REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki SX4 najszybsze w Pikes Peak

Subskrybuj nas na Youtube
Nobuhiro „Monster” Tajima przekroczył magiczną granicę 10 minut, meldując się na mecie z czasem 09:51.278. Było to szóste z kolei zwycięstwo japońskiego kierowcy, startującego w kategorii Unlimited. Fot. Suzuki
Nobuhiro „Monster” Tajima przekroczył magiczną granicę 10 minut, meldując się na mecie z czasem 09:51.278. Było to szóste z kolei zwycięstwo japońskiego kierowcy, startującego w kategorii Unlimited. Fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Japończyk Nobuhiro „Monster” Tajima, jadąc zmodyfikowanym Suzuki SX4 ustanowił nowy rekord wyścigu Pikes Peak International Hill Climb. Kierowca pokonał magiczną barierę 10 minut ustanawiając nowy rekord trasy.

26 czerwca odbył się 89. wyścig Pikes Peak International Hill Climb –drugi najstarszy wyścig rozgrywany w Ameryce Północnej, zwanym „Wyścigiem w chmury”.

REKLAMA

Jadący na specjalnie zmodyfikowanym do górskiej trasy Suzuki SX4 Nobuhiro „Monster” Tajima pobił dotychczasowy rekord wyścigu, ustanowiony przez siebie
w 2007 roku. Przekroczył magiczną granicę 10 minut, meldując się na mecie z czasem 09:51.278. Było to szóste z kolei zwycięstwo japońskiego kierowcy, startującego
w kategorii Unlimited.

REKLAMA

„Monster” Tajima po raz pierwszy rzucił wyzwanie Pikes Peak w 1988 roku. Pierwsze zwycięstwo odniósł w 1993 roku w klasie Unlimited natomiast w 1995 roku zwyciężył w klasyfikacji ogólnej. Kolejne zwycięstwo w 2006 roku przygotowało grunt pod rewelacyjny start w 2007 roku, gdy Tajima ustanowił rekord trasy: 10 minut i 1,41 sekundy.

W tym roku „Monster” bronił swojego tytułu, mając poważnych rywali, z których najgroźniejszym był Rhys „We Fear No Monster” Millen, jadący na zmodyfikowanym Hyundai Genesis. O zwycięstwie w Pikes Peak International Hill Climb decydują umiejętności kierowcy i moc auta.

Zobacz też: Nissan Qashqai: to już milion egzemplarzy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2011 Monster Sport SX4 Hill Climb Special

Monster Sport SX4 Hill Climb Special został poddany licznym przeróbkom. Auto zostało lepiej dopasowane do różnorodnej nawierzchni trasy wyścigu. W porównaniu z zeszłym rokiem, gdy pojazdy ścigały się głównie na żwirze, teraz część trasy biegła asfaltem i szutrem. Suzuki SX4, opracowany z myślą o Pikes Peak, kryje pod maską silnik 3100 ccm Twin Turbo Monster Special V6, generujący moc 910 koni mechanicznych.

89. wyścig Pikes Peak International Hill Climb

„Wyścig w chmury”, bo tak nazywany jest Pikes Peak International Hill Climb uznawany jest za jeden z najbardziej wymagających wyścigów na świecie. To co odróżnia Pikes Peak od innych zawodów, to trzy różne nawierzchnie i aż 1438 m wysokości do pokonania. Zawodnicy startują na wysokości  2 862 m n.p.m., a kończą na 4300 m n.p.m., na szczycie góry Pikes Peak. Łącznie trasa liczy około 20 km. Wyścig cieszy się ogromną popularnością. Co roku startuje w nim niemal 200 zawodników, klasyfikowanych w 11 kategoriach (w tym samochody osobowe, rajdowe, wyścigówki, półciężarówki, motocykle). Ukończenie wyścigu można uznać za wielki sukces.

Zobacz też: Auto na ślub dla księcia: Lexus LS 600h L Landaulet

Podstawowa wersja Suzuki SX4 jest napędzana silnikiem o pojemności 1,6, który osiąga moc 120 KM. Auto z napędem na jedną oś kosztuje około 49 tysięcy złotych, a SX4 z napędem na 4 koła to wydatek około 55 tysięcy złotych.

Suzuki SX4, opracowany z myślą o Pikes Peak, kryje pod maską silnik 3100 ccm Twin Turbo Monster Special V6, generujący moc 910 koni mechanicznych. Fot. Suzuki
„Wyścig w chmury”, bo tak nazywany jest Pikes Peak International Hill Climb uznawany jest za jeden z najbardziej wymagających wyścigów na świecie. Fot. Suzuki
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA