REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochody używane drożeją. 2-letni Focus droższy o 53 proc.!

Samochody używane drożeją. 2-letni Focus droższy o 53 proc.!
Samochody używane drożeją. 2-letni Focus droższy o 53 proc.!
Materiały prasowe Spotawheel

REKLAMA

REKLAMA

Samochody używane drożeją? Niestety nie jest to jedynie chwytliwy slogan, a fakt. Tylko do marca skok cen sięgnął średnio 19 proc., a są i rekordziści!

Samochody używane drożeją. To fakt, a dane są twarde!

Jeszcze kilka miesięcy temu o zjawisku pisano w sposób nieśmiały. Podsumowanie roku pokazuje jednak jego prawdziwą skalę. W efekcie dziś jedno jest pewne. Możemy nie tyle mówić, co wręcz krzyczeć o tym, że samochody używane drożeją! Pokazują to m.in. dane opublikowane przez firmę Cofidis kredytującą zakupy Polaków.

REKLAMA

W roku 2020 kierowcy w naszym kraju kredytowali zakup pojazdu o średniej wartości na poziomie 50,5 tys. zł (to o 12 proc. więcej niż w roku 2019). Tylko w tym roku (czyli de facto do końca marca) kwota wzrosła o 19 proc. i sięga już 53 tys. zł. Porównując dzisiejsze dane do danych sprzed pandemii można przeżyć już szok. Okazuje się bowiem, że dziś na używany samochód trzeba wydać nawet o 40 proc. więcej niż w roku 2020.

Czemu samochody drożeją? Powodów jest kilka

Widać, że wciąż odczuwamy skutki ograniczonej podaży nowych aut wywołany m.in. przerwaniem łańcuchów dostaw części, w szczególności półprzewodników niezbędnych do produkcji nowoczesnych samochodów. Mniejsza dostępność nowych pojazdów wywindowała ceny tych używanych – mówi Nuno de Oliveira, prezes Cofidis Polska.

Czy samochody używane drożeją w 2022 r.? Drożały i drożeć będą

Samochody używane drożeją? Jak najbardziej. A idealnie pokazują to nie tyle dane zbiorcze, co dotyczące konkretnych modeli. I za przykład weźmy chociażby niezwykle popularnego w Polsce Volkswagena Golfa. W 2019 r. takie samochody z rocznika 2013 kosztowały przeciętnie nieco ponad 39 tys. zł. W 2021 r. ten sam model wyprodukowany w 2015 r., czyli również sześcioletni, kosztował już przeciętnie ponad 50 tys. zł. To o 28 proc. więcej.

Ceny aut używanych w 2021 roku

Co z autami młodszymi? Tu można odkryć kolejnych rekordzistów w kwestii wzrostu cen samochodów używanych. W roku 2019 2-letni Focus kosztował średnio 49 tys. zł. W roku 2021 2-letni Focus był już wyceniany na kwotę oscylującą w granicy 75 tys. zł. To stanowi wzrost aż o 53 proc.! Co z samochodami starszymi? Tu również kupujący nie mogą liczyć na ulgę. W roku 2019 12-letni Avensis kosztował 17 tys. zł. W roku 2021 również za 12-letnią Toyotę trzeba było zapłacić już średnio 29 tys. zł. To prawie 70 proc. więcej!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy samochody używane stanieją? W roku 2022 raczej nie

REKLAMA

Na początku roku wydawało się, że sytuacja pod względem podaży nowych samochodów będzie z każdym miesiącem się poprawiała, co byłoby czynnikiem hamującym dla wzrostu cen. Niestety obecna sytuacja polityczna i gospodarcza sprawia, że samochody będą nadal drożały – mówi Marcin Szulc, dyrektor ds. Handlowych i Rozwoju Biznesu w Cofidis.

W roku 2022 powróci zatem obrazek świetnie znany z roku 2021. Mowa o samochodach zalegających na placach przed fabrykami i czekających na brakujące elementy wyposażenia oraz cennikach rosnących nie tyle z roku na rok, co z tygodnia na tydzień.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA