REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi RS6 Avant 2013 - dane techniczne i wyposażenie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Nowy model Audi RS6 nie będzie mógł poszczycić się tytułem najmocniejszego kombi świata tak jak było to w przypadku jego poprzednika. Co ciekawe, mniejsza moc silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi auta. Te mają być jeszcze lepsze niż w II-generacji RS6.

Sercem topowego modelu Audi A6 jest zmodernizowana jednostka 4.0 TFSI pracująca dotąd pod maską takich sportowych aut z Ingolstadt jak Audi S6, S6 Avant, S7 Sportback i S8. W przypadku Audi RS6 silnik z podwójnym turbodoładowaniem wykorzystującym technologię Twin-scroll generuje najwyższą moc z nich wszystkich - 560KM w zakresie od 5700 do 6700 obr./min. Obie turbosprężarki zamontowano wraz z chłodnicą międzystopniową, w wewnętrznym kącie pomiędzy rzędami cylindrów, ułożonymi w kształt litery V. Strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz, a strona ssąca na zewnątrz. Rozwiązanie to umożliwia kompaktową konstrukcję silnika i krótkie drogi dolotowe gazów, cechujące się minimalnymi stratami.

REKLAMA

REKLAMA

Osiągi nowego Audi RS6 Avant 2013

Mocnym punktem nowego silnika jest wysoki moment obrotowy wynoszący 700 Nm, który dostępny jest stale w zakresie 1750 a 5500 obr./min. W rezultacie, mimo że moc silnika uległa obniżeniu przyspieszenie 0-100km/h wynosi 3,9 s a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250km/h. Opcjonalny pakiet Dynamic pozwala na osiąganie prędkości 280 km/h, a pakiet Dynamic plus umożliwia jazdę nawet z prędkością 305 km/h. Średnie spalanie wg producenta ma kształtować się na poziomie 9,8 l/100km.

Jednostka napędowa wykorzystuje też technologię „Cylinder On Demand”, która pozwala na odłączanie wybranych cylindrów. Przy małym i średnim obciążeniu silnika oraz niskiej liczbie obrotów, zamyka on zawory wlotowe i wylotowe 2-, 3-, 5- i 8-go cylindra. Do chwili wciśnięcia gazu przez kierowcę jednostka pracuje jak silnik 4-cylindrowy, natomiast sam moment przełączenia trybu pracy silnika jest niezauważalny dla niego.

Zobacz też: Mercedes SLS AMG Black Series: prawie jak wyścigowe GT3

Przeniesienie napędu Audi RS6 2013

Jednostka napędowa współpracuje z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic o 8-miu przełożeniach. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro z selektywnym rozkładem napędu między kołami, jest samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Jego temperaturę reguluje chłodnica olejowa. Montowany na życzenie klienta, sportowy mechanizm różnicowy może płynnie rozdzielać siły między tylnymi kołami, zwiększając w ten sposób zwinność i stabilność pojazdu.

REKLAMA

Dwa rodzaje zawieszenia Audi RS6 Avant 2013

Nowe RS6 Avant jest pierwszym modelem Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptiveair suspension, które obniża pojazd o 20 mm w stosunku do normalnej wersji. Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego RS6 adaptiveair suspension, dostępne jest sztywniejsze zawieszenie sportowe plus, z systemem dynamicznej kontroli jazdy DynamicRide Control (DRC). W tym rozwiązaniu zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Układ hamulcowy Audi RS6 Avant 2013

Specjalnie do tego modelu dostępny jest odpowiedni układ hamulcowy. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 390 mm. Obejmują je lakierowane na czarno sześciotłoczkowe zaciski. Jako opcja dostępne będą ceramiczne tarcze hamulcowe, wzmocnione włóknem węglowym, o średnicy 420 mm.

Nadwozie Audi RS6 Avant 2013

Karoserię Audi RS6 Avant w ok. 20 procentach wykonano z aluminium, a wiele komponentów zrobionych jest  z wysokiej jakości stopów stali. Nowe Audi RS6 Avant waży o blisko 100 kg mniej niż jego poprzednik. Osoby, którym zależy na dużym bagażniku powinny być usatysfakcjonowane - maksymalnie pomieści on do 1680 litrów bagażu.

Z zewnątrz nowe RS6 odróżnimy po czarnej, lakierowanej na wysoki połysk osłonie chłodnicy z przodu pojazdu, elementach poszerzających błotniki i progi oraz po dużym spoilerze na dachu pojazdu. Z tyłu auta uwagę przykuwa dyfuzor i dwie duże, eliptyczne końcówki rur wydechowych. Oprócz tego dostępne będą dwa alternatywne pakiety stylistyczne, Aluminium matt i Carbon (inny kształt spoilera zderzaka przedniego, jak i dyfuzora)

Zobacz też: Seat Ibiza Cupra po raz trzeci!

Wnętrze Audi RS6 Avant 2013

Zmiany objęły także wnętrze nowego Audi RS6 Avant. Kluczyk, trójramienna wielofunkcyjna kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem, podświetlane listwy progowe oraz wyświetlacze systemu MMI i systemu informacji kierowcy (FIS) ozdobiono emblematami RS. Każdy model posiada sportowe fotele RS wykonane ze skóry i Alcantary, z wyraźnie wyprofilowanymi bokami, zintegrowanymi zagłówkami i emblematami RS 6

Zobacz też: Toyota GT86: dane techniczne, cennik i wyposażenie

Nowością w RS6 jest optyczny sygnał informujący o konieczności przełączenia biegu. Informacja o rosnącej liczbie obrotów wyświetlana jest na wskaźniku przy pomocy skali zakresowej w kolorze zielonym. Gdy liczba obrotów bliska jest wartości granicznej, zakres zmienia kolor na czerwony i pulsuje. Nie zabrakło także wskaźników od aktualnie wybranego biegu, ciśnienia powietrza w oponach, wskaźnika temperatury oleju oraz elektronicznego wskaźnika prędkości.

Tylną kanapę zastąpią dwa sportowe fotele. Jeśli klient zechce, może zamówić tylną kanapę z trzema siedziskami.

W kwestii wyposażenia wpływającego na komfort podróży warto wspomnieć o zaawansowanym systemie audio Bang&Olufsen Advanced Sound , które składa się z 15 głośników o łącznej mocy 1200W. Oprócz tego Audi oferuje dostęp do internetu poprzez usługę Audi connect wraz z obsługą urządzeń poprzez Bluetooth.

Cena nowego modelu nie została jeszcze oficjalnie podana.

Źródło: Audi

Silnik Audi RS6 o mocy 560KM to najmocniejsza wersja jednostki 4.0 TFSI.
Audi
Audi RS6 bok
Audi RS6 tył tor
Audi
Audi RS6 wnętrze
Audi
Audi RS6 na torze
Audi
Audi RS6 tylna kanapa
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA