Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...
REKLAMA
REKLAMA
- Nowa Tacoma powstała na platformie GA-F
- Toyota Tacoma 2024 będzie też hybrydowa. Mocno hybrydowa!
- Toyota Tacoma Trailhunter. Terenowo zmodyfikowany pick-up
- Czy Toyota Tacoma trafi do Polski?
Toyota Tacoma to pick-up średniej wielkości, który od dwóch dekad należy do najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie. Na rok modelowy 2024 Toyota przygotowała zupełnie nową generację swojego bestsellera. A zmiany są naprawdę gruntowne.
REKLAMA
Nowa Tacoma powstała na platformie GA-F
Nowa Tacoma została zaprojektowana przez amerykańskie CALTY Design Center z myślą o tamtejszym rynku. Podstawą do budowy auta stała się platforma GA-F, która należy do rodziny Toyota New Global Architecture (TNGA). Pick-up dzieli ją z modelami Tundra, Sequoia, Land Cruiser czy Lexus LX. To jednak dopiero początek informacji. Samochód oparto bowiem na stalowej ramie, a do tego inżynierowie poprawili sztywność nadwozia. Nowością – choć w europejskiej gamie aut może to brzmieć paradoksalnie – są także hamulce tarczowe w całej gamie oraz elektryczne wspomaganie kierownicy.
Nowa Toyota Tacoma 2024 będzie oferowana z napędem tylnej osi lub 4x4, a do tego dwoma rodzajami tylnej osi. Ponadto w zależności od wersji wyposażenia, Japończycy zastosują zmodyfikowane zawieszenie. To będzie zestrojone zgodnie z charakterem konkretnego modelu. Możliwości? Nowa Tacoma może pociągnąć przyczepę o masie do 2948 kg, a ładowność auta wynosi do 775 kg.
Toyota Tacoma 2024 będzie też hybrydowa. Mocno hybrydowa!
Toyota zaproponuje nabywcom nowej Tacomy dwie wersje napędowe. W pierwszej sercem pick-up`a stanie się turbodoładowany silnik z linii I-FROCE o pojemności 2,4 litra. Zaoferuje on 231 koni mechanicznych mocy w wariancie bazowym i 274 lub 282 konie w wersji wzmocnionej. Mocniejsza będzie konfigurowana z manualną, sześciobiegową skrzynią (274 KM) lub automatyczną, ośmiobiegową przekładnią (282 KM).
Nowością w palecie stanie się jednostka hybrydowa I-FORCE MAX. W jej przypadku nowa Tacoma 2024 będzie czerpać napęd z 2,4-litrowego silnika spalinowego połączonego z silnikiem elektrycznym o mocy 49 koni mechanicznych. Układ zostanie wyposażony także w ośmiobiegową przekładnię oraz baterię niklowo-wodorkową o pojemności 1,87 kWh. Hybrydowa Tacoma I-FORCE MAX dostarczy na drogę aż 331 koni. Maksymalny moment obrotowy jednostki napędowej to aż 630 Nm. To prawie dwukrotnie więcej, niż w przypadku silnika V6 w obecnej generacji.
Toyota Tacoma Trailhunter. Terenowo zmodyfikowany pick-up
Samochody terenowe Toyoty od lat cieszą się popularnością. Dlatego do gamy Tacomy dołączy nowa wersja Trailhunter, stworzona z myślą o miłośnikach podróży po bezdrożach w trudnym terenie.
Toyota Tacoma Trailhunter ma zmodyfikowane zawieszenie, które zwiększa prześwit i jeszcze lepiej radzi sobie w terenie, 33-calowe opony Goodyear Territory R/T, stalowy tylny zderzak, a także specjalną konstrukcję bagażnika od ARB, pozwalającą na montaż namiotu, zadaszenia czy przenośnego prysznica. Auto ma specjalne osłony, które chronią podzespoły przed uszkodzeniami w terenie. Z przodu w oczy rzuca się grill z pomalowanym na brązowo napisem TOYOTA, który nawiązuje do legendarnych terenówek marki, 20-calowa listwa świetlna ze światłami przeciwmgielnymi, a także przeniesiony na słupek A wlot powietrza.
Czy Toyota Tacoma trafi do Polski?
Toyota Tacoma czwartej generacji trafi do sprzedaży pod koniec roku, a wersje hybrydowe z napędem I-FORCE MAX będą dostępne na początku 2024 roku. Niestety samochód nie będzie oferowany na polskim rynku.
Zobacz także: Pick-up
REKLAMA
REKLAMA