REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elektryczne autobusy w Gdańsku. MAN przekonfigurował pojazdy. Ich zasięg wzrósł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
elektryczne autobusy w Gdańsku, elektryczne autobusy MAN w Gdańsku, elektryczne autobusy MAN w Gdańsku z większym zasięgiem
Elektryczne autobusy w Gdańsku. MAN przekonfigurował pojazdy. Ich zasięg wzrósł
Dominik Paszliński www.gdansk
Materiały MAN

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczne autobusy MAN-a jeżdżące w Gdańsku zostały przekonfigurowane przez producenta. Według zapewnień spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje teraz pojazdy są w stanie pokonać podczas mrozów nawet 340 km na jednym ładowaniu.

Początkowe doniesienia były niepokojące. Choć Gdańsk kupił 18 autobusów elektrycznych za 62 mln zł, te stały głównie w zajezdni. Powód? Okazało się, że w realnych warunkach nie były w stanie osiągnąć założonego przez producenta zasięgu na poziomie 400 km. Ten początkowo był dwukrotnie mniejszy.

REKLAMA

Elektryczne autobusy MAN-a zostały przekonfigurowane

Firma MAN zareagowała na doniesienia medialne, ale także i informacje ze strony gdańskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Jej specjaliści przeprowadzili konfigurację pojazdów do warunków spotykanych na gdańskich trasach.

Skonfigurowano system zasilania pojazdów, w tym system ogrzewania oraz zarządzania bateriami i w rezultacie osiągnęliśmy pełną sprawność operacyjną. Wykonujemy tymi autobusami, tyle samo średniego przebiegu dziennego, co dieslami. Gdańskie elektryczne MAN-y mogą osiągać zasięgi w przedziale 300-400 km na jednym ładowaniu – dodał Jerzy Wiatr, wiceprezes ds. operacyjnych spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.

Elektryczne autobusy MAN-a w czasie mrozów pokonały 340 km na ładowaniu

REKLAMA

Pojazdy bezpośrednio po konfiguracji trafiły na niekorzystne warunki drogowe. Na zewnątrz panowała temperatura dochodząca do -8 stopni Celsjusza, a do tego pojazdy poruszały się na różnych trasach i przy dużym natężeniu ruchu w czasie szczytów. W takich warunkach pojazdy należące do Gdańskich Autobusów i Tramwajów były w stanie pokonać ok. 340 km na jednym ładowaniu. To oznacza, że pojazdy osiągają pełną rentowność operacyjną i mogą być szerzej wykorzystywane we flocie.

To jednak nie koniec. W celu jeszcze bardziej efektywnej eksploatacji autobusów MAN Lion’s City E spółka Man Truck & Bus Polska realizuje szkolenie z doskonalenia techniki jazdy elektrobusami dla kierowców GAiT. Te są prowadzone przez eksperta Man-a.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gdańskie autobusy MAN-a są produkowane w Starachowicach

Każdy z 18. gdańskich autobusów elektrycznych to MAN Lion’s City E. Man to niemiecki producent. Pojazdy są jednak produkowane w Polsce. Powstają w Starachowicach. Koszt inwestycji sięgnął 50,4 mln zł netto. GAiT aplikuje o dotację w wysokości 100 procent kosztów. Za tą kwotę w gdańskiej flocie pojawi się 18 pojazdów. To 8 autobusów przegubowych i 10 o standardowej długości.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA