REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz Klasy C z oponami Hankook

Subskrybuj nas na Youtube
Mercedes-Benz Klasy C z oponami Hankook.
Mercedes-Benz Klasy C z oponami Hankook.
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Mercedesa-Benza Klasy C jest standardowo wyposażana w opony koreańskiego producenta Hankook. Model jest konfigurowany zarówno z ogumieniem tradycyjnym, jak i runflat.

Do najnowszego Mercedesa-Benza Klasy C, Hankook dostarcza wysokowydajne opony ze swojej wielokrotnie wyróżnianej linii Ventus. Nowa limuzyna jest – obok samochodów Mercedes-Benz klasy S i E – już trzecim modelem tej prestiżowej marki ze Stuttgartu, który wyjeżdża z fabryki na oponach Hankook, a dodatkowo pierwszym modelem, w którym fabrycznie montuje się opony typu runflat marki Hankook (HRS – Hankook Runflat System). Nowy Mercedes-Benz klasy C wyposażany jest obecnie także w  opony Hankook Ventus S1 evo² w rozmiarze 225/50 R 17 – zarówno w wersji standardowej, jak i runflat.

REKLAMA

Zobacz też: Opony niepneumatyczne Air Free

REKLAMA

„Nowa klasa C jest już trzecim modelem Mercedes-Benz, w którym w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zaczęto montować nasze wydajne opony, co świadczy o naszej uznanej i utrzymującej się na stałym poziomie jakości zarówno w zakresie projektowania, jak i produkcji” – wyjaśnia Ho-Youl Pae, Senior Vice-President i Europa-Chef firmy. „Jesteśmy niezwykle dumni zwłaszcza z faktu, że w zakresie bezpieczeństwa, dynamiki jazdy i wygody również nasz produkowany w Europie system Hankook runflat spełnia wysokie wymagania inżynierów z firmy Mercedes-Benz. Ten nowy zakres współpracy jest tym samym kolejnym potwierdzeniem, że kompetencje technologiczne marki Hankook są na wysokim, światowym poziomie”.

Oprócz wersji standardowej Hankook Ventus S1 evo², projektanci Hankook zaprojektowali system Hankook Runflat (HRS) z myślą o charakterystycznych dla Mercedesa rozwiązaniach z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Już na etapie fazy testowej opony Hankook Ventus S1 evo² w obu stosowanych wersjach wykazały się niezawodnym prowadzeniem, doskonałą skutecznością hamowania, wysoką stabilnością podczas jazdy na wprost, niskim poziom hałasu toczenia i znacznie zredukowanym oporem toczenia. Te dobre wyniki testów są między innymi skutkiem znacznego obniżenia wagi opon (mniej nieresorowanych mas) dzięki  zastosowaniu bardzo lekkiego i jednocześnie wysoce obciążalnego kordu stalowego na przykład do produkcji opasania – podobną technologię stosuje się również w oponach Hankook używanych podczas wyścigów DTM.

Zobacz też: Co to jest rotacja ogumienia?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaawansowane technologie wykorzystywane są także do produkcji mieszanki gumy. Poprzez wydłużenie czasu mieszania w obniżonej temperaturze w zakresie bieżnika osiągnięto znaczne zwiększenie współczynnika spójności i o wiele lepsze usieciowienie sadzy i molekuł kauczuku. Skutkiem tego jest niższa tendencja do nagrzewania się opon podczas użytkowania, co pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy, a zwłaszcza na opór toczenia i zużycie opon. Specjalnie zaprojektowany polimer styrenowy znacznie podnosi przyczepność opony, dzięki czemu charakteryzuje się ona doskonałą sprawnością hamowania i trakcją na mokrej nawierzchni.

Źródło: Hankook Tire

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA