REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW - znowu nowa trójka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
BMW serii 3 sedan - tył
BMW serii 3 sedan - tył

REKLAMA

REKLAMA

To auto jest ucieleśnieniem sportowego charakteru w swoim segmencie i od lat zajmuje w nim czołową pozycję. Teraz BMW serii 3 jeszcze bardziej umacnia swoją pozycję.

To auto jest ucieleśnieniem sportowego charakteru w swoim segmencie i od lat zajmuje w nim czołową pozycję. Teraz BMW serii 3 jeszcze bardziej umacnia swoją pozycję. Drobne zmiany stylistyczne, udoskonalone wnętrze, nowa generacja systemu iDrive, zmodernizowane silniki oraz zmiany w zakresie techniki napędu, bezpieczeństwa i komfortu sprawiają, że nowa seria 3 jest jeszcze bardziej atrakcyjna. Tylny napęd, doskonała precyzja układu kierowniczego i zaawansowane technologie układu jezdnego - dzięki nim BMW serii 3 wyznacza w swoim segmencie nowe standardy dynamiki jazdy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Do nowości w układzie napędowym zalicza się również udoskonalony system napędu na cztery koła BMW xDrive. Poprzez zmienny rozkład siły napędowej, polepsza on trakcję, a oferowany jest z pięcioma wariantami silnikowymi. Równolegle z wprowadzeniem nowej trójki zaprezentowana będzie nowa siedmiobiegowa skrzynia Sport Automatic przeznaczona dla modeli Coupé i Cabrio. Pozwoli ona w modelu 335i na jeszcze lepsze przyspieszenie i połączy wyższą dynamikę jazdy z komfortem skrzyń automatycznych. Siedmiobiegowa skrzynia zmienia biegi bez przerywania przeniesienia napędu.

Zobacz też: Test Mercedes C Coupe: luksus, sport i styl

REKLAMA

Przód nowej serii 3 charakteryzuje wyraźne podkreślenie szerokości auta. Typowe dla tej marki podwójne okrągłe reflektory podkreślają chromowane rury, a ich pierścienie świetlne można wykorzystać zarówno w sedanie i jak w kombi. W opcjonalnych reflektorach biksenonowych stosowane są diodowe światła kierunkowskazów. W bocznej linii nowej trójki dominują mocno nakreślone powierzchnie i wyraziste linie. Bardziej wyraźnie ukształtowana jest krawędź progów. Nowością są opatrzone dwiema charakterystycznymi liniami lusterka zewnętrzne. Lusterka mają też większe pole widzenia. Tył charakteryzuje się wyraźnym podkreśleniem sportowego charakteru auta. W tym celu przeprojektowano zderzak tylny, lampy i pokrywę bagażnika. Lampy mają teraz typowy dla BMW kształt L. Muskularny wygląd nowego BMW serii 3 to także zasługa większego rozstawu kół.

Odpowiednie modyfikacje doboru materiałów i ukształtowania powierzchni z powodzeniem uzupełnia wnętrze zmodernizowanej serii 3. Nowoczesny wygląd auta widoczny jest też w połączeniu elementów wypukłych i wklęsłych, w sportowej elegancji i technicznej estetyce wnętrza. Aby uprzyjemnić jazdę, na życzenie klienta nowe BMW 3 może byc doposażone w poprawiony system obsługi iDrive. Umożliwia obsługę poprzez sterowanie głosem. Cztery przyciski bezpośredniego wyboru w pobliżu kontrolera umożliwiają bardzo szybkie przejście do funkcji CD, radia, telefonu i nawigacji. Nowy iDrive wyposażony jest w 8,8-calowy monitor pokładowych. Wysoka rozdzielczość pozwala na znacznie lepsze możliwości wyświetlania szczegółowych grafik. Struktura menu obsługi ułatwia odnajdywanie szukanych funkcji, a w menu głównym wyszczególnione są wszystkie zakresy funkcji sterowanych za pomocą iDrive.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Honda CR-Z: elektroszok

W nowym modelu zastosowano najnowsze rozwiązania zwiększające wydajność auta. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne prezentują najnowszy standard techniczny. W osprzęcie silnika zastosowano szerokie spektrum rozwiązań przynoszących dalsze obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2. Są to m.in. odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz opony o niższych oporach toczenia.

Nowy diesel w BMW 330d to aluminiowy silnik o pojemności 3,0 l wyposażony we wtrysk Common Rail trzeciej generacji i turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Maksymalną moc 245 KM jednostka osiąga przy 4.000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 520 Nm w zakresie od 1.750 do 3.000 obr/min. BMW 330d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie zużycie paliwa nowego diesla to 5,7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Połączenie radości z jazdy i wydajności to cecha również innych silników oferowanych w nowej trójce. i elastyczne sześcio- i czterocylindrowe silniki wysokoprężne, dynamiczne czterocylindrowe i sześciocylindrowe silniki benzynowe tworzą paletę jednostek napędowych BMW serii 3. Najsłabszy wariant ma moc 148 KM, najmocniejszy - 306 KM. Dzięki temu każdy może wybrac trójkę dopasowaną do swoich upodobań.

BMW serii 3 sedan - tył
BMW serii 3 sedan - przód
BMW serii 3 - iDrive
BMW serii 3 - kokpit
BMW serii 3 sedan - przód
BMW serii 3 touring - tył
BMW serii 3 touring - przód
BMW serii 3 sedan - bok
BMW serii 3 - przód
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA