REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochody używane drożeją. 2-letni Focus droższy o 53 proc.!

Samochody używane drożeją. 2-letni Focus droższy o 53 proc.!
Samochody używane drożeją. 2-letni Focus droższy o 53 proc.!
Materiały prasowe Spotawheel

REKLAMA

REKLAMA

Samochody używane drożeją? Niestety nie jest to jedynie chwytliwy slogan, a fakt. Tylko do marca skok cen sięgnął średnio 19 proc., a są i rekordziści!

Samochody używane drożeją. To fakt, a dane są twarde!

Jeszcze kilka miesięcy temu o zjawisku pisano w sposób nieśmiały. Podsumowanie roku pokazuje jednak jego prawdziwą skalę. W efekcie dziś jedno jest pewne. Możemy nie tyle mówić, co wręcz krzyczeć o tym, że samochody używane drożeją! Pokazują to m.in. dane opublikowane przez firmę Cofidis kredytującą zakupy Polaków.

REKLAMA

W roku 2020 kierowcy w naszym kraju kredytowali zakup pojazdu o średniej wartości na poziomie 50,5 tys. zł (to o 12 proc. więcej niż w roku 2019). Tylko w tym roku (czyli de facto do końca marca) kwota wzrosła o 19 proc. i sięga już 53 tys. zł. Porównując dzisiejsze dane do danych sprzed pandemii można przeżyć już szok. Okazuje się bowiem, że dziś na używany samochód trzeba wydać nawet o 40 proc. więcej niż w roku 2020.

Czemu samochody drożeją? Powodów jest kilka

Widać, że wciąż odczuwamy skutki ograniczonej podaży nowych aut wywołany m.in. przerwaniem łańcuchów dostaw części, w szczególności półprzewodników niezbędnych do produkcji nowoczesnych samochodów. Mniejsza dostępność nowych pojazdów wywindowała ceny tych używanych – mówi Nuno de Oliveira, prezes Cofidis Polska.

Czy samochody używane drożeją w 2022 r.? Drożały i drożeć będą

Samochody używane drożeją? Jak najbardziej. A idealnie pokazują to nie tyle dane zbiorcze, co dotyczące konkretnych modeli. I za przykład weźmy chociażby niezwykle popularnego w Polsce Volkswagena Golfa. W 2019 r. takie samochody z rocznika 2013 kosztowały przeciętnie nieco ponad 39 tys. zł. W 2021 r. ten sam model wyprodukowany w 2015 r., czyli również sześcioletni, kosztował już przeciętnie ponad 50 tys. zł. To o 28 proc. więcej.

Ceny aut używanych w 2021 roku

Co z autami młodszymi? Tu można odkryć kolejnych rekordzistów w kwestii wzrostu cen samochodów używanych. W roku 2019 2-letni Focus kosztował średnio 49 tys. zł. W roku 2021 2-letni Focus był już wyceniany na kwotę oscylującą w granicy 75 tys. zł. To stanowi wzrost aż o 53 proc.! Co z samochodami starszymi? Tu również kupujący nie mogą liczyć na ulgę. W roku 2019 12-letni Avensis kosztował 17 tys. zł. W roku 2021 również za 12-letnią Toyotę trzeba było zapłacić już średnio 29 tys. zł. To prawie 70 proc. więcej!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy samochody używane stanieją? W roku 2022 raczej nie

REKLAMA

Na początku roku wydawało się, że sytuacja pod względem podaży nowych samochodów będzie z każdym miesiącem się poprawiała, co byłoby czynnikiem hamującym dla wzrostu cen. Niestety obecna sytuacja polityczna i gospodarcza sprawia, że samochody będą nadal drożały – mówi Marcin Szulc, dyrektor ds. Handlowych i Rozwoju Biznesu w Cofidis.

W roku 2022 powróci zatem obrazek świetnie znany z roku 2021. Mowa o samochodach zalegających na placach przed fabrykami i czekających na brakujące elementy wyposażenia oraz cennikach rosnących nie tyle z roku na rok, co z tygodnia na tydzień.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA