Tak wygląda odświeżone BMW i8 oraz BMW i8 Roadster

REKLAMA
REKLAMA

BMW i8
BMW
BMW
BMW i8 pojawiło się na rynku cztery lata temu, ale nawet dziś wygląda futurystycznie. Nie przeszkodziło to jednak stylistom w odmłodzeniu hybrydowego superauta. Zmiany stylistyczne są ledwie zauważalne – zmieniono reflektory i maskę, dodano nowe lakiery nadwozia i wzory felg. Znacznie ważniejszą wiadomością jest wprowadzenie na rynek BMW i8 w wersji Roadster, która była zapowiadana już od dłuższego czasu.
REKLAMA
BMW i8 Roadster jest o 60 kg cięższe od BMW i8 Coupe, a to za sprawą dodatkowych wzmocnień nadwozia i systemu składanego dachu. Ponadto zastosowanie mechanizmu składania dachu wymusiło usunięcie dwóch tylnych foteli, przez co i8 Roadster jest samochodem dwuosobowym. Samo otwieranie i zamykanie miękkiego dachu trwa 15 s, a operację można przeprowadzić przy prędkości do 50 km/h.
Przy okazji faceliftingu zmodernizowano także układ napędowy BMW i8. Nieco powiększono pojemność baterii, dzięki czemu teraz auto w trybie elektrycznym jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu ok. 55 km. Silnik elektryczny przeszedł kurację wzmacniającą, podnoszącą moc do 143 KM. I8 w wersji Coupe przyspiesza 0-100 km/h w 4,4 s, natomiast i8 Roadster potrzebuje na to 4,6 s. W obydwu przypadkach prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
BMW i8 Roadster trafi do sprzedaży w maju przyszłego roku.












REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA