REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 4-7 sierpnia 2016 r. odbył się IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych będący jednocześnie VII Rundą Mistrzostw Polski Pojazdów Zabytkowych. Tarnowska impreza z wielką pompą powróciła do kalendarza mistrzostw po 14 latach nieobecności. Co to był za rajd!

Frekwencja przerosła najśmielsze oczekiwania organizatorów. Na starcie tarnowskiego rajdu stawiły się aż 42 załogi z całej Polski. Listę startową otworzyli śmiałkowie Węgler Karol i Węgler Artur startujący Renault KJ1 z 1924 r. Dwie minuty później swoją przygodę rozpoczęli Stanisław Szczepanow i Maria Szczepanow w Mercedesie 170V. W dalszej kolejności na linię startową podjeżdżały m.in. Jaguar XK150, Fiat 1200 Pininfarina, MG TD, Triumph TR3A, SAAB 93, Austin Healey 3000 MKIII, Porsche 911E, BMW 2002 ti, Jaguar XKE E-Type V12, Mercedes 280 SL, czy Porsche 928.

REKLAMA

REKLAMA

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

Tomasz Korniejew

nieznane

Pierwszego dnia zmagań, załogi przejechały malowniczą pętlą wiodącą przez galicyjskie miasteczka z Tarnowa poprzez Lusławice, Zakliczyn, Gródek nad Dunajcem, Wojnicz i Zgłobice. W sumie 147 km w upale, a przecież trzeba było jeszcze zaliczyć próby sportowe i jeden OTJ (obowiązkowa technika jazdy).

Dla odmiany, drugiego dnia rajdu uczestnicy zmagali się w deszczu. Konkurencja rozpoczęła się próbą sportową i konkursem elegancji w Wojniczu, gdzie komandor rajdu Marek Gacek, tegoroczny sędzia na historycznym rajdzie Mille Miglia przedstawił publiczności pojazdy uczestników ( Zobacz też: Rajd Mille Miglia Storica 2016). Dalej trasa o długości 95 km wiodła m.in. przez Tarnów (gdzie odbył się drugi konkurs elegancji), Pleśną i Tuchów (akurat odbywał się tam Festiwal Wina). Śliska nawierzchnia nie ułatwiała zaliczenia prób sportowych i część uczestników miała problemy ze sprawnym przejazdem między pachołkami. Komu niezbyt dobrze poszedł slalom mógł odrobić nieco strat podczas testu z bezpieczeństwa ruchu drogowego i historii motoryzacji.

IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych

Tomasz Korniejew

nieznane

Po dwóch dniach zmagań zwycięzcy zostali wyłonieni. Zwieńczeniem imprezy był bal komandorski w Hotelu Tarnovia.

REKLAMA

Powrót po 14 latach nieobecności w kalendarzu MPPZ to dla nas duże wydarzenie. Tarnowski rajd okazał się ogromnym sukcesem na skalę Polski. Mieliśmy przyjemność gościć wiele znamienitych załóg i wspaniałych samochodów. Gratuluję zwycięzcom, zwłaszcza w najstarszych pojazdach. Przejazd wszystkich odcinków była dla nich nie lada wyzwaniem.” – skomentował Marek Gacek

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Partnerami i sponsorami wydarzenia byli: Urząd Miasta Tarnów, Urząd Gminy Tarnów, Urząd Miasta Tuchowa, Urząd Miasta Wojnicz, Urząd Miasta Zakliczyn, Urząd Gminy Gródek n. Dunajcem, Urząd Gminy Pleśna, Hubertówka p. Jaworzem, Hotel DUNAJEC, Max Reklama, Moto Drom, SONAX. Parterem Balu Komandorskiego była marka OSTOYA.

Udział w rajdzie określały zasady PZM:

W rajdzie mogą brać udział załogi startujące w pojazdach zabytkowych o wysokim stopniu oryginalności, wyprodukowanych do 31.12.1985 r., zachowanych i utrzymanych w warunkach historycznie właściwych, znajdujących się w posiadaniu osoby lub organizacji, która go konserwuje ze względu na wartość techniczną i historyczną, a nie jako środek codziennego transportu. Do Rajdu zostaną dopuszczone wyłącznie załogi w pojazdach mających ważne ubezpieczenie OC i NW, oraz przegląd techniczny. W ramach klasy youngtimer do rajdu mogą zostać dopuszczone pojazdy wyprodukowane do 31.12.1990 r, lecz te samochody nie będą klasyfikowane w tabeli rajdu.

nieznane

Zwycięzcy w poszczególnych klasach:

Klasa PRE 1945

  1. Węgler Artur i Węgler Karol – Renault KJ1
  2. Hołubowicz Witold i Hołubowicz Ewa – Singer 9
  3. Szczepanow Stanisław I Szczepanow Maria – Mercedes 170V

Klasa Post 1945

  1. Kaczmarek Tomasz i Kaczmarek Wiktoria – Citroen BL11
  2. Bogacki Jan i Bogacka Magdalena – Saab 96
  3. Piskorek Mirosław i Piskorek Szymon – Mercedes 170 DA

Klasa Post 1960

  1. Ciurzyński Jarosław i Ciurzyńska Agnieszka – Austin Healey 3000
  2. Mikosz Bartłomiej i Doroba Elżbieta – Saab 96
  3. Brukszo Paweł i Brukszo Agnieszka – BMW 2002 ti

Klasa Post 1970

  1. Manthey Łukasz i Michalski Juliusz – Toyota Corolla
  2. Roik Tadeusz i Błaszczak Dorota – Opel Kadett
  3. Bargiel Michał i Bargiel Beata – Porsche 911 SC
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
BMW 1802
Tomasz Korniejew
Jaguar E-Type V12
Tomasz Korniejew
Jaguar XK150
Tomasz Korniejew
Jaguar XK150
Tomasz Korniejew
Mercedes 170 DA
Tomasz Korniejew
Austin A35
Tomasz Korniejew
Austin Healey 3000
Tomasz Korniejew
Chevrolet Master Sedan
Tomasz Korniejew
Triumph TR3A
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
IV Tarnowski Rajd Pojazdów Zabytkowych
Tomasz Korniejew
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA