Specjalna edycja Golfa GTI na 35-te urodziny - premiery nad Wörthersee 2011
REKLAMA
REKLAMA
35 lat upłynęło od wprowadzenia na rynek przełomowego auta - VW Golfa GTI. Pierwszego hot-hatcha, łączącego kompaktowe nadwozie z mocnym silnikiem i zestrojonym podwoziem. Ten okres to dla firmy inspiracja do wprowadzenia jubileuszowej, specjalnej edycji.
REKLAMA
REKLAMA
Golf GTI Edition 35:
Najmocniejszy Golf GTI osiąga moc 235 KM (o 25 KM więcej niż standardowa wersja) i rozpędza się do 247 km/h. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu 6,6 sekundy.
W pierwszym GTI sportowe osiągi szły w parze z niewielkim zużyciem paliwa, tak jest i tym razem. Edition 35 w wersji z DSG zużywa 8 l/100 km.
Nowa edycja łączy klasyczne elementy GTI z elementami wyposażenia przygotowanymi specjalnie z myślą o Edition 35. Zmienionych zostało sporo elementów zewnętrznych i wewnętrznych a logo z liczbą „35” znajduje się na błotnikach, listwach progowych, zagłówkach i siedziskach.
Golf GTI Cabrio:
REKLAMA
Po raz pierwszy Volkswagen zaprezentował wersję GTI bez dachu. Fani marki nad Worthersee, jako pierwsi mieli okazję podziwiać koncepcyjną wersję tego auta. Pod względem optycznym, pokryta jaskrawoczerwonym lakierem karoseria wraz z przednim i tylnym spojlerem oraz progami polakierowanymi na „fortepianowy” czarny kolor, daje do zrozumienia, że mamy do czynienia z mocnym graczem. Reflektory przeciwmgłowe wersji Cabrio ustąpiły miejsca wlotom powietrza do chłodzenia sportowego układu hamulcowego.
Zobacz też: Najładniejsze auto roku: Range Rover Evoque
19-calowe koła z oponami w rozmiarze 235, wypełniają całe nadkola, a zastosowanie sportowego zawieszenia spowodowało obniżenie nadwozia. Wnętrze studyjnego modelu jest pokryte skórą Nappa z czerwonym logo GTI na zagłówkach. Do stylistyki siedzeń dopasowane są dwukolorowe poszycia drzwi. Wszystkie powierzchnie tapicerki są ozdobione czerwonymi szwami. Cabrio GTI osiąga moc 210 KM a jego osiągi są w pełni porównywalne z osiągami GTI z zamkniętym nadwoziem: prawie 240 km/h i siedem sekund do 100 km/h.
Golf R Cabrio Concept:
Styliści i inżynierowie z Volkswagen R GmbH już stworzyli ekstremalnie sportowy wariant modelu Cabrio: R Concept. Podobnie jak jego krewniak z zamkniętym nadwoziem, także studyjny kabriolet o mocy 270 KM osiąga 100 km/h w czasie poniżej sześciu sekund. Identyczna jest też prędkość maksymalna: 250 km/h. Maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm jest dostępny od 2.500 obr./min. Podobnie jak klasyczny Golf R, także kabriolet został obniżony o 25 milimetrów a 17-calowe hamulce z wentylowanymi tarczami na wszystkich kołach i niebieskimi sportowymi zaciskami (z logo R) gwarantują wysoką skuteczność hamowania.
Zobacz też: Skoda na tuningowym zlocie GTI
Zlot nad Wörthersee odbywał się w dniach 1-4 czerwca 2011 i jak co roku przyciągnął tłumy wiernych fanów marki.





REKLAMA
REKLAMA