REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Ampera - krótkie ładowanie i duży zasięg!

Opel Ampera II 2016
Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Największym problemem aut elektrycznych jest ich niski zasięg. Nowa Ampera może jednak pokonać na jednym ładowaniu dystans ponad 500 km. Co równie istotne, w zaledwie 30 minut można naładować jej baterie na tyle mocno, by auto pokonało nawet 150 km.

Opel Ampera II generacji

Jakie są dwa główne powody, dla których elektryczna mobilność nie zyskała jeszcze masowej popularności wśród właścicieli samochodów osobowych? Największe obawy klientów budzi bez wątpienia niedostateczny zasięg samochodów elektrycznych. Firma Opel skutecznie rozwiała wszelkie obawy w tym zakresie, prezentując rewolucyjny model Ampera‑e na Salonie Motoryzacyjnym w Paryżu w ubiegłym miesiącu. Z zasięgiem ponad 500 kilometrów (zasięg na akumulatorach, pomiar w teście NEDC w kilometrach: >500, dane wstępne) gwiazda paryskiej wystawy przewyższa swojego bezpośredniego rywala w segmencie o co najmniej 100 kilometrów. Druga podstawowa kwestia to dostępność stacji ładowania samochodów elektrycznych.

REKLAMA

Zobacz też: Pierwsza jazda: Opel Zafira po faceliftngu

Opel Ampera II 2016

Opel Ampera z napędem elektrycznym może pokonać dystans nawet 500 km.

Kamil Fraszkiewicz

Jak już informowano podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu, 30‑minutowe ładowanie za pomocą szybkiej ładowarki stałoprądowej o mocy 50 kW pozwala na kontynuowanie podróży przez dalsze 150 kilometrów (wartość średnia, oparta na wstępnych wynikach testów NEDC). Podane wartości dotyczą akumulatora litowo-jonowego nowej generacji, zastosowanego w modelu Ampera‑e. Stanowiska szybkiego ładowania wciąż jeszcze nie są zbyt rozpowszechnione, ale zmiany pod tym względem można się spodziewać w nieodległej przyszłości. Niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej poinformowało, że do końca przyszłego roku przy głównych trasach w całym kraju zainstalowanych zostanie 400 stanowisk szybkiego ładowania. Przedsięwzięcie będzie realizowane we współpracy z operatorem stacji obsługi podróżnych „Tank und Rast”.

Zobacz też: Wydajna ładowarka do samochodów elektrycznych – ładowanie baterii w 90 minut!

Ponadto niemiecki rząd przeznaczył 300 milionów EUR na rozbudowę niezbędnej infrastruktury w najbliższych latach. W ramach tego projektu do 2020 roku ma powstać 5 000 stanowisk szybkiego ładowania i 10 000 normalnych stanowisk ładowania. Urządzenia będą instalowane na stacjach benzynowych przy głównych drogach, na parkingach przy centrach handlowych i sportowych, na postojach samochodów udostępnianych na zasadzie współużytkowania (car-sharing) oraz przy dworcach kolejowych, portach lotniczych i centrach wystawienniczych. Szeroki dostęp do wygodnych stanowisk ładowania pomoże w popularyzacji takich samochodów jak przełomowy Opel Ampera‑e.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Opel Ampera II 2016

Zasięg elektrycznego Opla Ampery robi wrażenie!

Kamil Fraszkiewicz

Nowy elektryczny model pojawi się na europejskich drogach wiosną 2017 roku. W firmie Opel zdecydowano, że centrala przedsiębiorstwa również powinna dysponować najnowszą instalacją szybkiego ładowania. W Rüsselsheim zamontowano szybką ładowarkę stałoprądową o mocy 50 kW oraz ładowarkę do przyspieszonego ładowania prądem przemiennym o mocy 22 kW.

Zobacz też: Zasięg wodorowej Hondy Clarity Fuel Cell to prawie 600 km!

„Ampera‑e może przekonać do elektrycznej mobilności także tych klientów, którzy dotychczas nie rozważali zakupu samochodu elektrycznego z obawy o konieczność ciągłego doładowywania akumulatora” — powiedział dyrektor generalny firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, podczas oficjalnego uruchomienia stanowisk ładowania. „Wielkim atutem Ampery‑e jest fakt, że dzięki imponującemu zasięgowi można ją użytkować nawet przez kilka dni bez podłączania do sieci na noc, na parkingu przed zakładem pracy ani na czas zakupów w centrum handlowym”. Pam Fletcher, główna inżynier ds. modelu Ampera‑e, dodała: „Mam przyjemność jeździć tym modelem już od kilku miesięcy. Z moich doświadczeń wynika, że większość ludzi będzie musiała ładować ten samochód nie częściej niż raz lub dwa razy w tygodniu”.

Opel Ampera II 2016

Opel Ampera II to auto o zupełnie zmienionej stylizacji nadwozia. Teraz to crossover, a nie sedan jak poprzednik.

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: VW Passat ładowany z gniazdka elektrycznego - wersja GTE!

Oprócz szybkiej ładowarki stałoprądowej do uzupełnienia zapasu energii w zespole akumulatorowym Ampery‑e o pojemności 60 kWh można użyć także opcjonalnej domowej stacji ładowania, montowanej na ścianie budynku. Według niemieckich przepisów taka ładowarka podłączona do domowej instalacji elektrycznej może mieć moc 4,6 kW. Amperę‑e można także ładować prądem przemiennym na publicznych stacjach ładowania w całej Europie. Z takich stacji mogą korzystać samochody wyposażone w pokładową ładowarkę jednofazową o mocy 3,6 lub 7,2 kW. Jednak przy zasięgu przekraczającym 500 kilometrów (wg NEDC; dane wstępne) właściciel być może nigdy nie będzie musiał ładować akumulatora od 0 do 100 procent, gdyż średni dzienny przebieg samochodu osobowego wynosi 60 kilometrów. Wśród licznych opcji ładowania Ampery‑e firma Opel przewidziała także możliwość pobierania energii ze standardowego domowego gniazdka elektrycznego z mocą 2,3 kW. Dzięki temu każdy posiadacz takiego samochodu będzie mógł zawsze wygodnie go naładować.

Opel Ampera II 2016

Opel Ampera II 2016

Kamil Fraszkiewicz

Zobacz też: Hybrydy w polskich flotach?

Ampera‑e ma jednak do zaoferowania znacznie więcej niż imponujący zasięg i stale rosnąca liczba opcji łatwego uzupełnienia zapasu energii. Model gwarantuje także dużą przyjemność z jazdy, odznaczając się dynamiką samochodu sportowego. Moc silnika elektrycznego odpowiada 150 kW/204 KM, co pozwala na dynamiczne ruszanie i sprawne włączanie się do ruchu na autostradzie — to dwa z głównych atutów Opla Ampery‑e. Ten kompaktowy samochód elektryczny przyspiesza od 0 do 50 km/h w ciągu zaledwie 3,2 sekundy. Dzięki przemyślanemu ulokowaniu akumulatora o pojemności 60 kWh w płycie podłogowej samochód oferuje przestronne wnętrze dla pięciu osób oraz bagażnik porównywalny z pięciodrzwiowym modelem klasy kompaktowej. Jak każdy model Opla, Ampera‑e jest znakomicie wyposażona w opcje łączności, takie jak system OnStar i interfejs umożliwiający podłączenie smartfona.

Zobacz też: Toyota zwiększyła sprzedaż hybryd w Polsce o 100 procent!

Informacja jest ważna na dzień publikacji. Szczegółowe informacje dotyczące wprowadzenia do oferty opisanych modeli w poszczególnych krajach będą ogłoszone w terminie późniejszym. Niektóre wersje, elementy wyposażenia lub usługi mogą być dostępne wyłącznie na wybranych rynkach lub za dodatkową opłatą.

[1] Wartość teoretyczna, obliczona na podstawie danych wstępnych: >500 km zasięgu na akumulatorach (pomiar wg NEDC).

[2] Szybka ładowarka stałoprądowa 50 kW.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz
Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz
Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz
Opel Ampera II 2016
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA