REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Mustang po faceliftingu: pierwsza jazda

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Łukasz Kuźmiuk
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford

REKLAMA

REKLAMA

Jakiś czas temu jeden z najbardziej kultowych modeli aut na świecie, Ford Mustang, przeszedł tzw. facelifting. Niedawno mieliśmy okazję zasiąść za kierownicą zmodernizowanego Mustanga, dzięki czemu mogliśmy dowiedzieć się tego i owego o tej maszynie. Co nowego pojawiło się w słynnym Fordzie i czym różni się od poprzednika?

Ford Mustang

Dominik Kalamus

Ford

Ford

Z pewnością nie sposób nie zwrócić uwagi na modernizacje poczynione w wyglądzie auta. Największe zmiany dotknęły przednią część nadwozia - przestylizowano przedni pas, a także zmieniono przednie reflektory. O ile na pierwszych zdjęciach amerykańska legenda w mojej opinii nie prezentowała się najlepiej, o tyle na żywo wóz wygląda fantastycznie. Dzięki tej modyfikacji odświeżony Ford Mustang wygląda jeszcze drapieżniej, agresywniej i bardziej buntowniczo. I o to właśnie chodzi! Ponadto na masce pojawiły się wyloty gorącego powietrza - kolejny miły akcent, który docenią fani sportowych detali. Z tyłu lekko zmodernizowano zderzak i lampy. Całościowo odmłodzony Mustang prezentuje się jeszcze lepiej i z pewnością przypadnie do gustu wielu motoryzacyjnym maniakom.

REKLAMA

REKLAMA

Ford Mustang

Dominik Kalamus

Ford

Ford

Ford chwali się, że wnętrze Mustanga jest teraz wykonane z lepszych tworzyw. Producent twierdzi, że miękkie w dotyku materiały zastosowano w tapicerce drzwi, a wykończenie klamek wewnętrznych wykonano z aluminium. Konsola centralna otrzymała nowe, ręcznie zszywane, miękkie w dotyku poszycie, wykończone szwami w kontrastowym kolorze. W rzeczywistości faktycznie jest lepiej niż dotychczas, ale plastiki wciąż przypominają o amerykańskich korzeniach kultowego modelu. Nowością jest 12-calowy wyświetlacz umieszczony przed kierowcą, który zastąpił dotychczasowe analogowe zegary. Do wyboru kierowcy jest kilka motywów, dzięki czemu może wybrać styl wyświetlania informacji i kolor podświetlenia do własnych potrzeb. Klientów ucieszy również fakt, że w odświeżonym Fordzie Mustangu są dostępne podgrzewane i wentylowane fotele przednie, podgrzewana kierownica, a boczki drzwi i elementy tapicerki mogą być wykonane z Alcantary. Godne polecenia są sportowe fotele Recaro dostępne jako opcja za 7500 zł - zapewniają świetne trzymanie boczne i są wygodne.

Ford Mustang

Dominik Kalamus

Ford

Ford

Największe wrażenie robi liczba systemów bezpieczeństwa i przydatnych funkcji, zastosowanych w odmłodzonym Fordzie Mustangu. Kultowy model otrzymał m.in. adaptacyjny tempomat, asystenta ochrony przed kolizjami z funkcją wykrywania pieszych, system utrzymania pasa ruchu, regulowane zawieszenie MagneRide z możliwością wyboru jego twardości i trybami jazdy, funkcję kontroli startu (Launch Control), a system "Line Lock", blokujący przednie koła i pozwalający rozgrzać w miejscu tylne opony, jest teraz standardem we wszystkich wersjach. Nowością jest również sportowy układ wydechowy z aktywnym zaworem spalin, z możliwością włączenia cichego trybu "Dobrego Sąsiada", zmniejszającego głośność układu wydechowego. Warto dodać, że dźwięk wydobywający się z czterech końcówek układu wydechowego w Mustangu z 5-litrowym V8 to czysta poezja dla uszu.

Ford Mustang

Dominik Kalamus

Ford

Ford

Modyfikacje poczyniono także pod maską Forda Mustanga po faceliftingu. Co ciekawe, turbodoładowany silnik 2.3 l EcoBoost stracił część koni mechanicznych - zamiast dotychczasowych 317 KM teraz jest ich 290. Moment obrotowy wzrósł nieznacznie - z 434 Nm do 440 Nm. Z kolei wolnossące 5-litrowe V8 przeszło kurację wzmacniającą. Jednostka ta generuje teraz 450 KM i 529 Nm, co oznacza wzrost o 29 KM i 5 Nm. Oba silniki mogą być wyposażone w nowe, 10-biegowe automatyczne i sześciobiegowe manualne skrzynie biegów. Warto dodać, że Mustang z V8 pod maską i automatyczną przekładnią biegów jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 s. Inżynierowie pogrzebali co nieco również w zawieszeniu. Na nowo skalibrowane amortyzatory mają za zadanie poprawić stabilność w zakrętach, tylne zawieszenie zostało usztywnione przegubem poprzecznym, a grubsze stabilizatory mają zapewnić lepszą kontrolę przechyłów nadwozia i pewniejsze prowadzenie się samochodu.

REKLAMA

Podczas tzw. pierwszej jazdy mogłem się przekonać na własnej skórze, czy zmiany przyniosły pożądany efekt. Do dyspozycji otrzymałem egzemplarz z 5-litrowym V8 pod maską i manualną skrzynią biegów, czyli konfigurację, która obecnie jest na wymarciu. Co ciekawe, Mustang nie od razu zachęca do szaleństw - dzięki pokaźnej liczbie niutonometrów auto może leniwie sunąć na fali momentu obrotowego, zarówno w mieście, jak i na autostradzie. Dopiero głębokie wciśnięcie pedału gazu działa jak smagnięcie biczem, które zmusza Mustanga do żywszej jazdy. Wtedy wszystkie 450 KM chętnie wyrywa się do galopu, bardzo sprawnie rozpędzając amerykańską legendę przy wtórze cudownego dźwięku wolnossącej "ósemki". Ręczna skrzynia biegów pracuje fantastycznie - jest precyzyjna i ma przyjemny "męski" opór, a skok dźwigni zmiany biegów jest bardzo krótki. Nie spodziewałem się, że amerykański wóz może dawać tyle frajdy z ręcznej zmiany przełożeń!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ford Mustang

Dominik Kalamus

Ford

Ford

O amerykańskich korzeniach przypomina za to prowadzenie. Układowi kierowniczemu trochę brakuje precyzji, zwłaszcza w centralnym położeniu kierownicy, z kolei zawieszenie nie jest tak zwarte jak u europejskiej konkurencji. Mimo tego za kierownicą Forda Mustanga łatwo można wyobrazić sobie pokonywanie długich, niekończących się autostrad, ponieważ jest to po prostu wygodny wóz z bardzo mocnym silnikiem. Dzięki regulowanemu zawieszeniu MagneRide kierowca sam może zdecydować czy woli komfortowe podróżowanie, czy sportową sztywność pozwalającą na bardziej ekscytujące zabawy na zakrętach, a sam układ działa bardzo wyczuwalnie. Warto dodać, że układ hamulcowy od Brembo jest bardzo skuteczny, ale wymaga chwili przyzwyczajenia.

Po pierwszej jeździe odświeżonym Fordem Mustangiem utwierdziłem się w przekonaniu, że amerykański wóz nie jest typowym sportowcem, który jest nastawiony na urywanie kolejnych sekund na każdym okrążeniu toru. To połączenie gran turismo z fun carem, mające za zadanie dawać radość z jazdy w każdej możliwej chwili. Pod tym względem Mustang sprawuje się świetnie - może być wygodnym leniwcem płynącym na fali momentu obrotowego, a gdy zechcemy nieco poszaleć, wystarczy głębiej wcisnąć pedał gazu, by uśmiech sam pojawił się na twarzy kierowcy. W dobie coraz bardziej zaawansowanych pojazdów z litrowymi silnikami wspomaganymi turbosprężarkami kultowy Ford jest jak ostatni przyczółek tej analogowej prostoty, która w każdym kierowcy budzi dzieciaka i sprawia, że chce się wracać do domu okrężną drogą. I za to można pokochać Forda Mustanga.

Ford Mustang

Dominik Kalamus

Ford

Ford

Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Ford Mustang / fot. Dominik Kalamus/Ford
Dominik Kalamus
Ford
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA