REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Skoda Fabia : pierwsze zdjęcia!

Subskrybuj nas na Youtube
Skoda Fabia III
Skoda Fabia III
Skoda

REKLAMA

REKLAMA

Zdjęcia nowej Skody Fabii zostały oficjalnie zaprezentowane. Nowa linia stylizacyjna pojazdu nawiązuję do nieco większego modelu Rapid Spaceback, choć nie trudno odnaleźć w niej elementy pokrewne tym z Octavii.

Skoda Fabia III: nowy wygląd

Parę miesięcy temu ŠKODA VisionC dała nam pierwsze wskazówki, jak wyobrażać sobie wygląd przyszłych modeli ŠKODY. W jaki sposób nowa ŠKODA Fabia odzwierciedla rozwój stylistyki marki?

REKLAMA

Jozef Kabaň: Poprzez studium stylistyczne VisionC zademonstrowaliśmy, jak ŠKODA jest w stanie pogodzić doskonałą funkcjonalność z ekspresywnym, emocjonującym i wyraźnie zdefiniowanym designem.

Nowy kierunek designu to kolejny krok w rozwoju naszej marki, a nowa ŠKODA Fabia to pierwszy model komunikujący ten język stylistyczny. Inspirowana projektem ŠKODY VisionC, nowa Fabia jest bardziej charyzmatyczna, dynamiczna i sportowa.

Zobacz też: Test Skoda Rapid Spaceback 1.2 TSI 85 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czemu zdecydowano się zaszczepić w projekt więcej emocji?

Jozef Kabaň: Oczekiwania wobec marki i jej produktów z czasem zmieniają się, rozwijają. W ostatnich latach ŠKODA zapracowała sobie na wizerunek bezkonkurencyjnej w zakresie funkcjonalności i ilości miejsca we wnętrzu - zdecydowanie jest ponadprzeciętna. Jesteśmy przekonani, że teraz jest właściwy moment, by stworzyć silniejszą więź pomiędzy funkcjonalnością naszych samochodów a ekspresywnym, przejmującym wyglądem. Można powiedzieć, że tym sposobem wracamy do naszych korzeni: ŠKODA ma bogate tradycje w tworzeniu efektownych, wywołujących emocje samochodów, takich jak legendarna ŠKODA Popular Monte Carlo z lat trzydziestych. Dziś chcemy powrócić do tamtych sukcesów.

Czy większe skupienie się na emocjach przy projektowaniu nowej Fabii odbywało się kosztem ograniczenia praktycznych zalet?

Jozef Kabaň: Nie, wręcz przeciwnie! Pomimo tego zupełnie nowego celu - wzbudzania emocji - ŠKODA Fabia pozostaje więcej niż wierna swoim fundamentalnym zasadom: teraz jest przestronniejsza, praktyczniejsza, oszczędniejsza i ma więcej przemyślanych rozwiązań niż kiedykolwiek wcześniej.

Zobacz też: Test Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI L&K: nowe oblicze

Przy bardziej dynamicznym designie udało się nam zwiększyć ilość dostępnej przestrzeni w wielu ważnych miejscach. Bagażnik jest jeszcze większy - ma największą pojemność w swojej klasie. Kabina jest i szersza, i dłuższa. W dodatku, oferujemy teraz nawet dziesięć nowych przemyślanych rozwiązań, obejmującej technologię MirrorLink, umożliwiającą połączenie funkcjonalności smartfona i samochodu. Ponadto, ten kompaktowy model jest nawet o 17% ekonomiczniejszy niż poprzednik i został wyposażony w innowacyjne systemy bezpieczeństwa, znane dotychczas tylko z samochodów wyższych klas. Nasza nowa Fabia dowodzi, że emocje i praktyczność doskonale się uzupełniają.

Z punktu widzenia designu, co takiego szczególnego ma w sobie nowa ŠKODA Fabia?

Jozef Kabaň: Podczas opracowywania trzeciej generacji modelu Fabia chcieliśmy stworzyć bardziej sportowy samochód o wyrazistszym designie. Osiągnęliśmy młodzieńczy, świeży i nowoczesny samochód, który wyznacza nowe standardy w swoim segmencie na wielu polach.

Jakie techniki zostały wykorzystane, by osiągnąć tak imponujący efekt?

Jozef Kabaň: Po pierwsze, nadaliśmy nadwoziu bardziej zwartych proporcji. Nowa ŠKODA Fabia jest bardziej płaska i szersza niż wcześniej, dzięki czemu na ulicy wygląda dynamiczniej. Zwraca uwagę ostrymi krawędziami, czystymi liniami i krystalicznymi motywami designerskimi. To pozwoliło nam na uzyskanie większych kontrastów i efektownej gry świateł oraz cieni. Wszystko to składa się na bardziej śmiały, prawdziwie unikatowy samochód.

Fabia wydaje się dużo bardziej pewna siebie niż do tej pory. Czy to zasługa tylko tych nowych proporcji?

Jozef Kabaň: Nie tylko ich. Spójrzmy na przykład na przód: zaprojektowaliśmy przedni wlot powietrza i szerokie, precyzyjnie wycięte światła tak, by ich wygląd niósł silniejszy przekaz. Samochód wygląda przez to na szerszy. Efekt ten umacnia także podkreślająca moc rzeźba maski i towarzyszące głównym reflektorom - jeszcze bardziej wzmacniające optyczny efekt - światła przeciwmgielne. Czysty, oparty na horyzontalnych liniach wygląd tyłu to swoista demonstracja siły tego samochodu. Imponująca linia boczna z ostrym, wysoko poprowadzonym przetłoczeniem wzdłuż całego boku sprawia, że z tej strony Fabia prezentuje się jeszcze dynamiczniej.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Coraz więcej Klientów pragnie, by ich samochody były niepowtarzalne. Co nowa ŠKODA Fabia ma im do zaoferowania?

Jozef Kabaň: Oferujemy teraz najwięcej możliwości indywidualizacji ŠKODY Fabia w historii tego modelu. Dostępnych jest aż piętnaście kolorów karoserii, które dodatkowo można urozmaicać wybierając niepowtarzalną kombinację kolorystyki dachu, kół i lusterek. Oferujemy trzy linie wyposażenia i niezliczoną ilość opcji wyposażenia wnętrza.

Jakie znaczenie mają krystaliczne motywy dla designu nowej Fabii?

Jozef Kabaň: ŠKODA jest bardzo dumna ze swojego czeskiego pochodzenia. Ostro wyrysowane linie, czyste kontury i precyzyjnie wycięte światła składają swoją formą hołd czeskim tradycjom sztuki wykonanej ze szkła. Od pierwszego spojrzenia na samochód, wybija się tu bardzo duża precyzja, z jaką został zrobiony, jak i wysoka jakość jego wykończenia. Szczególne wrażenie robią tutaj tylne światła.

Źródło: materiały prasowe Skoda

Skoda Fabia III
Skoda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA