REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Specjalna edycja Golfa GTI na 35-te urodziny - premiery nad Wörthersee 2011

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Największy na świecie zlot fanów GTI nad Wörthersee to miejsce, które Volkswagen wybrał na premierę nowego modelu "Edition 35" oraz dwóch aut studyjnych: GTI Cabrio i R Cabrio.

35 lat upłynęło od wprowadzenia na rynek przełomowego auta - VW Golfa GTI. Pierwszego hot-hatcha, łączącego kompaktowe nadwozie z mocnym silnikiem i zestrojonym podwoziem. Ten okres to dla firmy inspiracja do wprowadzenia jubileuszowej, specjalnej edycji.

REKLAMA

Golf GTI Edition 35:

Najmocniejszy Golf GTI osiąga moc 235 KM (o 25 KM więcej niż standardowa wersja) i rozpędza się do 247 km/h. Sprint do pierwszej setki zajmuje mu 6,6 sekundy.
W pierwszym GTI sportowe osiągi szły w parze z niewielkim zużyciem paliwa, tak jest i tym razem. Edition 35 w wersji z DSG zużywa 8 l/100 km.
Nowa edycja łączy klasyczne elementy GTI z elementami wyposażenia przygotowanymi specjalnie z myślą o Edition 35. Zmienionych zostało sporo elementów zewnętrznych i wewnętrznych a logo z liczbą „35” znajduje się na błotnikach, listwach progowych, zagłówkach i siedziskach.

Golf GTI Cabrio:

Po raz pierwszy Volkswagen zaprezentował wersję GTI bez dachu. Fani marki nad Worthersee, jako pierwsi mieli okazję podziwiać koncepcyjną wersję tego auta. Pod względem optycznym, pokryta jaskrawoczerwonym lakierem karoseria wraz z przednim i tylnym spojlerem oraz progami polakierowanymi na „fortepianowy” czarny kolor, daje do zrozumienia, że mamy do czynienia z mocnym graczem. Reflektory przeciwmgłowe wersji Cabrio ustąpiły miejsca wlotom powietrza do chłodzenia sportowego układu hamulcowego. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Najładniejsze auto roku: Range Rover Evoque

19-calowe koła z oponami w rozmiarze 235, wypełniają całe nadkola, a zastosowanie sportowego zawieszenia spowodowało obniżenie nadwozia. Wnętrze studyjnego modelu jest pokryte skórą Nappa z czerwonym logo GTI na zagłówkach. Do stylistyki siedzeń dopasowane są dwukolorowe poszycia drzwi. Wszystkie powierzchnie tapicerki są ozdobione czerwonymi szwami. Cabrio GTI osiąga moc 210 KM a jego osiągi są w pełni porównywalne z osiągami GTI z zamkniętym nadwoziem: prawie 240 km/h i siedem sekund do 100 km/h.

Golf R Cabrio Concept:

Styliści i inżynierowie z Volkswagen R GmbH już stworzyli ekstremalnie sportowy wariant modelu Cabrio: R Concept. Podobnie jak jego krewniak z zamkniętym nadwoziem, także studyjny kabriolet o mocy 270 KM osiąga 100 km/h w czasie poniżej sześciu sekund. Identyczna jest też prędkość maksymalna: 250 km/h. Maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm jest dostępny od 2.500 obr./min. Podobnie jak klasyczny Golf R, także kabriolet został obniżony o 25 milimetrów a 17-calowe hamulce z wentylowanymi tarczami na wszystkich kołach i niebieskimi sportowymi zaciskami (z logo R) gwarantują wysoką skuteczność hamowania.

Zobacz też: Skoda na tuningowym zlocie GTI

Zlot nad Wörthersee odbywał się w dniach 1-4 czerwca 2011 i jak co roku przyciągnął tłumy wiernych fanów marki.

Logo z liczbą „35” znajduje się na błotnikach, listwach progowych, zagłówkach i siedziskach fot. Volkswagen
17-calowe hamulce z wentylowanymi tarczami na wszystkich kołach i niebieskimi sportowymi zaciskami (z logo R) gwarantują wysoką skuteczność hamowania fot. Volkswagen
Najmocniejszy Golf GTI osiąga moc 235 KM fot. Volkswagen
Po raz pierwszy Volkswagen zaprezentował wersję GTI bez dachu fot. Volkswagen
Golf Cabrio GTI osiąga moc 210 KM a jego osiągi są w pełni porównywalne z osiągami GTI z zamkniętym nadwoziem fot. Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA