15 mln elektrycznych układów kierowniczych Nexteer Automotive
REKLAMA
REKLAMA
Dzięki wypierającej tradycyjne układy hydrauliczne technologii Nexteer kierowcy samochodów wyposażonych w produkowane od końca 1999 roku układy Electric Power Steering zaoszczędzili dotąd ponad pięć miliardów litrów paliwa. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt zmniejszonej emisji dwutlenku węgla do atmosfery i zwiększenia bezpieczeństwa na drogach.
REKLAMA
Fakt coraz większego zainteresowania elektrycznymi układami kierowniczymi to w głównej mierze wynik tego, iż pozwalają one na znaczne oszczędności w zakresie spalania paliwa i emisji CO2. Dziś zdecydowana większość naszej produkcji w Tychach to właśnie układy elektryczne EPS - mówi Rafał Wyszomirski, dyrektor tyskiej fabryki, która dotychczas wyprodukowała niemal połowę z 15 mln układów EPS Nexteer.
Zobacz też: Mercedes-Benz Unimog obchodzi 60. urodziny
REKLAMA
Dziesięć lat temu systemy EPS stanowiły zaledwie 4 procent łącznej sprzedaży produktów Nexteer. Obecnie jest to już 30 procent. Szacuje się, że do roku 2020 co najmniej połowa samochodów poruszających się po światowych drogach będzie wyposażona w elektryczne układy kierownicze.
W początkach produkcji, elektryczne układy kierownicze montowane były jedynie w najmniejszych samochodach miejskich. Obecnie wykorzystywane są w każdym segmencie samochodów osobowych. Od aut małych, aż po największe SUV-y i muscle cary.
Ford stosuje je już w najnowszej odsłonie legendarnego Mustanga.i jednym z najpopularniejszych w USA pick-upów (F-150). 12-woltowy system montowany w F-150 jest zarazem pierwszym układem EPS montowanym w przeznaczonym do masowej produkcji pick-upie.
Zobacz też: W USA sprzedano ponad milion Priusów
Mimo wielu zalet związanych m.in. z komfortem prowadzenia, dotychczas używane układy hydrauliczne posiadały liczne wady. Głównie zbyt duże rozmiary utrudniające montaż w małych samochodach i słabą tolerancję na niskie temperatury, co wydłużało czas potrzebny na optymalną pracę. Dlatego też w latach 90-tych inżynierowie zdecydowali się na zaprojektowanie nowego układu kierowniczego - wspomaganego elektrycznie EPS. Udało im się rozpocząć masową produkcję EPS i zrewolucjonizować rynki motoryzacyjne.
REKLAMA
REKLAMA