REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Ford Mustang Shelby GT500 - najmocniejszy "Muscle Car" na rynku?

Hubert Krawczyk
Fot. Ford

REKLAMA

REKLAMA

Na salonie samochodowym w Detroit zaprezentowano najmocniejszego Forda w historii. Do grona GT350 i GT350R dołączyła najmocniejsza 700 konna odmiana GT500.

Ford Mustang w wersji Shelby GT500 jest maszyną najmocniejszą a zarazem najbardziej bezkompromisową w gamie Forda. Jego rywalami są równie mocne i dzikie „muscle cary” takie jak Dodge Challenger Hellcat czy Chevrolet Camaro ZL1. Ford Performance, projektując ten samochód musiał dołożyć wszelkich starań aby samochód był lepszy od konkurentów i był godny kontynuować legendę zapoczątkowaną przez Carrolla Shelbiego. Na pierwszy rzut oka GT500 wzbudza spory respekt. Ogromny grill wkomponowany w masywny zderzak, dodatkowe nakładki na progi, tylny dyfuzor i spoiler powodują, że samochód wygląda monstrualnie niczym jak po sterydach.

REKLAMA

Ford Mustang Shelby GT500 - silnik

Silnik jaki znalazł się pod maską najmocniejszego Mustanga w historii to doładowana kompresorem widlasta V8 o pojemności 5,2 lita. Moc jaką generuje to monstrum to ponad 700 koni mechanicznych (dokładna moc nie jest jeszcze znana ale możliwe jest, że może dochodzić nawet do 750 km). Moment obrotowy to niewiarygodne 1000Nm. Blok silnika został odpowiednio wzmocniony, tak aby był w stanie wytrzymać ciśnienie generowane przez kompresor, który ma 2,65 litra pojemności. Napęd przekazywany jest na tylną oś za pośrednictwem wału wykonanego z włókna węglowego i 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej Tremec, która oferuje kilka trybów jazdy. Zmiana biegów trwa mniej niż 100 milisekund. Dzięki takiej specyfikacji Mustang GT500 do pierwszej setki jest w stanie rozpędzić się w 3,5 sekundy. Pokonanie 1/4 mili zajmuje mu 11 sekund.

Ford Mustang Shelby GT500 – hamulce I zawieszenie

REKLAMA

Mustang Schelby o tak ogromnej mocy musi mieć odpowiednio przystosowane hamulce, z tego względu zastosowano w nim sześciotłoczkowe zaciski Brembo i tarcze o wymiarze 420 mm. Zawieszenie w najmocniejszym Mustangu również poddano modyfikacji. Aby samochód lepiej się prowadził, zamontowano zmodyfikowane  lżejsze sprężyny, aktywne amortyzatory MagneRide i nowy układ wspomagania. Od nowa również ustawiono geometrię zawieszenia.

W standardzie samochód będzie wyposażony w sportowe opony Michelin Pilot Sport 4S. Dodatkowo Dostępne będą do wyboru dwa sportowe pakiety. Pierwszy zawierający regulowane zawieszenie i regulowany tylny spojler. Natomiast drugi, bardziej bezkompromisowy wyróżnia się między innymi 20 calowe koła wykonanymi z włókna węglowego, opony Michelin Pilot Sport Cup 2, karbonowe tylne skrzydło GT4 i dodatkowy splitter. W celu zredukowania wagi samochodu, wersja ta pozbawiona jest tylnej kanapy.

Pomyślano również o fanach "palenia gumy" i samochód będzie można nabyć z systemem line-lock, który ma za zadanie wspomóc kierowcę w tej czynności. GT500 wyposażony będzię również w system luch-control czyli procedurę szybkiego startu. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford Mustang Shelby GT500 – wnętrze

We wnętrzu Nowy GT500 otrzymał zegary cyfrowe o przekątnej 12 cali. Systemem Ford pass Connect sterowany będzie za pomocą 8 calowego dotykowego ekranu. Jak przystało na topową odmianę, Mustanga będzie można wyposażyć w sportowe kubełkowe fotele Recaro lub bardziej komfortowe elektrycznie regulowane, wyścigowe pasy, deskę rozdzielczą pokrytą włóknem węglowym, zamszowe obicia drzwi12-głośnikowy system audio Bang&Olufsen.

Kiedy Mustang Shelby GT500 trafi do sprzedaży?

Nowy Ford Mustang GT500 do salonów sprzedaży w USA trafi jesienią bieżącego roku. Obecnie niestety nie wiadomo czy Ford wprowadzi GT500do sprzedaży również w Europie.

Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA