REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Debiut nowego BMW M6

Subskrybuj nas na Youtube
BMW M6 - przód.
BMW M6 - przód.
BMW
BMW

REKLAMA

REKLAMA

Nowa wersja BMW M6 oznaczona symbolem F12 (coupe) i F13 (kabriolet) wraca na rynek w zupełnie nowej postaci. W parze z dynamicznie zaprojektowanym nadwoziem idą nowoczesne rozwiązania techniczne, zastosowane w najnowszym bawarskim Gran Turismo.

Nowe BMW M6, w dużej mierze bazujące na najnowszym BMW M5, diametralnie różni się od swojego poprzednika. Auto w wersji coupe jest dłuższe(o 27mm), wyższe (o 44mm) i szersze (o 2mm) od modelu E63 i posiada od niego znacznie większy rozstaw osi(o 76mm).

REKLAMA

Sylwetka nowego auta wzbogacona została o agresywnie zaprojektowane zderzaki z wyraźnie podkreślonymi wlotami powietrza, inne przetłoczenie dachu oraz pokrywy silnika i nowy wzór charakterystycznych dla aut BMW przednich „nerek".

Zobacz też: Nowy Hyundai Elantra Coupe

Istotne zmiany zaszły pod maską nowego BMW M6 gdzie miejsce pięciolitrowego silnika V10 o mocy 507KM zajęła jednostka z obecnego modelu M5. Silnik V8 o fabrycznym oznaczeniu S63Tu, podwójnym turbodoładowaniu i  pojemności 4,4l, dysponuje maksymalną mocą 560KM dostępną w zakresie od 6-7 tys. obr./min. Moment obrotowy na poziomie 680Nm,  jednostka uzyskuje  w przedziale 1500-5750 obr./min. Za odpowiednie przenoszenie mocy na tylne koła odpowiada 7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów M DTC,  nowy, aktywny dyferencjał oraz system Launch Control. Mimo zastosowania w wersji coupe konstrukcji dachu opartej na włóknach węglowych wzmacnianych plastikiem (Carbon Fibre-Reinforced Plastic) masa auta wzrosła o 140kg, przez co wersja F12 waży 1850kg a F13 aż 1925kg.

Zobacz też: Nowy Chevrolet Cruze kombi

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Znaczny wzrost masy  nowego BMW M6 nie przełożył się jednak negatywnie na osiągi auta. Coupe przyspiesza od 0-100km/h w czasie 4,2 sekundy (kabriolet o 0,1 dłużej) a sprint od 0-200km/h trwa 12,6 sekundy (13,1 sekund w przypadku kabrioletu). Maksymalna prędkość obu wersji jest ograniczona elektronicznie do 250km/h, jednak istnieje możliwość usunięcia tej blokady, przez co prędkość auta może wzrosnąć do 305km/h. Oprócz lepszych osiągów nowe BMW M6 powinno spalać znacznie mniej paliwa od swojego poprzednika. Wg danych producenta średnie spalanie dla wersji coupe ma wynosić 9,9 l/100km (o 4,4 litra mniej niż w E63) a dla kabrioletu 10,3l/100km.

Zobacz też: Nowy Fiat z napędem na cztery koła - Freemont AWD

W parze ze wzrostem mocy w najmocniejszej odmianie BMW serii 6, zmianie uległ układ hamulcowy. Przednie tarcze o średnicy 400mm (o 26mm większe niż w e63), wspomagane przez 6-tłoczkowe zaciski, mogą być dodatkowo zastąpione większymi o 10mm ceramicznymi odpowiednikami. Z tyłu auto dysponuje tarczami o średnicy 394mm. Ceramiczny układ hamulcowy, poza zwiększeniem efektywności wytracania prędkości pojazdu, zapewni też obniżenie jego masy nieresorowanej o 19,4kg. Zmianom uległ też układ kierowniczy ze wspomaganiem typu Servotronic, o regulowanej czułości w zależności od prędkości auta, bądź ustawień wybranych przez kierowcę (dostępne są 3 ustawienia)

Zobacz też: Nowy silnik Opla w wersji LPG

REKLAMA

Wnętrze auta w stosunku do innych wersji serii 6, wyróżnia się nowa kierownicą, sportowymi fotelami, innym drążkiem zmiany biegów, przeprojektowanymi wskaźnikami oraz deską rozdzielczą pokrytą w całości skórą, uzupełniona o elementy wykonane z aluminium i włókna węglowego.

Nowe BMW M6 trafi do salonów sprzedaży sprzedaży w lipcu i co interesujące w pierwszej kolejności pojawi się odmiana z otwieranym dachem. Wersja coupe będzie dostępna od września. Ceny nie są znane, jednak w Niemczech BMW M6 ma być o 20% droższe od modelu M5.

BMW X6 3.0 nawet 35000 rabatu! Sprawdź teraz!

BMW M6 - tył.
BMW
BMW
BMW M6 - wnętrze.
BMW
BMW
BMW M6 - tył.
BMW
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA