REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Optymistyczne prognozy dla przemysłu motoryzacyjnego

Subskrybuj nas na Youtube
Fot. shutterstock
Fot. shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Koncerny takie jak Volkswagen, Opel i Fiat, które mają swoje fabryki na terenie Polski planują w 2011 roku podnieść wydajność produkcji. Wiążą się z tym podwyżki płac pracowników i stworzenie nowych miejsc pracy.

Jak donosi dziennik Gazeta Prawna, związek „Solidarność” działający w fabryce samochodów dostawczych Volkswagen, wynegocjował 5-cio procentową podwyżkę płac dla pracowników. Poza wprowadzeniem programu socjalnego i emerytalnego, firma ujawniła, że nie będą to jedyne korzyści, na które mogą liczyć ich pracownicy. Z początkiem roku uzyskali także prawo do leasingu dwóch popularnych modeli Volkswagena (Caddy, Golf) na konkurencyjnych warunkach.

REKLAMA

Nie tylko w poznańskiej fabryce zapowiedziane zostały podwyżki. Jak ujawnił rzecznik General Motors Poland, Przemysław Byszewski, w gliwickiej fabryce pensje mają wzrosnąć o 4 - 5 procent. Fiat Auto Polska, po podsumowaniu ubiegłego roku, również pomyśli o zwiększeniu wynagrodzenia dla swoich pracowników.

Zobacz również: „Krokodyle” będą kontrolować wszystkich

REKLAMA

Jak zapowiedział Andrzej Korpak, dyrektor General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach, fabryka chce rozpocząć wcześniejszą produkcję nowej wersji Opla Astry IV. W związku z tym, pojawią się tam nowe miejsca pracy, co jednocześnie przyczyni się do poprawienia wyników produkcji. W ubiegłym roku fabrykę opuściło 158 tysięcy aut, a na rok 2011 przewidywana jest produkcja aż 170 tysięcy pojazdów.

Również zakłady Fiata w Tychach, zapowiadają wzrost liczby produkowanych aut. Dzięki nowej Lancii Ypsilon, która będzie seryjnie wytwarzana od wiosny, fabryka planuje przekroczenie tegorocznego poziomu 530 tysięcy samochodów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Piotr Danielewicz, rzecznik prasowy Volkswagena Poznań, ujawnił, że fabryka planuje 10-cio procentowy wzrost produkcji. Nadzieja na ten wzrost związana jest z trwającą od września produkcją nowego, popularnego w Niemczech modelu – Caddy. W 2010 roku z linii montażowej Volkswagena zjechało około 150 tysięcy aut.

Zobacz również: Nowa Kia Picanto

Według Rafała Orłowskiego z firmy AutomotiveSuppliers.pl w 2011 roku trzy zakłady wyprodukują więcej aut niż w zeszłym. W 2010 roku z polskich fabryk wyjechało około 855 tysięcy samochodów, w 2011 roku planowany jest wzrost do poziomu 909 tysięcy. 

Jedynie w FSO Żerań w marcu 2011 roku zostanie zakończona produkcja Chevroleta Aveo w związku z wygaśnięciem jego licencji. Wznowić ją będzie mógł tylko nowy inwestor. Negocjacje wciąż trwają.

REKLAMA

W zakładach motoryzacyjnych pracuje około 136,3 tysiące osób, co stanowi 5,6 procenta ogółu zatrudnionych w polskim przemyśle. Przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w tym sektorze wynosi 3325 złotych. Jest to znacznie wyższa stawka od średniej w przemyśle przetwórczym (2988 złotych), a zbliżona do średniej w przemyśle ogółem.

W porównaniu z pozostałymi sektorami przemysłu przetwórczego, liczba pracowników motoryzacji jest niewielka. Efektem tego wyniku jest bardzo wysoka wydajność pracy w tym sektorze. W 2009 roku wartość produkcji sprzedanej przypadającej na jednego zatrudnionego wzrosła (o 1,6 proc. i wyniosła 610,2 tys. zł) i była prawie dwukrotnie większa od średniej dla ogółu przemysłu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA