Sprzedaż Nissana w Europie w 2014 roku: duże wzrosty!
REKLAMA
REKLAMA
Sprzedaż samochodów marki Nissan w Europie 2014 roku
W 2014 r. Nissan sprzedał 724 613 pojazdów, z czego 70 316 przypadło na grudzień. Ofensywa produktowa marki przyczyniła się do wzrostu produkcji w Europie do rekordowych poziomów. Firma wkroczyła w 2015 r. z najsilniejszą i najbardziej spójną ofertą w swojej historii.
REKLAMA
Do znakomitych wyników sprzedaży w Europie przyczyniło się 12 premier w ciągu tyluż miesięcy. Wśród nowości były między innymi dwa crossovery (X-Trail i nowy Juke) oraz produkowany w Barcelonie nowy Pulsar, którym Nissan powrócił do segmentu C.
Nissan rozszerzył także ofertę pojazdów elektrycznych, wprowadzając do sprzedaży w pełni elektrycznego użytkowego vana e-NV200, produkowanego w rozbudowywanych zakładach w Barcelonie.
Marka jest również prekursorem ważnych technologii. W 2015 r. zaprezentuje kolejne rozwiązania zaprojektowane z myślą o samochodach elektrycznych, a także innowacje do pojazdów autonomicznych, które są przyszłością transportu.
NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA W ROKU REKORDÓW:
Nr 1 - 12 nowych modeli w 12 miesięcy
Nr 1 - w segmencie crossoverów w Europie
Nr 1 - na rynku pojazdów elektrycznych
Nr 1 - rekordowe okrążenie na napędzie elektrycznym w Le Mans
Nr 1 - Qashqai: model, który najszybciej osiągnął próg 2 milionów egzemplarzy wśród samochodów produkowanych w Wielkiej Brytanii
Kraj | Sprzedaż w 2014 roku (szt.) |
Rosja | 173 429 |
Wielka Brytania | 149 877 |
Francja | 74 928 |
Niemcy | 65 627 |
Włochy | 53 246 |
Hiszpania | 44 006 |
REKLAMA
Pionierski crossover Nissan Qashqai odnosi kolejne sukcesy. Coraz więcej klientów docenia jego styl, niskie zużycie paliwa i zaawansowane rozwiązania, w tym pakiet Safety Shield, który jest jednym z elementów technologii autonomicznej jazdy. W ubiegłym roku linię produkcyjną zakładów w Sunderland (Anglia) opuścił 2-milionowy egzemplarz Nissana Qashqai - modelu, który osiągnął ten próg najszybciej ze wszystkich samochodów produkowanych w Wielkiej Brytanii.
Wielkość produkcji w fabryce Nissana w Sunderland już trzeci rok z rzędu przekracza 500 000 pojazdów, co umacnia jej pozycję jako najwydajniejszych zakładów w brytyjskiej branży motoryzacyjnej.
REKLAMA
Guillaume Cartier, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Nissana w Europie powiedział: „Oferta modeli Nissana jest mocniejsza, bardziej spójna i atrakcyjniejsza niż kiedykolwiek w dotychczasowej historii firmy. Wprowadzając 12 nowości w ciągu 12 miesięcy przekroczyliśmy wszelkie granice. Nasi klienci mogą liczyć na jeszcze większy wybór, jeszcze korzystniejszą ofertę oraz jeszcze bardziej innowacyjne i atrakcyjne produkty. W 2014 r. wprowadziliśmy na rynek e-NV200 - nasz drugi pojazd elektryczny. Nowy X-Trail i nowy Juke wzmocniły ofertę crossoverów, a marka NISMO stała się znana na całym świecie".
Nissan LEAF pozostaje najpopularniejszym samochodem elektrycznym z udziałem w rynku na poziomie 27%. W ubiegłym roku sprzedano 15 000 egzemplarzy tego modelu - o 30% więcej niż w 2013 r. Od premiery rynkowej w 2010 r. użytkownicy Nissanów LEAF z całego świata przejechali już łącznie MILIARD kilometrów. Jest to także model najwyżej oceniany przez klientów Nissana - 97% z nich deklaruje, że poleciłoby go innym osobom.
Inwestycje we wzmocnienie bazy produkcyjnej Nissana na największych rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Rosji, przynoszą efekty w postaci wzrostu liczby rejestracji odpowiednio o 17%, 13% i 19% w ujęciu rok do roku. W Rosji sprzedaż znacznie wzrosła dzięki wprowadzeniu w połowie roku marki Datsun (11 419 sprzedanych pojazdów). W ogólnoeuropejskiej klasyfikacji producentów Nissan awansował o jedną pozycję w porównaniu z 2013 r. Obecnie marka zajmuje 12. miejsce i zwiększyła udział w 22 z 38 rynków w Europie, na których jest obecna. Ogólnie Nissan zajmuje drugie miejsce wśród marek azjatyckich o największej sprzedaży w Europie oraz jest najpopularniejszą marką azjatycką w Wielkiej Brytanii, Francji i Słowenii.
Źródło: materiały prasowe Nissan
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.