REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeszcze mocniejsze Audi S8 plus

Audi S8 Plus
Audi S8 Plus
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Nowe Audi S8 plus to limuzyna o niewiarygodnych osiągach. Dzięki silnikowi 4.0 TFSI 605 KM i napędowi 4x4 może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy!

Audi S8 plus: prędkość maksymalna równa 305 km/h!

„Naszej dużej, sportowej limuzynie, nadaliśmy jeszcze bardziej ostrego charakteru” – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Moc nowego Audi S8 plus wyraźnie wzrosła i stała się wyznacznikiem maksymalnych, sportowych osiągnięć aut tego segmentu. To właśnie symbolizuje „plus“ w nazwie.“

Jedną z zalet nowego modelu jest jego lekka konstrukcja. Karoseria prawie w całości zbudowana została z aluminium. Skonstruowano ją wg. założeń koncepcji Audi Space Frame (ASF). Waży tylko 231 kg, co jest rekordem wśród konkurencji.

Inżynierowie Audi, dla potrzeb nowego S8 plus, ulepszyli jeszcze bardziej silnik 4.0 TFSI. Pięknie brzmiąca jednostka V8 Biturbo ma obecnie 445 kW (605 KM) mocy i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, który w trybie overboost sięga nawet 750 Nm. Dzięki mocy zwiększonej o 63 kW (85 KM) w stosunku do klasycznego Audi S8, ta duża sportowa limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy. Jej prędkość maksymalną, ograniczoną elektronicznie do 250 km/h, można opcjonalnie podnieść do 305 km/h.

Tak wysokie wartości charakteryzujące wydajność tego samochodu, to efekt wykorzystania bogatej wiedzy i doświadczenia Audi oraz quattro GmbH w obszarze budowy silników. Usprawnienia wprowadzone w jednostce 4.0 TFSI, począwszy od charakterystyki zarządzania silnikiem, przez podwyższenie liczby obrotów, zwiększenie ciśnienia doładowania, aż po modyfikację zaworów wydechowych i optymalizację wewnętrznej geometrii turbosprężarki, mają na celu osiągnięcie jej maksymalnej efektywności.

Ośmiobiegowa skrzynia biegów tiptronic przesyła moc doładowanej jednostki V8 do wyposażonego w sportowy mechanizm różnicowy, stałego napędu na cztery koła quattro. Najbardziej zaawansowane rozwiązania zastosowane w konstrukcji podwozia to sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension sport i dynamiczny układ kierowniczy. Eksperci dostosowali oba systemy dokładnie do potrzeb Audi S8 plus.

Obok ceramicznych hamulców wzmocnionych włóknem szklanym z antracytowymi zaciskami i emblematem Audi ceramic, pojazd ten posiada zmodyfikowany przez quattro GmbH sportowy układ wydechowy. Dzięki niemu, S8 plus wydaje niepowtarzalny, sportowy dźwięk, typowy dla silnika V8.

Pozycję nowego Audi S8 plus, topowego modelu rodziny A8, podkreślają jego szczegóły stylistyczne. Uwagę przykuwa zwłaszcza montowany standardowo na klapie bagażnika spojler, mający ten sam co nadwozie kolor. Na życzenie, Audi dostarcza taki spojler wykonany z karbonu. Klapy w bocznych wlotach powietrza oraz tzw. blade z przodu pojazdu, wykonano także z karbonu. Obudowy lusterek, standardowo w tej samej co karoseria barwie, alternatywnie mogą mieć kolor lśniącej czerni lub być zrobione z karbonu. Osłona chłodnicy Singleframe i jej poziome, podwójne użebrowanie, utrzymane są w kolorystyce lśniącej czerni, natomiast posiadająca strukturę plastra miodu kratownica bocznych wlotów powietrza oraz kratownica osłony chłodnicy, mają kolor matowej czerni. Kolorem czarnym lśnią także listwy ozdobne w bocznych oknach oraz z tyłu pojazdu. Do gamy wyrazistych elementów stylistycznych Audi S8 plus należą ponadto przyciemnione światła tylne i lśniący, czarny dyfuzor, ujęty w karbonową klamrę. Sportowy układ wydechowy, kończy się podwójnymi, lśniącymi czernią końcówkami rur wydechowych, umieszczonymi po obu stronach tyłu pojazdu. Opcjonalnie, klient może dla swojego nowego Audi S8 wybrać inny pakiet stylistyczny.

Przód i tył samochodu zdobią napisy S8, a przednie błotniki – emblematy V8 T. Specjalny lakier – srebrny Florett z efektem matowym - dostępny jest wyłącznie dla modelu S8 plus. Poza tym, wybierać można spośród wszystkich kolorów z programu S8.

Standardowe reflektory to reflektory Matrix LED, wyposażone w kierunkowskazy ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Jednostki bardzo precyzyjnych świateł drogowych składają się z 25 małych diod świetlnych, zapalających się zależnie od sytuacji. Diody te, w zależności od potrzeb, można przyciemniać lub pojedynczo wyłączać. Dzięki temu, doskonale doświetlają one drogę, bez oślepiania innych uczestników ruchu.

Wnętrze Audi S8 plus skupia uwagę licznymi sportowymi detalami, naturalnymi materiałami oraz sporą przestrzenią. Czarną skórę zastosowaną we wnętrzu, zdobią kontrastowe szwy w kolorze czerwonym Arras. Lamówka, także w kolorze czerwonym Arras, dodatkowo dekoruje komfortowe sportowe siedzenia i podkreśla stylistykę tej sportowej limuzyny. Podsufitkę i półkę za tylnymi siedzeniami, wykonano z czarnej tkaniny Alcantara.

W górną część tapicerki wpleciono czerwoną kontrastową nić, a dolną wykonano ze szczotkowanego aluminium. Dźwignię zmiany biegów automatycznej skrzyni tiptronic oraz konsolę środkową, zdobi czarny lakier fortepianowy. Charakterystycznym elementem wnętrza modeli S są okrągłe zegary z szarymi tarczami, białymi wskazówkami dynamicznie startującymi przy rozruchu pojazdu i z logo S8 na prędkościomierzu. Pedały i podparcie lewej stopy wykonano z lśniącej stali szlachetnej. Przycisk systemu Start-Stop otacza czerwony pierścień, a skórzaną, trójramienną, sportową kierownicę, ozdobiono emblematem S8.

REKLAMA

REKLAMA

Źródło: materiały prasowe Audi

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

REKLAMA

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

REKLAMA

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA