REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
oprac. Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris
Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

W 2023 roku globalna sprzedaż wszystkich generacji Yarisa przekroczyła 10 mln egzemplarzy. A to pozwala stwierdzić, że model jest jednym z najważniejszych w gamie marki. Toyota nie ma jednak zamiaru spoczywać na laurach. Cały czas pracuje nad gamą Yarisa. Dlatego pojawił się miejski crossover Yaris Cross oraz hot-hatcha GR Yaris.

REKLAMA

Toyota Yaris 2024 Hybird 130. Model dostał 12 proc. więcej mocy

Yaris był pierwszym modelem w klasie miejskich aut z napędem hybrydowym. Teraz Toyota rozszerza gamę Yarisa Hybrid o nową hybrydę o większej mocy i lepszej dynamice, która łączy elementy napędu piątej generacji z obecnym układem. Dzięki zastosowaniu przekładni hybrydowej piątej generacji, napęd Toyoty zyskał większą moc i ma wyższy moment obrotowy. Nowa przekładnia oraz większy i mocniejszy silnik elektryczny, a także ulepszenia oprogramowania układu sterowania mocą (PCU) przyczyniły się do wzrostu mocy o 12 proc. ze 116 do 130 koni mechanicznych. Wzrost momentu obrotowego też jest znaczący, bo aż o 30 proc. ze 141 do 185 Nm.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Te zmiany przekładają się nie tylko na szybsze przyspieszanie od 0 do 100 km/h, ale też na lepszą elastyczność auta, co jest ważne w trakcie wyprzedzania. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h o pół sekundy szybciej (9,2 s), krótszy jest też czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h (7,5 s). Zmiany te nie wpłynęły znacząco na emisje CO2. Yaris wciąż jest liderem segmentu z wynikiem 96-116 g/km. Wersje GR SPORT oraz Premiere Edition będą miały nowy hybrydowy napęd o nazwie Hybrid 130 w standardzie. Dotychczasowy układ o mocy 116 KM będzie oferowany w nowym Yarisie równolegle.

Ulepszone systemy bezpieczeństwa w Toyocie Yaris 2024

Toyota Yaris 2024 zyska też ulepszone systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania Toyota T-Mate, w tym najnowszą generację Toyota Safety Sense. Dzięki nowemu systemowi multimediów oraz modułowi transmisji danych (DCM) Toyota może aktualizować wybrane funkcje pakietu Toyota Safety Sense oraz multimediów over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie. Pliki zostaną pobrane w trakcie jazdy, a kierowca wybierze moment, w którym dokonać instalacji nowego oprogramowania.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

Dzięki nowej kamerze oraz nowym radarom o lepszych parametrach zwiększyła się liczba wykrywanych niebezpiecznych sytuacji. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) może teraz wykryć potencjalne zderzenie czołowe, a także precyzyjniej wykrywa pieszych, rowerzystów czy motocyklistów. Nową funkcją Toyota Safety Sense jest tłumienie przyspieszenia, które włączy się w sytuacji zagrożenia zderzeniem z poprzedzającym autem. Wspomaganie hamowania zapewnia łagodne zwalnianie, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia w związku z wolniej jadącym poprzedzającym autem lub zbliżając się do zakrętu. Drugim elementem jest wspomaganie kierowania, które rozpoznaje zakręty i pomaga wykonać płynny manewr.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy układ Emergency Driving Stop System (EDSS) pomoże, gdy kierowca zasłabnie, o ile aktywowany jest układ LTA. Jeśli system wykryje, że przez określony czas kierowca nie wykonał żadnego ruchu kierownicą, nie dotykał hamulca i pedału przyspieszenia, włączy ostrzeżenie dźwiękowe. Jeśli nadal nie będzie reakcji, auto bezpiecznie się zatrzyma, włączy światła awaryjne, a drzwi zostaną odblokowane.

Nowe zegary i cyfrowy klucz. Innowacje w Yarisie 2024

Nowa Toyota Yaris zyska nowe wyświetlacze przed kierowcą oraz systemu multimedialnego wraz z nowymi funkcjami. Cyfrowe zegary w zależności od wersji mają rozmiar 7 cali lub 12,3 cala, a ekran systemu multimediów ma przekątną 9 lub 10,5 cala – w obu przypadkach to największe wyświetlacze w tym segmencie. System multimedialny Toyota Smart Connect ma nawigację w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym. Częścią systemu jest inteligentny asystent głosowy, który reaguje na komendę "Hej Toyota" i rozumie naturalną mowę ludzką. Np. słowa "Hej Toyota, jest mi zimno" spowodują podniesienie temperatury w układzie klimatyzacji.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Nowy Yaris jest pierwszym modelem, w którym dostępnym będzie cyfrowy kluczyk. Połączony z aplikacją MyT da dostęp do auta aż pięciu użytkownikom przy pomocy ich smartfonów. Początek rezerwacji online nowego Yarisa zaplanowano na lipiec.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA