REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

W Polsce wyprodukowano milionowe Caddy

Subskrybuj nas na Youtube
Volkswagen Caddy jest produkowany w Polsce od listopada 2003 roku. Fot. Volkswagen
Volkswagen Caddy jest produkowany w Polsce od listopada 2003 roku. Fot. Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen Caddy jest produkowany w Polsce od listopada 2003 roku. Od tego czasu wyprodukowano już milion egzemplarzy modelu. Volkswagen Caddy jest w Europie W czołówce rankingów sprzedaży wśród lekkich samochodów użytkowych.

Z okazji wyprodukowania milionowego egzemplarza samochodu VW Caddy fabryka Volkswagen Poznań zorganizowała 28 sierpnia wielki festyn Drzwi Otwarte dla swoich pracowników i ich rodzin.

Jubileuszowym egzemplarzem jest Caddy w wersji Comfortline 1.6 TDI 75 kW.

REKLAMA

REKLAMA

W sumie świętowało ponad 20 000 pracowników i ich rodzin. Na to wielkie wydarzenie wszystkich pracowników VW Poznań zaproszeni zostali przedstawiciele samorządów, przedsiębiorstw i wyższych uczelni, z którymi spółka współpracuje od wielu lat.

Na uroczystość przybyli również członkowie zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe z Hanoweru. Pojawił się także prezes zarządu marki Wolfgang Schreiber.

Zobacz też: Nowy SUV na rynku: Debiut Maserati Kubang

REKLAMA

Wszystkie obszary produkcji samochodu, tzn. dział produkcji karoserii, lakiernia oraz dział montażu, jak również odlewnia przygotowały liczne atrakcje dla dorosłych i dzieci.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Michael Kleiss, prezes zarządu VW Poznań, podziękował wszystkim pracownikom za ich pracę i ogromne zaangażowanie, bez których sukces wyprodukowania miliona VW Caddy nie byłby możliwy.

Również Wolfgang Schreiber, jako prezes marki Volkswagen Samochody Użytkowe, gratulował pracownikom sukcesu i wyraził słowa uznania dla pracy, profesjonalizmu i zaangażowania całej załogi.

Volkswagen Poznań jest obecny na polskim rynku od blisko 18 lat. Firma powstała w 1993 roku jako spółka joint-venture pomiędzy Volkswagen AG i poznańskim Tarpanem. W 1996 roku firma Volkswagen Poznań została w 100% spółką-córką koncernu Volkswagen AG, a rok później skonsolidowana z marką Volkswagen Samochody Użytkowe.

Marka Volkswagen Samochody Użytkowe to zakłady produkcyjne w Hanowerze (Niemcy – spółka-matka), w Poznaniu oraz w argentyńskim Pacheco.

Działalność produkcyjna firmy zlokalizowana jest w trzech miejscach: w Antoninku mieści się dział budowy karoserii, dział montażu oraz lakiernia, na Wildzie znajduje się odlewnia, a w podpoznańskim Swarzędzu odbywa się produkcja podzespołów spawalniczych, montaż kokpitów i tam zlokalizowany jest Zakład Zabudów Specjalnych. Swarzędz to również Centrum Logistyczne oraz Park Dostawców.

Wszystkie zakłady poza nowoczesnymi technologiami produkcyjnymi wdrożyły także zaawansowane rozwiązania i programy wspierające ochronę środowiska naturalnego.

W latach 1999-2002 w ramach przygotowań do produkcji dwóch nowych modeli (Transporter T5 oraz Caddy) fabryka została rozbudowana i w pełni zmodernizowana; w 2001 roku wybudowana została lakiernia, jeden z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie.

Zobacz też: Mitsubishi L200 to najpopularniejszy pickup w Polsce

Z taśm produkcyjnych fabryki VW Poznań pierwszy Caddy zjechał jesienią 2003 roku. Dziś Volkswagen Poznań to nowoczesna i samodzielna fabryka samochodów użytkowych. Wyłącznie tutaj produkowane są modele Caddy oraz Caddy Maxi w wersji użytkowej i osobowej, tutaj powstają także modele Transportera T5, z których wersje z zabudową otwartą produkowane są wyłącznie w Poznaniu.

VW Poznań zatrudnia ponad 6 000 pracowników. Wysokość inwestycji, łącznie z inwestycjami zrealizowanymi do końca 2010 roku, przekroczyła miliard Euro. Dzięki tym inwestycjom oraz inwestycjom zrealizowanym w 2011 r. dzienne moce produkcyjne wzrosły z 200 samochodów w 2003 roku do 700 samochodów w sierpniu 2011 roku.

Wielkość produkcji zaplanowana na rok bieżący to prawie 178 000 samochodów.
Od sierpnia 2010 roku w Volkswagen Poznań produkowana jest nowa generacja modelu Caddy będąca całkowicie zmodernizowaną wersją tego modelu produkowanego wyłącznie w Poznaniu.

Volkswagen Poznań to jednak nie tylko produkcja samochodów, to również odlewnia, która powstała w 1996 roku i zatrudnia obecnie 1200 osób. Tu produkowane są z aluminium głowice cylindrowe oraz obudowy przekładni kierowniczych. Prawie w każdym samochodzie wyprodukowanym przez koncern Volkswagen AG znajduje się komponent wyprodukowany w poznańskiej odlewni. Stosowane są tu trzy podstawowe technologie odlewnicze: odlewanie kokilowe z wykorzystaniem rdzeni wykonywanych metodą Hot-Box i Warm-Box, technologia Cold-Box oraz technologia nieorganiczna.

Volkswagen Caddy to jedno z najlepiej sprzedających się aut w segmencie lekkich dostawczaków. Fot. Volkswagen
Volkswagen Caddy jest dostępny z różnymi rodzajami zabudowy. Fot. Volkswagen
Volkswagen Caddy- wnętrze. Fot. Volkswagen
Volkswagen Caddy może służyć jako małe auto dostawcze i samochód rodzinny. Fot. Volkswagen
Volkswagen Caddy ma charakterystyczny dla aut marki VW przód. Fot. Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

REKLAMA

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA