REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot na targach we Frankfurcie

Subskrybuj nas na Youtube
Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot HX1 Fot. Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Na międzynarodowych targach motoryzacyjnych we Frankfurcie firma Peugeot zaprzentuje elskluzywny pojazd hybrydowy - 508 RXH oraz wielozadaniowy pojazd koncepcyjny HX1.

Peugeot 508 RHX to propozycja dla wymagających klientów, dla których kluczową rolę odegrają wymiary nadwozia, wyrazista stylistyka, wyjątkowa technologia hybrydowa, łącząca silnik wysokoprężny i elektryczny oraz bogate wyposażenie.

REKLAMA

REKLAMA

Znakiem rozpoznawczym modelu jest oryginalna przednia część nadwozia, którą podkreślają poszerzone nadkola,charakterystyczne światła do jazdy dziennej oraz nowy, ekskluzywny kolor nadwozia.

Zobacz też: Elektryczny Smart teraz także na dwóch kołach

Nowa wersja Peugeot 508

Wnętrze 508 RXH łączy  harmonijnie dobrane kolory oraz naturalne materiały.

REKLAMA

Auto wyróżnia się nietypowymi proporcjami dzięki większemu rozstawowi kół, 18-calowym obręczom oraz podwyższonej sylwetce, podkreślającymi jego terenowe cechy. Zastosowano hybrydowy układ napędowy HYbrid4, będący połączeniem jednostki wysokoprężnej i silnika elektrycznego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzięki łącznej mocy 200 KM wytwarzanej przez jednostkę HDi o pojemności dwóch litrów  oraz silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi, 508 RXH daje kierowcy do dyspozycji cztery tryby pracy układu HYbrid4 (Automatyczny, „Zero Emission Vehicle”, Sport i 4WD). Wszystko to przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 4 litrów na 100 kilometrów, oraz emisji CO2 wynoszącej 109 g/km.

We Frankfurcie Peugeot zaprezentuje wersję Limited Edition 508 RXH. To 300 numerowanych egzemplarzy, w kolorze nadwozia Calern Brown ze skórzaną tapicerką połączoną z Alcantarą.

Zobacz też: Pierwsze fakty: Volkswagen Up!

Wielozadaniowy pojazd koncepcyjny HX1

HX1 to pojazd o niekonwencjonalnej stylistyce nadwozia i wnętrzu, w którym może usiąść nawet sześć osób. Auto cechuje wytrzymała konstrukcja, sportowy charakter, wyrazista stylistyka marki i duża wydajność aerodynamiczną. Futurystyczne wnętrze zapewnia niezapomniane wrażenia podczas jazdy.

HX1 może przejść metamorfozę, aby dostosować się do środowiska jazdy, wymagań podróżujących, warunków drogowych. Oryginalna architektura modelu HX1 o konstrukcji typu MPV – której efektem jest bardzo niskie nadwozie przy długości całkowitej 4,93 m – pozwala uzyskać doskonały współczynnik oporu aerodynamicznego Cx wynoszący 0,28.

Drzwi otwierane w przeciwne strony zapewniają łatwy dostęp do wnętrza HX1. Futurystyczne wnętrze  łączy w sobie elegancję i nowoczesność oraz wysoki poziom zaawansowania technologicznego. Kabina zapewnia dużą przestrzeń a także innowacyjną koncepcję modularną z oryginalnym układem siedzeń „4+2”.

Hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 299 KM, osiąganej z 2,2-litrowej jednostki wysokoprężnej HDi napędzającej przednie koła oraz silnika elektrycznego zintegrowanego z tylną osią, zapewnia skuteczne rozwiązania gwarantowane przez technologię HYbrid4.

Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 3,2 l/100 km oraz emisji CO2 zredukowanej do 83 g/km.

Peugeot stawia na ekologię

Prezentowane we Frankfurcie modele 508 RXH, koncepcyjny HX1 oraz 908 HYbrid4, który jest obecnie opracowywany przez Peugeot Sport, prezentują odważne, pionierskie podejście Peugeot do kwestii hybrydyzacji wysokoprężno-elektrycznej.

Peugeot ciągle poszukuje sposobów na obniżenie emisji CO2 w całej gamie swoich pojazdów. Średni poziom emisji modeli marki mierzony w pierwszej połowie 2011 roku wyniósł 129,8 g/km CO2 w porównaniu ze 131,3 g/km w roku 2010. Ustanowiony przez Komisję Europejską na rok 2015 limit 130 g/km został osiągnięty już teraz.

Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot HX1 Fot. Peugeot
Peugeot 508 RHX Fot. Peugeot
Peugeot 508 RXH
Peugeot
Peugeot 508 RXH
Peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA