Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone
REKLAMA
REKLAMA
- Polska stanie się mekką bieżnikowanych opon do aut ciężarowych
- Czemu bieżnikowanie opon zamiast produkcji?
Handlopex jest dystrybutorem na polskim rynku oponiarskim. Firmy Bridgestone natomiast raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. To czołowy producent ogumienia na świecie i forma mocno obecna w naszym kraju. W Polsce japoński koncern ma aż cztery fabryki.
REKLAMA
Polska stanie się mekką bieżnikowanych opon do aut ciężarowych
REKLAMA
Bridgestone bieżnikuje w Polsce opony do samochodów ciężarowych od lat. Teraz podobnym szlakiem postanowił pójść Handlopex. Jemu przyjdzie to jednak o tyle łatwiej, że zakład w Kleszczelach podczas produkcji 12 tys. opon rocznie wykorzysta technologię japońskiego partnera. Mowa o technologii Bandag dostarczanej przez markę z Grupy Bridgestone. I współpraca ta wcale nie jest egzotyczna. Bridgestone i Handlopex łączą wieloletnie relacje biznesowe. Firma jest dystrybutorem VIP w programie Pasja Bridgestone, skierowanym do serwisów opon osobowych.
Rozwój naszego biznesu w zakresie bieżnikowania opon to naturalny krok dla naszej firmy. Widzimy duży potencjał w tej dziedzinie i zamierzamy go wykorzystać we współpracy z takim partnerem jak Bandag – mówi prezes Handlopexu, Wiesław Ptaszek.
Czemu bieżnikowanie opon zamiast produkcji?
REKLAMA
Powodów obrania takiego kierunku przez Handlopex może być kilka. Chodzi z pewnością o niższy poziom skomplikowania technologicznego. Ale nie tylko. Ważne są też eko- i ekonomo-aspekty. Dla flot ciężarowych bieżnikowanie opon to ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie. Wykorzystanie karkasu jako głównego komponentu bieżnikowanej opony, pozwala zaoszczędzić do 70 litrów ropy, do 32 kg gumy i 14 kg stali w porównaniu z produkcją nowej opony. Opony bieżnikowane Bandag zawierają również do 75 proc. materiałów pochodzących z materiałów odnawialnych i z recyclingu.
Bieżnikowanie stanowi ważny element naszej globalnej strategii produktowej, dlatego zależy nam, aby realizować ją z partnerem, takim jak Handlopex. Dzięki tej współpracy będziemy mogli skuteczniej pokryć zapotrzebowanie flot ciężarowych. Jest to również kolejny krok w kierunku dostarczania produktów, dbając o ochronę środowiska – komentuje Radosław Bółkowski Managing Director, Bridgestone East Region.
REKLAMA
REKLAMA