REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Michelin upowszechnia patent „komunikujących się” opon

Subskrybuj nas na Youtube
Opony Michelin z chipem RFID.
Opony Michelin z chipem RFID.
Michelin

REKLAMA

REKLAMA

Michelin w trosce o poprawę bezpieczeństwa na drogach zdecydował się bezpłatnie udostępnić patenty odnoszące się do technologii RFID.

Michelin zdecydował się bezpłatnie upowszechnić wszystkie swoje patenty związane z technologią RFID1. W przypadku opon ciężarowych i autobusowych z zamontowanymi  chipami RFID z systemem zdalnego pomiaru ciśnienia TPMS wystarczy, że kierowca przejdzie obok pojazdu, by za pomocą elektronicznego czytnika zebrać kompletne i wiarygodne dane z systemu TMPS.

REKLAMA

Chip RFID - błyskawiczna kontrola ciśnienia w oponach

Badania wykazały, że sprawdzenie ciśnienia i stanu opon w autobusie lub ciężarówce zajmuje średnio 15 minut. Wyposażając opony w chipy RFID, można zredukować ten czas do minimum. Jest to możliwe dzięki utworzeniu elektronicznego „łącza” między oponą a systemem odbioru oraz przetwarzaniu danych dotyczących jej parametrów.

Zobacz też: MICHELIN Pilot Super Sport - opona dla sportowych aut

Testy chipu RFID

Dzięki zamontowanym w oponach autobusowych i ciężarowych chipom RFID czujniki TPMS zdalnie odczytują temperaturę i ciśnienie, co pozwala na stały monitoring kluczowych czynników wpływających na bezpieczeństwo opon. Zdalne odczytywanie najważniejszych parametrów opony wyposażonych w chipy RFID pokazało, że technologia ta może poprawić kontrolę opon w trakcie ich użytkowania.

Michelin upowszechni bezpłatnie swój patent, by w trosce o poprawę bezpieczeństwa przyspieszyć wprowadzenia międzynarodowego standardu technologii  RFID.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Wierzymy, że najważniejszym czynnikiem wspierającym szersze zastosowanie tej technologii w sektorze transportowym jest stworzenie międzynarodowego standardu. Krok, który wykonaliśmy, powinien nas przybliżyć do osiągnięcia tego celu” – mówi Terry Gettys, szef Działu Badań i Rozwoju Michelin. „Podczas ubiegłorocznych Igrzysk Olimpijskich w Londynie opony Michelin wyposażone w chipy RFID były wykorzystywane w miejskich autobusach, aby poprawić bezpieczeństwo i efektywność operacyjną” – dodaje Terry Gettys.

Zobacz też: Jaki jest prawidłowy poziom ciśnienia w oponach i jak często kontrolować ciśnienie?

RFID w liczbach:

  • 0,2 – waga chipu RFID w gramach
  • 5 – długość chipu RFID z anteną w centymetrach
  • 7 – liczba lat poświęconych przez Michelin na opracowanie, przetestowanie i potwierdzenie skuteczności nowej technologii
  • 20 – liczba wniosków rodzin patentowych złożonych przez Michelin w związku z innowacją
  • 50 000 – liczba opon z chipami RFID wyprodukowanych przez Michelin na potrzeby testowe
  • 6 miliardów – łączna liczba kilometrów przejechanych na oponach Michelin z technologią RFID w celu ostatecznej weryfikacji innowacji

Polityka patentowa FRAND2 przyjęta przez Michelin zakłada wzajemność ze strony innych podmiotów zaangażowanych w tworzenie jednolitego międzynarodowego standardu technologii RFID.

Zobacz też: Ciśnienie w oponach sprawdzaj na zimno

 1Radio Frequency IDentification - przesył danych drogą radiową

2FRAND – Fair, Reasonable And Non-Discriminatory (uczciwy, rozsądny i niedyskryminujący)

Michelin RFID opony
Michelin
Michelin RFID opony
Michelin
Michelin RFID opony
Michelin
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA