REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG

REKLAMA

REKLAMA

Słynna niemiecka firma AMG opracowująca od lat usportowione wersje Mercedesów teraz zdecydowała się zbudować od podstaw swój własny pojazd nawiązujący do legendarnego skrzydlatego modelu 300 SL z 1954 roku.

Mercedes-Benz SLS AMG, bo tak nazywa się to auto, w założeniu nie jest wyczynową wersją któregoś z istniejących Mercedesów, a jedynie korzysta z wiedzy fachowców zgrupowanych w Mercedes Technology Center. Prace nad pojazdem są już mocno zaawansowane. Trwają testy drogowe. Auto ma być esencją Mercedesa i AMG. Inżynierowie twierdza, że ten samochód przyprawi wszystkich entuzjastów motoryzacji o szybsze bicie serca. I chyba się nie mylą. Pojazd naprawdę robi wrażenie. Przynajmniej pod względem technicznym, bo szczegółowy wygląd zewnętrzny oficjalnej wersji jest na razie skrzętnie ukrywany. Widać jedynie, że auto ma bardzo zbliżone linie do swojego pradziadka. Pojazd podobnie jak stary Gullwing ma długi przód, krótki tył i dwuosobową kabinę. Do tego oczywiście najważniejszy element w postaci drzwi unoszonych do góry razem z fragmentem dachu. Renoma nadwornego tunera Mercedesa i doświadczenie w przygotowywaniu sportowych wersji aut pozwala być jednak spokojnym o efekt końcowy.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

REKLAMA

Pod maską tego supersportowego samochodu pracuje widlasta ósemka o pojemności 6,2 litra i mocy 571 KM. Moc maksymalna osiągana jest przy 6800 obr./min., a maksymalny moment obrotowy wynoszący 650 Nm przy 4750 obr./min. Do pierwszej setki auto przyspiesza w około 3,8 s., a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero przy prędkości 315 km/h. Do przeniesienia napędu posłużyła siedmiobiegowa skrzynia wyposażona w podwójne sprzęgło.

Czy spalanie w takim aucie w ogóle ma znaczenie? Raczej nie. Jako ciekawostkę należy potraktować fakt, że według optymistycznych szacunków inżynierów, samochód ma zużywać 13 litrów benzyny na każde sto kilometrów przejechanych w cyklu mieszanym.

Zobacz też: Hybrydowa Toyota Yaris HSD

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzięki przesuniętemu w stronę kabiny silnikowi, a także umieszczeniu układu przeniesienia napędu na tylnej osi, konstruktorom udało się osiągnąć niemal idealne rozłożenie masy pojazdu. W efekcie 48 procent ciężaru przypada na oś przednią, a 52 na tylną. Zarówno podwozie jak i nadwozie SLS AMG zastało wykonane z aluminium. Tym samym udało się uzyskać masę pojazdu wynoszącą tylko 1620 kg.

Kierowca może według upodobań regulować charakterystykę napędu za pomocą czterech trybów jego pracy. Dodatkowo zastosowany w aucie system ESP również można ustawiać zgodnie z własnymi preferencjami. Poza możliwością dezaktywacji posiada on tryb sportowy.

Zobacz też: Lifting modeli Peugeot Partner i Expert

REKLAMA

Taką bajkową rakietę trzeba jakoś zatrzymać, dlatego trudno się dziwić, że niemieccy inżynierowie porządnie przyłożyli się do opracowania hamulców. Poza wyczynowym układem AMG, jako opcja dostępne będą ograniczające masę hamulce ceramiczne o większych tarczach i umiejętności bardziej efektywnej pracy przy jeszcze wyższych temperaturach. Całości dopełniają ogromne 19 calowe koła z przodu i 20 calowe z tyłu.

Gullwing z połowy lat pięćdziesiątych ubiegłego stulecia był znany z udziału w wielu wyścigach. Swoją ponadczasową popularność zyskał głównie dzięki charakterystycznie otwieranym drzwiom, określanym jako skrzydła mewy. Obecnie auto jest obiektem westchnień licznych motoryzacyjnych kolekcjonerów, a zachowane egzemplarze osiągają bajońskie sumy.

Zobacz też: Gama silnikowa nowej BMW serii 3

Nowy SLS AMG na rynku ma pojawić się wiosna 2010 roku i może sporo namieszać w kategorii prawdziwie sportowych samochodów.

Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG
Mercedes-Benz SLS AMG
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

REKLAMA

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

REKLAMA

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

REKLAMA