REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz Klasy C z oponami Hankook

Mercedes-Benz Klasy C z oponami Hankook.
Mercedes-Benz Klasy C z oponami Hankook.
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza generacja Mercedesa-Benza Klasy C jest standardowo wyposażana w opony koreańskiego producenta Hankook. Model jest konfigurowany zarówno z ogumieniem tradycyjnym, jak i runflat.

Do najnowszego Mercedesa-Benza Klasy C, Hankook dostarcza wysokowydajne opony ze swojej wielokrotnie wyróżnianej linii Ventus. Nowa limuzyna jest – obok samochodów Mercedes-Benz klasy S i E – już trzecim modelem tej prestiżowej marki ze Stuttgartu, który wyjeżdża z fabryki na oponach Hankook, a dodatkowo pierwszym modelem, w którym fabrycznie montuje się opony typu runflat marki Hankook (HRS – Hankook Runflat System). Nowy Mercedes-Benz klasy C wyposażany jest obecnie także w  opony Hankook Ventus S1 evo² w rozmiarze 225/50 R 17 – zarówno w wersji standardowej, jak i runflat.

REKLAMA

Zobacz też: Opony niepneumatyczne Air Free

REKLAMA

„Nowa klasa C jest już trzecim modelem Mercedes-Benz, w którym w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zaczęto montować nasze wydajne opony, co świadczy o naszej uznanej i utrzymującej się na stałym poziomie jakości zarówno w zakresie projektowania, jak i produkcji” – wyjaśnia Ho-Youl Pae, Senior Vice-President i Europa-Chef firmy. „Jesteśmy niezwykle dumni zwłaszcza z faktu, że w zakresie bezpieczeństwa, dynamiki jazdy i wygody również nasz produkowany w Europie system Hankook runflat spełnia wysokie wymagania inżynierów z firmy Mercedes-Benz. Ten nowy zakres współpracy jest tym samym kolejnym potwierdzeniem, że kompetencje technologiczne marki Hankook są na wysokim, światowym poziomie”.

Oprócz wersji standardowej Hankook Ventus S1 evo², projektanci Hankook zaprojektowali system Hankook Runflat (HRS) z myślą o charakterystycznych dla Mercedesa rozwiązaniach z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Już na etapie fazy testowej opony Hankook Ventus S1 evo² w obu stosowanych wersjach wykazały się niezawodnym prowadzeniem, doskonałą skutecznością hamowania, wysoką stabilnością podczas jazdy na wprost, niskim poziom hałasu toczenia i znacznie zredukowanym oporem toczenia. Te dobre wyniki testów są między innymi skutkiem znacznego obniżenia wagi opon (mniej nieresorowanych mas) dzięki  zastosowaniu bardzo lekkiego i jednocześnie wysoce obciążalnego kordu stalowego na przykład do produkcji opasania – podobną technologię stosuje się również w oponach Hankook używanych podczas wyścigów DTM.

Zobacz też: Co to jest rotacja ogumienia?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaawansowane technologie wykorzystywane są także do produkcji mieszanki gumy. Poprzez wydłużenie czasu mieszania w obniżonej temperaturze w zakresie bieżnika osiągnięto znaczne zwiększenie współczynnika spójności i o wiele lepsze usieciowienie sadzy i molekuł kauczuku. Skutkiem tego jest niższa tendencja do nagrzewania się opon podczas użytkowania, co pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy, a zwłaszcza na opór toczenia i zużycie opon. Specjalnie zaprojektowany polimer styrenowy znacznie podnosi przyczepność opony, dzięki czemu charakteryzuje się ona doskonałą sprawnością hamowania i trakcją na mokrej nawierzchni.

Źródło: Hankook Tire

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA