REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Ford Mustang Shelby GT500 - najmocniejszy "Muscle Car" na rynku?

Hubert Krawczyk
Fot. Ford

REKLAMA

REKLAMA

Na salonie samochodowym w Detroit zaprezentowano najmocniejszego Forda w historii. Do grona GT350 i GT350R dołączyła najmocniejsza 700 konna odmiana GT500.

Ford Mustang w wersji Shelby GT500 jest maszyną najmocniejszą a zarazem najbardziej bezkompromisową w gamie Forda. Jego rywalami są równie mocne i dzikie „muscle cary” takie jak Dodge Challenger Hellcat czy Chevrolet Camaro ZL1. Ford Performance, projektując ten samochód musiał dołożyć wszelkich starań aby samochód był lepszy od konkurentów i był godny kontynuować legendę zapoczątkowaną przez Carrolla Shelbiego. Na pierwszy rzut oka GT500 wzbudza spory respekt. Ogromny grill wkomponowany w masywny zderzak, dodatkowe nakładki na progi, tylny dyfuzor i spoiler powodują, że samochód wygląda monstrualnie niczym jak po sterydach.

REKLAMA

Ford Mustang Shelby GT500 - silnik

Silnik jaki znalazł się pod maską najmocniejszego Mustanga w historii to doładowana kompresorem widlasta V8 o pojemności 5,2 lita. Moc jaką generuje to monstrum to ponad 700 koni mechanicznych (dokładna moc nie jest jeszcze znana ale możliwe jest, że może dochodzić nawet do 750 km). Moment obrotowy to niewiarygodne 1000Nm. Blok silnika został odpowiednio wzmocniony, tak aby był w stanie wytrzymać ciśnienie generowane przez kompresor, który ma 2,65 litra pojemności. Napęd przekazywany jest na tylną oś za pośrednictwem wału wykonanego z włókna węglowego i 7-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej Tremec, która oferuje kilka trybów jazdy. Zmiana biegów trwa mniej niż 100 milisekund. Dzięki takiej specyfikacji Mustang GT500 do pierwszej setki jest w stanie rozpędzić się w 3,5 sekundy. Pokonanie 1/4 mili zajmuje mu 11 sekund.

Ford Mustang Shelby GT500 – hamulce I zawieszenie

REKLAMA

Mustang Schelby o tak ogromnej mocy musi mieć odpowiednio przystosowane hamulce, z tego względu zastosowano w nim sześciotłoczkowe zaciski Brembo i tarcze o wymiarze 420 mm. Zawieszenie w najmocniejszym Mustangu również poddano modyfikacji. Aby samochód lepiej się prowadził, zamontowano zmodyfikowane  lżejsze sprężyny, aktywne amortyzatory MagneRide i nowy układ wspomagania. Od nowa również ustawiono geometrię zawieszenia.

W standardzie samochód będzie wyposażony w sportowe opony Michelin Pilot Sport 4S. Dodatkowo Dostępne będą do wyboru dwa sportowe pakiety. Pierwszy zawierający regulowane zawieszenie i regulowany tylny spojler. Natomiast drugi, bardziej bezkompromisowy wyróżnia się między innymi 20 calowe koła wykonanymi z włókna węglowego, opony Michelin Pilot Sport Cup 2, karbonowe tylne skrzydło GT4 i dodatkowy splitter. W celu zredukowania wagi samochodu, wersja ta pozbawiona jest tylnej kanapy.

Pomyślano również o fanach "palenia gumy" i samochód będzie można nabyć z systemem line-lock, który ma za zadanie wspomóc kierowcę w tej czynności. GT500 wyposażony będzię również w system luch-control czyli procedurę szybkiego startu. 

Ford Mustang Shelby GT500 – wnętrze

We wnętrzu Nowy GT500 otrzymał zegary cyfrowe o przekątnej 12 cali. Systemem Ford pass Connect sterowany będzie za pomocą 8 calowego dotykowego ekranu. Jak przystało na topową odmianę, Mustanga będzie można wyposażyć w sportowe kubełkowe fotele Recaro lub bardziej komfortowe elektrycznie regulowane, wyścigowe pasy, deskę rozdzielczą pokrytą włóknem węglowym, zamszowe obicia drzwi12-głośnikowy system audio Bang&Olufsen.

Kiedy Mustang Shelby GT500 trafi do sprzedaży?

Nowy Ford Mustang GT500 do salonów sprzedaży w USA trafi jesienią bieżącego roku. Obecnie niestety nie wiadomo czy Ford wprowadzi GT500do sprzedaży również w Europie.

Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Fot. Ford
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    REKLAMA

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    REKLAMA

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    Mosiężna skrobaczka do szyb. Fiński wynalazek rzeczywiście nie rysuje szyb?

    Mosiężna skrobaczka do szyb to hit ostatnich lat w Polsce. Powód? Ponoć nie ma możliwości, aby porysowała szybę w samochodzie. Ile jest w tym prawdy? I czym tak właściwie jest fińska skrobaczka? Sprawdziłem to.

    REKLAMA