REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW - znowu nowa trójka

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
BMW serii 3 sedan - tył
BMW serii 3 sedan - tył

REKLAMA

REKLAMA

To auto jest ucieleśnieniem sportowego charakteru w swoim segmencie i od lat zajmuje w nim czołową pozycję. Teraz BMW serii 3 jeszcze bardziej umacnia swoją pozycję.

To auto jest ucieleśnieniem sportowego charakteru w swoim segmencie i od lat zajmuje w nim czołową pozycję. Teraz BMW serii 3 jeszcze bardziej umacnia swoją pozycję. Drobne zmiany stylistyczne, udoskonalone wnętrze, nowa generacja systemu iDrive, zmodernizowane silniki oraz zmiany w zakresie techniki napędu, bezpieczeństwa i komfortu sprawiają, że nowa seria 3 jest jeszcze bardziej atrakcyjna. Tylny napęd, doskonała precyzja układu kierowniczego i zaawansowane technologie układu jezdnego - dzięki nim BMW serii 3 wyznacza w swoim segmencie nowe standardy dynamiki jazdy.

REKLAMA

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Do nowości w układzie napędowym zalicza się również udoskonalony system napędu na cztery koła BMW xDrive. Poprzez zmienny rozkład siły napędowej, polepsza on trakcję, a oferowany jest z pięcioma wariantami silnikowymi. Równolegle z wprowadzeniem nowej trójki zaprezentowana będzie nowa siedmiobiegowa skrzynia Sport Automatic przeznaczona dla modeli Coupé i Cabrio. Pozwoli ona w modelu 335i na jeszcze lepsze przyspieszenie i połączy wyższą dynamikę jazdy z komfortem skrzyń automatycznych. Siedmiobiegowa skrzynia zmienia biegi bez przerywania przeniesienia napędu.

Zobacz też: Test Mercedes C Coupe: luksus, sport i styl

Przód nowej serii 3 charakteryzuje wyraźne podkreślenie szerokości auta. Typowe dla tej marki podwójne okrągłe reflektory podkreślają chromowane rury, a ich pierścienie świetlne można wykorzystać zarówno w sedanie i jak w kombi. W opcjonalnych reflektorach biksenonowych stosowane są diodowe światła kierunkowskazów. W bocznej linii nowej trójki dominują mocno nakreślone powierzchnie i wyraziste linie. Bardziej wyraźnie ukształtowana jest krawędź progów. Nowością są opatrzone dwiema charakterystycznymi liniami lusterka zewnętrzne. Lusterka mają też większe pole widzenia. Tył charakteryzuje się wyraźnym podkreśleniem sportowego charakteru auta. W tym celu przeprojektowano zderzak tylny, lampy i pokrywę bagażnika. Lampy mają teraz typowy dla BMW kształt L. Muskularny wygląd nowego BMW serii 3 to także zasługa większego rozstawu kół.

Odpowiednie modyfikacje doboru materiałów i ukształtowania powierzchni z powodzeniem uzupełnia wnętrze zmodernizowanej serii 3. Nowoczesny wygląd auta widoczny jest też w połączeniu elementów wypukłych i wklęsłych, w sportowej elegancji i technicznej estetyce wnętrza. Aby uprzyjemnić jazdę, na życzenie klienta nowe BMW 3 może byc doposażone w poprawiony system obsługi iDrive. Umożliwia obsługę poprzez sterowanie głosem. Cztery przyciski bezpośredniego wyboru w pobliżu kontrolera umożliwiają bardzo szybkie przejście do funkcji CD, radia, telefonu i nawigacji. Nowy iDrive wyposażony jest w 8,8-calowy monitor pokładowych. Wysoka rozdzielczość pozwala na znacznie lepsze możliwości wyświetlania szczegółowych grafik. Struktura menu obsługi ułatwia odnajdywanie szukanych funkcji, a w menu głównym wyszczególnione są wszystkie zakresy funkcji sterowanych za pomocą iDrive.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Honda CR-Z: elektroszok

W nowym modelu zastosowano najnowsze rozwiązania zwiększające wydajność auta. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne prezentują najnowszy standard techniczny. W osprzęcie silnika zastosowano szerokie spektrum rozwiązań przynoszących dalsze obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2. Są to m.in. odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz opony o niższych oporach toczenia.

Nowy diesel w BMW 330d to aluminiowy silnik o pojemności 3,0 l wyposażony we wtrysk Common Rail trzeciej generacji i turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Maksymalną moc 245 KM jednostka osiąga przy 4.000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 520 Nm w zakresie od 1.750 do 3.000 obr/min. BMW 330d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie zużycie paliwa nowego diesla to 5,7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Połączenie radości z jazdy i wydajności to cecha również innych silników oferowanych w nowej trójce. i elastyczne sześcio- i czterocylindrowe silniki wysokoprężne, dynamiczne czterocylindrowe i sześciocylindrowe silniki benzynowe tworzą paletę jednostek napędowych BMW serii 3. Najsłabszy wariant ma moc 148 KM, najmocniejszy - 306 KM. Dzięki temu każdy może wybrac trójkę dopasowaną do swoich upodobań.

BMW serii 3 sedan - tył
BMW serii 3 sedan - przód
BMW serii 3 - iDrive
BMW serii 3 - kokpit
BMW serii 3 sedan - przód
BMW serii 3 touring - tył
BMW serii 3 touring - przód
BMW serii 3 sedan - bok
BMW serii 3 - przód
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

REKLAMA

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA