REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy model Audi RS6 nie będzie mógł poszczycić się tytułem najmocniejszego kombi świata tak jak było to w przypadku jego poprzednika. Co ciekawe, mniejsza moc silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi auta. Te mają być jeszcze lepsze niż w II-generacji RS6.

Sercem topowego modelu Audi A6 jest zmodernizowana jednostka 4.0 TFSI pracująca dotąd pod maską takich sportowych aut z Ingolstadt jak Audi S6, S6 Avant, S7 Sportback i S8. W przypadku Audi RS6 silnik z podwójnym turbodoładowaniem wykorzystującym technologię Twin-scroll generuje najwyższą moc z nich wszystkich - 560KM w zakresie od 5700 do 6700 obr./min. Obie turbosprężarki zamontowano wraz z chłodnicą międzystopniową, w wewnętrznym kącie pomiędzy rzędami cylindrów, ułożonymi w kształt litery V. Strona wydechowa głowic cylindrów znajduje się wewnątrz, a strona ssąca na zewnątrz. Rozwiązanie to umożliwia kompaktową konstrukcję silnika i krótkie drogi dolotowe gazów, cechujące się minimalnymi stratami.

REKLAMA

REKLAMA

Osiągi nowego Audi RS6 Avant 2013

Mocnym punktem nowego silnika jest wysoki moment obrotowy wynoszący 700 Nm, który dostępny jest stale w zakresie 1750 a 5500 obr./min. W rezultacie, mimo że moc silnika uległa obniżeniu przyspieszenie 0-100km/h wynosi 3,9 s a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250km/h. Opcjonalny pakiet Dynamic pozwala na osiąganie prędkości 280 km/h, a pakiet Dynamic plus umożliwia jazdę nawet z prędkością 305 km/h. Średnie spalanie wg producenta ma kształtować się na poziomie 9,8 l/100km.

Jednostka napędowa wykorzystuje też technologię „Cylinder On Demand”, która pozwala na odłączanie wybranych cylindrów. Przy małym i średnim obciążeniu silnika oraz niskiej liczbie obrotów, zamyka on zawory wlotowe i wylotowe 2-, 3-, 5- i 8-go cylindra. Do chwili wciśnięcia gazu przez kierowcę jednostka pracuje jak silnik 4-cylindrowy, natomiast sam moment przełączenia trybu pracy silnika jest niezauważalny dla niego.

Zobacz też: Mercedes SLS AMG Black Series: prawie jak wyścigowe GT3

Przeniesienie napędu Audi RS6 2013

Jednostka napędowa współpracuje z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic o 8-miu przełożeniach. Sercem stałego napędu na cztery koła quattro z selektywnym rozkładem napędu między kołami, jest samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. Jego temperaturę reguluje chłodnica olejowa. Montowany na życzenie klienta, sportowy mechanizm różnicowy może płynnie rozdzielać siły między tylnymi kołami, zwiększając w ten sposób zwinność i stabilność pojazdu.

REKLAMA

Dwa rodzaje zawieszenia Audi RS6 Avant 2013

Nowe RS6 Avant jest pierwszym modelem Audi, w którym seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptiveair suspension, które obniża pojazd o 20 mm w stosunku do normalnej wersji. Alternatywnie do zawieszenia pneumatycznego RS6 adaptiveair suspension, dostępne jest sztywniejsze zawieszenie sportowe plus, z systemem dynamicznej kontroli jazdy DynamicRide Control (DRC). W tym rozwiązaniu zastosowano sprężyny stalowe i amortyzatory o trójstopniowym zakresie regulacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Układ hamulcowy Audi RS6 Avant 2013

Specjalnie do tego modelu dostępny jest odpowiedni układ hamulcowy. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 390 mm. Obejmują je lakierowane na czarno sześciotłoczkowe zaciski. Jako opcja dostępne będą ceramiczne tarcze hamulcowe, wzmocnione włóknem węglowym, o średnicy 420 mm.

Nadwozie Audi RS6 Avant 2013

Karoserię Audi RS6 Avant w ok. 20 procentach wykonano z aluminium, a wiele komponentów zrobionych jest  z wysokiej jakości stopów stali. Nowe Audi RS6 Avant waży o blisko 100 kg mniej niż jego poprzednik. Osoby, którym zależy na dużym bagażniku powinny być usatysfakcjonowane - maksymalnie pomieści on do 1680 litrów bagażu.

Z zewnątrz nowe RS6 odróżnimy po czarnej, lakierowanej na wysoki połysk osłonie chłodnicy z przodu pojazdu, elementach poszerzających błotniki i progi oraz po dużym spoilerze na dachu pojazdu. Z tyłu auta uwagę przykuwa dyfuzor i dwie duże, eliptyczne końcówki rur wydechowych. Oprócz tego dostępne będą dwa alternatywne pakiety stylistyczne, Aluminium matt i Carbon (inny kształt spoilera zderzaka przedniego, jak i dyfuzora)

Zobacz też: Seat Ibiza Cupra po raz trzeci!

Wnętrze Audi RS6 Avant 2013

Zmiany objęły także wnętrze nowego Audi RS6 Avant. Kluczyk, trójramienna wielofunkcyjna kierownica ze spłaszczonym u dołu wieńcem, podświetlane listwy progowe oraz wyświetlacze systemu MMI i systemu informacji kierowcy (FIS) ozdobiono emblematami RS. Każdy model posiada sportowe fotele RS wykonane ze skóry i Alcantary, z wyraźnie wyprofilowanymi bokami, zintegrowanymi zagłówkami i emblematami RS 6

Zobacz też: Toyota GT86: dane techniczne, cennik i wyposażenie

Nowością w RS6 jest optyczny sygnał informujący o konieczności przełączenia biegu. Informacja o rosnącej liczbie obrotów wyświetlana jest na wskaźniku przy pomocy skali zakresowej w kolorze zielonym. Gdy liczba obrotów bliska jest wartości granicznej, zakres zmienia kolor na czerwony i pulsuje. Nie zabrakło także wskaźników od aktualnie wybranego biegu, ciśnienia powietrza w oponach, wskaźnika temperatury oleju oraz elektronicznego wskaźnika prędkości.

Tylną kanapę zastąpią dwa sportowe fotele. Jeśli klient zechce, może zamówić tylną kanapę z trzema siedziskami.

W kwestii wyposażenia wpływającego na komfort podróży warto wspomnieć o zaawansowanym systemie audio Bang&Olufsen Advanced Sound , które składa się z 15 głośników o łącznej mocy 1200W. Oprócz tego Audi oferuje dostęp do internetu poprzez usługę Audi connect wraz z obsługą urządzeń poprzez Bluetooth.

Cena nowego modelu nie została jeszcze oficjalnie podana.

Źródło: Audi

Silnik Audi RS6 o mocy 560KM to najmocniejsza wersja jednostki 4.0 TFSI.
Audi
Audi RS6 bok
Audi RS6 tył tor
Audi
Audi RS6 wnętrze
Audi
Audi RS6 na torze
Audi
Audi RS6 tylna kanapa
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA