REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą
Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Firma analityczna Jato przyjrzała się, jakie samochody kupowali Europejczycy w listopadzie tego roku. Okazało się, że już 26 proc. udziałów w rynku mają auta z wtyczką.

Europejski rynek samochodów cały czas w dołku

Europejski rynek nadal jest w dołu. W listopadzie w krajach UE sprzedano o 18 proc. mniej samochodów niż w rok wcześniej i o 29 proc. mniej niż w listopadzie 2019 r. – Obecny problem nie dotyczy braku popytu, ale raczej braku podaży – komentuje Felipe Munoz, globalny analityk w JATO Dynamics. I wyjaśnia, że mała podaż to pochodna sytuacji na rynku półprzewodników. Ich braki nadal są odczuwalne w fabrykach na całym świecie. Najmniej ta sytuacja uderza w koncerny japońskie i koreańskie, ale i w ich przypadku czas oczekiwania na niektóre modele jest wydłużony.

REKLAMA

Co czwarte nowe <a class=auto ma silnik elektryczny!"/>

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny!

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą

Listopad 2021? Najgorszy od trzech dekad

Firma Jato zwraca uwagę, że tegoroczny listopad był pod względem sprzedaży nowych aut najgorszy od trzech dekad! Na 25 europejskich rynkach sprzedało się tylko 855 tys. samochodów. – Ograniczona podaż samochodów, a do tego liczne lock-downy spowodowane pandemią sprawiły, że tysiące osób nie zrealizowały planów wymiany auta na nowe. Skutkiem tego może być duży wzrost liczby rejestracji nowych aut w przyszłym roku. Oczywiście pod warunkiem, że problem niedoboru półprzewodników zostanie rozwiązany – uważa Munoz.

Elektryki i hybrydy plug-in... górą!

Jest jednak grupa pojazdów, których sprzedaż nie tylko nie spada, ale dynamicznie rośnie. To elektryki i hybrydy plug-in. W zeszłym roku zarejestrowano ich w Europie prawie 220 tys. sztuk. To oznacza, że już co czwarte nowe auto wyjeżdżające z salonu ma napęd alternatywny! Jednocześnie sprzedaż PHEV i BEV była aż o 40 proc. wyższa niż diesli.

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny!

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny!

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą

Z czego wynika sukces zelektryfikowanych aut?

Tak dynamiczny wzrost w kategorii samochodów niskoemisyjnych ma trzy źródła. Po pierwsze rośnie presja polityków i ekologów, byśmy przesiadali się do takich właśnie aut. Wiele rządów uruchomiło dopłaty do zakupu elektryków, w mediach prowadzone są kampanie społeczne i po prostu głośno się o tym mówi. Po drugie, sami producenci wolą sprzedawać auta niskoemisyjne i je promują, bo to oddala od nich groźbę kar za zbyt duże emisje dwutlenku węgla. – Jeśli obecnie planujesz kupić nowy samochód, to jest wysoce prawdopodobne, że „elektryka” kupisz niemal od ręki, a na spalinowego będziesz musiał czekać długie miesiące – komentuje Munoz.

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny!

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny!

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą

Po trzecie wreszcie, gama aut PHEV i BEV powiększa się z miesiąca na miesiąc. Dopiero co zadebiutował nowy Lexus NX, a już tylko w Polsce zebrano na niego 1500 zamówień, z czego ponad 300 na wersję plug-in. Toyota RAV4 Plug-in jest w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych PHEV-ów w Europie. Obie japońskie marki kilka dni temu zapowiedziały „elektryczną ofensywę”. Tylko w 2022 roku wypuszczą na rynek trzy w pełni elektryczne modele na nowej platformie, a do 2030 r. będą ich mieć piętnaście. Lexus RZ 450e już jest testowany na drogach publicznych i torach, a marka będzie miała w ofercie także dużego SUV-a na baterie i auto sportowe, które ma stawić czoła Porsche Taycanowi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Hybryda: złoty środek dla... Polski

Póki co ani Lexus, ani Toyota nie zamierzają wycofywać się z klasycznych hybryd. Będą je sprzedawali tak długo, jak to tylko możliwe. Powód? – To idealne samochody na takie rynki jak Polska. Nie trzeba ich ładować, w mieście jeżdżą głównie na elektryce, mają nieograniczony zasięg i znacznie niższą niż auta w pełni elektryczne cenę – komentują przedstawicie koncernu.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(3)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • gniewko
    2021-12-21 09:39:18
    Toyota dużo wniosła do motoryzacji wprowadzając zarówno silnik hybrydowy jak i na wodór. Sądzę, że na tym nie poprzestanie.
    0
  • oleczek
    2021-12-21 08:12:59
    Niech ruszają ruszają.
    0
  • w203
    2022-04-27 15:22:01
    Kupiłbym nowe auto, ale jakość podzespołów i wyłączenia gwarancyjne mnie skutecznie zniechęcają. Dziękuje za uwage.
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

REKLAMA

Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

REKLAMA

Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

REKLAMA