REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tylko Toyota i Koreańczycy nie mają powodów do narzekań

Tylko Toyota i Koreańczycy nie mają powodów do narzekań
Tylko Toyota i Koreańczycy nie mają powodów do narzekań
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Deficyt półprzewodników zabił sprzedaż. W 2021 roku sprzedano o 1,5 proc. aut mniej. Nie wszyscy mogą narzekać. Toyota zanotowała wysoki wzrost.

Spadek sprzedaży aut w Europie? Nawet 2,5 mln sztuk!

11 774 885 samochodów osobowych zarejestrowanych zostało w Europie w całym 2021 roku. To o prawie 200 tys. mniej niż w roku 2020 i aż o 2,5 mln mniej niż w 2019. O ile winę za załamanie rynku w 2020 roku ponosi pandemia koronawirusa i związane z nią lock downy, to w 2021 głównym czynnikiem ograniczającym sprzedaż był deficyt półprzewodników. Wiele fabryk musiało ograniczyć produkcję, a niekiedy nawet ją wstrzymać i wysłać pracowników na przymusowe urlopy.

REKLAMA

Choć popyt na nowe auta rósł, to podaż nie była w stanie za nim nadążyć. Wiele marek zostało poturbowanych znacznie mocniej, niż cały rynek. Volkswagen sprzedał 1274 tys. aut, czyli o 6,2 proc. mniej niż w 2020 i jednocześnie aż o pół miliona mniej niż w 2019 roku! Renault straciło 17,1 proc. klientów, Ford 19,2 proc., zaś Daimler – 11 proc.

Problem nie dotyczy wszystkich. Azja ze wzrostami!

Na drugim biegunie znalazły się marki, które – pomimo ciężkiej sytuacji na rynku – poprawiły wyniki. I to solidnie. Koncern Hyundai-Kia sprzedał 1018 tys. samochodów, czyli o 21,1 proc. więcej niż w roku 2020. Uczciwie trzeba też powiedzieć, że Koreańczycy jako jedni z nielicznych wrócili do poziomu sprzedaży sprzed pandemii. W 2019 roku w krajach UE, EFTA i Wielkiej Brytanii zarejestrowano 1065 tys. Hyundaiów i Kii.

Jednym z liderów... Toyota. Wzrost sprzedaży o blisko 10 proc.

REKLAMA

Podobnie sytuacja przedstawia się w przypadku Toyoty, która w ubiegłym roku sprzedała na Starym Kontynencie 760 tys. samochodów. To oznacza wzrost o 9,6 proc. w stosunku do roku 2020. A do rekordowego, przedpandemicznego 2019 roku zabrakło tylko 37 tys. aut. Należący do japońskiego koncernu Lexus poprawił wynik o 1,3 proc. i jest to najlepszy rezultat w segmencie premium. BMW i Volvo są na lekkim plusiku, ale już Audi i Mercedes tracą odpowiednio 0,5 i aż 12,5 proc.

Zdaniem ekspertów o sukcesie Toyoty zadecydowały trzy czynniki. Po pierwsze, odpowiednio wcześniej zdywersyfikowała dostawy półprzewodników, dzięki czemu nadąża z podażą za popytem. W czasach, gdy niektórzy producenci każą czekać na nowe auta nawet rok, Toyota i Lexus nadal mają samochody dostępne od ręki, a na realizację indywidualnych zamówień czeka się 3-4 miesiące.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Materiały to jedno. Wysoka wartość i zdrowie drugie.

Drugi powód rosnącej popularności japońskich marek, to niska utrata wartości ich produktów. To argument, z którym klienci szczególnie się liczą w czasach kryzysów i niepewności (a nie ulega wątpliwości, że właśnie takie czasy obecnie mamy).

Trzeci powód to… zdrowie. Pandemia i problemy z dostępem do opieki medycznej spowodowały, że zaczęliśmy większą wagę przywiązywać do zdrowego stylu życia. A zdrowy styl życia oznacza także jazdę "zdrowszym" samochodem. Czyli takim, który emituje mniej spalin i dwutlenku węgla.

Zelektryfikowane napędy to konik Toyoty i Lexusa

Już ponad 50 proc. Toyot i 70 proc. Lexusów sprzedawanych jest w wersjach hybrydowych. W ubiegłym roku dołączył do nich pierwszy 100-proc. elektryk, czyli Lexus UX 300e oraz dwie hybrydy plug-in: Lexus NX 450h+ oraz Toyota RAV4 plug-in. W tym roku dołączą do nich kolejne modele na prąd i hybrydowe. Wówczas pozycja Japończyków na europejskim rynku jeszcze może się umocnić.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA