REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

oprac. Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris
Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

W 2023 roku globalna sprzedaż wszystkich generacji Yarisa przekroczyła 10 mln egzemplarzy. A to pozwala stwierdzić, że model jest jednym z najważniejszych w gamie marki. Toyota nie ma jednak zamiaru spoczywać na laurach. Cały czas pracuje nad gamą Yarisa. Dlatego pojawił się miejski crossover Yaris Cross oraz hot-hatcha GR Yaris.

REKLAMA

Toyota Yaris 2024 Hybird 130. Model dostał 12 proc. więcej mocy

Yaris był pierwszym modelem w klasie miejskich aut z napędem hybrydowym. Teraz Toyota rozszerza gamę Yarisa Hybrid o nową hybrydę o większej mocy i lepszej dynamice, która łączy elementy napędu piątej generacji z obecnym układem. Dzięki zastosowaniu przekładni hybrydowej piątej generacji, napęd Toyoty zyskał większą moc i ma wyższy moment obrotowy. Nowa przekładnia oraz większy i mocniejszy silnik elektryczny, a także ulepszenia oprogramowania układu sterowania mocą (PCU) przyczyniły się do wzrostu mocy o 12 proc. ze 116 do 130 koni mechanicznych. Wzrost momentu obrotowego też jest znaczący, bo aż o 30 proc. ze 141 do 185 Nm.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Te zmiany przekładają się nie tylko na szybsze przyspieszanie od 0 do 100 km/h, ale też na lepszą elastyczność auta, co jest ważne w trakcie wyprzedzania. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h o pół sekundy szybciej (9,2 s), krótszy jest też czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h (7,5 s). Zmiany te nie wpłynęły znacząco na emisje CO2. Yaris wciąż jest liderem segmentu z wynikiem 96-116 g/km. Wersje GR SPORT oraz Premiere Edition będą miały nowy hybrydowy napęd o nazwie Hybrid 130 w standardzie. Dotychczasowy układ o mocy 116 KM będzie oferowany w nowym Yarisie równolegle.

Ulepszone systemy bezpieczeństwa w Toyocie Yaris 2024

Toyota Yaris 2024 zyska też ulepszone systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania Toyota T-Mate, w tym najnowszą generację Toyota Safety Sense. Dzięki nowemu systemowi multimediów oraz modułowi transmisji danych (DCM) Toyota może aktualizować wybrane funkcje pakietu Toyota Safety Sense oraz multimediów over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie. Pliki zostaną pobrane w trakcie jazdy, a kierowca wybierze moment, w którym dokonać instalacji nowego oprogramowania.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

Dzięki nowej kamerze oraz nowym radarom o lepszych parametrach zwiększyła się liczba wykrywanych niebezpiecznych sytuacji. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) może teraz wykryć potencjalne zderzenie czołowe, a także precyzyjniej wykrywa pieszych, rowerzystów czy motocyklistów. Nową funkcją Toyota Safety Sense jest tłumienie przyspieszenia, które włączy się w sytuacji zagrożenia zderzeniem z poprzedzającym autem. Wspomaganie hamowania zapewnia łagodne zwalnianie, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia w związku z wolniej jadącym poprzedzającym autem lub zbliżając się do zakrętu. Drugim elementem jest wspomaganie kierowania, które rozpoznaje zakręty i pomaga wykonać płynny manewr.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy układ Emergency Driving Stop System (EDSS) pomoże, gdy kierowca zasłabnie, o ile aktywowany jest układ LTA. Jeśli system wykryje, że przez określony czas kierowca nie wykonał żadnego ruchu kierownicą, nie dotykał hamulca i pedału przyspieszenia, włączy ostrzeżenie dźwiękowe. Jeśli nadal nie będzie reakcji, auto bezpiecznie się zatrzyma, włączy światła awaryjne, a drzwi zostaną odblokowane.

Nowe zegary i cyfrowy klucz. Innowacje w Yarisie 2024

Nowa Toyota Yaris zyska nowe wyświetlacze przed kierowcą oraz systemu multimedialnego wraz z nowymi funkcjami. Cyfrowe zegary w zależności od wersji mają rozmiar 7 cali lub 12,3 cala, a ekran systemu multimediów ma przekątną 9 lub 10,5 cala – w obu przypadkach to największe wyświetlacze w tym segmencie. System multimedialny Toyota Smart Connect ma nawigację w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym. Częścią systemu jest inteligentny asystent głosowy, który reaguje na komendę "Hej Toyota" i rozumie naturalną mowę ludzką. Np. słowa "Hej Toyota, jest mi zimno" spowodują podniesienie temperatury w układzie klimatyzacji.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Nowy Yaris jest pierwszym modelem, w którym dostępnym będzie cyfrowy kluczyk. Połączony z aplikacją MyT da dostęp do auta aż pięciu użytkownikom przy pomocy ich smartfonów. Początek rezerwacji online nowego Yarisa zaplanowano na lipiec.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA