Debiut nowego BMW M6
REKLAMA
REKLAMA
Nowe BMW M6, w dużej mierze bazujące na najnowszym BMW M5, diametralnie różni się od swojego poprzednika. Auto w wersji coupe jest dłuższe(o 27mm), wyższe (o 44mm) i szersze (o 2mm) od modelu E63 i posiada od niego znacznie większy rozstaw osi(o 76mm).
REKLAMA
Sylwetka nowego auta wzbogacona została o agresywnie zaprojektowane zderzaki z wyraźnie podkreślonymi wlotami powietrza, inne przetłoczenie dachu oraz pokrywy silnika i nowy wzór charakterystycznych dla aut BMW przednich „nerek".
Zobacz też: Nowy Hyundai Elantra Coupe
Istotne zmiany zaszły pod maską nowego BMW M6 gdzie miejsce pięciolitrowego silnika V10 o mocy 507KM zajęła jednostka z obecnego modelu M5. Silnik V8 o fabrycznym oznaczeniu S63Tu, podwójnym turbodoładowaniu i pojemności 4,4l, dysponuje maksymalną mocą 560KM dostępną w zakresie od 6-7 tys. obr./min. Moment obrotowy na poziomie 680Nm, jednostka uzyskuje w przedziale 1500-5750 obr./min. Za odpowiednie przenoszenie mocy na tylne koła odpowiada 7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów M DTC, nowy, aktywny dyferencjał oraz system Launch Control. Mimo zastosowania w wersji coupe konstrukcji dachu opartej na włóknach węglowych wzmacnianych plastikiem (Carbon Fibre-Reinforced Plastic) masa auta wzrosła o 140kg, przez co wersja F12 waży 1850kg a F13 aż 1925kg.
Zobacz też: Nowy Chevrolet Cruze kombi
Znaczny wzrost masy nowego BMW M6 nie przełożył się jednak negatywnie na osiągi auta. Coupe przyspiesza od 0-100km/h w czasie 4,2 sekundy (kabriolet o 0,1 dłużej) a sprint od 0-200km/h trwa 12,6 sekundy (13,1 sekund w przypadku kabrioletu). Maksymalna prędkość obu wersji jest ograniczona elektronicznie do 250km/h, jednak istnieje możliwość usunięcia tej blokady, przez co prędkość auta może wzrosnąć do 305km/h. Oprócz lepszych osiągów nowe BMW M6 powinno spalać znacznie mniej paliwa od swojego poprzednika. Wg danych producenta średnie spalanie dla wersji coupe ma wynosić 9,9 l/100km (o 4,4 litra mniej niż w E63) a dla kabrioletu 10,3l/100km.
Zobacz też: Nowy Fiat z napędem na cztery koła - Freemont AWD
W parze ze wzrostem mocy w najmocniejszej odmianie BMW serii 6, zmianie uległ układ hamulcowy. Przednie tarcze o średnicy 400mm (o 26mm większe niż w e63), wspomagane przez 6-tłoczkowe zaciski, mogą być dodatkowo zastąpione większymi o 10mm ceramicznymi odpowiednikami. Z tyłu auto dysponuje tarczami o średnicy 394mm. Ceramiczny układ hamulcowy, poza zwiększeniem efektywności wytracania prędkości pojazdu, zapewni też obniżenie jego masy nieresorowanej o 19,4kg. Zmianom uległ też układ kierowniczy ze wspomaganiem typu Servotronic, o regulowanej czułości w zależności od prędkości auta, bądź ustawień wybranych przez kierowcę (dostępne są 3 ustawienia)
Zobacz też: Nowy silnik Opla w wersji LPG
REKLAMA
Wnętrze auta w stosunku do innych wersji serii 6, wyróżnia się nowa kierownicą, sportowymi fotelami, innym drążkiem zmiany biegów, przeprojektowanymi wskaźnikami oraz deską rozdzielczą pokrytą w całości skórą, uzupełniona o elementy wykonane z aluminium i włókna węglowego.
Nowe BMW M6 trafi do salonów sprzedaży sprzedaży w lipcu i co interesujące w pierwszej kolejności pojawi się odmiana z otwieranym dachem. Wersja coupe będzie dostępna od września. Ceny nie są znane, jednak w Niemczech BMW M6 ma być o 20% droższe od modelu M5.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.