REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa fabryka Volkswagena zatrudniła już 200 pracowników

volkswagen crafter
volkswagen crafter

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen buduje pod Wrześnią niedaleko Poznania nową fabrykę. Linia produkcyjna ma zostać uruchomiona za dwa lata, a koszt inwestycji to 3,3 mld zł. Fabryka docelowo ma zatrudnić 3 tys. osób ale już dziś producent przyjął do pracy 200 nowych pracowników.

W Białężycach koło Wrześni został wmurowany kamień węgielny pod budowę nowej fabryki produkującej samochód VW Crafter. Niemiecki koncern decyzję o lokalizacji zakładu w Polsce ogłosił w marcu br. w swojej fabryce w Poznaniu, gdzie powstają samochody użytkowe Caddy i Transporter.

REKLAMA

REKLAMA

Jak powiedział w miniony poniedziałek PAP wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński, w negocjacjach dotyczących lokalizacji nowej inwestycji nie decydowały tylko dobre doświadczenia Volkswagena z Poznania, ale również to, że samorządy - region, powiat i miasto Września - przygotowały odpowiednią ofertę w zakresie szkolnictwa.

„Dzisiaj nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym, ale w każdym przemyśle globalnym, najważniejsza jest jakość. W tym koncernie (Volkswagena - PAP) zarabia się więcej niż średnio w naszej gospodarce, ale także w tym koncernie w sposób szczególny potrzebuje się pracownika, który jest wyjątkowo kompetentny” – dodał wicepremier.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

REKLAMA

Nowi pracownicy są kierowani na szkolenia

Po ogłoszeniu decyzji o budowie fabryki na stronie internetowej dla potencjalnych pracowników VW zalogowało się prawie 8 tys. kandydatów. „Są to osoby aplikujące na różne stanowiska, zaczynając od kandydatów do pracy przy produkcji, na menedżerach kończąc” – powiedział PAP rzecznik VW Poznań Piotr Danielewicz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wszyscy nowi pracownicy po przejściu rekrutacji kierowani są na szkolenia. Zatrudnione są już m.in. osoby odpowiedzialne za tzw. utrzymanie ruchu, czyli zapewnienie pracy w nowej fabryce. Wejdą oni do hal jako pierwsi, na kilkanaście miesięcy przed otwarciem zakładu.

Dwie fabryki VW w Wielkopolsce będą ze sobą ściśle powiązane. Firma zakłada, że z zatrudniającego ok. 6,8 tys. osób poznańskiego zakładu do nowej fabryki przejdzie ok. 19 proc. kadry. Z tego powodu VW Poznań poszukuje pracowników nie tylko do nowego projektu, ale też do istniejących zakładów.

Wicepremier Piechociński zwrócił uwagę, że wsparcie, jakie otrzymuje region w związku z inwestycją, dotyczy ośrodków kształcenia.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: jak atakuje gRypa?

Wrzesińska Strefa Aktywności Gospodarczej (WSAG)

Fabryka stanie na terenie Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej (WSAG), która jest częścią Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (WSSE) Invest-Park.

Na 330-hektarowym terenie, zajętym w dwóch trzecich przez Volkswagena, planowane jest utworzenie klastra motoryzacyjnego, który skupi firmy działające we WSAG. Jak podaje WSSE, skupienie blisko siebie wielu przedsiębiorców reprezentujących jedną branżę rodzi zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników - dlatego we Wrześni ma powstać specjalne centrum szkoleniowe.

VW Poznań szacuje, że w 2018 r. w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie powstawać 280 tys. samochodów rocznie.

Volkswagen w Poznaniu działa od 1993 r. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoninku samochody Tarpan.

VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych. W 2013 r. zakład w poznańskim Antoninku opuściło ponad 170 tys. aut.(PAP)

pil/ mab/

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA