REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa fabryka Volkswagena zatrudniła już 200 pracowników

volkswagen crafter
volkswagen crafter

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen buduje pod Wrześnią niedaleko Poznania nową fabrykę. Linia produkcyjna ma zostać uruchomiona za dwa lata, a koszt inwestycji to 3,3 mld zł. Fabryka docelowo ma zatrudnić 3 tys. osób ale już dziś producent przyjął do pracy 200 nowych pracowników.

W Białężycach koło Wrześni został wmurowany kamień węgielny pod budowę nowej fabryki produkującej samochód VW Crafter. Niemiecki koncern decyzję o lokalizacji zakładu w Polsce ogłosił w marcu br. w swojej fabryce w Poznaniu, gdzie powstają samochody użytkowe Caddy i Transporter.

REKLAMA

Jak powiedział w miniony poniedziałek PAP wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński, w negocjacjach dotyczących lokalizacji nowej inwestycji nie decydowały tylko dobre doświadczenia Volkswagena z Poznania, ale również to, że samorządy - region, powiat i miasto Września - przygotowały odpowiednią ofertę w zakresie szkolnictwa.

„Dzisiaj nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym, ale w każdym przemyśle globalnym, najważniejsza jest jakość. W tym koncernie (Volkswagena - PAP) zarabia się więcej niż średnio w naszej gospodarce, ale także w tym koncernie w sposób szczególny potrzebuje się pracownika, który jest wyjątkowo kompetentny” – dodał wicepremier.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Nowi pracownicy są kierowani na szkolenia

REKLAMA

Po ogłoszeniu decyzji o budowie fabryki na stronie internetowej dla potencjalnych pracowników VW zalogowało się prawie 8 tys. kandydatów. „Są to osoby aplikujące na różne stanowiska, zaczynając od kandydatów do pracy przy produkcji, na menedżerach kończąc” – powiedział PAP rzecznik VW Poznań Piotr Danielewicz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wszyscy nowi pracownicy po przejściu rekrutacji kierowani są na szkolenia. Zatrudnione są już m.in. osoby odpowiedzialne za tzw. utrzymanie ruchu, czyli zapewnienie pracy w nowej fabryce. Wejdą oni do hal jako pierwsi, na kilkanaście miesięcy przed otwarciem zakładu.

Dwie fabryki VW w Wielkopolsce będą ze sobą ściśle powiązane. Firma zakłada, że z zatrudniającego ok. 6,8 tys. osób poznańskiego zakładu do nowej fabryki przejdzie ok. 19 proc. kadry. Z tego powodu VW Poznań poszukuje pracowników nie tylko do nowego projektu, ale też do istniejących zakładów.

Wicepremier Piechociński zwrócił uwagę, że wsparcie, jakie otrzymuje region w związku z inwestycją, dotyczy ośrodków kształcenia.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: jak atakuje gRypa?

Wrzesińska Strefa Aktywności Gospodarczej (WSAG)

Fabryka stanie na terenie Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej (WSAG), która jest częścią Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (WSSE) Invest-Park.

Na 330-hektarowym terenie, zajętym w dwóch trzecich przez Volkswagena, planowane jest utworzenie klastra motoryzacyjnego, który skupi firmy działające we WSAG. Jak podaje WSSE, skupienie blisko siebie wielu przedsiębiorców reprezentujących jedną branżę rodzi zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników - dlatego we Wrześni ma powstać specjalne centrum szkoleniowe.

VW Poznań szacuje, że w 2018 r. w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie powstawać 280 tys. samochodów rocznie.

Volkswagen w Poznaniu działa od 1993 r. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoninku samochody Tarpan.

VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych. W 2013 r. zakład w poznańskim Antoninku opuściło ponad 170 tys. aut.(PAP)

pil/ mab/

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA