REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

oprac. Kuba Brzeziński
Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone
Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone
Kamil Kozielewicz / Kreatyw! Med
Bridgestone

REKLAMA

REKLAMA

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

Handlopex jest dystrybutorem na polskim rynku oponiarskim. Firmy Bridgestone natomiast raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. To czołowy producent ogumienia na świecie i forma mocno obecna w naszym kraju. W Polsce japoński koncern ma aż cztery fabryki.

REKLAMA

Polska stanie się mekką bieżnikowanych opon do aut ciężarowych

REKLAMA

Bridgestone bieżnikuje w Polsce opony do samochodów ciężarowych od lat. Teraz podobnym szlakiem postanowił pójść Handlopex. Jemu przyjdzie to jednak o tyle łatwiej, że zakład w Kleszczelach podczas produkcji 12 tys. opon rocznie wykorzysta technologię japońskiego partnera. Mowa o technologii Bandag dostarczanej przez markę z Grupy Bridgestone. I współpraca ta wcale nie jest egzotyczna. Bridgestone i Handlopex łączą wieloletnie relacje biznesowe. Firma jest dystrybutorem VIP w programie Pasja Bridgestone, skierowanym do serwisów opon osobowych.

Rozwój naszego biznesu w zakresie bieżnikowania opon to naturalny krok dla naszej firmy. Widzimy duży potencjał w tej dziedzinie i zamierzamy go wykorzystać we współpracy z takim partnerem jak Bandag – mówi prezes Handlopexu, Wiesław Ptaszek.

Czemu bieżnikowanie opon zamiast produkcji?

REKLAMA

Powodów obrania takiego kierunku przez Handlopex może być kilka. Chodzi z pewnością o niższy poziom skomplikowania technologicznego. Ale nie tylko. Ważne są też eko- i ekonomo-aspekty. Dla flot ciężarowych bieżnikowanie opon to ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie. Wykorzystanie karkasu jako głównego komponentu bieżnikowanej opony, pozwala zaoszczędzić do 70 litrów ropy, do 32 kg gumy i 14 kg stali w porównaniu z produkcją nowej opony. Opony bieżnikowane Bandag zawierają również do 75 proc. materiałów pochodzących z materiałów odnawialnych i z recyclingu.

Bieżnikowanie stanowi ważny element naszej globalnej strategii produktowej, dlatego zależy nam, aby realizować ją z partnerem, takim jak Handlopex. Dzięki tej współpracy będziemy mogli skuteczniej pokryć zapotrzebowanie flot ciężarowych. Jest to również kolejny krok w kierunku dostarczania produktów, dbając o ochronę środowiska – komentuje Radosław Bółkowski Managing Director, Bridgestone East Region.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA