Co Polacy sądzą o markach samochodowych? EFL to wie!
REKLAMA
REKLAMA
Ankieterzy wysłani do kierowców przez Europejski Fundusz leasingowy pytali o takie cechy jak: niezawodność, bezpieczeństwo, elegancja, komfort, szybka jazda, wysokie koszty eksploatacji, nowoczesność, rodzina czy idealne auto służbowe. Jakie padały odpowiedzi. To przedstawia grafika poniżej. Lista w części dość dobrze wpisuje się w rynkowe stereotypy. W końcu Volvo od zawsze kojarzy się z bezpieczeństwem, Toyota niezawodnością, Mercedes komfortem, a BMW szybką jazdą.
REKLAMA
Motoryzacyjne stereotypy sprawdzają się?
REKLAMA
Czy są jakieś zaskoczenia? Choć aż 27 proc. respondentów w roli auta bezpiecznego wskazało Volvo, jednocześnie dla 22 proc. odpowiadających synonimem samochodu dla rodziny jest Skoda. Szwedzkiej marki zabrakło w pierwszej trójce w tej kategorii. Ciekawa sytuacja dotyczy też nowoczesności. Bo w tym przypadku pierwsza lokata z wynikiem na poziomie 17 proc. przypadła Toyocie - rynkowemu liderowi w kwestii promowania napędów hybrydowych. Drugie i trzecie miejsce zajął odpowiednio Mercedes i Audi.
Badanie zlecone przez Europejski Fundusz Leasingowy było prowadzone na terenie Polski na próbie 1015 osób. Zadanie postawione przed respondentami było proste - do konkretnej cechy mieli przypisać maksymalnie trzy marki samochodowe. W ankiecie pojawiło się w sumie 16 firm - w tym Audi, Alfa Romeo, BMW, Dacia, Fiat, Ford, Honda, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault, Seat, Toyota, Škoda, Volkswagen czy Volvo.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.