REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 4-7 sierpnia 2016 r. odbył się IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych będący jednocześnie VII Rundą Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Tarnowska impreza z wielką pompą powróciła do kalendarza mistrzostw po 14 latach nieobecności. Co to był za rajd!

Frekwencja przerosła najśmielsze oczekiwania organizatorów. Na starcie tarnowskiego rajdu stawiły się aż 42 załogi z całej Polski. Listę startową otworzyli śmiałkowie Węgler Karol i Węgler Artur startujący Renault KJ1 z 1924 r. Dwie minuty później swoją przygodę rozpoczęli Stanisław Szczepanow i Maria Szczepanow w Mercedesie 170V. W dalszej kolejności na linię startową podjeżdżały m.in. Jaguar XK150, Fiat 1200 Pininfarina, MG TD, Triumph TR3A, SAAB 93, Austin Healey 3000 MKIII, Porsche 911E, BMW 2002 ti, Jaguar XKE E-Type V12, Mercedes 280 SL, czy Porsche 928.

REKLAMA

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

Tomasz Korniejew

nieznane

REKLAMA

Pierwszego dnia zmagań, załogi przejechały malowniczą pętlą wiodącą przez galicyjskie miasteczka z Tarnowa poprzez Lusławice, Zakliczyn, Gródek nad Dunajcem, Wojnicz i Zgłobice. W sumie 147 km w upale, a przecież trzeba było jeszcze zaliczyć próby sportowe i jeden OTJ (obowiązkowa technika jazdy).

Dla odmiany, drugiego dnia rajdu uczestnicy zmagali się w deszczu. Konkurencja rozpoczęła się próbą sportową i konkursem elegancji w Wojniczu, gdzie komandor rajdu Marek Gacek, tegoroczny sędzia na historycznym rajdzie Mille Miglia przedstawił publiczności pojazdy uczestników ( Zobacz też: Rajd Mille Miglia Storica 2016). Dalej trasa o długości 95 km wiodła m.in. przez Tarnów (gdzie odbył się drugi konkurs elegancji), Pleśną i Tuchów (akurat odbywał się tam Festiwal Wina). Śliska nawierzchnia nie ułatwiała zaliczenia prób sportowych i część uczestników miała problemy ze sprawnym przejazdem między pachołkami. Komu niezbyt dobrze poszedł slalom mógł odrobić nieco strat podczas testu z bezpieczeństwa ruchu drogowego i historii motoryzacji.

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

Tomasz Korniejew

nieznane

Po dwóch dniach zmagań zwycięzcy zostali wyłonieni. Zwieńczeniem imprezy był bal komandorski w Hotelu Tarnovia.

Powrót po 14 latach nieobecności w kalendarzu MPPZ to dla nas duże wydarzenie. Tarnowski rajd okazał się ogromnym sukcesem na skalę Polski. Mieliśmy przyjemność gościć wiele znamienitych załóg i wspaniałych samochodów. Gratuluję zwycięzcom, zwłaszcza w najstarszych pojazdach. Przejazd wszystkich odcinków była dla nich nie lada wyzwaniem.” – skomentował Marek Gacek

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Partnerami i sponsorami wydarzenia byli: Urząd Miasta Tarnów, Urząd Gminy Tarnów, Urząd Miasta Tuchowa, Urząd Miasta Wojnicz, Urząd Miasta Zakliczyn, Urząd Gminy Gródek n. Dunajcem, Urząd Gminy Pleśna, Hubertówka p. Jaworzem, Hotel DUNAJEC, Max Reklama, Moto Drom, SONAX. Parterem Balu Komandorskiego była marka OSTOYA.

Udział w rajdzie określały zasady PZM:

W rajdzie mogą brać udział załogi startujące w pojazdach zabytkowych o wysokim stopniu oryginalności, wyprodukowanych do 31.12.1985 r., zachowanych i utrzymanych w warunkach historycznie właściwych, znajdujących się w posiadaniu osoby lub organizacji, która go konserwuje ze względu na wartość techniczną i historyczną, a nie jako środek codziennego transportu. Do Rajdu zostaną dopuszczone wyłącznie załogi w pojazdach mających ważne ubezpieczenie OC i NW, oraz przegląd techniczny. W ramach klasy youngtimer do rajdu mogą zostać dopuszczone pojazdy wyprodukowane do 31.12.1990 r, lecz te samochody nie będą klasyfikowane w tabeli rajdu.

nieznane

Zwycięzcy w poszczególnych klasach:

Klasa PRE 1945

  1. Węgler Artur i Węgler Karol – Renault KJ1
  2. Hołubowicz Witold i Hołubowicz Ewa – Singer 9
  3. Szczepanow Stanisław I Szczepanow Maria – Mercedes 170V

Klasa Post 1945

  1. Kaczmarek Tomasz i Kaczmarek Wiktoria – Citroen BL11
  2. Bogacki Jan i Bogacka Magdalena – Saab 96
  3. Piskorek Mirosław i Piskorek Szymon – Mercedes 170 DA

Klasa Post 1960

  1. Ciurzyński Jarosław i Ciurzyńska Agnieszka – Austin Healey 3000
  2. Mikosz Bartłomiej i Doroba Elżbieta – Saab 96
  3. Brukszo Paweł i Brukszo Agnieszka – BMW 2002 ti

Klasa Post 1970

  1. Manthey Łukasz i Michalski Juliusz – Toyota Corolla
  2. Roik Tadeusz i Błaszczak Dorota – Opel Kadett
  3. Bargiel Michał i Bargiel Beata – Porsche 911 SC
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
BMW 1802
Tomasz Korniejew
Jaguar E-Type V12
Tomasz Korniejew
Jaguar XK150
Tomasz Korniejew
Jaguar XK150
Tomasz Korniejew
Mercedes 170 DA
Tomasz Korniejew
Austin A35
Tomasz Korniejew
Austin Healey 3000
Tomasz Korniejew
Chevrolet Master Sedan
Tomasz Korniejew
Triumph TR3A
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA