REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa fabryka Volkswagena zatrudniła już 200 pracowników

Subskrybuj nas na Youtube
volkswagen crafter
volkswagen crafter

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen buduje pod Wrześnią niedaleko Poznania nową fabrykę. Linia produkcyjna ma zostać uruchomiona za dwa lata, a koszt inwestycji to 3,3 mld zł. Fabryka docelowo ma zatrudnić 3 tys. osób ale już dziś producent przyjął do pracy 200 nowych pracowników.

W Białężycach koło Wrześni został wmurowany kamień węgielny pod budowę nowej fabryki produkującej samochód VW Crafter. Niemiecki koncern decyzję o lokalizacji zakładu w Polsce ogłosił w marcu br. w swojej fabryce w Poznaniu, gdzie powstają samochody użytkowe Caddy i Transporter.

REKLAMA

Jak powiedział w miniony poniedziałek PAP wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński, w negocjacjach dotyczących lokalizacji nowej inwestycji nie decydowały tylko dobre doświadczenia Volkswagena z Poznania, ale również to, że samorządy - region, powiat i miasto Września - przygotowały odpowiednią ofertę w zakresie szkolnictwa.

„Dzisiaj nie tylko w przemyśle motoryzacyjnym, ale w każdym przemyśle globalnym, najważniejsza jest jakość. W tym koncernie (Volkswagena - PAP) zarabia się więcej niż średnio w naszej gospodarce, ale także w tym koncernie w sposób szczególny potrzebuje się pracownika, który jest wyjątkowo kompetentny” – dodał wicepremier.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Nowi pracownicy są kierowani na szkolenia

REKLAMA

Po ogłoszeniu decyzji o budowie fabryki na stronie internetowej dla potencjalnych pracowników VW zalogowało się prawie 8 tys. kandydatów. „Są to osoby aplikujące na różne stanowiska, zaczynając od kandydatów do pracy przy produkcji, na menedżerach kończąc” – powiedział PAP rzecznik VW Poznań Piotr Danielewicz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wszyscy nowi pracownicy po przejściu rekrutacji kierowani są na szkolenia. Zatrudnione są już m.in. osoby odpowiedzialne za tzw. utrzymanie ruchu, czyli zapewnienie pracy w nowej fabryce. Wejdą oni do hal jako pierwsi, na kilkanaście miesięcy przed otwarciem zakładu.

Dwie fabryki VW w Wielkopolsce będą ze sobą ściśle powiązane. Firma zakłada, że z zatrudniającego ok. 6,8 tys. osób poznańskiego zakładu do nowej fabryki przejdzie ok. 19 proc. kadry. Z tego powodu VW Poznań poszukuje pracowników nie tylko do nowego projektu, ale też do istniejących zakładów.

Wicepremier Piechociński zwrócił uwagę, że wsparcie, jakie otrzymuje region w związku z inwestycją, dotyczy ośrodków kształcenia.

Zobacz też: Test Volkswagen Golf VII R 2.0 TSI 300 KM 4x4: jak atakuje gRypa?

Wrzesińska Strefa Aktywności Gospodarczej (WSAG)

Fabryka stanie na terenie Wrzesińskiej Strefy Aktywności Gospodarczej (WSAG), która jest częścią Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (WSSE) Invest-Park.

Na 330-hektarowym terenie, zajętym w dwóch trzecich przez Volkswagena, planowane jest utworzenie klastra motoryzacyjnego, który skupi firmy działające we WSAG. Jak podaje WSSE, skupienie blisko siebie wielu przedsiębiorców reprezentujących jedną branżę rodzi zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników - dlatego we Wrześni ma powstać specjalne centrum szkoleniowe.

VW Poznań szacuje, że w 2018 r. w zakładach pod Wrześnią i w Poznaniu będzie powstawać 280 tys. samochodów rocznie.

Volkswagen w Poznaniu działa od 1993 r. Firma weszła wówczas w spółkę z Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo, która produkowała w zakładzie w Antoninku samochody Tarpan.

VW Poznań jest w 100 proc. własnością marki VW Samochody Użytkowe. Oprócz fabryki w dzielnicy Antoninek do koncernu należy zlokalizowana w dzielnicy Wilda odlewnia oraz wybudowany w Swarzędzu zakład zabudów specjalnych. W 2013 r. zakład w poznańskim Antoninku opuściło ponad 170 tys. aut.(PAP)

pil/ mab/

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA