REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Ampera - krótkie ładowanie i duży zasięg!

Opel Ampera II 2016
Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Największym problemem aut elektrycznych jest ich niski zasięg. Nowa Ampera może jednak pokonać na jednym ładowaniu dystans ponad 500 km. Co równie istotne, w zaledwie 30 minut można naładować jej baterie na tyle mocno, by auto pokonało nawet 150 km.

Opel Ampera II generacji

Jakie są dwa główne powody, dla których elektryczna mobilność nie zyskała jeszcze masowej popularności wśród właścicieli samochodów osobowych? Największe obawy klientów budzi bez wątpienia niedostateczny zasięg samochodów elektrycznych. Firma Opel skutecznie rozwiała wszelkie obawy w tym zakresie, prezentując rewolucyjny model Ampera‑e na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu w ubiegłym miesiącu. Z zasięgiem ponad 500 kilometrów (zasięg na akumulatorach, pomiar w teście NEDC w kilometrach: >500, dane wstępne) gwiazda paryskiej wystawy przewyższa swojego bezpośredniego rywala w segmencie o co najmniej 100 kilometrów. Druga podstawowa kwestia to dostępność stacji ładowania samochodów elektrycznych.

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda: Opel Zafira po faceliftngu

Opel Ampera II 2016

Opel Ampera z napędem elektrycznym może pokonać dystans nawet 500 km.

Kamil Fraszkiewicz

Jak już informowano podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu, 30‑minutowe ładowanie za pomocą szybkiej ładowarki stałoprądowej o mocy 50 kW pozwala na kontynuowanie podróży przez dalsze 150 kilometrów (wartość średnia, oparta na wstępnych wynikach testów NEDC). Podane wartości dotyczą akumulatora litowo-jonowego nowej generacji, zastosowanego w modelu Ampera‑e. Stanowiska szybkiego ładowania wciąż jeszcze nie są zbyt rozpowszechnione, ale zmiany pod tym względem można się spodziewać w nieodległej przyszłości. Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej poinformowało, że do końca przyszłego roku przy głównych trasach w całym kraju zainstalowanych zostanie 400 stanowisk szybkiego ładowania. Przedsięwzięcie będzie realizowane we współpracy z operatorem stacji obsługi podróżnych „Tank und Rast”.

Zobacz też: Wydajna ładowarka do samochodów elektrycznych – ładowanie baterii w 90 minut!

Ponadto niemiecki rząd przeznaczył 300 milionów EUR na rozbudowę niezbędnej infrastruktury w najbliższych latach. W ramach tego projektu do 2020 roku ma powstać 5 000 stanowisk szybkiego ładowania i 10 000 normalnych stanowisk ładowania. Urządzenia będą instalowane na stacjach benzynowych przy głównych drogach, na parkingach przy centrach handlowych i sportowych, na postojach samochodów udostępnianych na zasadzie współużytkowania (car-sharing) oraz przy dworcach kolejowych, portach lotniczych i centrach wystawienniczych. Szeroki dostęp do wygodnych stanowisk ładowania pomoże w popularyzacji takich samochodów jak przełomowy Opel Ampera‑e.

Opel Ampera II 2016

Zasięg elektrycznego Opla Ampery robi wrażenie!

Kamil Fraszkiewicz

Nowy elektryczny model pojawi się na europejskich drogach wiosną 2017 roku. W firmie Opel zdecydowano, że centrala przedsiębiorstwa również powinna dysponować najnowszą instalacją szybkiego ładowania. W Rüsselsheim zamontowano szybką ładowarkę stałoprądową o mocy 50 kW oraz ładowarkę do przyspieszonego ładowania prądem przemiennym o mocy 22 kW.

Zobacz też: Zasięg wodorowej Hondy Clarity Fuel Cell to prawie 600 km!

„Ampera‑e może przekonać do elektrycznej mobilności także tych klientów, którzy dotychczas nie rozważali zakupu samochodu elektrycznego z obawy o konieczność ciągłego doładowywania akumulatora” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, podczas oficjalnego uruchomienia stanowisk ładowania. „Wielkim atutem Ampery‑e jest fakt, że dzięki imponującemu zasięgowi można ją użytkować nawet przez kilka dni bez podłączania do sieci na noc, na parkingu przed zakładem pracy ani na czas zakupów w centrum handlowym”. Pam Fletcher, główna inżynier ds. modelu Ampera‑e, dodała: „Mam przyjemność jeździć tym modelem już od kilku miesięcy. Z moich doświadczeń wynika, że większość ludzi będzie musiała ładować ten samochód nie częściej niż raz lub dwa razy w tygodniu”.

Opel Ampera II 2016

Opel Ampera II to auto o zupełnie zmienionej stylizacji nadwozia. Teraz to crossover, a nie sedan jak poprzednik.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: VW Passat ładowany z gniazdka elektrycznego - wersja GTE!

Oprócz szybkiej ładowarki stałoprądowej do uzupełnienia zapasu energii w zespole akumulatorowym Ampery‑e o pojemności 60 kWh można użyć także opcjonalnej domowej stacji ładowania, montowanej na ścianie budynku. Według niemieckich przepisów taka ładowarka podłączona do domowej instalacji elektrycznej może mieć moc 4,6 kW. Amperę‑e można także ładować prądem przemiennym na publicznych stacjach ładowania w całej Europie. Z takich stacji mogą korzystać samochody wyposażone w pokładową ładowarkę jednofazową o mocy 3,6 lub 7,2 kW. Jednak przy zasięgu przekraczającym 500 kilometrów (wg NEDC; dane wstępne) właściciel być może nigdy nie będzie musiał ładować akumulatora od 0 do 100 procent, gdyż średni dzienny przebieg samochodu osobowego wynosi 60 kilometrów. Wśród licznych opcji ładowania Ampery‑e firma Opel przewidziała także możliwość pobierania energii ze standardowego domowego gniazdka elektrycznego z mocą 2,3 kW. Dzięki temu każdy posiadacz takiego samochodu będzie mógł zawsze wygodnie go naładować.

Opel Ampera II 2016

Opel Ampera II 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Hybrydy w polskich flotach?

Ampera‑e ma jednak do zaoferowania znacznie więcej niż imponujący zasięg i stale rosnąca liczba opcji łatwego uzupełnienia zapasu energii. Model gwarantuje także dużą przyjemność z jazdy, odznaczając się dynamiką samochodu sportowego. Moc silnika elektrycznego odpowiada 150 kW/204 KM, co pozwala na dynamiczne ruszanie i sprawne włączanie się do ruchu na autostradzie — to dwa z głównych atutów Opla Ampery‑e. Ten kompaktowy samochód elektryczny przyspiesza od 0 do 50 km/h w ciągu zaledwie 3,2 sekundy. Dzięki przemyślanemu ulokowaniu akumulatora o pojemności 60 kWh w płycie podłogowej samochód oferuje przestronne wnętrze dla pięciu osób oraz bagażnik porównywalny z pięciodrzwiowym modelem klasy kompaktowej. Jak każdy model Opla, Ampera‑e jest znakomicie wyposażona w opcje łączności, takie jak system OnStar i interfejs umożliwiający podłączenie smartfona.

Zobacz też: Toyota zwiększyła sprzedaż hybryd w Polsce o 100 procent!

Informacja jest ważna na dzień publikacji. Szczegółowe informacje dotyczące wprowadzenia do oferty opisanych modeli w poszczególnych krajach będą ogłoszone w terminie późniejszym. Niektóre wersje, elementy wyposażenia lub usługi mogą być dostępne wyłącznie na wybranych rynkach lub za dodatkową opłatą.

[1] Wartość teoretyczna, obliczona na podstawie danych wstępnych: >500 km zasięgu na akumulatorach (pomiar wg NEDC).

[2] Szybka ładowarka stałoprądowa 50 kW.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz
Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz
Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz
Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    UE wprowadza normę Euro 7. Surowsze warunki homologacji samochodów i silników

    Rada Unii Europejskiej przyjęła 25 września 2023 r. swoje stanowisko negocjacyjne w sprawie projektu rozporządzenia dotyczącego homologacji pojazdów (w tym samochodów) i silników. Chodzi o wprowadzenie normy Euro 7. Celem projektu jest obniżenie emisji substancji zanieczyszczających powietrze w transporcie drogowym.

    Czy jest możliwe odebranie samochodu za przekroczenie prędkości?

    Czy policjant może zabrać kierowcy samochód za przekroczenie prędkości? Może! Tyle że na razie policjant, ale nie w Polsce. Pójście w tym kierunku w naszym kraju jest jednak możliwe. Trzeba oczywiście na to jeszcze nieco poczekać.

    Prawo jazdy kat. B+. Rodzaj pojazdów, zakres uprawnień

    UE chce majstrować przy prawie jazdy. Nowy pomysł polega na podzieleniu obecnej kategorii B na kategorię B i B+. Stopniowanie uprawnień ma być sposobem na poprawę bezpieczeństwa. Tyle że pomysł wcale bezpiecznie nie brzmi. Sprawdźcie szczegóły.

    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    REKLAMA

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    REKLAMA

    Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

    Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

    Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

    Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

    REKLAMA