REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 4-7 sierpnia 2016 r. odbył się IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych będący jednocześnie VII Rundą Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Tarnowska impreza z wielką pompą powróciła do kalendarza mistrzostw po 14 latach nieobecności. Co to był za rajd!

Frekwencja przerosła najśmielsze oczekiwania organizatorów. Na starcie tarnowskiego rajdu stawiły się aż 42 załogi z całej Polski. Listę startową otworzyli śmiałkowie Węgler Karol i Węgler Artur startujący Renault KJ1 z 1924 r. Dwie minuty później swoją przygodę rozpoczęli Stanisław Szczepanow i Maria Szczepanow w Mercedesie 170V. W dalszej kolejności na linię startową podjeżdżały m.in. Jaguar XK150, Fiat 1200 Pininfarina, MG TD, Triumph TR3A, SAAB 93, Austin Healey 3000 MKIII, Porsche 911E, BMW 2002 ti, Jaguar XKE E-Type V12, Mercedes 280 SL, czy Porsche 928.

REKLAMA

REKLAMA

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

Tomasz Korniejew

nieznane

Pierwszego dnia zmagań, załogi przejechały malowniczą pętlą wiodącą przez galicyjskie miasteczka z Tarnowa poprzez Lusławice, Zakliczyn, Gródek nad Dunajcem, Wojnicz i Zgłobice. W sumie 147 km w upale, a przecież trzeba było jeszcze zaliczyć próby sportowe i jeden OTJ (obowiązkowa technika jazdy).

Dla odmiany, drugiego dnia rajdu uczestnicy zmagali się w deszczu. Konkurencja rozpoczęła się próbą sportową i konkursem elegancji w Wojniczu, gdzie komandor rajdu Marek Gacek, tegoroczny sędzia na historycznym rajdzie Mille Miglia przedstawił publiczności pojazdy uczestników ( Zobacz też: Rajd Mille Miglia Storica 2016). Dalej trasa o długości 95 km wiodła m.in. przez Tarnów (gdzie odbył się drugi konkurs elegancji), Pleśną i Tuchów (akurat odbywał się tam Festiwal Wina). Śliska nawierzchnia nie ułatwiała zaliczenia prób sportowych i część uczestników miała problemy ze sprawnym przejazdem między pachołkami. Komu niezbyt dobrze poszedł slalom mógł odrobić nieco strat podczas testu z bezpieczeństwa ruchu drogowego i historii motoryzacji.

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

Tomasz Korniejew

nieznane

Po dwóch dniach zmagań zwycięzcy zostali wyłonieni. Zwieńczeniem imprezy był bal komandorski w Hotelu Tarnovia.

REKLAMA

Powrót po 14 latach nieobecności w kalendarzu MPPZ to dla nas duże wydarzenie. Tarnowski rajd okazał się ogromnym sukcesem na skalę Polski. Mieliśmy przyjemność gościć wiele znamienitych załóg i wspaniałych samochodów. Gratuluję zwycięzcom, zwłaszcza w najstarszych pojazdach. Przejazd wszystkich odcinków była dla nich nie lada wyzwaniem.” – skomentował Marek Gacek

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Partnerami i sponsorami wydarzenia byli: Urząd Miasta Tarnów, Urząd Gminy Tarnów, Urząd Miasta Tuchowa, Urząd Miasta Wojnicz, Urząd Miasta Zakliczyn, Urząd Gminy Gródek n. Dunajcem, Urząd Gminy Pleśna, Hubertówka p. Jaworzem, Hotel DUNAJEC, Max Reklama, Moto Drom, SONAX. Parterem Balu Komandorskiego była marka OSTOYA.

Udział w rajdzie określały zasady PZM:

W rajdzie mogą brać udział załogi startujące w pojazdach zabytkowych o wysokim stopniu oryginalności, wyprodukowanych do 31.12.1985 r., zachowanych i utrzymanych w warunkach historycznie właściwych, znajdujących się w posiadaniu osoby lub organizacji, która go konserwuje ze względu na wartość techniczną i historyczną, a nie jako środek codziennego transportu. Do Rajdu zostaną dopuszczone wyłącznie załogi w pojazdach mających ważne ubezpieczenie OC i NW, oraz przegląd techniczny. W ramach klasy youngtimer do rajdu mogą zostać dopuszczone pojazdy wyprodukowane do 31.12.1990 r, lecz te samochody nie będą klasyfikowane w tabeli rajdu.

nieznane

Zwycięzcy w poszczególnych klasach:

Klasa PRE 1945

  1. Węgler Artur i Węgler Karol – Renault KJ1
  2. Hołubowicz Witold i Hołubowicz Ewa – Singer 9
  3. Szczepanow Stanisław I Szczepanow Maria – Mercedes 170V

Klasa Post 1945

  1. Kaczmarek Tomasz i Kaczmarek Wiktoria – Citroen BL11
  2. Bogacki Jan i Bogacka Magdalena – Saab 96
  3. Piskorek Mirosław i Piskorek Szymon – Mercedes 170 DA

Klasa Post 1960

  1. Ciurzyński Jarosław i Ciurzyńska Agnieszka – Austin Healey 3000
  2. Mikosz Bartłomiej i Doroba Elżbieta – Saab 96
  3. Brukszo Paweł i Brukszo Agnieszka – BMW 2002 ti

Klasa Post 1970

  1. Manthey Łukasz i Michalski Juliusz – Toyota Corolla
  2. Roik Tadeusz i Błaszczak Dorota – Opel Kadett
  3. Bargiel Michał i Bargiel Beata – Porsche 911 SC
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
BMW 1802
Tomasz Korniejew
Jaguar E-Type V12
Tomasz Korniejew
Jaguar XK150
Tomasz Korniejew
Jaguar XK150
Tomasz Korniejew
Mercedes 170 DA
Tomasz Korniejew
Austin A35
Tomasz Korniejew
Austin Healey 3000
Tomasz Korniejew
Chevrolet Master Sedan
Tomasz Korniejew
Triumph TR3A
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA