Mercedes-Benz Klasy C z oponami Hankook
REKLAMA
REKLAMA
Do najnowszego Mercedesa-Benza Klasy C, Hankook dostarcza wysokowydajne opony ze swojej wielokrotnie wyróżnianej linii Ventus. Nowa limuzyna jest – obok samochodów Mercedes-Benz klasy S i E – już trzecim modelem tej prestiżowej marki ze Stuttgartu, który wyjeżdża z fabryki na oponach Hankook, a dodatkowo pierwszym modelem, w którym fabrycznie montuje się opony typu runflat marki Hankook (HRS – Hankook Runflat System). Nowy Mercedes-Benz klasy C wyposażany jest obecnie także w opony Hankook Ventus S1 evo² w rozmiarze 225/50 R 17 – zarówno w wersji standardowej, jak i runflat.
REKLAMA
Zobacz też: Opony niepneumatyczne Air Free
REKLAMA
„Nowa klasa C jest już trzecim modelem Mercedes-Benz, w którym w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zaczęto montować nasze wydajne opony, co świadczy o naszej uznanej i utrzymującej się na stałym poziomie jakości zarówno w zakresie projektowania, jak i produkcji” – wyjaśnia Ho-Youl Pae, Senior Vice-President i Europa-Chef firmy. „Jesteśmy niezwykle dumni zwłaszcza z faktu, że w zakresie bezpieczeństwa, dynamiki jazdy i wygody również nasz produkowany w Europie system Hankook runflat spełnia wysokie wymagania inżynierów z firmy Mercedes-Benz. Ten nowy zakres współpracy jest tym samym kolejnym potwierdzeniem, że kompetencje technologiczne marki Hankook są na wysokim, światowym poziomie”.
Oprócz wersji standardowej Hankook Ventus S1 evo², projektanci Hankook zaprojektowali system Hankook Runflat (HRS) z myślą o charakterystycznych dla Mercedesa rozwiązaniach z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Już na etapie fazy testowej opony Hankook Ventus S1 evo² w obu stosowanych wersjach wykazały się niezawodnym prowadzeniem, doskonałą skutecznością hamowania, wysoką stabilnością podczas jazdy na wprost, niskim poziom hałasu toczenia i znacznie zredukowanym oporem toczenia. Te dobre wyniki testów są między innymi skutkiem znacznego obniżenia wagi opon (mniej nieresorowanych mas) dzięki zastosowaniu bardzo lekkiego i jednocześnie wysoce obciążalnego kordu stalowego na przykład do produkcji opasania – podobną technologię stosuje się również w oponach Hankook używanych podczas wyścigów DTM.
Zobacz też: Co to jest rotacja ogumienia?
Zaawansowane technologie wykorzystywane są także do produkcji mieszanki gumy. Poprzez wydłużenie czasu mieszania w obniżonej temperaturze w zakresie bieżnika osiągnięto znaczne zwiększenie współczynnika spójności i o wiele lepsze usieciowienie sadzy i molekuł kauczuku. Skutkiem tego jest niższa tendencja do nagrzewania się opon podczas użytkowania, co pozytywnie wpływa na dynamikę jazdy, a zwłaszcza na opór toczenia i zużycie opon. Specjalnie zaprojektowany polimer styrenowy znacznie podnosi przyczepność opony, dzięki czemu charakteryzuje się ona doskonałą sprawnością hamowania i trakcją na mokrej nawierzchni.
Źródło: Hankook Tire
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.