BMW - znowu nowa trójka
REKLAMA
REKLAMA
To auto jest ucieleśnieniem sportowego charakteru w swoim segmencie i od lat zajmuje w nim czołową pozycję. Teraz BMW serii 3 jeszcze bardziej umacnia swoją pozycję. Drobne zmiany stylistyczne, udoskonalone wnętrze, nowa generacja systemu iDrive, zmodernizowane silniki oraz zmiany w zakresie techniki napędu, bezpieczeństwa i komfortu sprawiają, że nowa seria 3 jest jeszcze bardziej atrakcyjna. Tylny napęd, doskonała precyzja układu kierowniczego i zaawansowane technologie układu jezdnego - dzięki nim BMW serii 3 wyznacza w swoim segmencie nowe standardy dynamiki jazdy.
REKLAMA
Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?
Do nowości w układzie napędowym zalicza się również udoskonalony system napędu na cztery koła BMW xDrive. Poprzez zmienny rozkład siły napędowej, polepsza on trakcję, a oferowany jest z pięcioma wariantami silnikowymi. Równolegle z wprowadzeniem nowej trójki zaprezentowana będzie nowa siedmiobiegowa skrzynia Sport Automatic przeznaczona dla modeli Coupé i Cabrio. Pozwoli ona w modelu 335i na jeszcze lepsze przyspieszenie i połączy wyższą dynamikę jazdy z komfortem skrzyń automatycznych. Siedmiobiegowa skrzynia zmienia biegi bez przerywania przeniesienia napędu.
Zobacz też: Test Mercedes C Coupe: luksus, sport i styl
Przód nowej serii 3 charakteryzuje wyraźne podkreślenie szerokości auta. Typowe dla tej marki podwójne okrągłe reflektory podkreślają chromowane rury, a ich pierścienie świetlne można wykorzystać zarówno w sedanie i jak w kombi. W opcjonalnych reflektorach biksenonowych stosowane są diodowe światła kierunkowskazów. W bocznej linii nowej trójki dominują mocno nakreślone powierzchnie i wyraziste linie. Bardziej wyraźnie ukształtowana jest krawędź progów. Nowością są opatrzone dwiema charakterystycznymi liniami lusterka zewnętrzne. Lusterka mają też większe pole widzenia. Tył charakteryzuje się wyraźnym podkreśleniem sportowego charakteru auta. W tym celu przeprojektowano zderzak tylny, lampy i pokrywę bagażnika. Lampy mają teraz typowy dla BMW kształt L. Muskularny wygląd nowego BMW serii 3 to także zasługa większego rozstawu kół.
Odpowiednie modyfikacje doboru materiałów i ukształtowania powierzchni z powodzeniem uzupełnia wnętrze zmodernizowanej serii 3. Nowoczesny wygląd auta widoczny jest też w połączeniu elementów wypukłych i wklęsłych, w sportowej elegancji i technicznej estetyce wnętrza. Aby uprzyjemnić jazdę, na życzenie klienta nowe BMW 3 może byc doposażone w poprawiony system obsługi iDrive. Umożliwia obsługę poprzez sterowanie głosem. Cztery przyciski bezpośredniego wyboru w pobliżu kontrolera umożliwiają bardzo szybkie przejście do funkcji CD, radia, telefonu i nawigacji. Nowy iDrive wyposażony jest w 8,8-calowy monitor pokładowych. Wysoka rozdzielczość pozwala na znacznie lepsze możliwości wyświetlania szczegółowych grafik. Struktura menu obsługi ułatwia odnajdywanie szukanych funkcji, a w menu głównym wyszczególnione są wszystkie zakresy funkcji sterowanych za pomocą iDrive.
Zobacz też: Test Honda CR-Z: elektroszok
W nowym modelu zastosowano najnowsze rozwiązania zwiększające wydajność auta. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne prezentują najnowszy standard techniczny. W osprzęcie silnika zastosowano szerokie spektrum rozwiązań przynoszących dalsze obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2. Są to m.in. odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz opony o niższych oporach toczenia.
Nowy diesel w BMW 330d to aluminiowy silnik o pojemności 3,0 l wyposażony we wtrysk Common Rail trzeciej generacji i turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Maksymalną moc 245 KM jednostka osiąga przy 4.000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 520 Nm w zakresie od 1.750 do 3.000 obr/min. BMW 330d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie zużycie paliwa nowego diesla to 5,7 l na 100 km.
Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin
Połączenie radości z jazdy i wydajności to cecha również innych silników oferowanych w nowej trójce. i elastyczne sześcio- i czterocylindrowe silniki wysokoprężne, dynamiczne czterocylindrowe i sześciocylindrowe silniki benzynowe tworzą paletę jednostek napędowych BMW serii 3. Najsłabszy wariant ma moc 148 KM, najmocniejszy - 306 KM. Dzięki temu każdy może wybrac trójkę dopasowaną do swoich upodobań.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.