REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą

Subskrybuj nas na Youtube
Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą
Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Firma analityczna Jato przyjrzała się, jakie samochody kupowali Europejczycy w listopadzie tego roku. Okazało się, że już 26 proc. udziałów w rynku mają auta z wtyczką.

Europejski rynek samochodów cały czas w dołku

Europejski rynek nadal jest w dołu. W listopadzie w krajach UE sprzedano o 18 proc. mniej samochodów niż w rok wcześniej i o 29 proc. mniej niż w listopadzie 2019 r. – Obecny problem nie dotyczy braku popytu, ale raczej braku podaży – komentuje Felipe Munoz, globalny analityk w JATO Dynamics. I wyjaśnia, że mała podaż to pochodna sytuacji na rynku półprzewodników. Ich braki nadal są odczuwalne w fabrykach na całym świecie. Najmniej ta sytuacja uderza w koncerny japońskie i koreańskie, ale i w ich przypadku czas oczekiwania na niektóre modele jest wydłużony.

REKLAMA

REKLAMA

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny!

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą

Listopad 2021? Najgorszy od trzech dekad

Firma Jato zwraca uwagę, że tegoroczny listopad był pod względem sprzedaży nowych aut najgorszy od trzech dekad! Na 25 europejskich rynkach sprzedało się tylko 855 tys. samochodów. – Ograniczona podaż samochodów, a do tego liczne lock-downy spowodowane pandemią sprawiły, że tysiące osób nie zrealizowały planów wymiany auta na nowe. Skutkiem tego może być duży wzrost liczby rejestracji nowych aut w przyszłym roku. Oczywiście pod warunkiem, że problem niedoboru półprzewodników zostanie rozwiązany – uważa Munoz.

Elektryki i hybrydy plug-in... górą!

Jest jednak grupa pojazdów, których sprzedaż nie tylko nie spada, ale dynamicznie rośnie. To elektryki i hybrydy plug-in. W zeszłym roku zarejestrowano ich w Europie prawie 220 tys. sztuk. To oznacza, że już co czwarte nowe auto wyjeżdżające z salonu ma napęd alternatywny! Jednocześnie sprzedaż PHEV i BEV była aż o 40 proc. wyższa niż diesli.

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny!

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą

Z czego wynika sukces zelektryfikowanych aut?

Tak dynamiczny wzrost w kategorii samochodów niskoemisyjnych ma trzy źródła. Po pierwsze rośnie presja polityków i ekologów, byśmy przesiadali się do takich właśnie aut. Wiele rządów uruchomiło dopłaty do zakupu elektryków, w mediach prowadzone są kampanie społeczne i po prostu głośno się o tym mówi. Po drugie, sami producenci wolą sprzedawać auta niskoemisyjne i je promują, bo to oddala od nich groźbę kar za zbyt duże emisje dwutlenku węgla. – Jeśli obecnie planujesz kupić nowy samochód, to jest wysoce prawdopodobne, że „elektryka” kupisz niemal od ręki, a na spalinowego będziesz musiał czekać długie miesiące – komentuje Munoz.

REKLAMA

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny!

Co czwarte nowe auto ma silnik elektryczny! Toyota i Lexus ruszają z ofensywą

Po trzecie wreszcie, gama aut PHEV i BEV powiększa się z miesiąca na miesiąc. Dopiero co zadebiutował nowy Lexus NX, a już tylko w Polsce zebrano na niego 1500 zamówień, z czego ponad 300 na wersję plug-in. Toyota RAV4 Plug-in jest w pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych PHEV-ów w Europie. Obie japońskie marki kilka dni temu zapowiedziały „elektryczną ofensywę”. Tylko w 2022 roku wypuszczą na rynek trzy w pełni elektryczne modele na nowej platformie, a do 2030 r. będą ich mieć piętnaście. Lexus RZ 450e już jest testowany na drogach publicznych i torach, a marka będzie miała w ofercie także dużego SUV-a na baterie i auto sportowe, które ma stawić czoła Porsche Taycanowi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Hybryda: złoty środek dla... Polski

Póki co ani Lexus, ani Toyota nie zamierzają wycofywać się z klasycznych hybryd. Będą je sprzedawali tak długo, jak to tylko możliwe. Powód? – To idealne samochody na takie rynki jak Polska. Nie trzeba ich ładować, w mieście jeżdżą głównie na elektryce, mają nieograniczony zasięg i znacznie niższą niż auta w pełni elektryczne cenę – komentują przedstawicie koncernu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA