REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot na targach we Frankfurcie

Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot HX1 Fot. Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Na międzynarodowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie firma Peugeot zaprzentuje elskluzywny pojazd hybrydowy - 508 RXH oraz wielozadaniowy pojazd koncepcyjny HX1.

Peugeot 508 RHX to propozycja dla wymagających klientów, dla których kluczową rolę odegrają wymiary nadwozia, wyrazista stylistyka, wyjątkowa technologia hybrydowa, łącząca silnik wysokoprężny i elektryczny oraz bogate wyposażenie.

REKLAMA

REKLAMA

Znakiem rozpoznawczym modelu jest oryginalna przednia część nadwozia, którą podkreślają poszerzone nadkola,charakterystyczne światła do jazdy dziennej oraz nowy, ekskluzywny kolor nadwozia.

Zobacz też: Elektryczny Smart teraz także na dwóch kołach

Nowa wersja Peugeot 508

Wnętrze 508 RXH łączy  harmonijnie dobrane kolory oraz naturalne materiały.

REKLAMA

Auto wyróżnia się nietypowymi proporcjami dzięki większemu rozstawowi kół, 18-calowym obręczom oraz podwyższonej sylwetce, podkreślającymi jego terenowe cechy. Zastosowano hybrydowy układ napędowy HYbrid4, będący połączeniem jednostki wysokoprężnej i silnika elektrycznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzięki łącznej mocy 200 KM wytwarzanej przez jednostkę HDi o pojemności dwóch litrów  oraz silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi, 508 RXH daje kierowcy do dyspozycji cztery tryby pracy układu HYbrid4 (Automatyczny, „Zero Emission Vehicle”, Sport i 4WD). Wszystko to przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 4 litrów na 100 kilometrów, oraz emisji CO2 wynoszącej 109 g/km.

We Frankfurcie Peugeot zaprezentuje wersję Limited Edition 508 RXH. To 300 numerowanych egzemplarzy, w kolorze nadwozia Calern Brown ze skórzaną tapicerką połączoną z Alcantarą.

Zobacz też: Pierwsze fakty: Volkswagen Up!

Wielozadaniowy pojazd koncepcyjny HX1

HX1 to pojazd o niekonwencjonalnej stylistyce nadwozia i wnętrzu, w którym może usiąść nawet sześć osób. Auto cechuje wytrzymała konstrukcja, sportowy charakter, wyrazista stylistyka marki i duża wydajność aerodynamiczną. Futurystyczne wnętrze zapewnia niezapomniane wrażenia podczas jazdy.

HX1 może przejść metamorfozę, aby dostosować się do środowiska jazdy, wymagań podróżujących, warunków drogowych. Oryginalna architektura modelu HX1 o konstrukcji typu MPV – której efektem jest bardzo niskie nadwozie przy długości całkowitej 4,93 m – pozwala uzyskać doskonały współczynnik oporu aerodynamicznego Cx wynoszący 0,28.

Drzwi otwierane w przeciwne strony zapewniają łatwy dostęp do wnętrza HX1. Futurystyczne wnętrze  łączy w sobie elegancję i nowoczesność oraz wysoki poziom zaawansowania technologicznego. Kabina zapewnia dużą przestrzeń a także innowacyjną koncepcję modularną z oryginalnym układem siedzeń „4+2”.

Hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 299 KM, osiąganej z 2,2-litrowej jednostki wysokoprężnej HDi napędzającej przednie koła oraz silnika elektrycznego zintegrowanego z tylną osią, zapewnia skuteczne rozwiązania gwarantowane przez technologię HYbrid4.

Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 3,2 l/100 km oraz emisji CO2 zredukowanej do 83 g/km.

Peugeot stawia na ekologię

Prezentowane we Frankfurcie modele 508 RXH, koncepcyjny HX1 oraz 908 HYbrid4, który jest obecnie opracowywany przez Peugeot Sport, prezentują odważne, pionierskie podejście Peugeot do kwestii hybrydyzacji wysokoprężno-elektrycznej.

Peugeot ciągle poszukuje sposobów na obniżenie emisji CO2 w całej gamie swoich pojazdów. Średni poziom emisji modeli marki mierzony w pierwszej połowie 2011 roku wyniósł 129,8 g/km CO2 w porównaniu ze 131,3 g/km w roku 2010. Ustanowiony przez Komisję Europejską na rok 2015 limit 130 g/km został osiągnięty już teraz.

Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot 508 RHX Fot. Peugeot
Peugeot 508 RXH
Peugeot
Peugeot 508 RXH
Peugeot
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA