REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Suzuki SX4 najszybsze w Pikes Peak

Subskrybuj nas na Youtube
Nobuhiro „Monster” Tajima przekroczył magiczną granicę 10 minut, meldując się na mecie z czasem 09:51.278. Było to szóste z kolei zwycięstwo japońskiego kierowcy, startującego w kategorii Unlimited. Fot. Suzuki
Nobuhiro „Monster” Tajima przekroczył magiczną granicę 10 minut, meldując się na mecie z czasem 09:51.278. Było to szóste z kolei zwycięstwo japońskiego kierowcy, startującego w kategorii Unlimited. Fot. Suzuki

REKLAMA

REKLAMA

Japończyk Nobuhiro „Monster” Tajima, jadąc zmodyfikowanym Suzuki SX4 ustanowił nowy rekord wyścigu Pikes Peak International Hill Climb. Kierowca pokonał magiczną barierę 10 minut ustanawiając nowy rekord trasy.

26 czerwca odbył się 89. wyścig Pikes Peak International Hill Climb –drugi najstarszy wyścig rozgrywany w Ameryce Północnej, zwanym „Wyścigiem w chmury”.

REKLAMA

REKLAMA

Jadący na specjalnie zmodyfikowanym do górskiej trasy Suzuki SX4 Nobuhiro „Monster” Tajima pobił dotychczasowy rekord wyścigu, ustanowiony przez siebie
w 2007 roku. Przekroczył magiczną granicę 10 minut, meldując się na mecie z czasem 09:51.278. Było to szóste z kolei zwycięstwo japońskiego kierowcy, startującego
w kategorii Unlimited.

„Monster” Tajima po raz pierwszy rzucił wyzwanie Pikes Peak w 1988 roku. Pierwsze zwycięstwo odniósł w 1993 roku w klasie Unlimited natomiast w 1995 roku zwyciężył w klasyfikacji ogólnej. Kolejne zwycięstwo w 2006 roku przygotowało grunt pod rewelacyjny start w 2007 roku, gdy Tajima ustanowił rekord trasy: 10 minut i 1,41 sekundy.

W tym roku „Monster” bronił swojego tytułu, mając poważnych rywali, z których najgroźniejszym był Rhys „We Fear No Monster” Millen, jadący na zmodyfikowanym Hyundai Genesis. O zwycięstwie w Pikes Peak International Hill Climb decydują umiejętności kierowcy i moc auta.

REKLAMA

Zobacz też: Nissan Qashqai: to już milion egzemplarzy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2011 Monster Sport SX4 Hill Climb Special

Monster Sport SX4 Hill Climb Special został poddany licznym przeróbkom. Auto zostało lepiej dopasowane do różnorodnej nawierzchni trasy wyścigu. W porównaniu z zeszłym rokiem, gdy pojazdy ścigały się głównie na żwirze, teraz część trasy biegła asfaltem i szutrem. Suzuki SX4, opracowany z myślą o Pikes Peak, kryje pod maską silnik 3100 ccm Twin Turbo Monster Special V6, generujący moc 910 koni mechanicznych.

89. wyścig Pikes Peak International Hill Climb

„Wyścig w chmury”, bo tak nazywany jest Pikes Peak International Hill Climb uznawany jest za jeden z najbardziej wymagających wyścigów na świecie. To co odróżnia Pikes Peak od innych zawodów, to trzy różne nawierzchnie i aż 1438 m wysokości do pokonania. Zawodnicy startują na wysokości  2 862 m n.p.m., a kończą na 4300 m n.p.m., na szczycie góry Pikes Peak. Łącznie trasa liczy około 20 km. Wyścig cieszy się ogromną popularnością. Co roku startuje w nim niemal 200 zawodników, klasyfikowanych w 11 kategoriach (w tym samochody osobowe, rajdowe, wyścigówki, półciężarówki, motocykle). Ukończenie wyścigu można uznać za wielki sukces.

Zobacz też: Auto na ślub dla księcia: Lexus LS 600h L Landaulet

Podstawowa wersja Suzuki SX4 jest napędzana silnikiem o pojemności 1,6, który osiąga moc 120 KM. Auto z napędem na jedną oś kosztuje około 49 tysięcy złotych, a SX4 z napędem na 4 koła to wydatek około 55 tysięcy złotych.

Suzuki SX4, opracowany z myślą o Pikes Peak, kryje pod maską silnik 3100 ccm Twin Turbo Monster Special V6, generujący moc 910 koni mechanicznych. Fot. Suzuki
„Wyścig w chmury”, bo tak nazywany jest Pikes Peak International Hill Climb uznawany jest za jeden z najbardziej wymagających wyścigów na świecie. Fot. Suzuki
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA