienne (m.in. koła zapasowe, benzynę) oraz niezbędne do życia kanistry z wodą.
  4. Kluczowe są także halogeny na dachu, dzięki którym będziemy mogli doświetlić drogę.
  5. Do jazdy w terenie niezbędne są także nowe, mocne opony z bieżnikiem.
  6. Wśród części zapasowych, które mogą ulec awarii i możemy je naprawić sami, znajdą się na pewno klocki hamulcowe oraz filtry powietrza (które na pustyni będziemy musieli wymieniać praktycznie codziennie) – należy o nich bezwzględnie pamiętać.

Zobacz też: Jak przygotować się do podróży samochodem?

Mongol Rally 2013

Przypominamy, że wyjazd ten to misja i wparcie dla Fundacji Mam Marzenie - http://www.siepomaga.pl/r/mongolian-job. Zapraszamy również do śledzenia poczynań The Mongolian Job Team za pośrednictwem social media: https://www.facebook.com/TheMongolianJobTeam?fref=ts

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej informacji o rajdzie Mongol Rally 2013 znajdziecie tutaj.

Autor: The Mongolian Job Team

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

REKLAMA

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

REKLAMA

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

REKLAMA