Peugeot na targach we Frankfurcie
REKLAMA
REKLAMA
Peugeot 508 RHX to propozycja dla wymagających klientów, dla których kluczową rolę odegrają wymiary nadwozia, wyrazista stylistyka, wyjątkowa technologia hybrydowa, łącząca silnik wysokoprężny i elektryczny oraz bogate wyposażenie.
REKLAMA
Znakiem rozpoznawczym modelu jest oryginalna przednia część nadwozia, którą podkreślają poszerzone nadkola,charakterystyczne światła do jazdy dziennej oraz nowy, ekskluzywny kolor nadwozia.
Zobacz też: Elektryczny Smart teraz także na dwóch kołach
Nowa wersja Peugeot 508
Wnętrze 508 RXH łączy harmonijnie dobrane kolory oraz naturalne materiały.
REKLAMA
Auto wyróżnia się nietypowymi proporcjami dzięki większemu rozstawowi kół, 18-calowym obręczom oraz podwyższonej sylwetce, podkreślającymi jego terenowe cechy. Zastosowano hybrydowy układ napędowy HYbrid4, będący połączeniem jednostki wysokoprężnej i silnika elektrycznego.
Dzięki łącznej mocy 200 KM wytwarzanej przez jednostkę HDi o pojemności dwóch litrów oraz silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi, 508 RXH daje kierowcy do dyspozycji cztery tryby pracy układu HYbrid4 (Automatyczny, „Zero Emission Vehicle”, Sport i 4WD). Wszystko to przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 4 litrów na 100 kilometrów, oraz emisji CO2 wynoszącej 109 g/km.
We Frankfurcie Peugeot zaprezentuje wersję Limited Edition 508 RXH. To 300 numerowanych egzemplarzy, w kolorze nadwozia Calern Brown ze skórzaną tapicerką połączoną z Alcantarą.
Zobacz też: Pierwsze fakty: Volkswagen Up!
Wielozadaniowy pojazd koncepcyjny HX1
HX1 to pojazd o niekonwencjonalnej stylistyce nadwozia i wnętrzu, w którym może usiąść nawet sześć osób. Auto cechuje wytrzymała konstrukcja, sportowy charakter, wyrazista stylistyka marki i duża wydajność aerodynamiczną. Futurystyczne wnętrze zapewnia niezapomniane wrażenia podczas jazdy.
REKLAMA
HX1 może przejść metamorfozę, aby dostosować się do środowiska jazdy, wymagań podróżujących, warunków drogowych. Oryginalna architektura modelu HX1 o konstrukcji typu MPV – której efektem jest bardzo niskie nadwozie przy długości całkowitej 4,93 m – pozwala uzyskać doskonały współczynnik oporu aerodynamicznego Cx wynoszący 0,28.
Drzwi otwierane w przeciwne strony zapewniają łatwy dostęp do wnętrza HX1. Futurystyczne wnętrze łączy w sobie elegancję i nowoczesność oraz wysoki poziom zaawansowania technologicznego. Kabina zapewnia dużą przestrzeń a także innowacyjną koncepcję modularną z oryginalnym układem siedzeń „4+2”.
Hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 299 KM, osiąganej z 2,2-litrowej jednostki wysokoprężnej HDi napędzającej przednie koła oraz silnika elektrycznego zintegrowanego z tylną osią, zapewnia skuteczne rozwiązania gwarantowane przez technologię HYbrid4.
Średnie zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 3,2 l/100 km oraz emisji CO2 zredukowanej do 83 g/km.
Peugeot stawia na ekologię
Prezentowane we Frankfurcie modele 508 RXH, koncepcyjny HX1 oraz 908 HYbrid4, który jest obecnie opracowywany przez Peugeot Sport, prezentują odważne, pionierskie podejście Peugeot do kwestii hybrydyzacji wysokoprężno-elektrycznej.
Peugeot ciągle poszukuje sposobów na obniżenie emisji CO2 w całej gamie swoich pojazdów. Średni poziom emisji modeli marki mierzony w pierwszej połowie 2011 roku wyniósł 129,8 g/km CO2 w porównaniu ze 131,3 g/km w roku 2010. Ustanowiony przez Komisję Europejską na rok 2015 limit 130 g/km został osiągnięty już teraz.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.