Tak wygląda odświeżone BMW i8 oraz BMW i8 Roadster
REKLAMA
REKLAMA
BMW i8 pojawiło się na rynku cztery lata temu, ale nawet dziś wygląda futurystycznie. Nie przeszkodziło to jednak stylistom w odmłodzeniu hybrydowego superauta. Zmiany stylistyczne są ledwie zauważalne – zmieniono reflektory i maskę, dodano nowe lakiery nadwozia i wzory felg. Znacznie ważniejszą wiadomością jest wprowadzenie na rynek BMW i8 w wersji Roadster, która była zapowiadana już od dłuższego czasu.
REKLAMA
BMW i8 Roadster jest o 60 kg cięższe od BMW i8 Coupe, a to za sprawą dodatkowych wzmocnień nadwozia i systemu składanego dachu. Ponadto zastosowanie mechanizmu składania dachu wymusiło usunięcie dwóch tylnych foteli, przez co i8 Roadster jest samochodem dwuosobowym. Samo otwieranie i zamykanie miękkiego dachu trwa 15 s, a operację można przeprowadzić przy prędkości do 50 km/h.
Przy okazji faceliftingu zmodernizowano także układ napędowy BMW i8. Nieco powiększono pojemność baterii, dzięki czemu teraz auto w trybie elektrycznym jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu ok. 55 km. Silnik elektryczny przeszedł kurację wzmacniającą, podnoszącą moc do 143 KM. I8 w wersji Coupe przyspiesza 0-100 km/h w 4,4 s, natomiast i8 Roadster potrzebuje na to 4,6 s. W obydwu przypadkach prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
BMW i8 Roadster trafi do sprzedaży w maju przyszłego roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.