REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hity importowe, czyli jakie auta sprowadzamy do Polski?

Jakie auta w tym roku sprowadzili Polacy? Fot. Fotolia
Jakie auta w tym roku sprowadzili Polacy? Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Od początku tego roku w Polsce zarejestrowano 450 931 samochodów osobowych, pochodzących z importu. Przedstawiamy ranking 20 najpopularniejszych modeli samochodów, wybranych ze wszystkich aut sprowadzonych do naszego kraju w tym roku. .

Zaprezentowana 20-tka stanowi dokładnie połowę wszystkich rejestracji z importu, dlatego bardzo dobrze odzwierciedla preferencje Polaków.

REKLAMA

Ciekawostki: 

 - najczęściej wybierana marka w tym roku to Volkswagen (17%),

- najczęściej wybierany rodzaj zasilania silnika to olej napędowy (60%),                                                                                      

- najczęściej wybierana pojemność silnika mieści się w przedziale 1.6-2.0 litry (57%),

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- najczęściej importowany rocznik produkcji to 2000 (10,5%),

- najstarszy średni wiek importowanej marki z TOP20 należy do Mercedesa (2000 rok),

- najmłodszy średni wiek importowanych marek z TOP20 należy do Citroena, Peugeota i Toyoty (2004 rok),

- najstarszy średni wiek importowanego modelu z TOP20 należy do Volkswagena Golfa (2000 rok),

- najmłodszy średni wiek importowanego modelu z TOP20 należy do Peugeota 307 (2004 rok).

Zobacz też: Masz stare auto? Uważaj na złodzieja!

REKLAMA

W rankingu sugerowano się wybranymi w oparciu o pięć powiązanych ze sobą kategorii konfiguracjami - rok produkcji, nadwozie, rodzaj paliwa, pojemność i moc silnika. Dane rejestracyjne zawierają nieścisłości w stosunku do typu nadwozia, ale dotyczą one każdego modelu w równym stopniu (poza vanami z jednym nadwoziem) i końcowy wynik jest wiarygodny.

REKLAMA

Oczywiście najpopularniejszym modelem z importu jest Volkswagen Passat - 25 891 sztuk. Polscy klienci wybierali wersję kombi z silnikiem Diesla o mocy 130 KM z 2001 roku. Na drugim miejscu - z wynikiem 23 535 sztuk - znalazł się także Volkswagen, tym razem Golf z 1999 roku. Importerzy najczęściej wybierli silnik wysokoprężny, ale o mniejszej mocy 90 KM. O trzecie miejsce w rankingu walczy Opel Astra (18 153 szt.) i Audi A4 (17 693 szt.). Najpopularniejszym silnikiem był Diesel. Korzyścią Astry był jej młody rocznik produkcji (2004), a zatem  Astra była jednym z dwóch najmłodszych pojazdów w tym zestawieniu. Pierwszą piątkę zamyka Renault Scenic - 14 701 sztuk. W tym modelu Polacy wyjątkowo wybierali silnik benzynowy o poj. 1.6 litra. Natomiast najpopularniejszy rocznik to ten z 2000 roku. Wyniki powyżej 10 tys. egzemplarzy zanotowały także pozostałe modele z czołowej dziesiątki, w kolejności: Ford Focus (14 390 szt.), BMW serii 3 (11 470 szt.), Opel Vectra (10 935 szt.), Volkswagen Polo (10 332 szt.) i Ford Mondeo (10 169 szt.).

Podsumowując drugą dziesiątkę, należy zwrócić uwagę, że modele z grupy PSA, pomimo młodego wieku, nie cieszą się dużym zainteresowaniem Polaków. Citroen i Peugeot mają najniższy średni rok produkcji (2004) w czołowej 20-tce zestawienia. Najwyższą, choć dopiero 20. lokatę zajął Peugeot 307 (4 896 szt.). Dwulitrowy silnik HDI o mocy 90 KM jest najczęstszym wyborem, szczególnie ten z 2002 roku. Miejsca 12.,13. i 16. zajmują modele Renault - Megane, Laguna, Clio - odpowiednio: 8 064 szt., 7 732 szt. i 5 787 szt. To jedyna marka nie niemiecka, która jest tak licznie reprezentowana. W czołowej 20-tce rankingu tylko pięć modeli pochodzi spoza Niemiec (dokładnie z  Francji) i nie ma ani jednego modelu reprezentującego Japonię czy Włochy. W rankingu nie ma też ani jednej Skody, która od wielu lat - dzięki Fabii i Octavii - jest najczęściej kupowaną marką w Polsce. W drugiej dziesiątce rankingu na szczególną uwagę zasługuje Audi A6 (17. miejsce, 5 553 szt.). Większość importowanych modeli ma ponad 10 lat (roczniki 2000, 2001), to jednak najpopularniejsza konfiguracja pochodzi z 2007 roku. Bogatsi klienci przeważnie wybierają wersję 2.0 TDI (140 KM) z nadwoziem kombi

Zobacz też: Analiza rynku aut używanych

Co Polacy będą importować za kilka lat?

Nie jest tajemnicą, że aby zobaczyć co Polacy będą kupować za kilka lat, wystarczy przypomnieć sobie co, nasi zachodni sąsiedzi kupowali jakieś 5 lat temu. W końcu auta sprowadzamy właśnie z zachodu. Tradycyjnie, poza niemieckimi modelami, dużą popularność zdobędzie Ford, a także Renault, szczególnie Clio. Na rynku motoryzacyjnym dobrze przyjęto modele 207 i Grande Punto, zawsze znajdujące się w czołówce najpopularniejszych aut. W przypadku marek Skoda i Fiat duża podaż na polskim rynku znacznie ograniczy ich import, wyjątek może stanowić Bravo. Prawdopodobnie coraz większą rolę na polskim rynku będą odgrywać koreańskie marki. Aktualnie pożądane modele, takie jak cee’d czy i30, mają maksymalnie 5 lat, czyli za 2-3 lata powinny być znacznie częściej importowane do Polski, tym bardziej, że wtedy skończy im się gwarancja. W okolicach 2014 – 2015 roku, zaczniemy sprowadzać robiącą aktualnie dużą furorę na rynku motoryzacyjnym Dacię Duster. Za 3-4 lata będziemy importować Hondy Civic, a także Mazdy 3 i 6. Te ostatnie są cenione za niezawodność, przez to kosztują więcej od konkurencji. Toyota Corolla nadal będzie cieszyła się dużą popularnością, ale nie wiadomo czy nowy sedan przypadnie do gustu Polakom, tym bardziej, że musi konkurować z bardziej prestiżowym i częściej importowanym Avensisem. Aurisy (obok Yarisów) będą miały największy udział w marce za jakieś 4-5 lat. Nissan Quashai obecnie podbija Europę Zachodnią, a w Polsce ma coraz więcej zwolenników, być może za kilka lat będzie u nas bardzo popularny. W złej sytuacji znajduje się Mercedes. Jeżeli już wybieramy Mercedesa, to głównie stary model. W czołowej 20-tce rynku marka ta ma najstarszy średni rok produkcji (2000). Być może problemem jest tutaj tzw. legendarna niezawodność, którą nie mogą poszczycić się nowsze generacje aut z gwiazdą na masce.

Średni wiek samochodów osobowych w 2010 w Polsce wyniósł około 15 lat. Jak pokazują dane z importu, na razie nic nie wskazuje na to, by ta sytuacja miała ulec zmianie.

Źródło: samar

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

REKLAMA

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

REKLAMA

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA