REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi RS6 Avant 2013 - dane techniczne i wyposażenie

REKLAMA

REKLAMA

Nowy model Audi RS6 nie będzie mógł poszczycić się tytułem najmocniejszego kombi świata tak jak było to w przypadku jego poprzednika. Co ciekawe, mniejsza moc silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi auta. Te mają być jeszcze lepsze niż w II-generacji RS6.

Sercem topowego modelu Audi A6 jest zmodernizowana jednostka 4.0 TFSI pracująca dotąd pod maską takich sportowych aut z Ingolstadt jak Audi S6, S6 Avant, S7 Sportback i S8. W przypadku Audi RS6 silnik z podwójnym turbodoładowaniem wykorzystującym technologię Twin-scroll generuje najwyższą moc z nich wszystkich - 560KM w zakresie od 5700 do 6700 obr./min. Obie turbosprężarki zamontowano wraz z chłodnicą międzystopniową, w wewnętrznym kącie pomiędzy rzędami cylindrów, ułożonymi w kształt litery V. Strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz, a strona ssąca na zewnątrz. Rozwiązanie to umożliwia kompaktową konstrukcję silnika i krótkie drogi dolotowe gazów, cechujące się minimalnymi stratami.

REKLAMA

Osiągi nowego Audi RS6 Avant 2013

REKLAMA

Mocnym punktem nowego silnika jest wysoki moment obrotowy wynoszący 700 Nm, który dostępny jest stale w zakresie 1750 a 5500 obr./min. W rezultacie, mimo że moc silnika uległa obniżeniu przyspieszenie 0-100km/h wynosi 3,9 s a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250km/h. Opcjonalny pakiet Dynamic pozwala na osiąganie prędkości 280 km/h, a pakiet Dynamic plus umożliwia jazdę nawet z prędkością 305 km/h. Średnie spalanie wg producenta ma kształtować się na poziomie 9,8 l/100km.

Jednostka napędowa wykorzystuje też technologię „Cylinder On Demand”, która pozwala na odłączanie wybranych cylindrów. Przy małym i średnim obciążeniu silnika oraz niskiej liczbie obrotów, zamyka on zawory wlotowe i wylotowe 2-, 3-, 5- i 8-go cylindra. Do chwili wciśnięcia gazu przez kierowcę jednostka pracuje jak silnik 4-cylindrowy, natomiast sam moment przełączenia trybu pracy silnika jest niezauważalny dla niego.

Zobacz też: Mercedes SLS AMG Black Series: prawie jak wyścigowe GT3

Przeniesienie napędu Audi RS6 2013

Jednostka napędowa współpracuje z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic o 8-miu przełożeniach. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro z selektywnym rozkładem napędu między kołami, jest samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Jego temperaturę reguluje chłodnica olejowa. Montowany na życzenie klienta, sportowy mechanizm różnicowy może płynnie rozdzielać siły między tylnymi kołami, zwiększając w ten sposób zwinność i stabilność pojazdu.

Dwa rodzaje zawieszenia Audi RS6 Avant 2013

Nowe RS6 Avant jest pierwszym modelem Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptiveair suspension, które obniża pojazd o 20 mm w stosunku do normalnej wersji. Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego RS6 adaptiveair suspension, dostępne jest sztywniejsze zawieszenie sportowe plus, z systemem dynamicznej kontroli jazdy DynamicRide Control (DRC). W tym rozwiązaniu zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Układ hamulcowy Audi RS6 Avant 2013

Specjalnie do tego modelu dostępny jest odpowiedni układ hamulcowy. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 390 mm. Obejmują je lakierowane na czarno sześciotłoczkowe zaciski. Jako opcja dostępne będą ceramiczne tarcze hamulcowe, wzmocnione włóknem węglowym, o średnicy 420 mm.

Nadwozie Audi RS6 Avant 2013

REKLAMA

Karoserię Audi RS6 Avant w ok. 20 procentach wykonano z aluminium, a wiele komponentów zrobionych jest  z wysokiej jakości stopów stali. Nowe Audi RS6 Avant waży o blisko 100 kg mniej niż jego poprzednik. Osoby, którym zależy na dużym bagażniku powinny być usatysfakcjonowane - maksymalnie pomieści on do 1680 litrów bagażu.

Z zewnątrz nowe RS6 odróżnimy po czarnej, lakierowanej na wysoki połysk osłonie chłodnicy z przodu pojazdu, elementach poszerzających błotniki i progi oraz po dużym spoilerze na dachu pojazdu. Z tyłu auta uwagę przykuwa dyfuzor i dwie duże, eliptyczne końcówki rur wydechowych. Oprócz tego dostępne będą dwa alternatywne pakiety stylistyczne, Aluminium matt i Carbon (inny kształt spoilera zderzaka przedniego, jak i dyfuzora)

Zobacz też: Seat Ibiza Cupra po raz trzeci!

Wnętrze Audi RS6 Avant 2013

Zmiany objęły także wnętrze nowego Audi RS6 Avant. Kluczyk, trójramienna wielofunkcyjna kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem, podświetlane listwy progowe oraz wyświetlacze systemu MMI i systemu informacji kierowcy (FIS) ozdobiono emblematami RS. Każdy model posiada sportowe fotele RS wykonane ze skóry i Alcantary, z wyraźnie wyprofilowanymi bokami, zintegrowanymi zagłówkami i emblematami RS 6

Zobacz też: Toyota GT86: dane techniczne, cennik i wyposażenie

Nowością w RS6 jest optyczny sygnał informujący o konieczności przełączenia biegu. Informacja o rosnącej liczbie obrotów wyświetlana jest na wskaźniku przy pomocy skali zakresowej w kolorze zielonym. Gdy liczba obrotów bliska jest wartości granicznej, zakres zmienia kolor na czerwony i pulsuje. Nie zabrakło także wskaźników od aktualnie wybranego biegu, ciśnienia powietrza w oponach, wskaźnika temperatury oleju oraz elektronicznego wskaźnika prędkości.

Tylną kanapę zastąpią dwa sportowe fotele. Jeśli klient zechce, może zamówić tylną kanapę z trzema siedziskami.

W kwestii wyposażenia wpływającego na komfort podróży warto wspomnieć o zaawansowanym systemie audio Bang&Olufsen Advanced Sound , które składa się z 15 głośników o łącznej mocy 1200W. Oprócz tego Audi oferuje dostęp do internetu poprzez usługę Audi connect wraz z obsługą urządzeń poprzez Bluetooth.

Cena nowego modelu nie została jeszcze oficjalnie podana.

Źródło: Audi

Silnik Audi RS6 o mocy 560KM to najmocniejsza wersja jednostki 4.0 TFSI.
Audi
Audi RS6 bok
Audi RS6 tył tor
Audi
Audi RS6 wnętrze
Audi
Audi RS6 na torze
Audi
Audi RS6 tylna kanapa
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

Przejścia sugerowane – dlaczego w Europie Zachodniej to standard a w Polsce wciąż rzadkość? Czas na uporządkowanie chaosu na drogach

W przestrzeni miejskiej, gdzie każdy fragment infrastruktury ma znaczenie, pojawia się coraz więcej znaków drogowych. W szczególności dotyczy to przejść dla pieszych, które w wielu miejscach są dosłownie „zasypane” oznaczeniami. Ale czy wszystkie są konieczne? Czym są przejścia sugerowane?

REKLAMA

KGP: 110 592 interwencji, 346 wypadków drogowych, 34 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 592 interwencji. Byli wzywani do 346 wypadków drogowych.

Paserzy na celowniku policji. W ostatniej akcji udało się odzyskać kilkadziesiąt aut

12 samochodów pochodzących z kradzieży i 11 kolejnych ze znamionami przerabiania. To bilans akcji pomorskich policjantów, którzy zatrzymali dwóch mężczyzn podejrzanych o paserstwo. W planach są kolejne akcje zwalczające przestępczość samochodową.

Zwolnij, bo się przejedziesz. Kampania społeczna o jeździe z nadmierną prędkością

Nadmierna prędkość jest powodem co piątego wypadku na drodze. Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna o przekraczaniu prędkości na drodze.

CANARD: Nowy odcinkowy pomiar prędkości i dwa nowe systemy RedLight już działają

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości oraz dwóch systemów RedLight.

REKLAMA

Rowerowa rewolucja czy utopijna wizja? Polskie miasta a inwestycje w infrastrukturę rowerową

Rowerowa infrastruktura w miastach: Rowerowa rewolucja czy utopijna wizja? Wraz z początkiem marca miasta w Polsce otwierają stacje rowerów publicznych, a samorządy chwalą się nowo wybudowanymi ścieżkami rowerowymi.

KGP: 102 782 interwencji, 285 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 102 782 interwencji. Byli wzywani do 285 wypadków drogowych.

REKLAMA