REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW - znowu nowa trójka

Maciej Medyj
BMW serii 3 sedan - tył
BMW serii 3 sedan - tył

REKLAMA

REKLAMA

To auto jest ucieleśnieniem sportowego charakteru w swoim segmencie i od lat zajmuje w nim czołową pozycję. Teraz BMW serii 3 jeszcze bardziej umacnia swoją pozycję.

To auto jest ucieleśnieniem sportowego charakteru w swoim segmencie i od lat zajmuje w nim czołową pozycję. Teraz BMW serii 3 jeszcze bardziej umacnia swoją pozycję. Drobne zmiany stylistyczne, udoskonalone wnętrze, nowa generacja systemu iDrive, zmodernizowane silniki oraz zmiany w zakresie techniki napędu, bezpieczeństwa i komfortu sprawiają, że nowa seria 3 jest jeszcze bardziej atrakcyjna. Tylny napęd, doskonała precyzja układu kierowniczego i zaawansowane technologie układu jezdnego - dzięki nim BMW serii 3 wyznacza w swoim segmencie nowe standardy dynamiki jazdy.

REKLAMA

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Do nowości w układzie napędowym zalicza się również udoskonalony system napędu na cztery koła BMW xDrive. Poprzez zmienny rozkład siły napędowej, polepsza on trakcję, a oferowany jest z pięcioma wariantami silnikowymi. Równolegle z wprowadzeniem nowej trójki zaprezentowana będzie nowa siedmiobiegowa skrzynia Sport Automatic przeznaczona dla modeli Coupé i Cabrio. Pozwoli ona w modelu 335i na jeszcze lepsze przyspieszenie i połączy wyższą dynamikę jazdy z komfortem skrzyń automatycznych. Siedmiobiegowa skrzynia zmienia biegi bez przerywania przeniesienia napędu.

Zobacz też: Test Mercedes C Coupe: luksus, sport i styl

Przód nowej serii 3 charakteryzuje wyraźne podkreślenie szerokości auta. Typowe dla tej marki podwójne okrągłe reflektory podkreślają chromowane rury, a ich pierścienie świetlne można wykorzystać zarówno w sedanie i jak w kombi. W opcjonalnych reflektorach biksenonowych stosowane są diodowe światła kierunkowskazów. W bocznej linii nowej trójki dominują mocno nakreślone powierzchnie i wyraziste linie. Bardziej wyraźnie ukształtowana jest krawędź progów. Nowością są opatrzone dwiema charakterystycznymi liniami lusterka zewnętrzne. Lusterka mają też większe pole widzenia. Tył charakteryzuje się wyraźnym podkreśleniem sportowego charakteru auta. W tym celu przeprojektowano zderzak tylny, lampy i pokrywę bagażnika. Lampy mają teraz typowy dla BMW kształt L. Muskularny wygląd nowego BMW serii 3 to także zasługa większego rozstawu kół.

Odpowiednie modyfikacje doboru materiałów i ukształtowania powierzchni z powodzeniem uzupełnia wnętrze zmodernizowanej serii 3. Nowoczesny wygląd auta widoczny jest też w połączeniu elementów wypukłych i wklęsłych, w sportowej elegancji i technicznej estetyce wnętrza. Aby uprzyjemnić jazdę, na życzenie klienta nowe BMW 3 może byc doposażone w poprawiony system obsługi iDrive. Umożliwia obsługę poprzez sterowanie głosem. Cztery przyciski bezpośredniego wyboru w pobliżu kontrolera umożliwiają bardzo szybkie przejście do funkcji CD, radia, telefonu i nawigacji. Nowy iDrive wyposażony jest w 8,8-calowy monitor pokładowych. Wysoka rozdzielczość pozwala na znacznie lepsze możliwości wyświetlania szczegółowych grafik. Struktura menu obsługi ułatwia odnajdywanie szukanych funkcji, a w menu głównym wyszczególnione są wszystkie zakresy funkcji sterowanych za pomocą iDrive.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Honda CR-Z: elektroszok

W nowym modelu zastosowano najnowsze rozwiązania zwiększające wydajność auta. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne prezentują najnowszy standard techniczny. W osprzęcie silnika zastosowano szerokie spektrum rozwiązań przynoszących dalsze obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2. Są to m.in. odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz opony o niższych oporach toczenia.

Nowy diesel w BMW 330d to aluminiowy silnik o pojemności 3,0 l wyposażony we wtrysk Common Rail trzeciej generacji i turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Maksymalną moc 245 KM jednostka osiąga przy 4.000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 520 Nm w zakresie od 1.750 do 3.000 obr/min. BMW 330d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Średnie zużycie paliwa nowego diesla to 5,7 l na 100 km.

Zobacz też: Test Mazda3 MPS: Generator endorfin

Połączenie radości z jazdy i wydajności to cecha również innych silników oferowanych w nowej trójce. i elastyczne sześcio- i czterocylindrowe silniki wysokoprężne, dynamiczne czterocylindrowe i sześciocylindrowe silniki benzynowe tworzą paletę jednostek napędowych BMW serii 3. Najsłabszy wariant ma moc 148 KM, najmocniejszy - 306 KM. Dzięki temu każdy może wybrac trójkę dopasowaną do swoich upodobań.

BMW serii 3 sedan - tył
BMW serii 3 sedan - przód
BMW serii 3 - iDrive
BMW serii 3 - kokpit
BMW serii 3 sedan - przód
BMW serii 3 touring - tył
BMW serii 3 touring - przód
BMW serii 3 sedan - bok
BMW serii 3 - przód
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA