REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 4-7 sierpnia 2016 r. odbył się IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych będący jednocześnie VII Rundą Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Tarnowska impreza z wielką pompą powróciła do kalendarza mistrzostw po 14 latach nieobecności. Co to był za rajd!

Frekwencja przerosła najśmielsze oczekiwania organizatorów. Na starcie tarnowskiego rajdu stawiły się aż 42 załogi z całej Polski. Listę startową otworzyli śmiałkowie Węgler Karol i Węgler Artur startujący Renault KJ1 z 1924 r. Dwie minuty później swoją przygodę rozpoczęli Stanisław Szczepanow i Maria Szczepanow w Mercedesie 170V. W dalszej kolejności na linię startową podjeżdżały m.in. Jaguar XK150, Fiat 1200 Pininfarina, MG TD, Triumph TR3A, SAAB 93, Austin Healey 3000 MKIII, Porsche 911E, BMW 2002 ti, Jaguar XKE E-Type V12, Mercedes 280 SL, czy Porsche 928.

REKLAMA

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

Tomasz Korniejew

nieznane

REKLAMA

Pierwszego dnia zmagań, załogi przejechały malowniczą pętlą wiodącą przez galicyjskie miasteczka z Tarnowa poprzez Lusławice, Zakliczyn, Gródek nad Dunajcem, Wojnicz i Zgłobice. W sumie 147 km w upale, a przecież trzeba było jeszcze zaliczyć próby sportowe i jeden OTJ (obowiązkowa technika jazdy).

Dla odmiany, drugiego dnia rajdu uczestnicy zmagali się w deszczu. Konkurencja rozpoczęła się próbą sportową i konkursem elegancji w Wojniczu, gdzie komandor rajdu Marek Gacek, tegoroczny sędzia na historycznym rajdzie Mille Miglia przedstawił publiczności pojazdy uczestników ( Zobacz też: Rajd Mille Miglia Storica 2016). Dalej trasa o długości 95 km wiodła m.in. przez Tarnów (gdzie odbył się drugi konkurs elegancji), Pleśną i Tuchów (akurat odbywał się tam Festiwal Wina). Śliska nawierzchnia nie ułatwiała zaliczenia prób sportowych i część uczestników miała problemy ze sprawnym przejazdem między pachołkami. Komu niezbyt dobrze poszedł slalom mógł odrobić nieco strat podczas testu z bezpieczeństwa ruchu drogowego i historii motoryzacji.

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

Tomasz Korniejew

nieznane

Po dwóch dniach zmagań zwycięzcy zostali wyłonieni. Zwieńczeniem imprezy był bal komandorski w Hotelu Tarnovia.

Powrót po 14 latach nieobecności w kalendarzu MPPZ to dla nas duże wydarzenie. Tarnowski rajd okazał się ogromnym sukcesem na skalę Polski. Mieliśmy przyjemność gościć wiele znamienitych załóg i wspaniałych samochodów. Gratuluję zwycięzcom, zwłaszcza w najstarszych pojazdach. Przejazd wszystkich odcinków była dla nich nie lada wyzwaniem.” – skomentował Marek Gacek

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Partnerami i sponsorami wydarzenia byli: Urząd Miasta Tarnów, Urząd Gminy Tarnów, Urząd Miasta Tuchowa, Urząd Miasta Wojnicz, Urząd Miasta Zakliczyn, Urząd Gminy Gródek n. Dunajcem, Urząd Gminy Pleśna, Hubertówka p. Jaworzem, Hotel DUNAJEC, Max Reklama, Moto Drom, SONAX. Parterem Balu Komandorskiego była marka OSTOYA.

Udział w rajdzie określały zasady PZM:

W rajdzie mogą brać udział załogi startujące w pojazdach zabytkowych o wysokim stopniu oryginalności, wyprodukowanych do 31.12.1985 r., zachowanych i utrzymanych w warunkach historycznie właściwych, znajdujących się w posiadaniu osoby lub organizacji, która go konserwuje ze względu na wartość techniczną i historyczną, a nie jako środek codziennego transportu. Do Rajdu zostaną dopuszczone wyłącznie załogi w pojazdach mających ważne ubezpieczenie OC i NW, oraz przegląd techniczny. W ramach klasy youngtimer do rajdu mogą zostać dopuszczone pojazdy wyprodukowane do 31.12.1990 r, lecz te samochody nie będą klasyfikowane w tabeli rajdu.

nieznane

Zwycięzcy w poszczególnych klasach:

Klasa PRE 1945

  1. Węgler Artur i Węgler Karol – Renault KJ1
  2. Hołubowicz Witold i Hołubowicz Ewa – Singer 9
  3. Szczepanow Stanisław I Szczepanow Maria – Mercedes 170V

Klasa Post 1945

  1. Kaczmarek Tomasz i Kaczmarek Wiktoria – Citroen BL11
  2. Bogacki Jan i Bogacka Magdalena – Saab 96
  3. Piskorek Mirosław i Piskorek Szymon – Mercedes 170 DA

Klasa Post 1960

  1. Ciurzyński Jarosław i Ciurzyńska Agnieszka – Austin Healey 3000
  2. Mikosz Bartłomiej i Doroba Elżbieta – Saab 96
  3. Brukszo Paweł i Brukszo Agnieszka – BMW 2002 ti

Klasa Post 1970

  1. Manthey Łukasz i Michalski Juliusz – Toyota Corolla
  2. Roik Tadeusz i Błaszczak Dorota – Opel Kadett
  3. Bargiel Michał i Bargiel Beata – Porsche 911 SC
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
BMW 1802
Tomasz Korniejew
Jaguar E-Type V12
Tomasz Korniejew
Jaguar XK150
Tomasz Korniejew
Jaguar XK150
Tomasz Korniejew
Mercedes 170 DA
Tomasz Korniejew
Austin A35
Tomasz Korniejew
Austin Healey 3000
Tomasz Korniejew
Chevrolet Master Sedan
Tomasz Korniejew
Triumph TR3A
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niebezpieczna wiosna na polskich drogach. Liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W pierwszych czterech miesiącach 2024 roku na drogach w Polsce miało miejsce 5,7 tys. wypadków. Jak informuje "Rzeczpospolita", liczba wypadków z udziałem motocyklistów wzrosła o 80 proc.

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego. Jak zezłomujesz swój samochód trochę więcej

W 2024 r. 30 000 zł dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego.

Przewoźnik nie zmieni tachografu do końca 2024 r. Kara to 10 tys. zł

W Polsce ponad 300 tys. aut będzie musiało otrzymać nowy tachograf. Kiedy jest on konieczny i ile kosztuje jego montaż? To kluczowe pytania. Zwłaszcza że kara za nieprzystosowanie pojazdu do nowych wymogów to nawet 10 tys. zł.

Kolizja z dzikiem. Czy kierowca dostanie odszkodowanie? Jedyną nadzieją AC

Kolizja ze zwierzęciem wcale nie jest rzadkim scenariuszem na polskich drogach. Jak się zachować w takim przypadku i czy kierowca może liczyć na odszkodowanie na naprawę auta? Sprawdźcie.

REKLAMA

Sprzedaż auta bez aktualnego przeglądu. Możliwa czy nie?

Brak ważnego przeglądu oznacza brak dopuszczenie do ruchu. Tylko czy to jest jednoznaczne z brakiem możliwości sprzedaży takiego auta? Przepisy nie mówią "nie", ale nie do końca mówią też "tak". Taka sytuacja oznacza kilka wyzwań.

Samochód z zagranicy w polskiej strefie czystego transportu. Jak kierowca ma zdobyć zieloną naklejkę na szybę?

Zielona naklejka w SCT w Polsce zniknęła? Nie do końca. Obowiązek jej stosowania nadal będą mieli kierujący autami zarejestrowanymi za granicą. Jak zatem ją zdobyć? I co jeszcze warto wiedzieć na jej temat?

Konfiskata samochodów nietrzeźwym: w majówkę 2024 auta straci dwa tysiące kierowców, jak uniknąć kary

Choć zapowiadane jest cofnięcie drastycznych przepisów, nadal obowiązuje nowe prawo według którego nietrzeźwemu kierowcy konfiskuje się auto. Gdyby obowiązywał już w ubiegłoroczną majówkę, samochody straciłoby prawie2 tys. kierowców. Jednak jeśli nawet przepisy zostaną złagodzone, to kary dla nietrzeźwych kierowców pozostaną nadal surowe.

Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

REKLAMA

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

REKLAMA