REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

oprac. Kuba Brzeziński
Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris
Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

W 2023 roku globalna sprzedaż wszystkich generacji Yarisa przekroczyła 10 mln egzemplarzy. A to pozwala stwierdzić, że model jest jednym z najważniejszych w gamie marki. Toyota nie ma jednak zamiaru spoczywać na laurach. Cały czas pracuje nad gamą Yarisa. Dlatego pojawił się miejski crossover Yaris Cross oraz hot-hatcha GR Yaris.

REKLAMA

Toyota Yaris 2024 Hybird 130. Model dostał 12 proc. więcej mocy

Yaris był pierwszym modelem w klasie miejskich aut z napędem hybrydowym. Teraz Toyota rozszerza gamę Yarisa Hybrid o nową hybrydę o większej mocy i lepszej dynamice, która łączy elementy napędu piątej generacji z obecnym układem. Dzięki zastosowaniu przekładni hybrydowej piątej generacji, napęd Toyoty zyskał większą moc i ma wyższy moment obrotowy. Nowa przekładnia oraz większy i mocniejszy silnik elektryczny, a także ulepszenia oprogramowania układu sterowania mocą (PCU) przyczyniły się do wzrostu mocy o 12 proc. ze 116 do 130 koni mechanicznych. Wzrost momentu obrotowego też jest znaczący, bo aż o 30 proc. ze 141 do 185 Nm.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Te zmiany przekładają się nie tylko na szybsze przyspieszanie od 0 do 100 km/h, ale też na lepszą elastyczność auta, co jest ważne w trakcie wyprzedzania. Auto rozpędza się od 0 do 100 km/h o pół sekundy szybciej (9,2 s), krótszy jest też czas przyspieszenia od 80 do 120 km/h (7,5 s). Zmiany te nie wpłynęły znacząco na emisje CO2. Yaris wciąż jest liderem segmentu z wynikiem 96-116 g/km. Wersje GR SPORT oraz Premiere Edition będą miały nowy hybrydowy napęd o nazwie Hybrid 130 w standardzie. Dotychczasowy układ o mocy 116 KM będzie oferowany w nowym Yarisie równolegle.

Ulepszone systemy bezpieczeństwa w Toyocie Yaris 2024

Toyota Yaris 2024 zyska też ulepszone systemy wsparcia kierowcy podczas jazdy i parkowania Toyota T-Mate, w tym najnowszą generację Toyota Safety Sense. Dzięki nowemu systemowi multimediów oraz modułowi transmisji danych (DCM) Toyota może aktualizować wybrane funkcje pakietu Toyota Safety Sense oraz multimediów over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie. Pliki zostaną pobrane w trakcie jazdy, a kierowca wybierze moment, w którym dokonać instalacji nowego oprogramowania.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

Dzięki nowej kamerze oraz nowym radarom o lepszych parametrach zwiększyła się liczba wykrywanych niebezpiecznych sytuacji. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) może teraz wykryć potencjalne zderzenie czołowe, a także precyzyjniej wykrywa pieszych, rowerzystów czy motocyklistów. Nową funkcją Toyota Safety Sense jest tłumienie przyspieszenia, które włączy się w sytuacji zagrożenia zderzeniem z poprzedzającym autem. Wspomaganie hamowania zapewnia łagodne zwalnianie, gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia w związku z wolniej jadącym poprzedzającym autem lub zbliżając się do zakrętu. Drugim elementem jest wspomaganie kierowania, które rozpoznaje zakręty i pomaga wykonać płynny manewr.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy układ Emergency Driving Stop System (EDSS) pomoże, gdy kierowca zasłabnie, o ile aktywowany jest układ LTA. Jeśli system wykryje, że przez określony czas kierowca nie wykonał żadnego ruchu kierownicą, nie dotykał hamulca i pedału przyspieszenia, włączy ostrzeżenie dźwiękowe. Jeśli nadal nie będzie reakcji, auto bezpiecznie się zatrzyma, włączy światła awaryjne, a drzwi zostaną odblokowane.

Nowe zegary i cyfrowy klucz. Innowacje w Yarisie 2024

Nowa Toyota Yaris zyska nowe wyświetlacze przed kierowcą oraz systemu multimedialnego wraz z nowymi funkcjami. Cyfrowe zegary w zależności od wersji mają rozmiar 7 cali lub 12,3 cala, a ekran systemu multimediów ma przekątną 9 lub 10,5 cala – w obu przypadkach to największe wyświetlacze w tym segmencie. System multimedialny Toyota Smart Connect ma nawigację w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym. Częścią systemu jest inteligentny asystent głosowy, który reaguje na komendę "Hej Toyota" i rozumie naturalną mowę ludzką. Np. słowa "Hej Toyota, jest mi zimno" spowodują podniesienie temperatury w układzie klimatyzacji.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Nowy Yaris jest pierwszym modelem, w którym dostępnym będzie cyfrowy kluczyk. Połączony z aplikacją MyT da dostęp do auta aż pięciu użytkownikom przy pomocy ich smartfonów. Początek rezerwacji online nowego Yarisa zaplanowano na lipiec.

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą, Toyota Yaris 2024 po liftingu, lifting Toyoty Yaris

Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

Materiały prasowe Toyota

 

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

REKLAMA

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

KGP: 97 506 interwencji, 260 wypadków drogowych, 13 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 97 506 interwencji. Byli wzywani do 260 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

REKLAMA