REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tylko Toyota i Koreańczycy nie mają powodów do narzekań

Tylko Toyota i Koreańczycy nie mają powodów do narzekań
Tylko Toyota i Koreańczycy nie mają powodów do narzekań
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Deficyt półprzewodników zabił sprzedaż. W 2021 roku sprzedano o 1,5 proc. aut mniej. Nie wszyscy mogą narzekać. Toyota zanotowała wysoki wzrost.

Spadek sprzedaży aut w Europie? Nawet 2,5 mln sztuk!

11 774 885 samochodów osobowych zarejestrowanych zostało w Europie w całym 2021 roku. To o prawie 200 tys. mniej niż w roku 2020 i aż o 2,5 mln mniej niż w 2019. O ile winę za załamanie rynku w 2020 roku ponosi pandemia koronawirusa i związane z nią lock downy, to w 2021 głównym czynnikiem ograniczającym sprzedaż był deficyt półprzewodników. Wiele fabryk musiało ograniczyć produkcję, a niekiedy nawet ją wstrzymać i wysłać pracowników na przymusowe urlopy.

REKLAMA

REKLAMA

Choć popyt na nowe auta rósł, to podaż nie była w stanie za nim nadążyć. Wiele marek zostało poturbowanych znacznie mocniej, niż cały rynek. Volkswagen sprzedał 1274 tys. aut, czyli o 6,2 proc. mniej niż w 2020 i jednocześnie aż o pół miliona mniej niż w 2019 roku! Renault straciło 17,1 proc. klientów, Ford 19,2 proc., zaś Daimler – 11 proc.

Problem nie dotyczy wszystkich. Azja ze wzrostami!

Na drugim biegunie znalazły się marki, które – pomimo ciężkiej sytuacji na rynku – poprawiły wyniki. I to solidnie. Koncern Hyundai-Kia sprzedał 1018 tys. samochodów, czyli o 21,1 proc. więcej niż w roku 2020. Uczciwie trzeba też powiedzieć, że Koreańczycy jako jedni z nielicznych wrócili do poziomu sprzedaży sprzed pandemii. W 2019 roku w krajach UE, EFTA i Wielkiej Brytanii zarejestrowano 1065 tys. Hyundaiów i Kii.

Jednym z liderów... Toyota. Wzrost sprzedaży o blisko 10 proc.

Podobnie sytuacja przedstawia się w przypadku Toyoty, która w ubiegłym roku sprzedała na Starym Kontynencie 760 tys. samochodów. To oznacza wzrost o 9,6 proc. w stosunku do roku 2020. A do rekordowego, przedpandemicznego 2019 roku zabrakło tylko 37 tys. aut. Należący do japońskiego koncernu Lexus poprawił wynik o 1,3 proc. i jest to najlepszy rezultat w segmencie premium. BMW i Volvo są na lekkim plusiku, ale już Audi i Mercedes tracą odpowiednio 0,5 i aż 12,5 proc.

REKLAMA

Zdaniem ekspertów o sukcesie Toyoty zadecydowały trzy czynniki. Po pierwsze, odpowiednio wcześniej zdywersyfikowała dostawy półprzewodników, dzięki czemu nadąża z podażą za popytem. W czasach, gdy niektórzy producenci każą czekać na nowe auta nawet rok, Toyota i Lexus nadal mają samochody dostępne od ręki, a na realizację indywidualnych zamówień czeka się 3-4 miesiące.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Materiały to jedno. Wysoka wartość i zdrowie drugie.

Drugi powód rosnącej popularności japońskich marek, to niska utrata wartości ich produktów. To argument, z którym klienci szczególnie się liczą w czasach kryzysów i niepewności (a nie ulega wątpliwości, że właśnie takie czasy obecnie mamy).

Trzeci powód to… zdrowie. Pandemia i problemy z dostępem do opieki medycznej spowodowały, że zaczęliśmy większą wagę przywiązywać do zdrowego stylu życia. A zdrowy styl życia oznacza także jazdę "zdrowszym" samochodem. Czyli takim, który emituje mniej spalin i dwutlenku węgla.

Zelektryfikowane napędy to konik Toyoty i Lexusa

Już ponad 50 proc. Toyot i 70 proc. Lexusów sprzedawanych jest w wersjach hybrydowych. W ubiegłym roku dołączył do nich pierwszy 100-proc. elektryk, czyli Lexus UX 300e oraz dwie hybrydy plug-in: Lexus NX 450h+ oraz Toyota RAV4 plug-in. W tym roku dołączą do nich kolejne modele na prąd i hybrydowe. Wówczas pozycja Japończyków na europejskim rynku jeszcze może się umocnić.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
W której gminie podatnik zapłaci podatek od środków transportowych? Czy może wybrać tę, w której obowiązują niższe stawki?

Miejsce zamieszkania, miejsce zameldowania, czy siedziba działalności gospodarczej? Gdzie trzeba zapłacić podatek od środków transportowych? Przepisy budzą wątpliwości, a podatnicy wolą płacić mniej, a nie więcej.

Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

REKLAMA

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA