Nowy Mercedes-Benz E
REKLAMA
REKLAMA
Mercedes Benz E 2013 - zamiany w nadwoziu
Nabywcy nowego Mercedesa E mogą teraz wybierać spośród dwóch pakietów stylizacyjnych - bardziej klasyczne - standardowa i Elegance oraz Avantgarde okraszona bardziej sportowym sznytem.
REKLAMA
Całkowicie przeprojektowany został przedni pas. Zintegrowane lampy spajają teraz wszystkie funkcje pod wspólnym kloszem, ale ich świetlny autograf nadal oddaje typowy dla Klasy E, "czterooki" wygląd. Światła mijania i światła do jazdy dziennej standardowo zaopatrzone są częściowo w diody LED, a w pełni LED-owe oświetlenie po raz pierwszy dostępne jest w opcji. Zmodyfikowano również przedni zderzak, maskę oraz błotniki. Z tyłu zmianom poddano tylne lampy i zderzak.
Zobacz też: Mercedes SLS AMG Black Series: prawie jak wyścigowe GT3
Mercedes Benz E 2013 - zamiany we wnętrzu
REKLAMA
Modernizacja objęła również elementy wnętrza. Zmieniono kokpit, przeprojektowano środkową konsolę. Jest teraz pozbawiona dźwigni zmiany biegów. E-Klasę wyposażono w nową, multifunkcyjną kierownicę z selektorem Direct Select i łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią). Nowością jest dwuczęściowe wykończenie, biegnące przez całą deskę rozdzielczą. Do wyboru są elementy wzorowane na aluminium lub drewnie, niezależnie od linii wyposażenia. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz.
Wprowadzenie przez Mercedes-Benz systemów PRE-SAFE® oraz DISTRONIC PLUS połączyło w jedno komfort i bezpieczeństwo. Projektanci ze Stuttgartu określają to mianem "intelligent drive". W nowej Klasie E swoją premierę świętuje cała gama nowych lub zoptymalizowanych systemów wspomagania wprost z najnowszej generacji Klasy S. Są to m.in.
Zobacz też: Nowe papamobile dla Benedykta XVI
Mercedes Benz E 2013 - nowe jednostki napędowe
Nowością jest poszerzenie palety benzynowych silników BlueDIRECT o 4-cylindrowe jednostki ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa z przełomową technologią, zastosowaną już w ostatniej generacji 6- i 8-cylindrowych agregatów Mercedes-Benz. Wykorzystują one piezoelektryczne wtryskiwacze, turbodoładowanie, regulację wałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a także pompę oleju ze sterowaniem na żądanie. Po raz pierwszy 4-cylindrowe jednostki otrzymały koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych i łożyskami tocznymi oraz odłączaną pompę wody.
Silnik jako pierwszy na świecie wykorzystuje również warstwowy proces spalania w połączeniu z turbodoładowaniem i wysokociśnieniowym układem recyrkulacji spalin, co przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.
Nowością jest także 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maską modelu E 400 - po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem, który również spełnia normę Euro VI.
Zobacz też: Pakiet R-Line dla Volkswagena CC jest już dostępny
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.